Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!] discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iemand al aangifte gedaan?...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iemand al aangifte gedaan?
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
Jongens aangifte doen bij de politie is nou wel een beetje 'over de top'. Je moet eerst en vooral goed bedenken dat dit alleen mogelijk was op jailbreaked toestellen, en zoals je ook zou moeten weten is jailbreaken niet legaal. Waarom dit niet legaal is is vrij eenvoudig, reverse engineering op software is bij mijn weten nog altijd illegaal. Dit wil uiteraard niet zeggen dat die zogemeende 'scriptkid' je iphone rustig mag afspeuren/aanpassen maar als wij/jullie je iphone niet hadden gejaibreaked in de eerste plaats hadden jullie nooit 'sclahtoffer' kunnen worden. Dus ik zou toch maar even nadenken alvorens je jezelf in de nesten gaat werken.
Anderzijds is er de reden dat voor zoiets naar de politie gaan een brug te ver is, dan heb je echt geen idee meer wat realiteit of virtueel is. Mensen die een ssh server op hun iphone willen draaien zouden eigenlijk ook moeten weten hoe je het passwoord kunt wijzigen. Als sommige mensen iets meer tijd zouden nemen om kennis van zaken op te doen alvorens aan de slag te gaan zou dit allemaal zo'n vaart niet gelopen hebben, dan hadden ze zoals de meeste jailbreaked iphone eigenaars het standaard root/mobile passwoord gewijzigd. Deze 'simpele ziel' hack was een actie om iphoneclub in een slecht daglicht te brengen, waarom dat zo is hebben we allemaal wel het raden naar (jaloezie ?). Ik wil hier niemand bevooroordelen maar ik denk dat de we allemaal even nuchter moeten blijven en denken dat het maar een Telefoon is... |
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging. Laatst gewijzigd door sjowol; 06-12-08 om 23:38. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Reverse engineering is in ongeveer 99% van alle landen ter wereld volkomen legaal. Het is uiterst zeldzaam wanneer het illegaal is. Er zitten wel wat mitsen en maren aan vast die per land weer verschillen. Zo kan het zijn dat je alleen mag documenteren en verder niets. Het kan ook zijn dat het alleen mag wanneer het om een stuk educatie betreft. Illegaal is het dus echter vrijwel nooit.
|
|
|||
|
|||
ik had het ook. Wat me stoorde is dat ik een link van iphoneclub.nl op mijn telefoon had zonder dat te vragen. De plaat heb ik inmiddels weggehaald volgens instructie op pagina 2. Ik post hier nooit maar lees wel vaak.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Dan gaan ze niet eerst vragen of ze wat illegale dingen mogen doen met je iphone
|
|||
|
|||
Uiteraard begrijp ik dat iphoneclub day niet heeft gedaan. Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Excuses daarvoor. Moet ik nog aangifte doen?
|
|
||||
|
||||
Persoonlijk denk ik dat aangifte doen in dit geval weinig zijn heeft. Lees anders deze hele topic nog even door.
|
|||
|
|||
Ik heb alles uiteraard goed doorgelezen. Wat een narigheid allemaal.
|
|
|||
|
|||
Ik heb gisteren het Tenius thema geinstalleerd (gevonden op MacThemes). Vervolgens kreeg ik (toevallig of niet?) in mijn lockscreen een Engelse tekst waarin werd aangegeven dat die tekst daar was gekomen doordat deze van een server was gedownload. Verder werd aangegeven dat 'it does not have any effects YET'. Voor dat ik een screendump kon maken was de tekst alweer verdwenen, helaas. Op de iPhone kan ik verder ook niets vreemds meer terugvinden. Iemand hier ervaring mee of enig idee waar ik nog kan kijken (met SSH ofzo) ?
|
|
||||
|
||||
Wat wellicht handig is, is dat iedereen behalve het root wachtwoord OOK het mobile wachtwoord veranderd. Mobile is de 2e user en kan (bijna) net zoveel als Root op je iphone.
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden. Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ja het wachtwoord voor root en mobile is alpine.
Als je dit veranderd zijn de commando's login mobile alpine passwd alpine (nieuw ww) (nieuw ww) Voor root is het login root alpine passwd (nieuw ww) (nieuw ww) |
|
|||
|
|||
bedankt voor je hulp, het was gelukt met su root / su mobile.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
hahaha idd thanks !
|
|
|||
|
|||
iPhone gehackt?
Jongens krijg net een super vage SMS:
L0L - I ownz ya iFone!! Thaz wh4z ya get for illegal unl0ck1ng y4 n00b is afkomstig van nummer 1337. Draai firmware 2.2 jailbreaked. wordt hier wel beetje angstig van iemand hetzelfde bericht gehad? SSH had ik uitstaan. update: krijg nu nieuwe SMS: Wh0Z <naam uit mijn contact>? dus hij heeft dus ook toegang tot mijn sms & contacten Laatst gewijzigd door Rockafello; 19-12-08 om 11:54. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3G & Nike+ !!! (pag. 2 comment #40) | blaugrana | iPhone Apps | 76 | 24-01-10 16:17 |
|
|