//

icloud wachtwoord popup van onbekenden

icloud wachtwoord popup van onbekenden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik probeer m'n probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Zo nu en dan krijg ik een melding op m'n iPhone, waarbij ik wachtwoord ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-08-22, 18:59
blueskynl blueskynl is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2022
Berichten: 1
Standaard icloud wachtwoord popup van onbekenden

Hallo allemaal,

Ik probeer m'n probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Zo nu en dan krijg ik een melding op m'n iPhone, waarbij ik wachtwoord van icloud-account moet opgeven. Alleen, in de melding wordt een email-adres gegeven wat mij onbekend is. Iets in de trend van geef icloud-wachtwoord op voor "whatever@gmail.com" of " @gmail.com".

Net afgelopen dagen nieuwe iPhone 13 geinstalleerd en bij terugzetten van de backup kreeg ik deze vraag wel 20/30 keer.

Ik heb in het verleden regelmatig in een spelletje de zgn. in-app-aankopen gedaan.

Zou het hier door komen?

En, nog belangrijker, hoe kom ik er van af.

Greetz,

Charles
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-22, 11:22
1hagenees 1hagenees is offline
• iOS 17.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Den Haag
Berichten: 40
Standaard

Nooit op ingaan. Apple of game providers gebruiken geen gmail. Geef niemand toegan tot je cloud. Al je gegevens staan er in en er zijn zat criminelen die graag je geevens willen hebben. Niet, NOOIT doen dus.
  #3  
Oud 25-09-22, 18:56
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Waarschijnlijker is dat je in het verleden apps/games hebt gekocht met een ander App Store-account. Ik krijg deze melding ook bij het terugzetten van een back-up en dat komt door verschillende App Store-accounts voor:
- Belgische App Store
- Duitse App Store
- US App Store
- Franse App Store

Voor al deze landen heb ik ooit een aparte Apple ID moeten aanmaken voor apps die alleen in die specifieke App Store beschikbaar waren. Vermoedelijk is dat ook bij jou het geval, of heb je ooit apps/games gedownload die een familielid had gekocht met zijn/haar App Store-account.
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #4  
Oud 26-09-22, 10:35
1hagenees 1hagenees is offline
• iOS 17.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Den Haag
Berichten: 40
Standaard

Helaas, dat is niet mogelijk. Ik heb al sinds 15 jaar dezelfde appstore account. Ik wissel regelmatig van password dus best lastig om daarbij te komen. Ik heb nergen een app met een andere appstore account ooit gekocht. Ik zie eigenlijk niet 1 onbetaalde app op mijn iphone. Ook geen games.Ik heb zeker dus nooit in andere landen een apple/app store account gehad. Na de updat 16.2 is de melding er nog steeds als ik de iphone met mijn Imac verbind. Alle software is nieuw en geupdated. Dit probleem begon na de 16.0 update. Daarvoor was het er niet.
Maar dank voor het meedenken.
Reageren

Labels
icloud wachtwoord, in-app payment, iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Icloud wachtwoord onthouden Guest-20181017000445 iCloud 3 26-12-16 02:17
iCloud blijft om wachtwoord vragen solutions iCloud 21 20-03-15 15:36
iCloud mailadres/wachtwoord wijzigen Rikny iCloud 19 11-01-15 16:39
email probleem na IOS 8.1 (icloud popup) ukkie76 iPhone algemeen 2 23-10-14 10:26
iCloud wachtwoord suzuki2002 iCloud 5 22-07-14 10:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:37.