iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Netwerk niet beschikbaar (geen service) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24484-netwerk-niet-beschikbaar-geen-service.html)

King1987 31-10-08 15:04

Dan is het geen orginele nederlandse Iphone (wat moeten ze anders met een x aantal abo's) Dan is het of belgie's, italiaans of zwitsers.

Belgie's en Italiaans is simlock vrij, Zwitsers niet.....

jroen87 31-10-08 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 211982)
Dan is het geen orginele nederlandse Iphone (wat moeten ze anders met een x aantal abo's) Dan is het of belgie's, italiaans of zwitsers.

Belgie's en Italiaans is simlock vrij, Zwitsers niet.....

En kan ik achter de identiteit van mijn iPhone komen?
ik ging er vanuit dat de telefoon wel heeft gewerkt omdat er een aantal bestandjes opstonden die via Internet erop gezet zijn,, maar dit kan ook via je wireless Internet of niet?

gr

jroen87 31-10-08 15:24

Ik zie net dat op de onderkant van de doos een stikker van t-mobile staat met de gegevens van het toestel, dus ik mag aannemen dat dit toestel oorspronkelijk van t-mobile afkomt toch

gr

Yzord 31-10-08 15:29

Bekijk even je gegevens bij Instellingen - info en dan je SN nummer controleren. Als die overeen komt met de doos is hij idd van NL.

jroen87 31-10-08 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 211986)
Bekijk even je gegevens bij Instellingen - info en dan je SN nummer controleren. Als die overeen komt met de doos is hij idd van NL.

Oke bedankt, en dat komt wel overeen zie ik. dus dat betekend dat het geen simlock problemen zijn

Ik twijfel alleen waar ik verstandig aan doe het toestel ter reparatie naar toe te brengen, t-mobile of andere reparateur

gr

Yzord 31-10-08 15:34

T-Mobile zou nog garantie hebben, dus ik zou eerst daar heen gaan. T-mobile shop dus.

jroen87 31-10-08 15:34

ik heb net mailverkeer met een reparateur gehad, en daar het probleem voorgelgt
deze verteld mij het volgende:

Meestal is de simreader defect geraakt door unlock activiteiten.
De 3G moet gewoon je t-mobile sim accepteren normaal.
Als de reader defect is zijn de kosten ongeveer 79,-

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 211991)
T-Mobile zou nog garantie hebben, dus ik zou eerst daar heen gaan. T-mobile shop dus.

Alleen heb ik geen aankoopbewijs :(

Yzord 31-10-08 15:36

Ja maa ris toch vreemd dat hij wel zeurt om een pincode. Dus lezen doet hij hem wel. En aankoopbewijs lijkt me niet zo spannend. gewoon zeggen dat dat met oud papier is heen gegaan.

King1987 31-10-08 15:40

€79 euro is niet veel. Voor die optie zou ik kiezen, denk namelijk dat T-Mobile wel een garantiebewijs vraagt.

jroen87 31-10-08 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 211995)
Ja maa ris toch vreemd dat hij wel zeurt om een pincode. Dus lezen doet hij hem wel. En aankoopbewijs lijkt me niet zo spannend. gewoon zeggen dat dat met oud papier is heen gegaan.

oke en zou het dan geen problemen geven dat ik niet de koper ben bij t-mobile (i.v.m garantie) omdat ik blijkbaar al de 3e eigenaar ben?

Yzord 31-10-08 15:42

Waarom zou je er problemen mee krijgen? T-Mobile is verplicht garantiesupport te geven. En naar mijn mening zelfs 2 jaar lang. Anders even aan iemand hier om een kopie vragen van hun bon en even aan de slag met photoshop :D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 211999)
€79 euro is niet veel. Voor die optie zou ik kiezen, denk namelijk dat T-Mobile wel een garantiebewijs vraagt.

Garantiebewijs is je imei en je simlock. Juridisch kunnen en mogen ze hier niet onderuit.

jroen87 31-10-08 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 212003)
Garantiebewijs is je imei en je simlock. Juridisch kunnen en mogen ze hier niet onderuit.

Ja daar zit inderdaad ook wel wat in, ze kunnen aan de hand van het imei precies zien wanneer het toestel van hun is afgenomen, en als het toestel verder niet "illegaal" simlock vrij gemaakt is is er ook geen garantiebreuk

Yzord 31-10-08 15:49

En ik heb zo vaak toestellen aangeboden ter reparatie...nooit aankoopbon hoeven laten zien.

jroen87 31-10-08 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 212010)
En ik heb zo vaak toestellen aangeboden ter reparatie...nooit aankoopbon hoeven laten zien.

en dat viel wel binnen de garantie?
Ik rij gelijk even langs de t-mobileshop thnqss

dan laat ik wel weten hoe het verlopen is

Yzord 31-10-08 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jroen87 (Bericht 212013)
en dat viel wel binnen de garantie?
Ik rij gelijk even langs de t-mobileshop thnqss

dan laat ik wel weten hoe het verlopen is

Zelfs toestellen die ik daar niet eens had aangeschaft, maar via een webshop als telecom.nu. Wat ook werkt is een super lekker wijf dat ding afgeven. Hormonen gaan gieren bij de jonge verkopertjes en regels worden overtreden.

Mwfadebeer 31-10-08 16:16

en jij bent zo'n super wijf? :) of bedoel je oud wijf :) :)

Yzord 31-10-08 16:17

Alleen in het weekend :)

Nee, mijn vrouwtje brengt hem dan weg..die knippert met haar ogen en hangt half haar borsten buitenboord en het woord aankoopbewijs rolt niet eens over de toonbank.

jroen87 31-10-08 17:13

OKee ik ben net bij de t-mobile shop geweest, binnen 2 werkdagen komt er een koerier langs om het toestel om te ruilen. en daar is geen aankoopsbewijs bij nodig:D

Bedankt voor al jullie reactie's
groeten jeroen

Yzord 31-10-08 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jroen87 (Bericht 212080)
OKee ik ben net bij de t-mobile shop geweest, binnen 2 werkdagen komt er een koerier langs om het toestel om te ruilen. en daar is geen aankoopsbewijs bij nodig:D

Bedankt voor al jullie reactie's
groeten jeroen

Kijk eens aan...wel jammer dat je nog langer moet wachten.

LuigiStyla 31-10-08 18:07

Als je wilt weten of je 2e hands iPhone eerlijk is kan je dat checken via de de site van Apple. Ergens bij service kun je namelijk vinden aan de hand van je serie nummer of hij ooit officieel geactiveerd is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.