//

Iphone geseald aangeboden marktplaats

Iphone geseald aangeboden marktplaats discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben op zoek naar een zo goed als nieuwe iPhone 12 of 13. Dus ik kijk o.a. op de site van marktplaats. Wat me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-09-22, 19:23
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard Iphone geseald aangeboden marktplaats

Ik ben op zoek naar een zo goed als nieuwe iPhone 12 of 13. Dus ik kijk o.a. op de site van marktplaats.
Wat me opvalt dat er diverse particuliere aanbieders regelmatig zo genaamde gesealde”iPhone 12of 13 met garantie aanbieden. Wel 3 of 4 stuks elke week door de zelfde verkopers. Is dit wel te vertrouwen? Op Marktplaats kan je nl tegen malafide verkopers aanlopen. Welke ervaringen
hebben jullie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-09-22, 22:30
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 531
Standaard

Ik zou er niet op vertrouwen
  #3  
Oud 09-09-22, 07:46
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Thx, waarom is je advies negatief?
  #4  
Oud 09-09-22, 07:58
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Geseald of niet, dat zegt helemaal niets. Iedereen kan een doosje opnieuw sealen.

traditioneel is zoiets als een iphone erg ticky om 2e hands te kopen. De enige manier om dit (enigsinds) goed te doen is dat je de telefoon kan ophalen, en even een paar minuten kan uitproberen.

Aanzetten, en vooral registreren met jouw apple id.

100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar zeker het aanmelden met jouw ID kan een hoop ellende voorkomen.



Nou heb je ok nog de website van stop heling waar je een serienummer kan checken. maar daar staan niet heel veel serienummers in, en dan ben je ook afhankelijk van dat het serienummer van het gestolen toestel geregistreerd is. Helers willen ook nog wel eens toestellen uit het ene land proberen te verkopen in een ander land.



Weigert een verkoper om wat voor een reden deze optie, dan zou ik er toch met een grote boog omheen lopen. En ik zou graag zien dat iedereen dit deed, als de verkopers gestolen toestellen niet kwijt kunnen helpt dat de markt wellicht
  #5  
Oud 09-09-22, 08:17
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Bedankt Blazez voor je goede tips en adviezen. Ik vraag me nog af wat de reden zou kunnen zijn als je Apple ID tijdens aankoop check wordt geweigerd. Is het dan een nep toestel? Trouwens ik wist niet dat er nep toestellen in omloop zijn. Nogmaals dank voor je duidelijke toelichting.
  #6  
Oud 09-09-22, 08:36
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Bij de eerste keer activeren wordt een toestel gekoppeld aan een AppleID.
Als zo een toestel gestolen wordt, kan je er niets meer mee. Dus als je een gestolen toestel opnieuw wil activeren kan je hem niet registreren omdat hij nog gekoppeld is aan een ander AppleID
Dus dan moet je hem proberen te verkopen aan iemand die hem niet uitprobeert en weg zijn voordat die persoon hem niet aan z’n eigen AppleID kan koppelen.

Hetzelfde geldt ook voor een toestel dat voorzien is van een nieuw scherm en/of achterkant. Als hij eenmaal gekoppeld is moet hij eerst ontkoppeld worden voordat hij weer aan een ander account gekoppeld wordt (daarom moet je ook NOOIT onder geen enkele voorwaarde) je gesloten telefoon ontkoppelen van je AppleID. Zelfs niet als zogenaamd de politie belt om dat te vragen (de echte politie doet dat ook niet)
  #7  
Oud 09-09-22, 08:48
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jalea Bekijk bericht
Thx, waarom is je advies negatief?

Vaak aanbieders die meerdere gesealde toestellen verkopen? Bij mij gaan dan toch allerlei alarmbellen af.
  #8  
Oud 09-09-22, 09:28
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Dank Blazez en Freeltd, hier heb ik wat aan. 😍
  #9  
Oud 01-12-22, 00:14
brucio brucio is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2018
Berichten: 8
Standaard

Gewoon altijd bij een fixjeiPhone of refurbished ofzo met garantie van drie maanden. Dan heb je de tijd om alles te checken. Goedkope Apple bestaat niet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:07.