Ervaring: reparatie van defecte home-knop discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eindelijk is mijn iPhone 3G weer gerepareerd. Toch wil ik nog even mijn ervaringen met de garantie/service van T-Mobile en Apple kwijt. Misschien dat iemand ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Ervaring: reparatie van defecte home-knop
Eindelijk is mijn iPhone 3G weer gerepareerd. Toch wil ik nog even mijn ervaringen met de garantie/service van T-Mobile en Apple kwijt. Misschien dat iemand er nog wat aan heeft...
Een maand geleden haperde de home-knop plotseling. Al snel wordt dat erg vervelend, omdat je haast geen programma meer kunt afsluiten. Aangezien ik mijn telefoon altijd met liefde heb behandeld, ging ik ervan uit dat de schade onder garantie zou vallen en dat het om een constructiefoutje ging dat snel opgelost kon worden. Nadat ik mijn toestel via T-Mobile shop had ingediend ter reparatie, ontving ik na ongeveer een week een brief. En daarmee begon de ellende: "Geachte heer/mevrouw Solid Vision/ T-Mobile heeft een defect aan uw toestel gevonden dat niet wordt gedekt [...] Vochtschade geconstateerd in toestel", en nu komt het, "De reparatiekosten daarvoor bedragen: E 499,80" (!!!). Daarvoor heb ik een nieuw toestel! Meteen T-Mobile gebeld. "Ja meneer, er zitten stickers in het toestel die verkleuren bij aanraking met vocht en dit is bij uw toestel het geval." Ik kon het me haast niet voorstellen. Na een boze doch nette brief te hebben gestuurd werd ik teruggebeld door de afdeling aftersales. De meneer in kwestie had zelfs niet de moeite gedaan om mijn brief te lezen en kon alles opnieuw gaan uitleggen. Er werd mij zelfs ontraden om een klachtenbrief te sturen, want dat had "toch geen zin". Iets dat een zo iemand, mijns inziens, nooit zou mogen zeggen. Ik had het idee dat ik tegen een muur aan het praten was en er geen enkele gestes naar mijn kant werden gedaan. Dan maar op mijn eigen manier. Ik had al gezien dat er enkele bedrijfjes in Nederland actief waren die reparaties uitvoerden. Ik heb mijn telefoon ongerepareerd terug laten sturen. Uiteindelijk ben ik bij een eenmans- reparatiebedrijfje in Den Haag langsgeweest. Deze meneer schroefde gelijk mijn iPhone open en zag meteen wat het probleem was: pinnetjes aan de achterzijde van de home-knop waren een beetje verbogen waardoor hij geen goed contact meer maakte met de achterliggende printplaat. Na even wat gewroet met een pincet was het probleem binnen 5 minuten opgelost. Kosten: 10 euro! Dit in schril contrast met de E 499,80 en 3 weken wachttijd van T-Mobile. Tijdens de reparatie vertelde deze onofficiele reparateur dat het absoluut geen vochtschade betrof. Ook de vochtstickers aan de binnenkant van het toestel waren niet verkleurt. Als ik langs de dock-connector met een bureaulamp kijk, dan zie ik wel een sticker zitten die oranje verkleurt is. Dit is dus geen sticker die in het toestel zit (in tegenstelling tot de beweringen van de T-Mobile helpdesk). Die sticker kan makkelijk verkleuren wanneer je even in de dock-connector blaast om er even wat stof uit te halen, of bijvoorbeeld de App Ocarina gebruikt (welke zelfs door Apple wordt gepromoot). Maar dit is geenszins aanleiding om garantie af te wijzen. Dus, ik hoop dat iemand met dezelfde problemen nog iets heeft aan dit epistel. Misschien is het beter als je eerst zo'n reparatiebedrijfje belt om te vragen wat het bij hun kost voordat je naar T-Mobile gaat. Je bent dan minder lang je iPhone kwijt en krijgt je eigen telefoon weer terug (Apple stuurt in geval van defect "refurbished"/opgelapte iPhones retour). Ik had wat meer service verwacht van T-Mobile aangezien het toch niet de goedkoopste telefoon is. Laatst gewijzigd door KRASH; 21-07-09 om 13:18. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
//Topic verplaatst
__________________
PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum! |
#3
|
|||
|
|||
T-mobile en 'klanten'service... Bedankt voor het delen, handig om zoiets in je achterhoofd te houden (en garantie hebben en krijgen zijn 2 dingen in Nederland helaas).
|
#4
|
|||
|
|||
kan je mij het adres in den haag geven, zit met hetzelfde probleem
|
#5
|
|||
|
|||
Wat is dat toch met mensen die constant te horen krijgen dat het vochtschade betreft?
Dit wordt een serieus probleem en excuus voor het afwimpelen van garantie. |
#6
|
|||
|
|||
Ik geef toe dat vochtschade vaak als smoesje wordt gebruikt. Echter, in 90% van de gevallen is een falende homeknop ook echt vochtschade. En daar hoeft hij niet voor in de regen te liggen, mensen met een ietwat zweterige vinger kunnen er al snel last van hebben. Zoveel kan die home-button niet hebben. Laten we nou niet al die bedrijven ineens gaan afzeiken (en nee, ik heb er geen aandelen in); het verbaast me gewoon hoe sommigen reageren soms op dit soort dingen zonder er eigenlijk verstand van te hebben.
|
#7
|
|||
|
|||
Hey Evmw,
als je zelf zegt dat mensen met een zweterige vinger er al last van hebben, vind je het dan niet erg dat die mensen 400 euro zouden moeten betalen voor een reparatie? Omdat de iPhone niet tegen een zweterige vinger kan... Je legt net het probleem bloot. |
#8
|
|||
|
|||
Citaat:
Anders gezegd. Garantie zit op producten in verband met mogelijke fabricagefouten danwel ontwerpfouten in het design. Of laatsgenoemde van toepassing is, kun je uren over doordiscussieren en laat ik me niet over uit. Feit is wel dat problemen met de home-button doorgaans geen fabricagefouten e.d. zijn zodat garantie niet op gaat. Hoe vervelend ook natuurlijk, maar als jij Steve Jobs was had je er net zo over gedacht. Laatst gewijzigd door evmw; 21-08-09 om 11:22. |
#9
|
|||
|
|||
Hi Guys,
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn home button die werkt niet goed meer; soms een beetje hard drukken, beetje bewegen en dan doet ie het. T-mobile; vochtschade, en kosten reparatie ruim 280 euro! Ik heb em toch maar ongerepareerd retour laten terug laten komen. Op internet kan ik nergens een home button (cable of connector vinden). Ik heb by the way mijn iphone nog niet open gemaakt om te kijken of het misschien een kabel probleem is zoals die van KRASH. TIPS?????!?!?!?!?!? Thanks |
#10
|
|||
|
|||
Citaat:
Het openmaken van een 2G is een heel ander verhaal. Als je hier geen ervaring mee hebt zou ik niet aanraden om dit zelf te doen. |
#11
|
|||
|
|||
Hey,
Het gaat om een 3g 16gb. Dus gewoon 2e generatie. (mijn instellingen op de forum waren niet juist dus vandaar dat jij dacht dat het een oude iphone was) ik heb ervaring met het repareren van 1e generatie; is inderdaad moeilijk te openen. Dus het gaat hier echt om een 3g! |
#12
|
||||
|
||||
Dat is echt wel een slecht verhaal.. Mijn iPhone is momenteel ook binnen bij Mobistar wegens een Wi-Fi-defect. Ik vind geen netwerken meer (de chip is dus kapot). Toen ik mijn iPhone nog niet zo lang had ben ik daar mee gaan trainen (wielrennen, dus in de achterzak) dus ik hoop dat er geen vochtschade aan zal zijn. Volgens mij zou die vochtschade er ook niets mee te maken hebben, maar je moet het maar meemaken dat ze je iPhone niet willen repareren..
|
#13
|
||||
|
||||
Mijn home-knop was kapot vanaf dat ie uit de doos kwam... Volgende dag gelijk binnen gebracht (21 augustus). Bij track&trace pagina bij dynafix is de 27ste het toestel omgeruild. De 20ste september is ie pas opgehaald door de koerierdienst en Apple shop heeft nog NIKS binnengekregen. Besluit: Koerier heeft MIJN iPhone gepikt. En nu duurt het nog allemaal langer voordat ik er 1 krijg. Ik was dus nu al van 21 augustus aan het wachten en nu is het al 9 oktober! Dit is echt niet meer normaal.
|
#14
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar als je ervaring hebt met een 1st gen iPhone dan moet een 3G een makkie zijn voor jou om te openen. Gewoon een zuignap gebruiken en voorzichtig het scherm eruit trekken (nadat je natuurlijk de twee schroefjes bij de dock aansluiting hebt verwijderd). Niet te wild want dan bestaat het gevaar dat je de connectoren beschadigd. De startknop zit in het scherm en de contactpunten waar de TS over spreek zitten aan de binnen kant van het scherm. Gewoon controleren of de contacten scheef zitten en of er corrosie op een van de aansluitingen zit. Je moet wel erg voorzichtig zijn met de contactpunten want die breken vrij snel af. Suc6... |
#15
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik had dit besteld via Wehkamp en werd verteld dat ik de volgende dag tussen 12 en 18 uur het kon verwachten, maar ik kreeg om 12.30 een smsje van, er is een probleem ontstaan en kan vandaag dus niet geleverd worden, dus ik belle hier en daar. Bleek dat de macbook wel weg was bij wehkamp maar niet aankwam bij de koeriersdienst!!! dus ook gesteeld, waardoor ik dus 7 dagen moest wachten (was de regel) en konden ze een nieuwe opsturen! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Goede ervaring met reparatie | Karnemelk | Koopinformatie Nederland | 0 | 27-04-11 13:11 |
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie | snverhallen | Koopinformatie Nederland | 0 | 01-10-10 23:20 |
iPhone: Jailbreak met defecte Home/Lock-button? | BP65 | Jailbreak | 38 | 19-10-09 22:32 |
iPhone reparatie ervaring | Turkish | iPhone algemeen | 6 | 26-06-09 09:42 |
Ervaring reparatie door ipod-service.nl | iPhonegeek | Archief | 26 | 06-01-09 18:08 |
|
|