//

Nederlandse iPhone 3G vliegt in de auto spontaan in brand

Nederlandse iPhone 3G vliegt in de auto spontaan in brand discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vind die hoesjes ook onzinnig, maar Apple verkoopt ze zelf. Als die dingen zo gevaarlijk zijn moet er een duidelijke waarschuwing bij staan of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31-07-09, 09:38
bugboy bugboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik vind die hoesjes ook onzinnig, maar Apple verkoopt ze zelf. Als die dingen zo gevaarlijk zijn moet er een duidelijke waarschuwing bij staan of ze moeten niet verkocht worden...

Overigens gewoon via je autoverzekering en anders rechtsbijstand laten lopen. Die zullen T-Mobile aansprakelijk stellen, want daar heb je de iPhone gekocht...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-07-09, 09:43
Hanzel Hanzel is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

zijn die foto's direct toen je terug kwam genomen? de zon is daar aardig fel... (refereert naar foto die op bij het artikel staat, niet deze op het forum) maar na een brandje valt natuurlijk niet meer te bepalen of de hitte in de auto door het brandje of de zon kwam....
  #23  
Oud 31-07-09, 09:57
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Ben benieuwd, sterkte ermee.

Enne er zullen nu velen volgen. Vooral als je de nieuwe 3GS gratis krijgt opgestuurd.

Dus denk dat je gewoon moet betalen, tenzij de verzekering dit voor z'n rekening neemt.
  #24  
Oud 31-07-09, 10:07
Ronn Ronn is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 17
Standaard

*sceptic mode on*Als er 1 ding is wat verzekeringsmaatschappijen niet willen is het wel uit betalen, dus zullen ze altijd wel een gaatje ergens vinden , en het zo interpreteren dat niet hoeven te betalen *sceptic mode off*
  #25  
Oud 31-07-09, 10:10
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watcher Bekijk bericht
Wie laat nou ook zijn iphone op de bijrijders stoel liggen in het volle zicht. Dat is vragen om een inbraak.
.. knip ..
*lol* .. dat was dus ook mijn eerste reactie, nog voordat ik dacht; wow, iPhone uitgebrand. Zomaar een kwartier de auto uitgaan en je telefoon in het volle zicht te laten liggen! Dan moet je wel in een errrrrg veilige buurt wonen!
  #26  
Oud 31-07-09, 10:18
bzguy bzguy is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 5
Standaard

tja, iPhone en Opel hebben geen goed huwelijk ...

Vind er toch n vreemd 'geurtje' aanzitten :
1) wie legt zn iPhone nu zichtbaar op de bijrijderstoel als ie weg is ?
2) zijkant van de zetel zit n gat in, blijkbaar veel minder waar de iPhone lag. Is de iPhone wel de oorzaak van de brand, en niet kortsluiting van de wagen ergens anders ?
3) iPhone is 2 maanndjes oud, mss wou Pieter n 3GS ?
3) wie beweert dat zn iPhone het nog deed net voor ie zogezegd in brand vloog ?
4) welke kabeltjes hangen daar aan dat toestel ?

zou toch eerst wat degelijk onderzoek willen zien ...
  #27  
Oud 31-07-09, 10:21
lineout lineout is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Gelukkig heb je wel een luchtverfrisser in de auto ;-)

Maar wel balen voor je...
Lag er niet iets in de buurt dat als lens heeft kunnen werken en zo de stoel in de fik heeft gezet?
Zal met mn oppervlakte thermometer eens wat metingen doen als ik mn iphone zwaar belast... Ben wel benieuwd!

Trouwens wel apart dat het scherm nog mooi is en glimt. Bij hitte zou die wit en mat moeten worden. Net als het snoer van de oordopjes...

Laatst gewijzigd door lineout; 31-07-09 om 10:26.
  #28  
Oud 31-07-09, 10:40
bzguy bzguy is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lineout Bekijk bericht
Gelukkig heb je wel een luchtverfrisser in de auto ;-)


toch bijft er n reukje aan die zaak, moenteel n erg verbrand ...

schade/brand-expert ter plekke roepen, die lossen dat in 1,2,3 op

Ben echt benieuwd naar het officiele verdict ...
  #29  
Oud 31-07-09, 10:45
MacDokter MacDokter is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik zie nergens een foto van een (verbrande) iPhone, alleen een hoesje...

Ben ik de enige? Interessante grap, maar wel erg doorzichtig.
  #30  
Oud 31-07-09, 11:19
rufuskohn's schermafbeelding
rufuskohn rufuskohn is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rufuskohn Stuur een bericht via MSN naar rufuskohn
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opelpiet Bekijk bericht
vandaag is mijn iphone spontaan in brand gevlogen op de bijrijdersstoel van mijn auto. De stoel is volledig uitgebrand en de rookschade enorm. Ik wil graag melden hevig geschrokken te zijn, omdat ik dacht dat de brandende stoel mijn gehele auto tot ontploffing zou kunnen brengen. Dat is gelukkig voorkomen.

De auto stond geparkeerd met de iphone op de zitting van de bijrijdersstoel. Nadat ik, na 15 minuten, terugkeerde bij mijn auto was hij totaal gevuld met dikke zwarte rook. Ik had de iphone in slaapstand achtergelaten en deze hing niet aan de oplader. Ook de autosleutels zaten niet in het contact. Alles is op foto vastgelegd.

Ik stel t-mobile aansprakelijk voor de schade aan mijn auto en wil een nieuwe telefoon (Ik betaal immers aan hen) op basis van de wettelijk garantie termijn van 2 maanden. Ook verwacht ik dat mijn lopende abonnement bevroren wordt totdat de kwestie is opgelost.

De wijze waarop ik van apple naar t-mobile (en andersom) wordt gestuurd vind ik verwerpelijk. Na enkele uren telefonisch overleg met enkele t-mobile afdelingen is mij medegedeeld zelf een schade expert in de arm te nemen, om de schade op te maken.

beetje triest he deze manier van handelen...waar is de service.

zie foto...

wat denken jullie?

opelpiet

Beste Pieter,

Omdat de schade an jou auto meer dan 500 euro bedraagt zou Apple en niet `T-mobile aansprakelijk gesteld moeten worden.
Lees bijgaande gelinkte pagina.

Consumentenkoop

Sterkte en succes gewenst

Rufus
  #31  
Oud 31-07-09, 11:49
kingkitesurf kingkitesurf is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHCPeter Bekijk bericht
Sorry mensen maar ik geloof dit verhaal niet. Dit is niet door de iPhone in de hens gevlogen.
Mensen dit is de verbrandde stoel van de collega van mijn vrouw. Is dus wel degelijk gebeurd. De iphone wordt ook echt warm als ik Navigon en Ipod aan heb. Krankzinnig maar ik heb er geen hoesje om... kan die toch iets beter zijn warmte kwijt.
  #32  
Oud 31-07-09, 12:07
Animestyle's schermafbeelding
Animestyle Animestyle is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 32
Standaard

Blijkbaar werkt de oververhit beveiliging niet wanneer de iPhone in lock staat.

Misschien heeft iemand de laatst ontdekte ping bug getest op de iPhone?
Aangezien de iPhone daardoor ook vet heet wordt.

In ieder geval sterkte!
  #33  
Oud 31-07-09, 12:09
rufuskohn's schermafbeelding
rufuskohn rufuskohn is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rufuskohn Stuur een bericht via MSN naar rufuskohn
Standaard kleine lettertjes

Yja we duwen technologie tot haar uiterste.
Wie had 15 jaar terug gedacht dat al die functies in zo een geringe afmeting zou passen? Ik hoop dat apple serieus naar dit geval kijkt en een koelere chipset toe gaat passen in de toekomst. liever minder functies dan gevaar voor huis en haard.
Ik moet er niet aan denken dat mijn huis afbrand en de verzekering niets uitkeert omdat ik een bepaald elektronisch apparaat (lees iphone) bezit.

Bovendien wanneer ik iets koop ga ik echt niet de algemene voorwaarden eerst lezen. Dat kost uren de tijd.
  #34  
Oud 31-07-09, 13:42
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Dit wordt een moeilijk verhaal, er moet een schade expert komen om te kijken wat er gebeurt zou zijn en wat de oorzaak is. Dit kan wel een paar weken dan wel niet maanden duren omdat er dan ook weer een second opion gehaald gaat worden.
Oververhitting door te hoge tempratuur in de auto is natuurlijk onzin en te lang in de zon gelegen kan ook niet. Dit moet te maken hebben met kortsluiting en als er bepaald word door de verzekering dat appel verantwoordelijk is zullen ze natuurlijk ook uit betalen. Nieuwe stoel, schoonmaak kosten voor interieur auto en een nieuwe iphone. Tot die tijd hou ons op de hoogte.

Gr, bas
  #35  
Oud 31-07-09, 13:54
icerunner icerunner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 41
Standaard

Oververhitting bereikt nooit een temperatuur waarbij normale zaken gaan branden, tenzei je het over oververhitting in de vorm van kortsluiting hebt.

Ter vergelijking: een kopje kokend water is te heet om vast te pakken. Zet het op je stoel en je kan wachten tot je een ons weegt, simpelweg omdat 100 graden ver beneden de ontbrandingstemperatuur is.

Kortsluiting binnenin het toestel leidt niet zo snel tot brand / gaat snel uit (zuurstofgebrek). Ik zie echter wel een koptelefoon aangesloten. Kortsluiting daar is zo gepiept met alle bewegingen in de draad, en brand ook makkelijk. Zou ook kunnen passen bij het brandpatroon, waarbij de zijkant van de stoel ook is gaan branden op die plaats waar het snoer ooit lag. De koptelefoon in de iPhone is een actieve (dwz onder spanning) vanwege de bedieningsknop.

Verdere argumenten: de koptelefoon/aansluiting is de plaats met de meeste belasting van buitenaf (intern makkelijker iets kapot / snoer makkelijker kapot)
__________________
iPhone 3g 8GB icm Hi & Eindeloos Online (origineel simlock vrij, Tjechië)

Laatst gewijzigd door icerunner; 31-07-09 om 13:56.
  #36  
Oud 31-07-09, 15:58
MacDokter MacDokter is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingkitesurf Bekijk bericht
Mensen dit is de verbrandde stoel van de collega van mijn vrouw. Is dus wel degelijk gebeurd. De iphone wordt ook echt warm als ik Navigon en Ipod aan heb. Krankzinnig maar ik heb er geen hoesje om... kan die toch iets beter zijn warmte kwijt.
Eerst Pieter, toen zijn vrouw en nu zijn collega die het verhaal kracht komt bij zetten? Met zelf ook een iPhone?

Dat de stoel echt verbrand is, geloof ik wel, dat is duidelijk te zien. Alleen heeft een iPhone er volgens mij niets mee te maken. Eerder een achtergelaten peuk. En dat lege hoesje lijkt er wel bovenop gelegd voor de spraakmakende foto.
  #37  
Oud 31-07-09, 16:11
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacDokter Bekijk bericht
Eerst Pieter, toen zijn vrouw en nu zijn collega die het verhaal kracht komt bij zetten? Met zelf ook een iPhone?

Dat de stoel echt verbrand is, geloof ik wel, dat is duidelijk te zien. Alleen heeft een iPhone er volgens mij niets mee te maken. Eerder een achtergelaten peuk. En dat lege hoesje lijkt er wel bovenop gelegd voor de spraakmakende foto.
Dat bedoel ik
  #38  
Oud 31-07-09, 16:15
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

En iedereen maar klagen als zij zelf met een verhaal komen dat de verzekering niet wil betalen. Lijkt wel of iedereen deze kwaal begint over te nemen. LOL

Allemaal schade experts hiero...
  #39  
Oud 31-07-09, 16:34
icerunner icerunner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacDokter Bekijk bericht
Eerst Pieter, toen zijn vrouw en nu zijn collega die het verhaal kracht komt bij zetten? Met zelf ook een iPhone?

Dat de stoel echt verbrand is, geloof ik wel, dat is duidelijk te zien. Alleen heeft een iPhone er volgens mij niets mee te maken. Eerder een achtergelaten peuk. En dat lege hoesje lijkt er wel bovenop gelegd voor de spraakmakende foto.
Ik heb ook altijd een verbrande reserve-iPhone liggen voor het drama-effect

(voor de duidelijkheid: op de iphone nieuwsblog .nl staan meerdere foto's, waaronder een foto van de auto waar de rook nog in staat...)
  #40  
Oud 31-07-09, 16:35
dennisj007 dennisj007 is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: oldenzaal
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar dennisj007
Standaard

ik heb zoon vermoeden dat het wel eens de baterij kan zijn aangezien nokia dit pobleem ook al heeft gehad en voor de sceptische lezers ja er zit een chip in de baterij dit het moet voorkomen dat de baterij toe heet word en ontploft maar in zoon chip kan ook een fout zitten ik moet eer lijk zegen dat de baterij van mij 3g soms ook achtelijk heet word en ik heb er geen hoesje om
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Jailbreak brand new iphone RPM Jailbreak 0 16-10-10 11:39
iPhone-dock vliegt spontaan in de fik. jelle86 iPhone accessoires en onderdelen 6 17-03-10 19:34
brand new iphone 1.1.1 rylix Archief 13 23-10-07 09:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:08.