//

Downgraden van 2.0.2 naar 2.0.1

Downgraden van 2.0.2 naar 2.0.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Oké - ik word een beetje simpel van de iPhone. Ik denk dat ik mijn vorige reservekopie alleen terug kan zetten onder softwareversie 2.0.1. Helaas ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-08-08, 16:33
Vinzzz Vinzzz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 33
Standaard Downgraden van 2.0.2 naar 2.0.1

Oké - ik word een beetje simpel van de iPhone. Ik denk dat ik mijn vorige reservekopie alleen terug kan zetten onder softwareversie 2.0.1.

Helaas heeft iTunes mijn iPhone automatisch ge-update naar 2.0.2. Ik heb gewoon een iPhone van T-Mobile en wil héél graag terug naar 2.0.1 om te kijken of de reservekopie dan wel geaccepteerd wordt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

Heb het internet en dit foum al helemaal af lopen struinen, maar niets kunnen vinden. Oh - en misschien is het handig om aan te geven dat ik een leek ben met dit soort zaken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-08, 17:18
Vinzzz Vinzzz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 33
Standaard

***update***

Ik heb ergens op deze site de firmware versie 2.0.1 voor de iPhone 3G gevonden. Dus vol goede moed met de shiftknop en herstel via iTunes aan de slag gegaan. Want 2.0.1 en 2.0.2 lopen via dezelfde versie van iTunes. Alles leek goed te gaan totdat ik op het einde de volgende melding kreeg 'De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1013).'

Vervolgens een scherm met een kabeltje en weer een lege iPhone.

En nu...ik zit even zonder inspiratie...wie heeft er nog wat over?

Laatst gewijzigd door Vinzzz; 21-08-08 om 17:21.
  #3  
Oud 21-08-08, 17:51
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

probeer een om te restoren in DFU.
https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html
als je iPhone in DFU is gewoon restoren
  #4  
Oud 21-08-08, 18:34
Vinzzz Vinzzz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 33
Standaard

Helaas is dit niet de oplossing. Zoals eerder krijg ik hem wel aan de praat met firmware 2.0.2 maar dan kan ik de reservekopie die met 2.0.1 is gemaakt niet terugzetten.

En als ik met 'Shift' en 'Herstellen' firmware 2.0.1 terugzet dan krijg ik die stomme foutmelding en schiet m'n foon weer in recovery of DFU mode (weet niet welke - die met het kabeltje i.i.g.)

Dus nu zit ik klem. Het is ook een gewone legale iPhone die ik volgens mij ook niet met programma's uit recovery kan krijgen...
  #5  
Oud 21-08-08, 23:34
Kees1981 Kees1981 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem als Vinzzz, wil ook graag downgraden naar 2.0.1, omdat ik het idee heb dat alles toen vlotter reageerde, met name het instellingen menu, foto's en contacten. Ik heb ook meerdere keren geprobeerd te herstellen naar 2.0.1, die ook in de iTunes library aanwezig is. Ik heb de iPhone namelijk gekregen met de 2.0 software, dus 2.0.1 was ook een update. Ik kan na de foutmelding (foutcode 1013) ook niets anders dan herstellen, waarna 2.0.2 weer wordt geïnstalleerd. N.b. Ik heb de laatste versie van iTunes 7.7.1, de iPhone rechtstreeks op de USB poort zonder dock/hub en ook een andere USB poort geprobeerd, helaas bood dat geen soelaas.
  #6  
Oud 22-08-08, 00:43
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees1981 Bekijk bericht
Ik heb exact hetzelfde probleem als Vinzzz, wil ook graag downgraden naar 2.0.1, omdat ik het idee heb dat alles toen vlotter reageerde, met name het instellingen menu, foto's en contacten. Ik heb ook meerdere keren geprobeerd te herstellen naar 2.0.1, die ook in de iTunes library aanwezig is. Ik heb de iPhone namelijk gekregen met de 2.0 software, dus 2.0.1 was ook een update. Ik kan na de foutmelding (foutcode 1013) ook niets anders dan herstellen, waarna 2.0.2 weer wordt geïnstalleerd. N.b. Ik heb de laatste versie van iTunes 7.7.1, de iPhone rechtstreeks op de USB poort zonder dock/hub en ook een andere USB poort geprobeerd, helaas bood dat geen soelaas.
je kan niet zomaar downgraden omdat je met de firmware update van 2.0.1 naar 2.0.2 ook meteen je baseband(modemfirmware) is geupdate!
__________________
US 2G 8GB 3.1.3, Nl 3G 8GB Ios 4.0, Nl 4 32GB Ios 4.0.1
" Fresh heeft het laatste woord " leuk spelletje!
  #7  
Oud 22-08-08, 11:05
Vinzzz Vinzzz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 33
Standaard

Downgraden is i.d.d. niet gelukt. Heb 2.0.2 er maar op laten staan en alles opnieuw ingevoerd. (totdat hij opnieuw vastliep....)

Heeft iemand enig idee of dit een veelvoorkomend probleem is? En heb ik nu gewoon twee keer pech gehad of blijft zo'n iPhone dat doen als ie eenmaal is vastgelopen.
  #8  
Oud 22-08-08, 12:28
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vinzzz Bekijk bericht
Downgraden is i.d.d. niet gelukt. Heb 2.0.2 er maar op laten staan en alles opnieuw ingevoerd. (totdat hij opnieuw vastliep....)

Heeft iemand enig idee of dit een veelvoorkomend probleem is? En heb ik nu gewoon twee keer pech gehad of blijft zo'n iPhone dat doen als ie eenmaal is vastgelopen.
bij 2.0.2 is het een veel voorkomend probleem, zeker als je meer dan 3 pagina's aan app's erop hebt staan. check dit:Crashende iPhone-applicaties: te fanatiek in de App Store geshopt? > Nieuws > iPhoneclub.nl
  #9  
Oud 22-08-08, 13:17
Vinzzz Vinzzz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik had het de eerste keer bij 2.0.1 ook al. En nu de tweede keer bij 2.0.2 terwijl ik maar 2,5 pagina aan apps heb.

Wat me nog meer stoort is dat mijn reservekopiën beide keren de opmerking kregen: beschadigd of niet compatible met deze iPhone. Wat is dat nou voor onzin? Beschadigd zijn ze sowiesie niet omdat ik daar juist op gelet heb bij het maken (dus ben niet gebeld etc.).

Bij T-mobile zeggen ze dat ik de foon moet wegbrengen naar de T-mobile winkel en dat ik hem dan binnen 10 dagen terug zou moeten hebben. Maar biedt dit enige oplossing als ik in dat internetartikel lees dat veel iPhones crashen. M.a.w. - breng ik hem dan niet voor nop weg omdat ze er toch niets aan kunnen doen momenteel?
  #10  
Oud 22-08-08, 23:08
iPhoneBitch iPhoneBitch is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Ridderkerk ZH
Berichten: 32
Standaard

Ik zit met hetzelfde probleem. wil ook terug naar 2.0.1. hoop dat er snel een oplossing voor komt. 2.0.2 zuigt. Jailbrake is zeer onstabiel.
  #11  
Oud 22-08-08, 23:22
Guest-20201028093429
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Volg deze iFoneGuide is: http://www.ifoneguide.nl/?p=282#more-282. Heeft bij mij ook gewerkt. Wel even goed doorlezen voordat je begint

TriXal0ne
  #12  
Oud 23-08-08, 09:58
iPhoneBitch iPhoneBitch is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Ridderkerk ZH
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne Bekijk bericht
Volg deze iFoneGuide is: http://www.ifoneguide.nl/?p=282#more-282. Heeft bij mij ook gewerkt. Wel even goed doorlezen voordat je begint

TriXal0ne
Dit is niet voor de 3G.

toch bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: downgraden 3g van 4.1 naar 3.1.2 smirnoff Jailbreak 33 01-05-11 10:56
Downgraden van 3.1.2 naar 3.0 dannyhtek Archief 4 06-11-09 15:51
downgraden van 3.1 naar 3.0 rebeltje iPhone algemeen 13 11-09-09 13:27
Downgraden van 1.2.0 (2.0) naar 1.1.4 Fe16 Unlock [archief] 769 27-06-09 21:52
iPhone: downgraden van 2.0.2 naar 1.1.4 speedyj Jailbreak 5 24-08-08 16:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.