Gebruikt Siri een eigen MAC adres voor queries? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond. Op mijn thuisnetwerk meldt zich steeds een device dat ik niet kan identificeren. Als ik eraf mieter komt het na verloop van tijd gewoon ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Gebruikt Siri een eigen MAC adres voor queries?
Goedenavond.
Op mijn thuisnetwerk meldt zich steeds een device dat ik niet kan identificeren. Als ik eraf mieter komt het na verloop van tijd gewoon weer terug. Onlangs heb ik de network analyzer Fing (Desktop) geïnstalleerd. Fing meldt dat het een iOS device is, en dat Apple de fabrikant is, wat door mijn grote vriend ChatGPT werd bevestigd. Ik heb op alle Apple devices van mij en mijn vrouw de MACs op mijn netwerk gecheckt (iPhones, iPads, Mac, Apple Watches), maar de MAC van dat spookdevice zit er niet bij. Uit niet al te lange packettraces op mijn router zag ik er geen dataverkeer op, maar vandaag deed ik een iets langere trace en zowaar, ik heb wat gevangen. Het blijkt communicatie te zijn met IP 15.161.248.77, en daarop draait een Apple SIRI server-applicatie. En dat brengt mij dan tot de vraag in de titel: Worden SIRI queries vanaf de iPhone (en/of andere Apple devices) met een speciaal MAC-adres (bij mij 16:CB:0D:F5:F3C) het netwerk ingegooid? Als het antwoord "Ja" is is het raadsel opgelost. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Verkeerd email adres gebruikt voor icloud | olaf79 | iPhone algemeen | 3 | 07-08-16 15:12 |
SMS van eigen e-mail adres! | jeffry83 | iPhone algemeen | 4 | 16-09-14 20:35 |
gebruikt email adres verwijderen | jiggy1965 | iPhone algemeen | 8 | 29-11-11 19:30 |
|
|