//

Onduidelijk vanaf wanneer je voor iets betaalt

Onduidelijk vanaf wanneer je voor iets betaalt discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi hoi... ik heb nu zo'n weekje mijn iphone 3gs en heb me een abonnementje genomen waarmee ik 200mb per maand heb, 300sms of 3u ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-08-09, 18:00
Charlize Charlize is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard Onduidelijk vanaf wanneer je voor iets betaalt

Hoi hoi... ik heb nu zo'n weekje mijn iphone 3gs en heb me een abonnementje genomen waarmee ik 200mb per maand heb, 300sms of 3u bellen voor 30euro /mnd.
Nu vroeg ik me af wanneer je echt betaalt voor iets? natuurlijk wanneer ik effectief bel en sms, en als ik thuis op internet ga snap ik dat dit via Wi-Fi is en dus gratis is maar ergens anders? stel nu je loopt int stad.. betaal je dan om te internetten? betaal je voor het gebruiken van de gps? om je mail te checken? en als ik 'het weer' check?

en je gps gebruiken om naar het buitenland te reizen? is dit interessant of ook oneindig kostelijk?

mss stomme vraag maar begon me dat eventjes af te vragen.... begon namelijk wat te flippen bij het idee dat ik eigenlijk tamelijk veel op internet ga ermee... thx voor de info alleszins!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-09, 18:11
Mindblower008 Mindblower008 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlize Bekijk bericht
Hoi hoi... ik heb nu zo'n weekje mijn iphone 3gs en heb me een abonnementje genomen waarmee ik 200mb per maand heb, 300sms of 3u bellen voor 30euro /mnd.
Nu vroeg ik me af wanneer je echt betaalt voor iets? natuurlijk wanneer ik effectief bel en sms, en als ik thuis op internet ga snap ik dat dit via Wi-Fi is en dus gratis is maar ergens anders? stel nu je loopt int stad.. betaal je dan om te internetten? betaal je voor het gebruiken van de gps? om je mail te checken? en als ik 'het weer' check?

en je gps gebruiken om naar het buitenland te reizen? is dit interessant of ook oneindig kostelijk?

mss stomme vraag maar begon me dat eventjes af te vragen.... begon namelijk wat te flippen bij het idee dat ik eigenlijk tamelijk veel op internet ga ermee... thx voor de info alleszins!!



el nu je loopt int stad.. betaal je dan om te internetten? ( ja, gaat van je 200 mb af)

betaal je voor het gebruiken van de gps? om je mail te checken? en als ik 'het weer' check? (gaat ook van de 200 mb af)

=alles wat het internet gebruikt(mail,maps,weer,...) en je niet "thuis" (lees op je Wi-Fi) doet, zal van je dataforfait afgaan. 200 mb is cava hoor, voor mij meer dan genoeg. je kan het checken bij mobistar door "(hekje)123(hekje) in te geven en te bellen.

zie wel dat je thuis zeker op je Wi-Fi zit! kan je zien aan de speciale Wi-Fibars.

greetz
  #3  
Oud 23-08-09, 18:19
Charlize Charlize is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

thx!!

en stel nu dat ik mijn gps instel op portugal en ik dus naar ginder rij adhv mn iphone... is dat interessant of echt wel te gek? heb al eens maps gebruikt en in mobistar winkel hadden ze me gezegd dat je die route moet "downloaden" en er vermeld zou staan hoeveel mb dat zo innemen... maar heb toch niets gezien in feite...
  #4  
Oud 23-08-09, 18:45
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

waarmee ga je navigeren?? Met Maps? Dat is inderdaad echt te gek. Die blijft constant de kaart downloaden.
  #5  
Oud 23-08-09, 18:59
Charlize Charlize is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

ja wellicht met maps... dus veronderstel dat maps meer iets is voor als je bvb in antwerpen of in brussel loopt en eventjes de weg kwijt bent? nee ja, vindk in principe wel jammer... er is ook een tomtom app voor 99 euro kan dat? iemand ervaringen daarmee?

ben van plan om binnen een paar maand een aantal weekjes naar amerika te trekken... dus daar maps gebruiken zal al helemaal niet interessant zijn zeker?
  #6  
Oud 23-08-09, 19:23
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Gps is gratis. alleen maps download de kaarten nog en andere software bijv TomTom niet

Laatst gewijzigd door PeterTe; 23-08-09 om 19:41.
  #7  
Oud 23-08-09, 19:47
MartinT MartinT is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 35
Standaard

Als je "Offmaps" koopt in de appstore kan je vooraf (op je eigen Wi-Fi, dus "gratis") de kaarten downloaden van het gebied wat je denkt nodig te hebben, en als je daar dan eenmaal bent kan je hetzelfde als met de Maps app; alleen kost het je dan geen geld, omdat hij geen data meer hoeft te downloaden. Erg handig!
Gr,
martin
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iets onduidelijk met Cydia albert55 Jailbreak apps en thema's 3 12-08-10 10:33
app gedownload voor geld maar hoe word dat betaalt? linwhaa iPhone Apps 5 06-07-10 12:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:16.