iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SSH password veranderen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/30389-ssh-password-veranderen.html)

keesdr 01-12-09 15:14

Root wachtwoord veranderen lukt niet
 
Hallo,

Ik kan mijn rootwachtwoord niet veranderen.

Ik heb mobileterminal via cydia gedownload maar hier kom ik tot het moment dat ik het wachtwoord moet intikken dus stap 2 (ik kan typen wat ik wil hij typt niet krijg alleen dit te zien | in het geel.).

Toen via Open SHH en Putty, hij connect wel tot ik wil gaan typen dan kapt die ermee.

Ik heb een vaag vermoeden dat openSHH niet openstaat of aanstaat of iets.

Kan er ook niks van op het springboard terug vinden.

Help want ik heb geen zin in hackers.

Kees.

De Generaal 01-12-09 15:34

// Samengevoegd

Sandeman74 02-12-09 02:26

Hoi,

Na alle berichtgeving omtrent de "ING worm" wou ik, weliswaar veeeels te laat natuurlijk, ook mijn root en mobile password wijzigen.. Ik had open SSH geinstalleerd en dacht dat ik hem via bospreffs ook gewoon uit had staan maar blijkbaar dus niet want als ik via mobile terminal mijn ww wil wijzigen zegt hij dat het standaardwachtwoord incorrect is... Ik ben bang dat hij toch gewijzigd is...(door die worm?) Nou heb ik de hele avond het hele forum doorgelezen maar nog steeds niet precies gevonden wat ik nou precies moet doen...
Heb ik die worm en moet ik mijn Iphone herstellen ? of kan ik nog iets anders doen ?(Ik heb open SSH inmiddels verwijderd want had het eigenlijk alleen geinstalleerd om foto's etc over proberen te zetten naar laptop)

Graag een link waar staat hoe dat precies moet.. zag wel bij wiki recovery handleiding staan moet ik dat dan uitvoeren ?

Sorry, al lees ik hier heel veel, blijf toch nog steeds een leek hierin maar blijf leren...

Alvast bedank voor hulp

Groeten,

Sander

Pzizzz 11-01-10 22:05

poosje geleden mijn root wachtwoord gewijzigd. Stom van me ... maar ik weet het niet meer. Hoe kan ik deze achterhalen ?

kuotje 11-01-10 22:43

YouTube - LOST or FORGOTTEN SSH PASSWORD HELP

XIII 11-01-10 23:50

Even afgezien van het feit dat daar sprake is van een "cracked" (en dus illegale) versie...

Je kunt dat bestand met wachtwoorden toch zeker alleen wijzigen als je al als root bent ingelogd? (en dan is deze operatie nutteloos, want dan weet je het wachtwoord al).

Zo niet, dan heeft Apple volgens mij een serieus lek!

(kan het me niet voorstellen; een Unix-derivaat waar een passwd-achtig bestand door iemand anders dan root mag worden bewerkt)

Sandeman1974 20-01-10 22:21

Believe het maar... Ik was wachtwoord ook kwijt maar hierdoor kon ik hem weer naar een eigen WW veranderen

cwsmdb 27-04-10 20:24

mooie handleiding maar krijg de source beyouriphone niet toegevoegd
dus gaat voor mij niet werken en wil toch echt mijn wachtwoord weten
heb het eens veranderd maar nu ik het nodig heb ben ik het vergeten
iemand een andere tip om er achter te komen

serapim 27-04-10 20:28

je kan het ook gewoon via iphone explorer doen gaat via usb
kopieer dat bestand naar je bureaublad bewerk het en plaats het terug

cwsmdb 27-04-10 20:44

hoi serapim
ik heb het programma inmiddels gedownload maar kun jij mij verder helpen want dit is nieuw voor mij
alvast bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:22.