iPhone 3GS - SIM ondersteuning problemen !!

iPhone 3GS - SIM ondersteuning problemen !! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) iPhone 3GS gekocht in BelgiŽ bij een officieel Mobistar center op de dag van de release. Ik kom thuis, steek mijn Proximus SIM erin en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 7 August 2009, 21:11
» iPhone 4S 64GB (Zwart) [FW: 6.1.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 7 August 2009
Berichten: 14
Standaard iPhone 3GS - SIM ondersteuning problemen !!

iPhone 3GS gekocht in BelgiŽ bij een officieel Mobistar center op de dag van de release.

Ik kom thuis, steek mijn Proximus SIM erin en alles werkt perfect.

Tot afgelopen week. Drievierde van het scherm dood uit het niets.
Niet laten vallen, geen waterschade, niks.
Binnengebracht bij de Mobistar winkel en gisteren gratis een nieuw toestel ontvangen.

Ik steek mijn Proximus SIM erin en krijg de volgende foutmelding in iTunes:



Ik ga naar de Proximus verdeler om een nieuwe SIM kaart, hopende dat dat het probleem zou verhelpen. Niet dus. Nog steeds die foutmelding.
Ik leen de SIM van mijn vaders iPhone. Nog steeds die foutmelding.
Ik leen de Mobistar SIM van mijn vriendins Nokia en de unlock werkt probleemloos.

Conclusie: de unlock werkt nu alleen met Mobistar SIM-kaarten, niet met Proximus SIM ?

Ik heb een Proximus abonnement en zou niet eens willen overwegen om naar Mobistar over te stappen door hun gebrekkige netwerk.


Ik denk dat ik vandaag ongeveer iedereen aan de lijn heb gehad bij zowel de Mobistar als de Proximus klantendienst.

Mobistar zegt:
"Bel Proximus, want zij zijn uw provider."

Proximus zegt:
"Bel Mobistar, want daar heeft u het toestel gekocht."

Daarbij komt nog het feit dat ik precies meer kennis bezit van het toestel dan de gemiddelde receptionist bij Mobistar/Proximus en dus redelijk vast zit.

Als het probleem morgen nog niet is opgelost, breng ik hem alweer binnen bij Mobistar en zal ik alweer een week moeten wachten op een nieuw toestel, hopelijk ditmaal zonder mankementen.

Dus voor ik hem binnenbreng, vraag ik aan jullie of iemand van jullie al iets vergelijkbaars heeft meegemaakt of dat iemand eventueel een suggestie heeft om dit probleem te verhelpen?
(Jailbreak + Unlock is geen optie ...)


Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 7 August 2009, 22:22
King1987's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 March 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 7.440
Standaard

Afgezien van het feit dat je het kunt oplossen met een unlock dmv Ultrasn0w is dit natuurlijk niet de bedoeling. Je geeft geen paar honderd euro meer uit omdat je een simlock vrije iPhone hebt.

Je kan in mijn ogen gewoon een simlock vrije iPhone EISEN, want zo heb je hem gekocht. Je zal echt naar de winkel moeten, want op een andere manier is het niet op te lossen. (geloof niet dat je naar Mobistar kan bellen dat ze hem simlock vrijmaken, net als je (tegen betaling) bij T-mobile kan doen)
__________________
 Momenteel in gebruik: iPhone4s 16GB Simlock vrij 
De iPhone Hardware specialist

Ben dan wel een Guru, ben geen vraagbaak
  #3  
Oud 8 August 2009, 12:08
ikkeg's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 32GB (Wit) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 29 November 2008
Locatie: aan de Maas in BelgiŽ
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mgpg89 Bekijk bericht
iPhone 3GS gekocht in BelgiŽ bij een officieel Mobistar center op de dag van de release.

Ik kom thuis, steek mijn Proximus SIM erin en alles werkt perfect.

Tot afgelopen week. Drievierde van het scherm dood uit het niets.
Niet laten vallen, geen waterschade, niks.
Binnengebracht bij de Mobistar winkel en gisteren gratis een nieuw toestel ontvangen.

Ik steek mijn Proximus SIM erin en krijg de volgende foutmelding in iTunes:



Ik ga naar de Proximus verdeler om een nieuwe SIM kaart, hopende dat dat het probleem zou verhelpen. Niet dus. Nog steeds die foutmelding.
Ik leen de SIM van mijn vaders iPhone. Nog steeds die foutmelding.
Ik leen de Mobistar SIM van mijn vriendins Nokia en de unlock werkt probleemloos.

Conclusie: de unlock werkt nu alleen met Mobistar SIM-kaarten, niet met Proximus SIM ?

Ik heb een Proximus abonnement en zou niet eens willen overwegen om naar Mobistar over te stappen door hun gebrekkige netwerk.


Ik denk dat ik vandaag ongeveer iedereen aan de lijn heb gehad bij zowel de Mobistar als de Proximus klantendienst.

Mobistar zegt:
"Bel Proximus, want zij zijn uw provider."

Proximus zegt:
"Bel Mobistar, want daar heeft u het toestel gekocht."

Daarbij komt nog het feit dat ik precies meer kennis bezit van het toestel dan de gemiddelde receptionist bij Mobistar/Proximus en dus redelijk vast zit.

Als het probleem morgen nog niet is opgelost, breng ik hem alweer binnen bij Mobistar en zal ik alweer een week moeten wachten op een nieuw toestel, hopelijk ditmaal zonder mankementen.

Dus voor ik hem binnenbreng, vraag ik aan jullie of iemand van jullie al iets vergelijkbaars heeft meegemaakt of dat iemand eventueel een suggestie heeft om dit probleem te verhelpen?
(Jailbreak + Unlock is geen optie ...)


Alvast bedankt!
Vreemd, heb een officiele Mobistar 3G en ben na een tijdje overgestapt naar Base. Gewoon sim erin en ik kon alles normaal doen. Net geprobeerd met de prepaid kaart van mijn dochter (ook Base) geen probleem. Werk zelf met een duosim van Base en ook de simkaart van mijn autotelefoon werkt perfect. Kun je via itunes proberen om als nieuwe telefoon te installeren ?
Lijkt alsog ie gelockt is aan Mobistar. Advies terug naar de winkel.
  #4  
Oud 8 August 2009, 12:11
» iPhone 4S 64GB (Zwart) [FW: 6.1.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 7 August 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Vreemd, heb een officiele Mobistar 3G en ben na een tijdje overgestapt naar Base. Gewoon sim erin en ik kon alles normaal doen. Net geprobeerd met de prepaid kaart van mijn dochter (ook Base) geen probleem. Werk zelf met een duosim van Base en ook de simkaart van mijn autotelefoon werkt perfect. Kun je via itunes proberen om als nieuwe telefoon te installeren ?
Lijkt alsog ie gelockt is aan Mobistar. Advies terug naar de winkel.
Ik probeer de hele ochtend de winkel al aan de lijn te krijgen, maar ze hebben alweer de telefoon van de haak liggen ... "want het is vervelend als mensen blijven bellen om te vragen of de iPhone al terug in stock is"
Achterlijk personeel.

Volgens mij is het ook een Mobistar lock, maar is toch raar aangezien geen enkel Belgisch toestel dit normaal gezien zelfs nog maar zou mogen hebben.

Hopelijk kunnen ze het in de winkel zelf dan oplossen ...
  #5  
Oud 8 August 2009, 12:12
WDS001's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 6 64GB (Space Grijs) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 15 June 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.502
Send a message via twitter to WDS001
Standaard

Mobistar speelt het niet meer proper..
Ook hier zijn er veel mensen die een gesimlockte iPhone terugkrijgen na herstel..

Je moet duidelijk terug gaan naar de winkel en een nieuwe/andere iPhone eisen zonder simlock, want simlock is namelijk verboden in BelgiŽ!
  #6  
Oud 8 August 2009, 12:22
» iPhone 4S 64GB (Zwart) [FW: 6.1.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 7 August 2009
Berichten: 14
Standaard

Eindelijk ... net iemand van de winkel aan de lijn gehad.

Ik citeer:
"Dat is een probleem wat al vaker is voorgevallen. De herstellingsfirma heeft blijkbaar de foute software erop gezet, dus ik vrees dat we het toestel weer moeten opsturen."

Welke herstellingsfirma?

Ik had zogezegd een nieuw toestel gekregen. Bij nieuwe toestellen komen er toch geen herstellingen aan te pas ?!


Achja, vandaag binnenbrengen en hopelijk derde keer, goeie keer.
Nu moet ik wel op vakantie zonder iPhone ...
  #7  
Oud 8 August 2009, 13:34
ikkeg's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 32GB (Wit) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 29 November 2008
Locatie: aan de Maas in BelgiŽ
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mgpg89 Bekijk bericht
Eindelijk ... net iemand van de winkel aan de lijn gehad.

Ik citeer:
"Dat is een probleem wat al vaker is voorgevallen. De herstellingsfirma heeft blijkbaar de foute software erop gezet, dus ik vrees dat we het toestel weer moeten opsturen."

Welke herstellingsfirma?

Ik had zogezegd een nieuw toestel gekregen. Bij nieuwe toestellen komen er toch geen herstellingen aan te pas ?!


Achja, vandaag binnenbrengen en hopelijk derde keer, goeie keer.
Nu moet ik wel op vakantie zonder iPhone ...
Je krijgt steeds een refurbisched toestel, GEEN nieuw. Mobistar stuurt de toestellen naar Dynafix in Nuth nederland.
  #8  
Oud 8 August 2009, 15:21
» iPhone 4S 64GB (Zwart) [FW: 6.1.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 7 August 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Je krijgt steeds een refurbisched toestel, GEEN nieuw. Mobistar stuurt de toestellen naar Dynafix in Nuth nederland.
Kan ik hem dan niet zelf naar Dynafix sturen zodat ik de tussenpersoon - Mobistar in dit geval - vermijd?
  #9  
Oud 8 August 2009, 16:26
ikkeg's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 32GB (Wit) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 29 November 2008
Locatie: aan de Maas in BelgiŽ
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mgpg89 Bekijk bericht
Kan ik hem dan niet zelf naar Dynafix sturen zodat ik de tussenpersoon - Mobistar in dit geval - vermijd?
Dynafix is een bedrijf gespecialiseerd in gsm herstellingen. Ze lossen de garanties van Mobistar op. Ik persoonlijk heb daar zeer slechte ervaring mee, probleem van haarscheurtjes, na 4 weken discusse en mailen nooit opgelost. Als je hem zelf opstuurd wordt er geen rekening gehouden met eventuele garantie.
  #10  
Oud 8 August 2009, 17:09
» iPhone 4S 64GB (Zwart) [FW: 6.1.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 7 August 2009
Berichten: 14
Standaard

In dat geval breng ik hem wel binnen bij Mobistar.

Ik heb ook een jailbreak+unlock geprobeerd met ultrasn0w, maar achteraf terug gerestored naar een back-up van VOOR mijn jailbreak.
Zijn de bewijzen van een jailbreak dan eraf?
  #11  
Oud 11 August 2009, 13:28
» iPhone 6 16GB (Space Grijs) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Spacegrijs) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 22 March 2008
Berichten: 43
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Heb contact opgenomen met Dynafix, daar waren ze op de hoogte van het probleem en overleggen ze blijkbaar met Apple. Na tien dagen is er echter nog steeds geen oplossing uit de bus gekomen.

Op dit Franstalig forum maakte iemand hetzelfde mee. Hij heeft contact opgenomen met Mobistar Evere (MCO.extensa@mail.mobistar.be) en zij hebben het blijkbaar in orde gebracht zonder het toestel te moeten omwisselen. Blijkbaar volstaat het dat Apple de IMEI-nummers registreert en kan het toestel dan gedesimlockt worden via iTunes.
Ik heb vrijdag ook een mail gestuurd naar dat adres, helaas heb ik nog geen antwoord gehad.
  #12  
Oud 11 August 2009, 13:33
ikkeg's schermafbeelding
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi + 3G 32GB (Wit) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 29 November 2008
Locatie: aan de Maas in BelgiŽ
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anty Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem. Heb contact opgenomen met Dynafix, daar waren ze op de hoogte van het probleem en overleggen ze blijkbaar met Apple. Na tien dagen is er echter nog steeds geen oplossing uit de bus gekomen.

Op dit Franstalig forum maakte iemand hetzelfde mee. Hij heeft contact opgenomen met Mobistar Evere (MCO.extensa@mail.mobistar.be) en zij hebben het blijkbaar in orde gebracht zonder het toestel te moeten omwisselen. Blijkbaar volstaat het dat Apple de IMEI-nummers registreert en kan het toestel dan gedesimlockt worden via iTunes.
Ik heb vrijdag ook een mail gestuurd naar dat adres, helaas heb ik nog geen antwoord gehad.
Dit zijn problemen die normaal door Mobistar moeten opgelost worden, maar zoek op dit forum maar eens naar "problemen" bij Mobistar. Ze gaan zeer nonchalant om met garanties. Het maakt ze niet uit of je ťťn of vier weken zonder gsm zit, ze schuiven alles af op externe diensten.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS en Sim Only Steel Dogg Overige providers Nederland 5 8 November 2010 00:28
Micro-sim iPhone 3GS vs 4 m-jay iPhone algemeen 2 27 July 2010 23:08
Dual sim usim ondersteuning T-Mobile dominick T-Mobile 5 16 May 2010 19:33
Problemen met Sim kaart MathysKogelman iPhone algemeen 2 14 April 2010 00:37
Sim kaart problemen Ayrton Archief 3 7 February 2010 12:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.