//

APN niet ingevuld en toch mobiel internet?

APN niet ingevuld en toch mobiel internet? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Ik heb een raar probleem. Begin juli kreeg ik van Proximus een factuur van 540 euro... Ik had 115 connecties gemaakt voor een totaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-08-09, 02:16
Davy_BE Davy_BE is offline
• iOS 11.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Koksijde (België)
Berichten: 16
Standaard APN niet ingevuld en toch mobiel internet?

Hallo

Ik heb een raar probleem.

Begin juli kreeg ik van Proximus een factuur van 540 euro... Ik had 115 connecties gemaakt voor een totaal van 6180 minuten.

Ik dacht oops mss draaide er een programma in de achtergrond. Met SBSetting kon ik zien bij processes dat dit niet het geval was.

Om dit te voorkomen heb ik bij Instellingen, Netwerk, de APN gewist (internet.proximus.be). Probleem opgelost dacht ik.

Nu begin augustus ontving ik weer een factuur van Proximus met terug 540 euro. Identiek dus... Ik snap het niet meer. Met de APN gewist voor mobiel internet kon ik niet meer op internet of het weer ophalen enzo. Maar toch werd er blijkbaar connectie gemaakt?

Hoe kan dit in godsnaam??? Ik snap het echt niet. €1100 euro verloren. Bij het bellen naar Proximus zeiden ze dat m'n internet open staat ook al draait er niks op de Iphone. Proximus heeft nu m'n mobiele interactiviteit gewist en kon verder niks doen.

Firmware versie 3.0 met RedSnow jailbreak.

Kan iemand mij uitleg geven?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-08-09, 09:59
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ik ook geen APN etc ingevuld, maar gewoon connectie. Hij zal wel de instellingen op je SIM gebruiken. Je moet 3G echt uitzetten om dit te voorkomen (eventueel ook GPRS/EDGE als je dat ook niet wilt).
  #3  
Oud 11-08-09, 12:30
EvertD EvertD is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 69
Standaard

Vreemd, zit ook bij Proximus en heb hier absoluut geen last van...
  #4  
Oud 12-08-09, 01:52
Davy_BE Davy_BE is offline
• iOS 11.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Koksijde (België)
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Ik ook geen APN etc ingevuld, maar gewoon connectie. Hij zal wel de instellingen op je SIM gebruiken. Je moet 3G echt uitzetten om dit te voorkomen (eventueel ook GPRS/EDGE als je dat ook niet wilt).
EDGE kan je eenvoudig afzetten met SBSettings. Maar GPRS? Hoe zet je dit af? Dit is toch dat bolleke naast Proximus?
  #5  
Oud 12-08-09, 09:42
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_BE Bekijk bericht
EDGE kan je eenvoudig afzetten met SBSettings. Maar GPRS? Hoe zet je dit af? Dit is toch dat bolleke naast Proximus?
Als je EDGE uit hebt is GPRS ook uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiel internet niet toegankelijk bij Simpel/t-Mobile MJJ Odido (T-Mobile) 13 01-06-12 12:28
3gs kpn mobiel internet werk niet Binke KPN 7 24-11-09 19:57
Krijg mobiel internet maar niet aan de praat Deejvie Orange 3 14-04-09 22:49
mobistar APN automatisch ingevuld? mrgoolie Orange 2 21-08-08 12:21
mobiel internet - via sms/tel - werkt niet ? steves iPhone algemeen 7 30-04-08 00:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:21.