//

Dubbele in gebruik zijnde  accounts

Dubbele in gebruik zijnde  accounts discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zolang het werkt kan ik er me omgaan, maar wat te doen als je het niet meer snapt. Ik heb al jaren een macbook pro ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-03-20, 08:43
marccc marccc is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: Veldhoven
Berichten: 47
Standaard Dubbele in gebruik zijnde  accounts

Zolang het werkt kan ik er me omgaan, maar wat te doen als je het niet meer snapt.

Ik heb al jaren een macbook pro en al jaren verschillende Iphone's, nu inmiddels aan mijn 2e jaar de X.

Al langer ervaar ik problemen wanneer ik foto's maak en deze gesynchroniseerd worden op de mac, tot hier gaat het goed.

Echter wanneer ik een mail opstel met mijn Macbook, en ik wil foto's toevoegen valt me op dat de naam van de foto lichtgrijs zijn, ik kan die foto dan ook niet selecteren om bij te voegen, doe ik dat met mijn Iphone X dan lukt het ineens wel.

Nu ben ik er achter gekomen dat ik 2 iCloud/Apple Id's heb.
Dat verklaart denk ik ook dat ik gemaakte foto's wel op mijn macbook kan plaatsen, maar niet kan selecteren om bij te voegen in een email.

Hoe kom ik hier nog uit, zonder belangrijke foto's kwijt te geraken, en hoe ga ik dat als gewone consument oplossen om met maar 1 account verder te gaan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-20, 10:17
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Oef, lastige. Voor zover ik weet is het nog steeds niet mogelijk om twee apple id's samen te voegen.

Dus dan is de enige optie om handmatig alle data samen te voegen.

kies eerst het appleID wat je wil gaan gebruiken in de toekomst. (noem ik even hoofdaccount, de account die je niet gebruikt noem ik even oude account)

Log in met een (reserve? ) telefoon/ipad op je oude account en synchroniseer de foto's. Denk er hier aan dat je "download en bewaar originelen" aan hebt staan. Dan icloud uitloggen en bij de vraag of je de foto's wil weggooien van het toestel zeg je Nee.

Dan inloggen met je hoofd account. dan krijg je dacht ik een melding of je de foto's wil samenvoegen, daarop kies je ja. Je foto's van de oude account die nog op je toestel staan worden dan naar je hoofdaccount gesynchroniseerd.



Hetzelfde geldt voor je contacten (al kan je die en andere dingen als je agenda ook exporteren en weer importeren op je mac).


Als extra kan je nog gezinsdeling aanzetten en je oude account lid maken van je gezin. Als je absuloot zeker bent dat je alles goed hebt overgezet kan je er ook voor kiezen het oude account op te heffen. Denk er wel aan dat aankopen die gedaan zijn met dat oude account NIET over gaan naar je nieuwe account. Bij gezinsdeling kan je wel weer de apps van dat oude account opnieuw installeren op het hoofd account.



Dat is zo een manier die ik kan verzinnen. Hopelijk is in ieder geval duidelijk wat ik geprobeerd heb te schrijven
  #3  
Oud 09-03-20, 17:43
marccc marccc is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: Veldhoven
Berichten: 47
Standaard

Ik ga dat iig proberen, ik snap wat je bedoelt.
Zou het ook lukken als ik het wachtwoord wat ik niet meer wil gebruiken, gewoon verander in het te gebruiken wachtwoord op bijv de iPhone.

Op de Mac stond al de nieuwe en dan via usb aansluiten en samenvoegen?
  #4  
Oud 09-03-20, 18:33
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je schrijft "je wachtwoord" maar ik neem aan dat je bedoeld je AppleID (met bijbehorend wachtwoord.

Ja, als je op je iPhone icloud uitlogt en vervolgens weer inlogt met je nieuwe AppleID dan heb je wat je wilt (1 AppleID in gebruik). echter kan je dan wel problemen krijgen met de data die er nog op staan. Plus eventueel later apps die je met het oude AppleID gekocht hebt.



Ik durf niet te zeggen wat er gebeurt als je je telefoon met je oude account aan je mac met het nieuwe account koppelt. gaat waarschijnlijk wel goed, maar ik weet niet of je daarvandaan dan je foto's op je telefoon kan benaderen. Daar heb ik net te weinig mac kennis van. Ik weet dat foto's op je telefoon benaderen direct vanuit Windows lastig is)

Als je dat doet, en je kan de foto's op je telefoon benaderen, dan zou je (IN THEORIE) deze kunnen kopieren naar je fotolibrary op je mac (waardoor ze op je nieuwe account terecht komen.



Ik verzin het ook maar terwijl ik het tik, het is even wat proberen wat voor jou het handigste is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe data gebruik iTunes Accounts verminderen? Flat6or4 iPhone algemeen 4 03-05-17 21:54
IOS7 zoek functie internet, niet zijnde spotlight aevries iPhone algemeen 7 22-09-13 14:24
Dubbele accounts Roeland77 iPhone algemeen 0 18-04-13 22:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:50.