//

US iPhone en AppleCare in NL

US iPhone en AppleCare in NL discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ga over twee weken naar de VS en wil daar een iPhone aanschaffen. Kan ik daarna in NL een „Nederlandse“ AppleCare+ afsluiten of doet Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-09-21, 19:14
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard US iPhone en AppleCare in NL

Ga over twee weken naar de VS en wil daar een iPhone aanschaffen.
Kan ik daarna in NL een „Nederlandse“ AppleCare+ afsluiten of doet Apple dan weer moeilijk?

De vorige keer had ik nl bijna een „Zwitserse“ AppleCare gekocht (prijs was in CHF), omdat ik toen in Zwitserland was en in de Zwitserse store was ingelogd (zag het voordat ik m‘n serienummer in moest geven).


Iemand enige ervaring?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-10-21, 17:34
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Wat ik altijd begrepen heb is dat het bij Apple niet uitmaakt waar je je iPhone gekocht hebt als het om garantie gaat.

Als je je iPhone in Australië koopt en hij gaat vervolgens in / binnen de garantietermijn kapot tijdens je vakantie in Amerika kun je hem daar zo “omruilen” in een lokale Applestore. Aan de hand van het serienummer / IMEI nummer zien ze of de telefoon nog garantie heeft. Bon is niet nodig.

Het enige waar Apple naar kijkt is of je toestel nog volledig functioneert op het moment dat je AppleCare afsluit. Uiteraard alleen als de aankoop van je toestel en het afsluiten van AppleCare niet tegelijk plaatsvinden.

Sluit je de verzekering (want dat is AppleCare eigenlijk) nadien (moet geloof ik binnen 60 dagen na aankoop / activering iPhone) af in een winkel dan zullen ze dat daar beoordelen door je telefoon te bekijken / onderzoeken. Sluit je de verzekering af via de telefoon dan ontvang je een verzoek tot diagnostische test. Hiermee kan Apple op afstand nagaan of alles nog functioneert.

Heb je dus na aanschaf een schade opgelopen, maar werkt alles nog wel dan is er een mogelijkheid om AppleCare via de telefoon af te sluiten, omdat niemand je telefoon fysiek ziet. Via een Apple winkel zal het dan niet meer lukken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AppleCare+ voor iPhone X: €229? XIII iPhone algemeen 6 13-09-17 13:13
Applecare+ NL op buitenlandse iPhone jooskieffer iPhone algemeen 2 05-10-13 11:42
iPhone 5 en AppleCare hpsx iPhone algemeen 17 21-12-12 13:41
geen applecare in de nedelandse store voor de iphone pisbv iPhone algemeen 9 26-10-11 22:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:06.