//

iPhone wil niet dicht na vervanging scherm

iPhone wil niet dicht na vervanging scherm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het scherm van mijn iPhone 7 vervangen en bij de laatste stap: de iPhone weer dicht doen (scherm in de behuizing klikken, de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-11-21, 13:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Question iPhone wil niet dicht na vervanging scherm

Ik heb het scherm van mijn iPhone 7 vervangen en bij de laatste stap: de iPhone weer dicht doen (scherm in de behuizing klikken, de zgn. 'crunch') wil maar niet lukken.
Het scherm blijft omhoog wippen rechtsonderin, ter hoogte van de speaker, iets meer naar onder waar de verdikking zit van de flexkabel van het scherm. Ik kan het wel dicht duwen maar bij iets druk op het scherm zie je dan dat het LCD vlekt (teveel druk) en het scherm springt daar steeds zelf iets uit te behuizing langs de rand.

Ik heb dit al eens eerder aan de hand gehad, toen leek het probleem dat de flexkabel iets ander gepositioneerd moest worden alsmede het beschermingsplaatje achterop het scherm: de flexkabel duwde dat beschermplaatje teveel omhoog. Dit keer lijkt dat probleem niet aan de hand, maar het beschermplaatje blijft een soort op spanning staan (in een boogje)

Herkent iemand dit probleem misschien? Wat doe ik fout?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-11-21, 21:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Een heel aantal pogingen verder kwam ik erachter dat het het batterij connector afdek plaatje is geweest die in de weg zat. De dikke uitstekende chip van het scherm kwam daar kennelijk net tegen aan.

Ik ben maar gewoon gaan kijken hoe kan ik meer ruimte creëren daar en ben het plaatje iets los gaan schroeven, waarna ik ‘m nog een stukje verder naar boven kon schuiven. Dat zal net die kwart millimeter hebben gescheeld….
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Touch problemen na vervanging van het scherm 7P mrdollar iPhone algemeen 2 11-11-18 19:34
Problemen na vervanging scherm mkk25 iPhone algemeen 5 05-06-17 16:34
iPhone scherm alleen backlight na vervanging Digitizer flipskee iPhone algemeen 1 23-03-12 13:51
Na vervanging scherm enkel backlight -> wit scherm met strepen thaguz iPhone algemeen 1 11-01-12 11:30
Na LCD vervanging alleen wit scherm BOJE iPhone algemeen 4 18-01-10 20:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:16.