//

Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!]

Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!] discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat op zich geen kwaad kan is gewoon SSH er weer afhalen nadat je de dingen hebt gedaan die je moet doen. Dan weet je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 02-12-08, 22:00
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Wat op zich geen kwaad kan is gewoon SSH er weer afhalen nadat je de dingen hebt gedaan die je moet doen. Dan weet je zeker dat niemand erin kan. Wil je er weer bij via SSH ? Dan ff opnieuw installeren.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 02-12-08, 22:01
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aren Bekijk bericht
ik ga nu mijn iphone opnieuw installeren
en weer jailbreaken
...[knip]...
en ja ik ga wel aangifte doen.
Dan zou ik nog maar even geen bewijsmateriaal wegwerken door dat plaatje weg te halen en een restore en nieuwe jailbreak! Ik neem aan dat de politie wel bewijs wil zien voor je aangifte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Wat op zich geen kwaad kan is gewoon SSH er weer afhalen nadat je de dingen hebt gedaan die je moet doen. Dan weet je zeker dat niemand erin kan. Wil je er weer bij via SSH ? Dan ff opnieuw installeren.
Het is een mogelijkheid inderdaad! Beetje drastisch misschien, maar de gedachtengang werkt zeker!
Hou er wel rekening mee dat veranderde wachtwoorden mogelijk bewaard blijven. Maar mogelijk ook niet, al getest?

Laatst gewijzigd door Buur; 02-12-08 om 22:06.
  #103  
Oud 02-12-08, 22:12
Chane Chane is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 55
Standaard

Iemand al contact opgenomen met google?
  #104  
Oud 02-12-08, 22:20
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

Ik ben iemand doe al valer heeft gepost op iphoneclub, en ik heb vanochtend ook zo een achtergrondwijziging gehad!

Ik had via 3G verbinding een addon voor sbsetting geinstalleerd (dat van die notities). Maar voor mij was het mogelijk om de achtergrond te wijzigen.

Ben ik nu hewoon veilig?
  #105  
Oud 02-12-08, 22:22
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raggamannn Bekijk bericht
Ik ben iemand doe al valer heeft gepost op iphoneclub, en ik heb vanochtend ook zo een achtergrondwijziging gehad!

Ik had via 3G verbinding een addon voor sbsetting geinstalleerd (dat van die notities). Maar voor mij was het mogelijk om de achtergrond te wijzigen.

Ben ik nu hewoon veilig?
Nee nog niet helemaal, je moet ook nog ff ssh eraf gooien of je wachtwoord veranderen. Aan jou de keuze
  #106  
Oud 02-12-08, 22:30
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

Wat zijn de gevaren voor mij als ik dit niet zou doen?

En is het niet vreemd dat er naar iPhoneClub word verwezen? een soort publiciteitsstunt??


--EDIT--

Waarom zou het aan SSH moeten liggen? aangezien ik opp een 3G netwerk zat van Tmobile.
is SSH niet alleen toegankelijk via Wi-Fi ?

Laatst gewijzigd door Raggamannn; 02-12-08 om 22:35.
  #107  
Oud 02-12-08, 22:34
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

vaag gebeuren. Ben benieuwd wat hier achter zit
  #108  
Oud 02-12-08, 22:35
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

@Buur, plaatje bijgewerkt, bedankt voor de waarschuwing.

Normaal gesproken "beheer" ik mijn iPhone via een 1-op-1 verbinding tussen de iPhone en mijn PowerBook, dat gaat altijd prima. Nu probeerde ik het echter via de Mini in het LAN via een router, misschien heeft het daar mee te maken dan. Probeer het zometeen wel gewoon nog een keer via de PowerBook, geen zin in teveel toestanden.

Maar bedankt voor de uitleg in elk geval, altijd handig om te weten als ik een andere computer permanent wil gaan gebruiken en weer op deze melding stuit.
__________________
...
  #109  
Oud 02-12-08, 22:36
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raggamannn Bekijk bericht
Wat zijn de gevaren voor mij als ik dit niet zou doen?

En is het niet vreemd dat er naar iPhoneClub word verwezen? een soort publiciteitsstunt??
Als je je SSH wachtwoord niet veranderd kan hetzelfde nogmaals gebeuren, of erger.

Grappig dat je over een publiciteitsstunt begint, maar ik kan je verzekeren dat wij net zo verrast waren als de gedupeerden.

En SSH is toegankelijk via 3G en Wi-Fi (of op het oude model GPRS en Wi-Fi)
  #110  
Oud 02-12-08, 22:45
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Als je je SSH wachtwoord niet veranderd kan hetzelfde nogmaals gebeuren, of erger.

Grappig dat je over een publiciteitsstunt begint, maar ik kan je verzekeren dat wij net zo verrast waren als de gedupeerden.

En SSH is toegankelijk via 3G en Wi-Fi (of op het oude model GPRS en Wi-Fi)
Maar hij zoekt wel de aandacht blijkbaar hier op de iphoneclub. Gezien zijn reaktie op het nieuwsitem over dev-camp.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #111  
Oud 02-12-08, 22:45
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raggamannn Bekijk bericht
En is het niet vreemd dat er naar iPhoneClub word verwezen? een soort publiciteitsstunt??
Op zich niet zo heel vreemd natuurlijk. Volgens mij is dit het grootste en zeker meest populaire "verzamelpunt" voor iPhone gebruikers. Als jij iets "flikt" met de mobieltjes van onbekenden krijg je natuurlijk nooit hun reacties te zien, lezen of horen. Laat staan of je weet of het wel gelukt is.

Door iedereen naar dezelfde (openbare) plek te sturen kun je mooi de reacties zien en heb je meteen je "15 minutes of fame".

En misschien moeten "we" ook niet meteen het slechte er achter zoeken. Misschien -is- het wel alleen maar om te waarschuwen en te laten zien wat mogelijk is. Wat denk je dat er gaat gebeuren als iemand deze exploit automatiseert op een krachtige/snelle server over de gehele IP range van alle mobiele aanbieder. Totale chaos denk ik!

Ik denk (persoonlijk) dat als iemand hier zou komen melden: "he, ik kan iedere iPhone hacken" er niet de reactie zou zijn gekomen die er nu is. Nu gaat iedereen als een gek zijn passwords aanpassen en SSH uitschakelen, wat op zich de algehele veiligheid wel ten goede komt denk ik.

Enige wat ik in dit verhaal een "rotstreek" vind ik dat de afbeelding bij sommigen blijkbaar niet meer kan worden gewist. Was "netter" geweest als deze gewoon weer via de settings terug kon worden gezet.

[edit]

Misschien een beetje een domme vraag; maar hebben de beheerders van hier al een cross-check gedaan van het IP adres van de post van de hacker met de IP adressen van de leden hier?

Laatst gewijzigd door InternetRebel; 02-12-08 om 22:48.
  #112  
Oud 02-12-08, 22:51
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Zijn post daar was het volgende:

Citaat:
ph0n3.h4ck3r zei op 2 december 2008 om 16:41
Zoals eerder geschreven gaan de bevindingen eerst naar Apple. We willen wel de kans geven deze exploit te dichten voordat iedereen er mee aan de haal kan gaan. Wat we al wel duidelijk willen stellen is hetgeen Undertaxxx al aangeeft. Verander ALTIJD het standaard root password van de iPhone, of je nu SSH gebruikt of niet. De gevonden exploit werkt namelijk alleen wanneer het root password bekend is. Heb je dit aangepast dan is het een “knappe jongen” die nog binnen komt in een UNIX based stukje hardware.
De reden dat dit bericht niet in het betreffende forum-topic wordt geplaatst is dat ik niet door de captcha-check kom bij de registratie.
Van “computervredebreuk” is overigens geen sprake. Er is geen informatie “ontvreemd” noch kwijt gemaakt.
Waarbij ik dus gelijk denk aan een jailbroken toestel omdat je anders totaal niet "in het systeem" kan komen.
  #113  
Oud 02-12-08, 23:17
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

Dus als we hier HEEL globaal naar kijken, is het een hacker met zijn/haar hart op de juiste plek?

en kunnen we dit maar beter zien als een waarschuwing en/of mogelijkheid?
  #114  
Oud 02-12-08, 23:20
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Post Merkwaardige exploit met vermelding iPhoneclub treft iPhones

Sommige iPhone-bezitters melden een vreemde opstart-afbeelding op hun scherm, waarin naar iPhoneclub wordt verwezen. Een rare grap of een publiciteitsstunt? Wij hebben er in ieder geval niets mee te maken.

Lees verder over: Merkwaardige exploit met vermelding iPhoneclub treft iPhones
  #115  
Oud 02-12-08, 23:24
maxx001 maxx001 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raggamannn Bekijk bericht
Dus als we hier HEEL globaal naar kijken, is het een hacker met zijn/haar hart op de juiste plek?

en kunnen we dit maar beter zien als een waarschuwing en/of mogelijkheid?
Als het bij het uploaden van een plaatje is gebleven wel. Maar wie kan ons vertellen of er onder water niet nog meer aangepast is waardoor we dalijk aan het einde van de maand ineens een hoge telefoon rekening krijgen (SMS'jes versturen of iets dergelijks).

Ik heb in ieder geval mijn password nu wel aangepast, en ik zit er hard over na te denken om mijn telefoon te voorzien van wederom een vers OS.
  #116  
Oud 02-12-08, 23:29
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
Misschien een beetje een domme vraag; maar hebben de beheerders van hier al een cross-check gedaan van het IP adres van de post van de hacker met de IP adressen van de leden hier?
Uiteraard. Onze "vriend" heeft ons vandaag aardig bezig gehouden
  #117  
Oud 02-12-08, 23:30
Goudvis12 Goudvis12 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 249
Standaard

ik hoop dat het snel achterhaald word..
  #118  
Oud 02-12-08, 23:32
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Een advies van mij persoonlijk aan ALLE mensen hier die dit probleem hebben of hebben gehad:

Aangezien je nooit voor 100% zeker weet of er nog meer is veranderd kun je beter een complete restore doen van je iphone.
  #119  
Oud 02-12-08, 23:34
fabie1's schermafbeelding
fabie1 fabie1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Almere
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcopeele Bekijk bericht
@fabie1, belachelijke opmerking. ik geef hier alleen maar aan dat ik en andere mensen een probleem hebben en ik geef door wat ik zie/merk
ik ben al langer lid van dit forum maar op dit soort opmerkingen van jou zit ik niet te wachten
Ik heb het forum weer even doorgelezen en aangezien er nu ook een gebruiker is geweest die al langer actief was op het forum met hetzeflde probleem geef ik toe dat ik waarschijnlijk fout zat.

Ik zat dit alleen te lezen en voor iemand zoals mij, die hier al langer actief is en al wat ervaring heeft met de iPhone kwam het in het begin een beetje ongeloofwaardig over. Hier heb ik mij misschien iets te snel over uitgelaten en excuses daarvoor.

Zoals iemand in de reacties op het nieuwsbericht al zei, dacht ik er ook al aan, om als iemand het plaatje van z'n iPhone kan downloaden het even naar me door te sturen of het zelf te doen, namelijk; de EFIX informatie downloaden. Heel veel mensen weten niet dat plaatjes zoals met photoshop gemaakt vaak je naam als die in het programma staat in de informatie verwerken. Deze is dan uit te lezen. Misschien is dit iemand die deze fout heeft begaan en kunnen we zo zijn naam ontdekken.

Nogmaals excuses en succes met het oplossen hier verder van, mocht iemand het plaatje hebben gedownload via ssh naar z'n pc dan kan je mij PM'en als je het wil sturen.

Groeten,

Fabian
  #120  
Oud 02-12-08, 23:43
marcopeele marcopeele is offline
• iOS 10.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 28
Standaard

@fabian,

excuses aanvaard, het originele plaatje staat nu op de voopagina van ipc
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G & Nike+ !!! (pag. 2 comment #40) blaugrana iPhone Apps 76 24-01-10 16:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.