//

Krassen oplossing?

Krassen oplossing? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik ben al geruime ander halve maand in het bezit van een Iphone 3GS en ben er erg tevreden mee. Maar hetgeen waar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-08-09, 16:43
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Exclamation Krassen oplossing?

Beste mensen,

Ik ben al geruime ander halve maand in het bezit van een Iphone 3GS en ben er erg tevreden mee. Maar hetgeen waar ik niet tevreden mee ben is de vele krassen die er om de dag bij komen.

Ik heb hier en daar al wel een aantal vage forum berichten gelezen over wat je kan doen. Maar mijn krassen zitten voornamelijk op de achterkant en op de aluminium ring. Zelf zat ik te denken om eerst de achterkant te polijsten met iets en daarna invisible shield aan te brengen.

Maar kan iemand mij misschien concreet uitleggen of de achterkant te polijsten valt en waarmee?

Alvast bedankt,
Fjerpje
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-09, 16:48
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

De achterkant is al extreem dun, ik zou er dus mee oppassen. Straks is het zo dun dat het haast niet meer tegen een stootje kan en dan is het 'pats' scheur er in.
  #3  
Oud 04-08-09, 16:51
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
De achterkant is al extreem dun, ik zou er dus mee oppassen. Straks is het zo dun dat het haast niet meer tegen een stootje kan en dan is het 'pats' scheur er in.
Wat bedoel je? Polijsten kan geen kwaad hoor... Door het te polijsten word er juist een extra laagje aangebracht maar ik weet niet goed of dit te polijsten is en waarmee? Ik heb iemand horen zeggen dat het met Sonax ofzo te polijsten valt maar of dit voor de achterkant is weet ik niet.
  #4  
Oud 04-08-09, 17:03
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Naar mijn weten is polijsten nog altijd 'schuren' echter zo minimaal dat er praktisch erg weinig af gaat. Dat je het polijsten daarna afwerkt met een tweede middel is een ander verhaal. Maar ik kan er naast zitten.
  #5  
Oud 04-08-09, 17:21
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Naar mijn weten is polijsten nog altijd 'schuren' echter zo minimaal dat er praktisch erg weinig af gaat. Dat je het polijsten daarna afwerkt met een tweede middel is een ander verhaal. Maar ik kan er naast zitten.
Oke, maar daar gaat het dan even niet om ik wil graag weten wat de BESTE oplossing is voor krasjes op de achterkant voor het PLASTIC dus.
  #6  
Oud 05-08-09, 22:26
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard

mijn middel is er heel zuinig op zijn. Ik de iphone van begin af aan in een sjieke leren hoes gedaan van Sena. Deze is heel erg dun. Als je de iPhone wilt polijsten kun je misschien beter even naar een autoschade bedrijf gaan. Die polijsten heel wat af.

Klint misschien raar, maar zij weten er ongetwijfeld veel meer van af en ook welk middel het beste is voor polymeren. (volgens mij is dat het materiaal waar de achterkant van gemaakt is)
  #7  
Oud 05-08-09, 22:30
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Bedankt voor de reacties, maar ik denk dat dat invisible shield van zagg wel een oplossing kan zijn. Ik heb het besteld op zagg.com en als goed is moet dit als het krassen stoppen zonder een hoes te gebruiken maar gewoon een naakte Iphone.

In ieder geval bedankt voor de reacties!
  #8  
Oud 06-08-09, 09:23
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ik heb hier een bus met Simonis (wax) staan waarmee ik de auto moet simoniseren..
Zou ik dit ook veilig kunnen gebruiken voor de achterkant van m'n iPhone wat op te poetsen..?
  #9  
Oud 06-08-09, 10:33
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Sorry hoor maar wat een nutteloos topic. Krassen ontstaan nu eenmaal als je geen hoesje gebruikt. Nu heb je krassen erop en nu wil je dat wegkrijgen met bijvoorbeeld polijsten... Come on, het is een normaal gebruiksvoorwerp en de achterkant zie je normaal gesproken toch niet.
  #10  
Oud 06-08-09, 11:28
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing Bekijk bericht
Sorry hoor maar wat een nutteloos topic. Krassen ontstaan nu eenmaal als je geen hoesje gebruikt. Nu heb je krassen erop en nu wil je dat wegkrijgen met bijvoorbeeld polijsten... Come on, het is een normaal gebruiksvoorwerp en de achterkant zie je normaal gesproken toch niet.
Nee helemaal niet, Ik had krassen wel verwacht ma niet zo snel en in zo'n grote mate ik wil ervan af en ik wil ze niet houden en das mijn keus en dit willen ook wel 100 anderen. En ik moet je hierbij vertellen dat ik WEL een hoesje had gebruikt zo'n siliconen slim case hoes. En juist door dit hoesje kreeg ik de krassen omdat er rommel achter ging zitten en door het bewegen schuurde het er langs heen. En nu zit ik met die dikke krassen door het gebruiken van een HOES!

Dus vertel me niet dat ik zo'n ***** hoes moet gaan gebruiken want dat heb ik inmiddels wel gemerkt hoe slecht dat werkt.
  #11  
Oud 06-08-09, 12:43
Phoef Phoef is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 85
Standaard

Slim dat je gaat polijsten, mocht je een oplossing hebben gevonden wat goed werkt, zou ik dit graag horen.

Iphone is gewoon mooi, we willen hem mooi houden. niets mis mee
  #12  
Oud 06-08-09, 13:14
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phoef Bekijk bericht
Slim dat je gaat polijsten, mocht je een oplossing hebben gevonden wat goed werkt, zou ik dit graag horen.

Iphone is gewoon mooi, we willen hem mooi houden. niets mis mee
Ja polijsten heb ik even vanaf gezien. Ik heb nu een Inivsible shield besteld op ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield. Het schijnt met het aanbrengen nog wel een klus te zijn maar eenmaal bevestigt werk het krasloos. Ze zeggen dat dit hetzelfde spul is wat erop rotor bladen van helicopters word aangebracht.

Hier heb je een aantal filmpjes wat dit een beetje bevestigt:
YouTube - invisibleSHIELD? - Apple iPhone 3G Install
YouTube - invisibleSHIELD? - Apple iPod Touch Scratch Test

Ik heb het besteld en krijg het waarschijnlijk morgen á overmorgen binnen. Ik laat het wel even weten hoe het ging met het aanbrengen.

Laatst gewijzigd door Fjerpje; 06-08-09 om 13:16. Reden: toevoeging
  #13  
Oud 06-08-09, 17:03
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ik heb m'n iPhone daarjuist gesimoniseerd of gewaxt met Polish-weet-ik-veel-wat
De doffe plekken zijn in ieder geval weg, de krassen zijn verminderd maar nog niet helemaal weg (helaas..)
Enfin, m'n iPhone voelt nu allesinds zééér glad aan en blinkt ook terug

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing Bekijk bericht
Sorry hoor maar wat een nutteloos topic. Krassen ontstaan nu eenmaal als je geen hoesje gebruikt. Nu heb je krassen erop en nu wil je dat wegkrijgen met bijvoorbeeld polijsten... Come on, het is een normaal gebruiksvoorwerp en de achterkant zie je normaal gesproken toch niet.
Waarom nutteloos? Mensen die een auto hebben wassen die toch ook wekelijks of waxen/simoniseren die toch ook? Het is toch niet de bedoeling dat een gsm er na 6 maanden al compleet afgeleefd uitziet? Krassen op je auto wil je ook wegwerken! En ik heb nog geen auto gezien met een kleed rond om hem te beschermen hoor
  #14  
Oud 06-08-09, 17:42
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ik heb wel eens gehoord dat een banaan helpt haha.
met de binnenkant van de schil over de achterkant van de iphone gaan en je krasjes verdwijnen...hmm volgens mij vul je ze op die manier gewoon op met banaan
  #15  
Oud 06-08-09, 18:06
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik heb m'n iPhone daarjuist gesimoniseerd of gewaxt met Polish-weet-ik-veel-wat
De doffe plekken zijn in ieder geval weg, de krassen zijn verminderd maar nog niet helemaal weg (helaas..)
Enfin, m'n iPhone voelt nu allesinds zééér glad aan en blinkt ook terug



Waarom nutteloos? Mensen die een auto hebben wassen die toch ook wekelijks of waxen/simoniseren die toch ook? Het is toch niet de bedoeling dat een gsm er na 6 maanden al compleet afgeleefd uitziet? Krassen op je auto wil je ook wegwerken! En ik heb nog geen auto gezien met een kleed rond om hem te beschermen hoor
Als jij een auto met een telefoon vergelijkt dan ben ik op een verkeerd forum terecht gekomen...
Als je iPhone na 6 maanden er compleet afgeleefd uitziet dan kan geen enkel wondermiddel daar tegenop. Probeer er eens wat voorzichtiger mee om te gaan. Wellicht dat de bananenschil je probleem oplost
  #16  
Oud 06-08-09, 18:27
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsracing Bekijk bericht
Als jij een auto met een telefoon vergelijkt dan ben ik op een verkeerd forum terecht gekomen...
Als je iPhone na 6 maanden er compleet afgeleefd uitziet dan kan geen enkel wondermiddel daar tegenop. Probeer er eens wat voorzichtiger mee om te gaan. Wellicht dat de bananenschil je probleem oplost
Ja wel dus, en dit heet invisible shield volgens mij moet jij eerst even dat filmpje gaan bekijken voordat je iets beoordeeld. Krassen zijn (haast) onvermijdbaar of je moet je iphone in een glazen kastje zetten en voor de rest niet meer gebruiken. Of je belt heel erg weinig of je hebt er gewoon geen één. Ik ga erg zuinig met mijn Iphone om en heb toch krassen. En die teken ik er zelf niet op.

Het enige wat, naar mijn mening, denk ik goed zal helpen is dat invisible shield van zagg.com.

Laatst gewijzigd door Fjerpje; 06-08-09 om 18:29. Reden: Toevoeging
  #17  
Oud 06-08-09, 23:31
Phoef Phoef is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 85
Standaard

Oh the invisible shield, filmpjez zien er erg goed uit, hoe duur koste het?
  #18  
Oud 07-08-09, 00:21
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard

@ Nielsracing en Fjerpje

De een hecht meer waarde aan zijn spullen dan de ander en ieder is weer op een andere manier voorzichtig met zijn iPhone. Tuurlijk is het normaal dat er krassen opkomen. De een wil daar wat aan doen en de ander niet. Fjerpje kiest voor invisible shield, jij voor een cover en ik voor een lederen hoes.

Kortom, ieder zijn eigen meug.
  #19  
Oud 07-08-09, 01:08
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phoef Bekijk bericht
Oh the invisible shield, filmpjez zien er erg goed uit, hoe duur koste het?
ik heb op een NL site gekeken en daar koste het ongeveer 33 euro inclusief verzendskosten daaom heb ik het via zagg.com besteld en daar koste het 41 dollar wat omgerekend ongeveer 29 euro is. Ti's een beetje prijzig voor een geëvolueerd stukje plastic maar kheb het er voor over als m'n iPhone maar krasvrij blijft scheelt me dat weer garantie en onderdelen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Krassen op iPad 2 gundamangel iPad algemeen 7 26-07-11 16:57
Krassen op camera NLjorn iPhone algemeen 0 16-05-11 22:56
Krassen Op scherm> Pietphone iPhone algemeen 3 31-03-10 00:18
Verwijderen krassen op iphone mikeytjee iPhone algemeen 71 03-10-09 13:56
Krassen op het scherm ilya Archief 1 31-01-08 20:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.