//

Line out niveau laag via autoradio

Line out niveau laag via autoradio discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik gebruik mijn iPhone 3G via de line out/koptelefoon uitgang frequent in de auto (Ford S-Max) als externe muziekbron. Nu is bij max volume op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-09, 08:48
Meurtz Meurtz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard Line out niveau laag via autoradio

Ik gebruik mijn iPhone 3G via de line out/koptelefoon uitgang frequent in de auto (Ford S-Max) als externe muziekbron. Nu is bij max volume op de iPhone het geluidsniveau zodanig laag dat ik ten opzichte van de radio/cd dat ik het volume circa 3x hoger moet zetten als ik de iPhone op de AUX ingang heb aangesloten.
Da's lastig omdat ik bij terugschakelen naar radio/cd eerst het volume drastisch moet verlagen om geen gehoorbeschadiging te krijgen. Echt problematisch is het ineens inschakelen van de verkeersinformatie via de radio.
De Ford dealer, inclusief een aantal andere gevraagd autodealers zijn bekend met dit probleem specifiek bij de iPhone. Als ik een andere MP3-speler aansluit dan is het probleem er niet of nauwelijks.

Mijn vraag dus : zijn er mede-forum gebruikers bekend met dit probleem en zo ja, wat hebben zij er aan gedaan ? extra versteker tussen iPhone en AUX ingang ?
Is er een mogelijkheid om de lineout niveau op te krikken op de iPhone ?

Thnx

Maarten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-09, 00:18
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meurtz Bekijk bericht
Ik gebruik mijn iPhone 3G via de line out/koptelefoon uitgang frequent in de auto (Ford S-Max) als externe muziekbron. Nu is bij max volume op de iPhone het geluidsniveau zodanig laag dat ik ten opzichte van de radio/cd dat ik het volume circa 3x hoger moet zetten als ik de iPhone op de AUX ingang heb aangesloten.
Da's lastig omdat ik bij terugschakelen naar radio/cd eerst het volume drastisch moet verlagen om geen gehoorbeschadiging te krijgen. Echt problematisch is het ineens inschakelen van de verkeersinformatie via de radio.
De Ford dealer, inclusief een aantal andere gevraagd autodealers zijn bekend met dit probleem specifiek bij de iPhone. Als ik een andere MP3-speler aansluit dan is het probleem er niet of nauwelijks.

Mijn vraag dus : zijn er mede-forum gebruikers bekend met dit probleem en zo ja, wat hebben zij er aan gedaan ? extra versteker tussen iPhone en AUX ingang ?
Is er een mogelijkheid om de lineout niveau op te krikken op de iPhone ?

Thnx

Maarten
Heb in een Peugeot 607,een versterker & ruisonderdrullervan Caliber geplaatst. Gekocht bij Hallfords, mijn iPhone heb ik aangesloten met een iPhone & iPod LiquidAUX™ Deluxe, besteld bij PDA shop. Deze combinatie kost je zo'n € 100 maar ik speel mijn muziek perfect en luid genoeg af. Je kunt er alleen niet mee bellen, maar ik heb een ingebouwde tel.
Aansluiten via koptelefoon uitgang geeft steeds een "beperkte" volume, das normaal. Er bestaan ook special verloopkabels via de dockaansluiting naar aux-autoradio. Kensington oa heeft daar oplossingen voor, Belkin dacht ik ook.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone line-out uitzetten marnixk iPhone accessoires en onderdelen 0 07-04-10 17:44
Line-out volume reduceren? Smarzzz iPhone algemeen 1 02-02-10 18:47
accu niveau in % in 2.2.1? Alexbombali Archief 1 09-04-09 18:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.