Ervaring: reparatie van defecte home-knop discussie in iPhone algemeen forum; Eindelijk is mijn iPhone 3G weer gerepareerd. Toch wil ik nog even mijn ervaringen met de garantie/service van T-Mobile en Apple kwijt. Misschien dat iemand er nog wat aan heeft... ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Ervaring: reparatie van defecte home-knop
Eindelijk is mijn iPhone 3G weer gerepareerd. Toch wil ik nog even mijn ervaringen met de garantie/service van T-Mobile en Apple kwijt. Misschien dat iemand er nog wat aan heeft...
Een maand geleden haperde de home-knop plotseling. Al snel wordt dat erg vervelend, omdat je haast geen programma meer kunt afsluiten. Aangezien ik mijn telefoon altijd met liefde heb behandeld, ging ik ervan uit dat de schade onder garantie zou vallen en dat het om een constructiefoutje ging dat snel opgelost kon worden. Nadat ik mijn toestel via T-Mobile shop had ingediend ter reparatie, ontving ik na ongeveer een week een brief. En daarmee begon de ellende: "Geachte heer/mevrouw Solid Vision/ T-Mobile heeft een defect aan uw toestel gevonden dat niet wordt gedekt [...] Vochtschade geconstateerd in toestel", en nu komt het, "De reparatiekosten daarvoor bedragen: E 499,80" (!!!). Daarvoor heb ik een nieuw toestel! Meteen T-Mobile gebeld. "Ja meneer, er zitten stickers in het toestel die verkleuren bij aanraking met vocht en dit is bij uw toestel het geval." Ik kon het me haast niet voorstellen. Na een boze doch nette brief te hebben gestuurd werd ik teruggebeld door de afdeling aftersales. De meneer in kwestie had zelfs niet de moeite gedaan om mijn brief te lezen en kon alles opnieuw gaan uitleggen. Er werd mij zelfs ontraden om een klachtenbrief te sturen, want dat had "toch geen zin". Iets dat een zo iemand, mijns inziens, nooit zou mogen zeggen. Ik had het idee dat ik tegen een muur aan het praten was en er geen enkele gestes naar mijn kant werden gedaan. Dan maar op mijn eigen manier. Ik had al gezien dat er enkele bedrijfjes in Nederland actief waren die reparaties uitvoerden. Ik heb mijn telefoon ongerepareerd terug laten sturen. Uiteindelijk ben ik bij een eenmans- reparatiebedrijfje in Den Haag langsgeweest. Deze meneer schroefde gelijk mijn iPhone open en zag meteen wat het probleem was: pinnetjes aan de achterzijde van de home-knop waren een beetje verbogen waardoor hij geen goed contact meer maakte met de achterliggende printplaat. Na even wat gewroet met een pincet was het probleem binnen 5 minuten opgelost. Kosten: 10 euro! Dit in schril contrast met de E 499,80 en 3 weken wachttijd van T-Mobile. Tijdens de reparatie vertelde deze onofficiele reparateur dat het absoluut geen vochtschade betrof. Ook de vochtstickers aan de binnenkant van het toestel waren niet verkleurt. Als ik langs de dock-connector met een bureaulamp kijk, dan zie ik wel een sticker zitten die oranje verkleurt is. Dit is dus geen sticker die in het toestel zit (in tegenstelling tot de beweringen van de T-Mobile helpdesk). Die sticker kan makkelijk verkleuren wanneer je even in de dock-connector blaast om er even wat stof uit te halen, of bijvoorbeeld de App Ocarina gebruikt (welke zelfs door Apple wordt gepromoot). Maar dit is geenszins aanleiding om garantie af te wijzen. Dus, ik hoop dat iemand met dezelfde problemen nog iets heeft aan dit epistel. Misschien is het beter als je eerst zo'n reparatiebedrijfje belt om te vragen wat het bij hun kost voordat je naar T-Mobile gaat. Je bent dan minder lang je iPhone kwijt en krijgt je eigen telefoon weer terug (Apple stuurt in geval van defect "refurbished"/opgelapte iPhones retour). Ik had wat meer service verwacht van T-Mobile aangezien het toch niet de goedkoopste telefoon is. Laatst gewijzigd door KRASH; 21-07-09 om 12:18. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Goede ervaring met reparatie | Karnemelk | Koopinformatie Nederland | 0 | 27-04-11 12:11 |
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie | snverhallen | Koopinformatie Nederland | 0 | 01-10-10 22:20 |
iPhone: Jailbreak met defecte Home/Lock-button? | BP65 | Jailbreak | 38 | 19-10-09 21:32 |
iPhone reparatie ervaring | Turkish | iPhone algemeen | 6 | 26-06-09 08:42 |
Ervaring reparatie door ipod-service.nl | iPhonegeek | Archief | 26 | 06-01-09 17:08 |
|
|