//

Spotlight haalt verwijderde email weer terug !?

Spotlight haalt verwijderde email weer terug !? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zat op mijn Iphone effe met de spotlight zoekfunctie te spelen (in OS 3.0 ), zie ik tot mijn verbazing dat al mijn verwijderde ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-06-09, 23:32
hart4iphone hart4iphone is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Exclamation Spotlight haalt verwijderde email weer terug !?

Ik zat op mijn Iphone effe met de spotlight zoekfunctie te spelen (in OS 3.0 ), zie ik tot mijn verbazing dat al mijn verwijderde email nog aanwezig is. zelfs nog email van ruim een half jaar oud !
( het blijkt dus dat de iphone al je verwijderde email nog ergens opslaat in een cache dus )

Is er een mogelijkheid om deze verwijderde email ECHT te verwijderen/wissen ? ( het cache echt te legen )
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-09, 00:40
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

Hier hetzelfde. Hoe op te lossen? Nog geen idee
  #3  
Oud 18-06-09, 00:59
RoBertoo RoBertoo is offline
• iOS 9.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 32
Standaard

Ik heb er ook last van, het mailtje komt er zelfs dubbel in te staan! Ik gebruik hotmail via de mail app. Als ik het verwijder gaat het mailtje naar de prullenmand en als ik het daar nog verwijder gaat het hele maal weg.. zou je denken.. Echter, in spotlight staan beide mailtjes nu en als je er één kiest kom je bij "deleted messages" waar boven staat 1 van 0..

Een reboot schijnt ook niet te helpen.
  #4  
Oud 18-06-09, 07:30
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

kan iemand die dit probleem heeft zijn mail profiel weggooien op de iphone.
Hierna weer aanmaken en kijken dezelfde mails nog gevonden kunnen worden.
dan ligt het probleem namelijk bij hotmail.

Ik zal mijn hotmail account eens toevoegen.

kan alleen melden dat het met exchange geen problemen oplevert.
__________________
iPhone 4 32Gb,iPad Wi-Fi 64gb,iPhone 3G 16Gb
  #5  
Oud 18-06-09, 23:05
jonagold1 jonagold1 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard

Ligt niet aan hotmail... Ik heb namelijk een normale POP3-account (skynet.be)

En mails die ik al 10 maanden geleden verwijderd heb, duiken ineens terug op via spotlight. Als je dan verder wil terugkeren in je mail, komt hij gewoon in je mailbox terecht, waar je het mailtje wel niet meer terugvind. Rara dinges....
  #6  
Oud 19-06-09, 02:45
a-Paul-a a-Paul-a is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 29
Standaard

Heb het ook. Zeer bizar. Zeker aangezien mails die uit je mailbox "verdwijnen" omdat ze niet meer bij de laatste 200 (instelbaar) mails horen wel echt weg zijn van de Iphone!!

Maar dit brengt me op een ander punt. Ik meen me te herinneren dat er werd geschreven dat het met OS 3.0 ook mogelijk zou zijn mail te zoeken die nog op de server stond en niet meer op de iphone. Weet iemand hoe dit werkt en hoe ik dit kan gebruiken? Zou voor mij namelijk erg handig zijn.
  #7  
Oud 21-06-09, 20:27
Kikkertje Kikkertje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Hier hetzelfde 'probleem'.... Iemand die ons duidelijkheid kan verschaffen??????
  #8  
Oud 21-06-09, 20:34
t-kroon t-kroon is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Er is helaas maar één oplossing: iphone herstellen.. Ik vond het ook irritant, maar toen ik van de 3.0 GM naar de gewone 3.0 ging door te herstellen waren ze weg. De andere mogelijkheid is om het zoeken van spotlight in je email uit te zetten (Instellingen --> Thuisknop --> Zoekresultaten (helemaal onderaan)).
  #9  
Oud 21-06-09, 20:50
Kikkertje Kikkertje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie...

Had idd al uitgevonden dat het zoeken id email uitgezet kan worden...
Daar moeten we het dan maar mee doen...

Ik heb overigens net de 3.0 geïnstalleerd..niet de 3.0 GM dus...maar dan zou het probleem dus volledig opgelost moeten zijn?

Hoe gaat dat herstellen precies? (Sorry, ben niet zo technisch ingesteld

Bedankt alvast!!!!!!!!!!!!!!11
  #10  
Oud 21-06-09, 20:56
jonagold1 jonagold1 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard

Dat is inderdaad een oplossing, maar de vraag is waarom die mails nog in je cache-geheugen ergens zitten ? En wat zit er dan nog allemaal zo in dat cache-geheugen ? Vooral naar privacy toe stel ik me vragen wat bv. Apple allemaal kan bewaren zonder dat we er weet van hebben.
  #11  
Oud 21-06-09, 21:10
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Het ligt niet aan de Iphone! Een nieuwe functie van OS 3.0 is dat je op de server van je mail kan zoeken dus niet alleen mail die je binnenhaalt via je Iphone. Als je je mails die je thuis hebt verwijdert en dan zoekt zie je dat het wel verwijderd is!
  #12  
Oud 21-06-09, 21:13
t-kroon t-kroon is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

@ PeterTe. Dat is niet waar. Ik heb ook mijn mailboxen inclusief alle mappen leeg gemaakt, maar hij bleef de mails gewoon weer tevoorschijn toveren.

@ Kikkertje. Als je je iPhone aansluit en iTunes opstart, staat er onder "Updates zoeken" "Herstellen". Hij zet alles terug naar de fabrieksinstellingen met de laatste firmware. Daarna kun je je backup terugzetten (vraagt hij automatisch naar) en dan ben je ervanaf. Afhankelijk van de hoeveelheid gebruikt geheugen kan het enige tijd duren. Succes ermee!
  #13  
Oud 21-06-09, 22:26
Kikkertje Kikkertje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

@ Kikkertje. Als je je iPhone aansluit en iTunes opstart, staat er onder "Updates zoeken" "Herstellen". Hij zet alles terug naar de fabrieksinstellingen met de laatste firmware. Daarna kun je je backup terugzetten (vraagt hij automatisch naar) en dan ben je ervanaf. Afhankelijk van de hoeveelheid gebruikt geheugen kan het enige tijd duren. Succes ermee![/quote]

T-Kroon,

Je bent mijn held!
Heb mn iPhone hersteld, iTunes vroeg idd naar de oude versie, deze opnieuw geïnstalleerd en tadaaaaaaa geen rare-reeds-verwijderde-mails meer! Althans, tot op heden..
Smsjes, Contacten en Foto's zijn uiteraard bewaard gebleven, alleen de
apps moet ik opnieuw installeren maar dat is te verwijten aan het feit dat
een andere pc gemachtigd is dit over te zetten, vandaar!

Super bedankt voor al jullie hulp, laten we hopen dat we hiervan geen
hinder meer zullen vinden!
  #14  
Oud 21-06-09, 22:33
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik snap niet echt waarom je perse van deze mails af wou, misschien een privekwestie... oke. Als ik jou was zou ik toch even een mail naar Apple sturen en voor opheldering vragen?
  #15  
Oud 21-06-09, 22:56
jonagold1 jonagold1 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Ik snap niet echt waarom je perse van deze mails af wou, misschien een privekwestie... oke. Als ik jou was zou ik toch even een mail naar Apple sturen en voor opheldering vragen?
Het gaat eerder om het principe. Waarom worden deze mails ergens verborgen bewaard ? Niet dat ik iets te verbergen heb, maar je kan je vragen stellen wat bv. Apple dan nog allemaal bewaard van je privacy op je iPhone: je Wi-Fi-netwerken, paswoorden, je locatievoorzieningen, websites, applicaties, etc... ?

Ik wil het gewoon even breder opentrekken deze topic.
  #16  
Oud 21-06-09, 23:22
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Gaat het in dit geval om mail van een IMAP server of van een POP3. Misschien kan het hier aan liggen.
Ik heb hier namelijk geen last van (met mijn gmail accounts / IMAP)
  #17  
Oud 22-06-09, 14:59
bsuma's schermafbeelding
bsuma bsuma is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Roermond
Berichten: 56
Standaard

Is het zo dat als ik mijn iPhone herstel, word alles teruggezte naar de fabrieksinstellingen, als ik dan de back up terugzet, worden dan wel mijn sms-jes en alles teruggezet ??

En met de mailtjes, ik begrijp dat je na herstel al je oude mails kwijt bent, prima, maar als ik opnieuw begin met binnenhalen en verwijderen van mails, blijft hij die dan ook weer vinden met spotlight ??
Moet ik elke keer om al mijn mails via spotlight te verwijderen mijn iPhone herstellen ??
Lijkt me niet de bedoeling, hopelijk weet iemand het antwoord.

Bjorn.
__________________
Soes Babba's iPhone
  #18  
Oud 22-06-09, 15:20
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bsuma Bekijk bericht
Is het zo dat als ik mijn iPhone herstel, word alles teruggezte naar de fabrieksinstellingen, als ik dan de back up terugzet, worden dan wel mijn sms-jes en alles teruggezet ??

En met de mailtjes, ik begrijp dat je na herstel al je oude mails kwijt bent, prima, maar als ik opnieuw begin met binnenhalen en verwijderen van mails, blijft hij die dan ook weer vinden met spotlight ??
Moet ik elke keer om al mijn mails via spotlight te verwijderen mijn iPhone herstellen ??
Lijkt me niet de bedoeling, hopelijk weet iemand het antwoord.

Bjorn.
Je sms,contacten apps en dergelijke worden teruggezet.

welke mail gebruik je als je exchange gebruikt wordt netjes de mail die verwijdert daadwerkelijk ook verwijdert .

als je hem dan opnieuw instelt na een restore haalt hij de verwijderde niet opnieuw binnen, dit kan wel anders zijn bij bijvoorbeel webmail gestuurde zoals hotmail.

ga dan eerst naar de website zelf hiervan en kijk of daar de mails weg zijn.
  #19  
Oud 22-06-09, 16:13
Iphone_belgium Iphone_belgium is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 178
Standaard

ik zou toch ook wel duidelijkheid willen over het feit dat spotlight de mails nog toont die verwijderd zijn, en vooral hoe we de logfile kunnen wissen
  #20  
Oud 22-06-09, 16:40
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Spotlight doorzoekt voor mails je server, dus als je mails verwijdert op je iPhone blijven die (mogelijk) op je server staan.. Daarom zie je ze nog!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verwijderde mail komt terug. Rene K. iPhone algemeen 19 18-11-12 10:49
verwijderde emails worden weer opgehaald drummertjuh iPhone algemeen 1 27-05-11 11:02
verwijderde sms terug halen nick1991 iPhone algemeen 2 07-02-11 18:55
iPhone: iPhone 4 verwijderde/automatisch verwijderde History terug vinden? LabTeov Jailbreak 0 21-10-10 12:30
Verwijderde bestandjes terug vinden? Phille023 Archief 1 17-09-08 15:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.