iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nederlandse iPhone 3G vliegt in de auto spontaan in brand (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40693-nederlandse-iphone-3g-vliegt-de-auto-spontaan-brand.html)

bzguy 31-07-09 17:07

k geloof er hoe langer hoe minder van, lekker gefaked me dunkt :

-> op de plaats waar de batterij zich bevindt (in het midden van de iPhone) is er blijkbaar geen schade, of geraakt althans niet door het hoesje (goed spul, die Belkin!), enkel de randjes ; erg vreemd, als de batterij zogezegd ontbrand is ...

Mocht k Pieter zijn en t is fake, k zou mijn verhaal maar gauw verwijderen, voor je t weet heb je n klacht aan je been vanwege T-Mobile en/of Apple (laster, eerroof .. )

Timmeh_ 31-07-09 17:26

Op iPhone nieuws blog staan weer andere foto's. Iemand plaatste de volgens reactie daarbij:
Citaat:

Nooit geweten dat vuur de bekleding van een stoel laat branden alsof er met een Stanley-mes in is gesneden. Kan ‘Pieter uit Leiden’ de scherpe en rechte randen eens uitleggen?
Hierop reageerde de redactie:
Citaat:

@Loekie leuke speculatie maar helaas zijn de foto’s echt en niet in scene gezet.
Wat je nu moet geloven.. Het is inderdaad vreemd dat op de plek waar de accu zit nauwelijks schade is te ontdekken..

icerunner 31-07-09 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 331889)
Op iPhone nieuws blog staan weer andere foto's. Iemand plaatste de volgens reactie daarbij:


Hierop reageerde de redactie:


Wat je nu moet geloven.. Het is inderdaad vreemd dat op de plek waar de accu zit nauwelijks schade is te ontdekken..

Wie heeft ooit gezegd dat de accu de oorzaak is (behalve alle ruchtmakende posts hier)?

Het zou compleet logisch zijn als het snoer van zijn oordopjes vlam heeft gevat. In de iPhone staat dit snoer onder (lage) spanning, maar dat is nog altijd voldoende om bij een bíjna doorgebroken snoer zo'n klein contactpunt te creëren dat er een enorme hitte ontstaat, en het snoer ontbrand.

Dat is hoe in de praktijk in een huis ook brand ontstaat: vaak niet door kortsluiting (de twee spanningsdraden raken elkaar, de stop slaat door door het hoge verbruik, geen brand), maar door een draadbreuk, waarbij de twee einden elkaar nog net raken (laag verbruik, grote hitte door klein contactpunt, al twee keer zien gebeuren op oud snoer).

Puck84 31-07-09 19:20

Stating the obvious: als de accu de oorzaak geweest van de brand het scherm mooi gesmolten geweest ipv relatief intact zoals op de foto's...

Het lijkt eerder dat er onder de iPhone een vuurtje is begonnen en dat de Belkin case nog relatief goed beschermd heeft...

Mss dat het hoesje zodanig warm is geworden dat het de zetel heeft doen ontvlammen.... Je weet wel met die warme iPhone aan de binnenkant en het effect van de zon op de temperatuur in de auto zelf? Zoals sommige mensen al zeiden... het is een oude auto precies.... Het zou wel verklaren waarom het scherm van de iPhone nog relatief intact is...

Of andere opties:

Nederlandse hackers hebben Pieter zijn iPhone gebruikt als test konijn voor de sms hack met fire upgrade!

Pieter had een jailbreak gedaan of werkte nog met een windows toestel... En zijn iPhone kon als echt Apple product daar gewoon niet mee leven :)

blackoutzz 01-08-09 15:49

Ik werk mobiel, laat ook wel eens mijn laptop en telefoons (iPhone en N95 8GB) op de passiegiersstoel liggen.

Mijn iphone word ook warm als ik hem gebruik, maar niet zo warm dat ik hem niet meer kan gebruiken, hetzelfde geldt voor mijn laptop, al koelt die zichzelf vrij goed.

Alleen de accu word warm... en in feite draait er altijd iets op je iphone... dus dat standby verhaaltje klopt niet helemaal! Maar dan nog zou die niet in de fik mogen vliegen, maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat als je hem niet had laten liggen dat er niets gebeurd was...

Staat niet voor niets in de meeste gebruikershandleidingen dat je de apparatuur niet in de volle zon mag laten liggen of bewaren op extreem hitte plekken.

Rara wat is een auto met gesloten ramen na een uurtje volle zon a 28graden... hier in Nederland.. Mijn hete luchtoven is soms jaloers op de temp. van de auto van mijn buurmeisje (zwarte ford Ka zonder airco) hahaha ...

wens je iig succes met de verzekering... :) moet zeggen dat ik deze nog niet voorbij heb zien komen sinds ik er meer mee bezig ben (schade claims)

bbgt 04-08-09 18:57

...ik was toch wel beetje bezorgd toen ik eergisteren, tijdens een autorit, bij mijn eerste ervaring met luisteren naar een stream (internetradio via iCarRadio) en hem gelijktijdig via mijn sigarettenaansteker op stroom houden voelde hoe heet mijn iPhone werd. Ik vraag me af of dat bij een 200 km rit wel goed gaat.
Mijn iPhone lag zonder hoesje ofzo op de bijrijdersplaats.
Snap dan niet dat er door ontwerper Apple niet meer aandacht besteed is aan
(extra) warmteafgifte mogelijkheden. Die lijkt nu hoogstens te zitten in de
opening van de hoofdtelefoonaansluiting of waar je je paperclip in moet steken
om bij de simkaart te kunnen komen.

flappah 04-08-09 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 333803)
...ik was toch wel beetje bezorgd toen ik eergisteren, tijdens een autorit, bij mijn eerste ervaring met luisteren naar een stream (internetradio via iCarRadio) en hem gelijktijdig via mijn sigarettenaansteker op stroom houden voelde hoe heet mijn iPhone werd. Ik vraag me af of dat bij een 200 km rit wel goed gaat.
Mijn iPhone lag zonder hoesje ofzo op de bijrijdersplaats.
Snap dan niet dat er door ontwerper Apple niet meer aandacht besteed is aan
(extra) warmteafgifte mogelijkheden. Die lijkt nu hoogstens te zitten in de
opening van de hoofdtelefoonaansluiting of waar je je paperclip in moet steken
om bij de simkaart te kunnen komen.

mwoa, moet kunnen hoor. Ik heb een autoradio die mn iPhone oplaadt terwijl hij afspeelt. Het toestel wordt wel wat warmig maar niet overdreven. En ik ben laatst van Den Haag naar Berlijn op die manier gereden. Geen probleem. Het toestel werd niet overdreven warm of zo.

Jamez 04-08-09 20:45

Gebruik je een case/hoesje BBGT?

flappah 04-08-09 20:56

Niet in de auto. Dan ligt ie in het handschoenenvak. Voor de rest echter wel. Dan zit ie gewoon in een (leren) hoes.

buffelkneer 04-08-09 21:17

Ik vraag me af waarom je niet meer fotos post of hebt gepost (gemaakt) , dan kan iedereen zien of het echt is of niet.

lineout 08-08-09 12:20

Net de mijne even gemeten met een oppervlakte thermometer, tijdens het synchroniseren van muziek (en laden): Achterkant vlak bij de camera wordt rond de 42 graden en wat meer naar beneden rond de 35. Vind het zelf nog wel meevallen :)

bbgt 08-08-09 12:35

De motorkap van mijn smart is heter...

gadgeteer 10-08-09 21:41

Jammer dat mensen dit faken om te zien of ze wereldwijd aandacht kunnen krijgen.

Chrisl 10-08-09 21:55

Nu ook ergens in Italie tijdens het bellen problemen...

http://www.ispazio.net/wp-content/up...2499282671.png

http://www.ispazio.net/wp-content/up...2499285882.png

miek 12-08-09 14:44

Vandaag liet ik (per vergissing ) mijn iphone op "camera" aanstaan, klaar om foto's te nemen. Ik legde mijn iphone opzij en toen ik hem een half uur later terug in handen nam, toen was mijn iphone verschrikkelijk heet.... bijna niet meer vast te nemen. Dus, opletten, altijd toestel terug afzetten ?
groeten, miek

I Stig I 15-08-09 23:58

Zo zeg, dit ziet er echt ziek uit Ö

magatsu 29-09-09 15:01

gewoon een gat in de zetel, ik zie geen restjes van een iphone en how man ik zie je oortjes liggen en die zijn volledig in orde? verklaar dat maar is :)...

Apples 29-09-09 15:23

Jeejtje..toch! :-S

Frees u! 30-09-09 14:50

:eek::eek:omfg wtf!!!! gelukig heb ik een nokia n97 daar gebeurt er niks of wel,,??

Iphone3Gs 30-09-09 16:10

Huh eerste foto zit geen oordoppie's in? kan het me nog steeds niet indenken maar wil hier geen verdere uitspraak over doen of het echt is of niet ik lees alle reacties wel en houd me eigen voor me, eerst zien of apple alle iphone's wegens onveilig terug haalt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.