SSH password veranderen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb net mijn SSH wachtwoord veranderd op mijn iPhone 3g 2.2.1 via MobileTerminal, alles gaat goed. Wordt gewoon gewijzigd, maar als ik dan ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
SSH password veranderen
Hallo,
Ik heb net mijn SSH wachtwoord veranderd op mijn iPhone 3g 2.2.1 via MobileTerminal, alles gaat goed. Wordt gewoon gewijzigd, maar als ik dan wil inloggen via WinSCP dan geeft ie aan dat ik het verkeerde wachtwoord invoer. Ik weet 100% zeker dat ik het goed invul, heb het daarna weer veranderd via MobileTerminal, maar nog steeds zonder resultaat. Weet iemand waarom dit is? Alvast bedankt. PS. Heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet echt iets kunnen vinden wat me geholpen heeft. ***EDIT*** Blijkbaar mag ik mijn wachtwoord of kan ik mijn wachtwoord niet veranderen? Heb het weer teruggezet naar "alpine" en nu doet ie het wel gewoon weer.... vaag... ***EDIT*** Laatst gewijzigd door Ozjifu; 18-02-09 om 14:12. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Wel goed gedaan?
Typ: Code:
login root alpine passwd nieuw wachtwoord intypen nieuw wachtwoord intypen om te bevestigen
|
|||
|
|||
Ah, kijk eens aan Nu werkt het wel..
Ik was niet ingelogd als "Root", vandaar! Hartstikke bedankt! Nog een vraagje, is het niet mogelijk om via een SSH programma in te loggen op je iPhone als je geen Wi-Fi gebruikt? |
|
||||
|
||||
Via OpenSSH zul je echt een Wi-Fi verbinding moeten hebben.
Je kan bijvoorbeeld DiskAid gebruiken, wat via USB gaat, waar je dus geen internet verbinding voor nodig hebt... DiskAid vind je hier. DiskAid werkt op Windows en Mac. |
|
|||
|
|||
Danke! Werkt perfect.
|
|
||||
|
||||
Dat hoeft niet als je sbsettings of bossprefs erop hebt staan kun je je ip zien van je provider. Dan vul je dit in bij winscp putty etc.
Laatst gewijzigd door Fasty; 18-02-09 om 23:26. |
|
|||
|
|||
ik blijf permission denied krijgen als ik via mobile terminal of ssh mijn passwd probeer te veranderen, terwijl inloggen met root/alpine prima gaat. Maar veranderen ho mar. Iemand een idee??
|
|
||||
|
||||
heb net me password via terminal verandert
doe je iets verkeert |
|
|||
|
|||
mastermark; hier heb ik veel aan zo'n reactie. Het is me nu duidelijk wat ik fout doe...........NOT
|
|
||||
|
||||
Dit in je terminal intypen
eerst (login root) intypen en daarna druk je op return en doe dit bij de rest ook alpine passwd nieuw wachtwoord intypen nieuw wachtwoord intypen om te bevestigen |
|
|||
|
|||
Matermark, sorry voor de korte reactie net. Maar dat heb ik in alle rangen en standen ook gedaan. Via SSH root@ip. Via mobile terminal. Via terminal op mac. Via chmod 755 passwd en teruggezet. Geprobeerd met passwd113 via Cydia. ETC ETC. Het lijkt wel of dat een update van mobile substrate?? of id roet in het eten heeft gegooid. Ook nog gekeken of passwd via BBedit te veranderen is. NADA NOPPES NIKS Help?
|
|
||||
|
||||
En terminal op de iPhone zelf?
|
|
|||
|
|||
Dit hebben wij ook gehad, via de volgende manier heb ik het wachtwoord opnieuw kunnen instellen:
Gargan.org - OpenSource and more... Ik hoop dat je er wat aan hebt. |
|
|||
|
|||
bedankt voor het meedenken! Ik heb de oplossing net gevonden. Met chmod 755 passwd bleef ik permission denied houden. Maar met chmod 777 passwd lukte het wel!
|
|
||||
|
||||
Wijzigen van het standaard wachtwoord
|
||||
|
||||
// Topic samengevoegd.
|
|
|||
|
|||
Bij mij lukt het veranderen echt niet. Heb met mobile terminal het geprobeerd te doen helaas weigert hij me iets in te laten vullen wanneer ik bij password ben. Geen enkele letter doet het.
Heeft er iemand raad voor me wat ik nu kan doen? |
|
|||
|
|||
het is toch zo dat als je wat invult achter password niets te zien krijgt als beveiliging maar actueel vul je wel wat in en blijft dat onzichtbaar
|
|
||||
|
||||
Even goed opletten dat je altijd het wachtwoord voor zowel de user root als de user mobile verandert. Het klopt inderdaad dat je tijdens het invullen van het wachtwoord je invoer niet te zien krijgt (maar deze wordt wel geregistreerd). Als je alleen bestanden over wilt zetten zijn er alternatieven voor OpenSSH in de vorm van iPhoneBrowser/DiskAid/iPhone Folders die minder beveiligingsrisico's met zich meebrengen en ook nog eens sneller zijn omdat ze van USB gebruik maken.
|
|
|||
|
|||
Nou ik heb het weer geprobeerd maar krijg nu telkens te lezen dat ik een verkeerd password heb ingevoerd terwijl ik deze echt nooit eerder heb veranderd. @PaulDurden ik denk dat ik jouw alternatieven ga uitproberen, zal hem eerst maar eens WEER laten repareren (3e in een jaar) want mijn Wi-Fi doet het niet meer.
In elk geval bedankt voor de serieuze en behulpzame reacties wat moet ik toch zonder jullie thnx!! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
router password ge-reset, iPhone heeft geen optie password aan te passen | Flex123 | Wi-Fi | 2 | 18-05-10 09:41 |
Wachtwoord van SSH veranderen | RHochstenbach | Archief | 1 | 21-11-09 13:35 |
Password Manager | HaIpho | Desktop-applicaties | 0 | 16-01-09 18:33 |
root password 2.2 | yingie | Archief | 2 | 24-11-08 00:47 |
|
|