//

Nederlandse iPhone 3G vliegt in de auto spontaan in brand

Nederlandse iPhone 3G vliegt in de auto spontaan in brand discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) vandaag is mijn iphone spontaan in brand gevlogen op de bijrijdersstoel van mijn auto. De stoel is volledig uitgebrand en de rookschade enorm. Ik wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-07-09, 22:01
opelpiet opelpiet is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Angry i phone ontploft in auto

vandaag is mijn iphone spontaan in brand gevlogen op de bijrijdersstoel van mijn auto. De stoel is volledig uitgebrand en de rookschade enorm. Ik wil graag melden hevig geschrokken te zijn, omdat ik dacht dat de brandende stoel mijn gehele auto tot ontploffing zou kunnen brengen. Dat is gelukkig voorkomen.

De auto stond geparkeerd met de iphone op de zitting van de bijrijdersstoel. Nadat ik, na 15 minuten, terugkeerde bij mijn auto was hij totaal gevuld met dikke zwarte rook. Ik had de iphone in slaapstand achtergelaten en deze hing niet aan de oplader. Ook de autosleutels zaten niet in het contact. Alles is op foto vastgelegd.

Ik stel t-mobile aansprakelijk voor de schade aan mijn auto en wil een nieuwe telefoon (Ik betaal immers aan hen) op basis van de wettelijk garantie termijn van 2 maanden. Ook verwacht ik dat mijn lopende abonnement bevroren wordt totdat de kwestie is opgelost.

De wijze waarop ik van apple naar t-mobile (en andersom) wordt gestuurd vind ik verwerpelijk. Na enkele uren telefonisch overleg met enkele t-mobile afdelingen is mij medegedeeld zelf een schade expert in de arm te nemen, om de schade op te maken.

beetje triest he deze manier van handelen...waar is de service.

zie foto...

wat denken jullie?

opelpiet
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 30072009004.jpg‎ (96,6 KB, 738x gelezen)
Bestandstype: jpg 30072009005.jpg‎ (85,9 KB, 680x gelezen)

Laatst gewijzigd door opelpiet; 30-07-09 om 23:04.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-09, 22:12
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Holy Moly
  #3  
Oud 30-07-09, 22:30
TheMikerMC TheMikerMC is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamez Bekijk bericht
Holy Moly
Ja dat was ook mijn reactie
  #4  
Oud 30-07-09, 22:37
o3vegeta o3vegeta is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 87
Standaard

Aan de ouderdom van de wagen te zien zal je wel niet verzekerd zijn hiervoor, en ik betwijfel dat apple of t-mobile hier in gaat tussenkomen.

Ze moeten je natuurlijk wel voorzien van een nieuw toestel.

Laatst gewijzigd door o3vegeta; 25-07-10 om 19:01.
  #5  
Oud 30-07-09, 22:51
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door o3vegeta Bekijk bericht

Ik kreeg zelfs ff bang bij het lezen van je post want ik laat ook altijd mijn iPhone op mijn zetel liggen.
Stel dat dit gebeurt als de telefoon in je broekzak zit!

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 31-07-09 om 16:20. Reden: Quote gerepareerd ;)
  #6  
Oud 30-07-09, 22:52
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Ik ben benieuwd hoe snel dit op Gizmodo en andere sites verschijnt !
iemand meldt de eerste spontaan in brand gevlogen iPhone.

ik zeg eerlijk, ik ben zeer sceptisch !
als dit echt is gebeurd is het een kwalijke zaak, maarrrrr als het niet echt zo gebeurd is, dan hoop ik dat je weet waar je mee bezig bent !
  #7  
Oud 30-07-09, 23:01
opelpiet opelpiet is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

beste lezers, bedankt voor de reacties. en ja natuurlijk is dit echt gebeurd. ben niet uit op sensatie! ben super geschrokken en bedenk me wat er had kunnen gebeuren terwijl je in je bed ligt. daarnaast een waarschuwing voor iedereen die er eentje heeft...die dingen worden ook gloepend heet als je er enkel een muziekje op afspeelt...

groet,

opelpiet
  #8  
Oud 30-07-09, 23:08
FreddyTex FreddyTex is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Blaasveld
Berichten: 12
Standaard

Indien Apple of T mobile niet reageert naar wens, naar de media gaan...
Zal snel geregeld zijn, in Vlaanderen haalt dit het tv journaal. Maw, een Apple woordvoerder mag tegenverhaal geven en ongetwijfeld zeggen dat de zaak in der "minne" is opgelost.

Succes, komt zeker goed! Laat je niet kisten!!!
  #9  
Oud 30-07-09, 23:25
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

[sceptische modus aan]

dus jij laat zo maar een iphone op de stoel liggen terwijl je weg gaat ?

en je vindt de service van T-Mobile dus slecht omdat ze niet binnen een dag jou helpen ?

wat had je verwacht ?...... natuurlijk meneer een gesmolten gat in je stoel met een gesmolten iPhone er in, hier heeft U een nieuwe telefoon !!!!
goed dat U ook een fototoestel bij U had

wees gerust dat dit nog even gaat duren, die schade expert gaat eerst kijken en dan een rapport opmaken die gaat naar T-Mobile die dan het ook doorstuurd naar Apple, waarna er na verloop van tijd een beslissing uit valt , die weer door hun verzekering geregeld moet worden.

ga maar alvast een reserve toestel gebruiken !

.
  #10  
Oud 30-07-09, 23:40
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Vreemd voorval om eerlijk te zijn, ben wel benieuwd wat het net voor toestel is, modeltype (generatie) en wat je kort voordien gedaan hebt met het toestel, of de volle zon op de wagen en toestel stond, ect ect ect...

Maar om te stellen dat je wagen tot omploffing kan komen is bullshit en dit zie je enkel in films. Benzine kan niet tot explosie komen, enkel vuur vatten, benzinedampen daartegen zijn wel explosie gevaarlijk. Aan de stoel te zien is de wagen toch al gedateerd van leeftijd en zal je redelijk gemakkelijk voor weinig zulke stoel op een autoafbraak vinden. Buiten dat je toestel een brandje gevat heeft lijkt de schade aan het voertuig vrij goedkoop te zijn, buiten de geur die er allicht nog een tijdje zal in zitten.
  #11  
Oud 31-07-09, 00:01
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Dat zal heel moeilijk te bewijzen zijn, dat de iPhone spontaan in de brand is gevlogen.
Raar verhaal, maar alle electronica kan natuurlijk een interne kortsluiting krijgen, er brandt jaarlijks wel meer af door sluiting.
  #12  
Oud 31-07-09, 01:10
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Post Nederlandse iPhone 3G vliegt in de auto spontaan in brand

Een Nederlandse iPhone 3G in de auto is volledig verbrand en heeft daarbij behoorlijke schade in een auto veroorzaakt. Het overkwam Pieter uit Leiden, die nu met een compleet vernielde bijrijdersstoel zit.

Lees verder over: Nederlandse iPhone 3G vliegt in de auto spontaan in brand
  #13  
Oud 31-07-09, 01:41
iRicardo iRicardo is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Bizar verhaal
  #14  
Oud 31-07-09, 02:51
watcher watcher is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 34
Standaard

Wie laat nou ook zijn iphone op de bijrijders stoel liggen in het volle zicht. Dat is vragen om een inbraak.

Ik vind het wel onbegrijpelijk dat er blijkbaar geen werkend systeem in de iphone zit dat waakt voor oververhitting. Je kunt je iphone niet gebruiken als hij te warm wordt maar hij kan wel gewoon in de hens vliegen. Hij zou uit moeten schakelen boven een bepaalde temperatuur.

Tevens vind ik dat Apple verantwoordelijk is, niet t-mobile. Apple levert het product en moet ervoor zorgen dat het een deugdelijk product is. T-mobile levert alleen de abonnementsdienst voor het apparaat.

Wel een zuur verhaal verder, met name voor de auto. Ik denk niet dat je hiervoor verzekerd bent. Dat wordt achterin zitten de komende tijd
  #15  
Oud 31-07-09, 03:13
Orpheo Orpheo is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 26
Standaard

Spontaan in de brand vliegen... Ik kan alleen een kortsluiting indenken die doorslaat naar de accu en de vloeistof in het LCD.

maar 'heet' worden? Ik heb een 3GS, en die word niet heet. wat ik ermee doe, niks mis mee. word echt niet heet. m'n lg arena, DIE word heet! tegen de 60 graden, als ik er alleen al mee bel!

Hoe het ook zij; Het is de verantwoordelijkheid van Apple. Zij zijn de fabrikant van het product, tMob is alleen de distributeur. Ook al zou het 4 jaar oud zijn, het mag gewoon niet in de fik vliegen. simpel.
  #16  
Oud 31-07-09, 09:05
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Sorry mensen maar ik geloof dit verhaal niet. Dit is niet door de iPhone in de hens gevlogen.
  #17  
Oud 31-07-09, 09:36
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Zou het iets te maken hebben met het belkin hoesje die er rond zit?
  #18  
Oud 31-07-09, 09:41
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

damn ik heb mijn 3gs ook los naast me liggen als ik rij. mag hopen dat dit om een incident gaat en niet om een issue.
iig flink balen man, in dit soort gevallen is het jammer dat je niet in amerika woont.
in nederland heb je weinig kan dat je uberhaupt vergoeding krijgt.
tmob of apple zou het probleem op zich moeten nemen. wat nou als je in de auto zat en hij vloog in brand?
  #19  
Oud 31-07-09, 10:24
tulip18's schermafbeelding
tulip18 tulip18 is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oostende; België
Berichten: 195
Standaard

fff Apeldoorn bellen

Vreemd verhaal....
  #20  
Oud 31-07-09, 10:29
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Zou het iets te maken hebben met het belkin hoesje die er rond zit?
Hoewel ik het te ver vind gaan te zeggen dat het hoesje de oorzaak kan zijn kan het wel degelijk meehelpen in een verhittingsproces natuurlijk.

Eigenlijk is het Apple nauwelijks aan te rekenen als een apparaat dat je inpakt in een laag rubber te heet word - tegen de creativiteit van hoesjesdesigners valt niet op te ontwerpen. Je gaat uit van een zekere warmteweerstand, als de klant die veel hoger maakt krijg je issues. Weg met die idiote dingen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Jailbreak brand new iphone RPM Jailbreak 0 16-10-10 12:39
iPhone-dock vliegt spontaan in de fik. jelle86 iPhone accessoires en onderdelen 6 17-03-10 20:34
brand new iphone 1.1.1 rylix Archief 13 23-10-07 10:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:01.