iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SSH password veranderen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/30389-ssh-password-veranderen.html)

Ozjifu 18-02-09 13:09

SSH password veranderen
 
Hallo,

Ik heb net mijn SSH wachtwoord veranderd op mijn iPhone 3g 2.2.1 via MobileTerminal, alles gaat goed. Wordt gewoon gewijzigd, maar als ik dan wil inloggen via WinSCP dan geeft ie aan dat ik het verkeerde wachtwoord invoer. Ik weet 100% zeker dat ik het goed invul, heb het daarna weer veranderd via MobileTerminal, maar nog steeds zonder resultaat.

Weet iemand waarom dit is?

Alvast bedankt.

PS. Heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet echt iets kunnen vinden wat me geholpen heeft.

***EDIT*** Blijkbaar mag ik mijn wachtwoord of kan ik mijn wachtwoord niet veranderen? Heb het weer teruggezet naar "alpine" en nu doet ie het wel gewoon weer.... vaag... ***EDIT***

iMario 18-02-09 13:11

Wel goed gedaan?

Typ:

Code:

login root
alpine
passwd
nieuw wachtwoord intypen
nieuw wachtwoord intypen om te bevestigen


Ozjifu 18-02-09 13:15

Ah, kijk eens aan :) Nu werkt het wel.. ;)

Ik was niet ingelogd als "Root", vandaar!

Hartstikke bedankt!

Nog een vraagje, is het niet mogelijk om via een SSH programma in te loggen op je iPhone als je geen Wi-Fi gebruikt?

iMario 18-02-09 13:17

Via OpenSSH zul je echt een Wi-Fi verbinding moeten hebben.
Je kan bijvoorbeeld DiskAid gebruiken, wat via USB gaat, waar je dus geen internet verbinding voor nodig hebt...

DiskAid vind je hier. DiskAid werkt op Windows en Mac.

Ozjifu 18-02-09 13:23

Danke! Werkt perfect.

Fasty 18-02-09 22:23

Dat hoeft niet als je sbsettings of bossprefs erop hebt staan kun je je ip zien van je provider. Dan vul je dit in bij winscp putty etc.

McWally 24-07-09 21:09

ik blijf permission denied krijgen als ik via mobile terminal of ssh mijn passwd probeer te veranderen, terwijl inloggen met root/alpine prima gaat. Maar veranderen ho mar. Iemand een idee??

mastermark 24-07-09 21:44

heb net me password via terminal verandert
doe je iets verkeert

McWally 24-07-09 22:52

mastermark; hier heb ik veel aan zo'n reactie. Het is me nu duidelijk wat ik fout doe...........NOT

mastermark 24-07-09 22:57

Dit in je terminal intypen

eerst (login root) intypen en daarna druk je op return en doe dit bij de rest ook
alpine
passwd
nieuw wachtwoord intypen
nieuw wachtwoord intypen om te bevestigen

McWally 24-07-09 23:11

Matermark, sorry voor de korte reactie net. Maar dat heb ik in alle rangen en standen ook gedaan. Via SSH root@ip. Via mobile terminal. Via terminal op mac. Via chmod 755 passwd en teruggezet. Geprobeerd met passwd113 via Cydia. ETC ETC. Het lijkt wel of dat een update van mobile substrate?? of id roet in het eten heeft gegooid. Ook nog gekeken of passwd via BBedit te veranderen is. NADA NOPPES NIKS Help?

mastermark 25-07-09 00:25

En terminal op de iPhone zelf?

B3rt 25-07-09 13:40

Dit hebben wij ook gehad, via de volgende manier heb ik het wachtwoord opnieuw kunnen instellen:

Gargan.org - OpenSource and more...

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

McWally 26-07-09 00:22

bedankt voor het meedenken! Ik heb de oplossing net gevonden. Met chmod 755 passwd bleef ik permission denied houden. Maar met chmod 777 passwd lukte het wel!

wvy 09-11-09 17:32

Wijzigen van het standaard wachtwoord
 
Hier een kleine handleiding hoe je je standaard wachtwoord kan wijzigen:

Password · Cydia

De Generaal 09-11-09 17:40

// Topic samengevoegd.

Tjinna 29-11-09 18:04

Bij mij lukt het veranderen echt niet. Heb met mobile terminal het geprobeerd te doen helaas weigert hij me iets in te laten vullen wanneer ik bij password ben. Geen enkele letter doet het.
Heeft er iemand raad voor me wat ik nu kan doen?

serapim 29-11-09 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjinna (Bericht 388797)
Bij mij lukt het veranderen echt niet. Heb met mobile terminal het geprobeerd te doen helaas weigert hij me iets in te laten vullen wanneer ik bij password ben. Geen enkele letter doet het.
Heeft er iemand raad voor me wat ik nu kan doen?

het is toch zo dat als je wat invult achter password niets te zien krijgt als beveiliging maar actueel vul je wel wat in en blijft dat onzichtbaar

PaulDurden 29-11-09 18:52

Even goed opletten dat je altijd het wachtwoord voor zowel de user root als de user mobile verandert. Het klopt inderdaad dat je tijdens het invullen van het wachtwoord je invoer niet te zien krijgt (maar deze wordt wel geregistreerd). Als je alleen bestanden over wilt zetten zijn er alternatieven voor OpenSSH in de vorm van iPhoneBrowser/DiskAid/iPhone Folders die minder beveiligingsrisico's met zich meebrengen en ook nog eens sneller zijn omdat ze van USB gebruik maken.

Tjinna 29-11-09 19:08

Nou ik heb het weer geprobeerd maar krijg nu telkens te lezen dat ik een verkeerd password heb ingevoerd terwijl ik deze echt nooit eerder heb veranderd. @PaulDurden ik denk dat ik jouw alternatieven ga uitproberen, zal hem eerst maar eens WEER laten repareren (3e in een jaar:mad:) want mijn Wi-Fi doet het niet meer.
In elk geval bedankt voor de serieuze en behulpzame reacties wat moet ik toch zonder jullie;) thnx!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.