iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   e-mail verzenden lukt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4147-e-mail-verzenden-lukt-niet.html)

quincy 26-12-07 11:55

e-mail verzenden lukt niet
 
hellow,

ik heb net een iphone, alles werkt prima behalve het verzenden van e-mails lukt niet. Nogthans krijg ik e-mails binnen en kan ik ook online op internet via Wi-Fi.

De gegevens van mijn e-mail account zijn identiek hetzelfde dan de gegevens in mijn Outlook e-mail programma.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd?

incoming mail:

host name: mail.willux.be
user name: info@punkidrecords.com

outgoing mail:

host name: relay.skynet.be
user name: optional
pasword: optional

Freek 26-12-07 12:17

Vul bij uitgaande mail even je username en password in.

cort 26-12-07 12:23

Ik heb bij mij (ook proximus) voor mijn uitgaande mail het volgende gezet:

relay.skynet.be:25

En nu werkt alles perfekt,ook de SMS(zenden en ontvangen.

Proberen maar.

Groetjes

quincy 26-12-07 13:22

bedankt voor de hulp, is gelukt :-)

Svenninho 12-09-08 08:55

Skynet Email versturen
 
Sinds de laatste update kan ik geen emails meer versturen met mijn skynet accounts.
Ik krijg de melding dat het afzenderadres niet gekend is. Dit terwijl ik gewoon een reply doe op een email die ik heb ontvangen.

:confused:

Donald 21-09-08 19:16

Eeven synchroniseren in iTunes met je OUTLOOK e-mail accounts (aanvinken), daarna werkt hij. Ik had hetzelfde probleem.

groet

iFilip 07-05-09 20:10

ik heb dit probleem ook, ik zit op mac maar krijg steeds dezelfde error van het afzender adres. Ook ik doe een gewone reply.

grungie 09-05-09 13:31

Ik kan geen emails vanaf mijn iPhone versturen via Edge (Heb een abonnement van Mobistar), via Wi-Fi werkt het wel. Het kan dus niet aan mijn emailinstellingen liggen, neem ik aan.

Iemand met een oplossing?

Archp 23-11-09 16:20

iphone skynet
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een iPhone 3GS met mobistar en edge abonnement.
Mijne iphone is gesynchroniseerd met men Macbook Pro met skynet voor e-mail.
Mails ontvangen is geen probleem maar uitgaande mails lukt niet. Ik krijg telkens de opmerking "het adres van de afzender is ongeldig".
Huidige instellingen zijn:
Inkomende post: pop.skynet.be met wachtwoord en gebruikersnaam
Uitgaande post: relay.skynet.be met serverpoort 110 zonder wachtwoord en gebruikersnaam

en dan nog smtp.skynet.be met serverpoort 587 zonder wachtwoord en gebruikersnaam.
Beide zijn ingesteld zonder SSL
:25 achter servernaam zetten lukt niet.

Heeft er iemand nog raad?
THX

Hanvank 26-03-10 10:41

Heb hetzelfde probleem met een T-Mobile abonnement.... Heb hen al eens gebeld maar die kennen het probleem niet(?) Wat te doen?

Emily 31-03-10 11:10

Ik sluit me hierbij aan. Het heeft altijd gewerkt en nu kan ik sinds een paar weken geen mail meer vanuit mijn ziggo-account versturen. Mijn g-mail werkt nog wel.
Alle instellingen zijn gelijk gebleven.

miek 14-04-10 13:52

kan iemand doorgeven welke deinstellingen zijn voor mobistar aub. ?

kokkie44 16-04-10 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emily (Bericht 432442)
Ik sluit me hierbij aan. Het heeft altijd gewerkt en nu kan ik sinds een paar weken geen mail meer vanuit mijn ziggo-account versturen. Mijn g-mail werkt nog wel.
Alle instellingen zijn gelijk gebleven.

Dacht even dat het aan mij lag, maar kan ook geen email versturen via mn ziggo account
Is gewoon irritant te noemen.

Iemand een oplossing hiervoor

paul

kokkie44 17-04-10 16:30

Gelukt, mag op slot
 
hij doet ut, kan dus vanaf de iphone nu ook mail versturen

dummy1 07-05-10 17:30

Het zelfde probleem hier. Mijn vriendin en ik hebben beiden een 3gs en konden tot voor kort gewoon mail ontvangen en versturen. Sinds een week kunnen we geen mail meer versturen en komt ie met de boodschap "het adres van de afzender is ongeldig". We hebben een ziggo account (voorheen quicknet). Iemand een idee hoe dit op te lossen? Alle instellingen staan nog precies zo als toen het een week geleden nog wel kon....
Snap er niets van.
Bedankt al vast!!
Groet,
Hans

dummy1 07-05-10 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dummy1 (Bericht 448997)
Het zelfde probleem hier. Mijn vriendin en ik hebben beiden een 3gs en konden tot voor kort gewoon mail ontvangen en versturen. Sinds een week kunnen we geen mail meer versturen en komt ie met de boodschap "het adres van de afzender is ongeldig". We hebben een ziggo account (voorheen quicknet). Iemand een idee hoe dit op te lossen? Alle instellingen staan nog precies zo als toen het een week geleden nog wel kon....
Snap er niets van.
Bedankt al vast!!
Groet,
Hans

Heb net zelf het probleem opgelost door ook mijn username (e-mailadres) en wachtwoord bij de uitgaande server te zetten. Nu doet ie het weer. Blijft raar want voorheen deed ie het ook zonder.
Ciao!

Marjoleino 17-05-10 22:58

bovenstaande met ziggo allemaal al gedaan, dus zonder en met usernaam en wachtwoord. weet niemand nog een andere oplossing? behoudens andere mailprovider, ;-)

marianne123 18-05-10 01:59

Ik had hetzelfde probleem ook met ziggo (voorheen quicknet).. na wat research op internet kwam ik erachter dat sommigen het erover hadden om de Serverpoort te veranderen naar 25. (stond bij mij op 58?). Dit geprobeerd en voila.. het werkt!
Hoop dat jullie er iets aan hebben!

Marianne

debroei 18-05-10 09:29

Zowel ziggo als casema werken bij mij prima. Zou dus wel moeten kunnen werken.
Bovendien als je met outlook werkt kun je de accounts ook op je iPhone syncen met iTunes .

kokkie44 18-05-10 09:44

hoi

Het zou ook aan de telefoonprovider kunnen liggen.
Ik heb vodafone en zigg internet.
Email versturen lukte niet omda gebruikersnaam en wachtwoord niet juist waren.
Contact opgenomen met Vodafone, die vertelde me dat ik een andere username en ww moest instellen voor de smtp server.
Zo gezegd zo gedaan en hopla het werkt prima.

Is maar een tip, meer niet..

Marjoleino 18-05-10 17:13

Hoi, inmiddels lukt het. Zowel ziggo als gprs van tmobile, eerste met gebrnaam en wachtwoord.poort 587. Tweede zonder alles, poort 25. Dank!!!

Thommes 27-05-10 10:12

Hallo iedereen,
Mail ontvangen is geen probleem maar het verzenden wel. Ik krijg zodra ik een mail wil versturen de melding dat de afzender ongeldig is.

Dit terwijl ik zeker weet dat het email adres klopt (zelfs bij een reply op een mail krijg ik deze melding..)

http://img229.imageshack.us/img229/2...g0017kopie.png

Staan er soms instellingen fout?

Alvast bedankt!

martijnendebby 27-05-10 10:39

Bij mij werkt het eindelijk door juist wel ssl aan te zetten.
Succes!!

alphan1957 01-06-10 20:28

Instellingen voor internet op T-Mobile netwerk.
 
Hallo,

Wie weet er hoe ik mijn in de USA gekochte en gejail-breakte Iphone G2 16GB met software versie 1.1.4 moet instellen voor het versturen van email!?
Ik kan wel email ontvangen maar niet verzenden; hoewel ik hiervoor al driemaal bij een T-Mobile shop geweest ben!

Alvast hartelijk bedankt, Peter. :confused:

Thommes 01-06-10 22:01

Waarom kan niemand mij even vertellen welke instellingen ik moet instellen/veranderen? Zie post hierboven voor mijn probleem met de iPhone..

Mops 07-06-10 22:42

Hallo,

Hier ook een e-mail probleem. Ik heb twee accounts op mijn Iphone ingesteld en dat is een hotmail.com en een live.nl. Ik kan van beide mijn mails ontvangen, maar ik kan alleen versturen vanaf mijn hotmail.com en niet vanaf mijn live.nl. Er staat wel bij dat de hotmail.com de hoofdserver is, zou dit dan betekenen dat ik alleen vanaf daar kan versturen? Moet toch vanaf allebei de adressen kunnen versturen??

Ik heb de server gegevens gecontroleerd en moet volgens mij kloppen:

pop3.live.com voor inkomend (voor beide accounts)
smtp.live.com voor uitgaand (voor beide accounts)

Als ik mail wil versturen vanaf live.nl, dan geeft de Iphone iedere keer aan dat het versturen mislukt is, omdat het adres ongeldig is (maar adres klopt gewoon).

Heeft iemand een oplossing?

Groetjes Esther

kokkie25 17-06-10 22:54

instellen email van ziggo/casema-adres
 
Ik heb nu 2 weken een iPhone en ben al die tijd bezig om email op de iPhone te ontvangen en te verzenden. Vandaag een zeer vriendelijke medewerker van de klantenservice gesproken, die het het stap voor stap uitgelegd, en ja hij doet het!!!

Voor iedereen alle stapjes.
Succes en mailse.

Het instellen van een bestaand emailaccount op de iPhone[/SIZE][/FONT]

Naam: zoals je als afzender bekend wilt worden gemaakt bv. E.Mail@casema.nl
Adres: het complete emailadres: bv. E.mail@casema.nl
Beschrijving: het comlete emailadres: E.mail@casema.nl
Bewaar
Kies POP

Voor inkomende post:
Hostnaam: pop.ziggo.nl
Gebruikersnaam: e.mail@casema.nl
Wachtwoord: het wachtwoord wat je hebt ingesteld bij het aanmaken voor de account en wat je gebruikt om in te loggen op webmail.

Voor uitgaande post:
Hostnaam: smtp.gprs.t-mobile.nl
Gebruikersnaam: heb ik niet ingevuld
Wachtwoord heb ik niet ingevuld
Bewaar
Je krijgt nu de melding:
geen verbinding via SSL
Wilt u account zonder SSL configureren?
Kies: ja

Je krijgt nogmaals een soortgelijke melding.
Kies weer : ja

Controleer als alles gelukt is, nog steeds via instellingen, of alles goed is ingevoerd. Ga ook naar geavanceerd en controleer:
SSL: uit (0)
Identiteitscontrole: wachtwoord
Serverpoort: 110 (Dit is de uitgaande poort voor ziggoklanten)

Controleer verder bij instellingen of de Wi-Fifinder uit staat!


Groet, Kokkie25

Helmut 23-06-10 16:54

Ik zit ook met het probleem dat ik geen e-mail kan versturen.
Een paar gegevens.
Het e-mailadres zit bij een hosting bedrijf YourName.
daar zit ook de pop. de pop = big-big-world.com

het abonnement van de telefoon zit bij KPN

ik heb dus ingevuld
e-mail xxxxx@big-big-world.com
gebruikersnaam xxxxx@big-big-world.com
pop big-big-world.com
Wachtwoord xxxxxx

smtp mail.kpn.nl
voor rest niets.

ik kan dus wel e-mail ontvangen , maar niet verzenden.

wie kan me helpen.

groetjes Helmut

Tuur 24-06-10 16:45

Hmmm, heb nu na de upgrade ook alles weer moeten instellen maar nu kan ik ook niet verzenden.......

Ontvangen lukt allemaal wel maar verzenden niet. Ik heb T-mobile en als SMTP heb ik smtp.gprs.t-mobile.nl ..........

gebr. naam en wachtwoord is optioneel dus heb ik open gelaten.

Ik lees ook her en der dat ik wel gebr. naam en wachtwoord moet invullen maar welke zou dat dan moeten zijn?? Je inlogcode op t-mobile??

Wie kan mij helpen??

mvg
Tuur

Ferdi78 25-06-10 20:16

Kon ook geen mail verzenden na update naar iOS4. "Afzenderadres" werd niet geaccepteert... strange. :-S
Heb overal de serverpoort van 587 veranderd naar 25, en dat werkt vooralsnog...
Dus voor de mensen met hetzelfde probleem; probeer dit eens.

Gr. Ferdi

Helmut 28-06-10 15:55

een oplossing voor kan geen e-mail verzenden
 
Het probleem ligt in dit geval bij KPN.
Het lijkt erop dat de mailserver van KPN geen email adressen accepteert die niet van hen zijn.
Voorbeeld, als het email adres xxxxx@kpnplanet.nl was, dan was er niets aan de hand.

Je kunt ook het volgende proberen.[/FONT]
[Wijzig het adres van de uitgaande server naar mail.planet.nl



n mijn geval werkt dit
Ik hoop dat er anderen ook me geholpen zijn


groetjes Helmut

nakedtruth 01-07-10 19:31

Let op! E mail verzenden lukt niet!!!!
 
HALLO,

Had sinds donderdag 1 juli ook het probleem dat ik geen e mails meer kon verzenden, kon wel e mails ontvangen!, (zo van de ene op de andere dag zonder de instellingen te hebben veranderd) server is Ziggo maar die heeft hier niets mee te maken, het ligt aan je instelling van de serverpoorten!

het maakt ook niet uit of je diverse accountants op je i phone hebt zitten!

telefoon gaf telkens de melding er is een kopie in 'uitgaand'geplaatst. de server accepteerd het afzenderadres "hier je gebruikersnaam' niet.

oplossing:

maak opnieuw je accountant aan op de gewone manier zoals je altijd doet
pop accountgegevens
server inkomende post

nu server uitgaande post SMTP smtp.naam.nl>tik hierop>hoofdserver smtp.naam.nl tik hierop>je ziet nu server...ZET DEZE AAN,kijk nu helemaal onderaan..servicepoort DEZE MOET OP 25 STAAN!!!

TERUG NAAR ACCOUNT: ONDERAAN GEAVANCEERD>TIK HIEROP> ZIE INKOMENDE-INSTELLINGEN... ONDERAAN SERVICEPOORT: DEZE MOET OP 110 STAAN!!!!

JE KAN NU WEER E MAIL VERZENDEN EN ONTVANGEN!!!!

ErikBiemans 04-07-10 22:23

Ben ook de hele avond bezig geweest. Kreeg na update 4.0 plots geen email meer verzonden. Instellingen waren identiek als voorheen. Alsnog bij uitgaande server de gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd: nu werkt ie weer :)
Bytheway: op m'n pc staan deze niet ingevuld

georgco 16-07-10 21:18

Marianne,

Ik heb ook een Vodafone abonnement en dezelfde problemen. Welke instellingen heb je ingevoerd om het werkend te krijgen?

bassmanjunior 21-07-10 22:30

Zijn er mensen van T-mobile met de mail van Tele2 Die ook problemen hebben. Met de post van nakedtruth heb ik mijn inkomende mail en de accounts weer op orde gekregen, maar ik kan nog steeds geen mail versturen via Tele2. Wie heeft voor mij de uitgaande server instellingen?

Groeten Bassmanjunior

marco68 21-08-10 18:31

Stel je uitgaande SMTP in zonder een Wi-Fi 'aan' te hebben staan, Serverpoort veranderen naar 25 indien gewijzgd. Als het mobiel (via G3) werkt zou het ook gewoon via Wi-Fi moeten werken.

Me internet werkte al (ook zonder de APN instellingen) maar voor de zekerheid heb ik die ook maar even ingesteld zoals in een ander forum vermeld staat:
APN - internet
GB - KPN
WW - gprs

Misschien hebben jullie er iets aan..
Suc6 Marco

bassbug 17-09-10 00:33

Forum staal VOL met soortgelijke verzendproblemen.
Dezelfde instellingen werkte prima bij mijn oude iPhne 3G met iOS 3.x

Allemaal verzendproblemen sinds iOS 4.0!

Het moet dan een bug zijn in iOS want er zit geen regelmaat in. Komt en gaat te pas en te onpas. Geen touw aan vast te knopen.

maltje 29-09-10 19:32

mijn mail werkt wel via Wi-Fi maar niet via edge.
Provider Base in Belgie.
Op mijn 3G geen probleem,nu op mijn 3GS met 4.0.1 wel.
Help,word er zot van.

mv3l 03-10-10 22:42

poort 25 werkt inderdaad !
bedankt voor de tipppp
grt marco

mv3l 03-10-10 23:28

kan geen email sturen met ipad 3.2.2.
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marianne123 (Bericht 453538)
Ik had hetzelfde probleem ook met ziggo (voorheen quicknet).. na wat research op internet kwam ik erachter dat sommigen het erover hadden om de Serverpoort te veranderen naar 25. (stond bij mij op 58?). Dit geprobeerd en voila.. het werkt!
Hoop dat jullie er iets aan hebben!

Marianne

Hej werkt direct poort 25 great !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.