//

Touch valt weg

Touch valt weg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn Iphone nou een kleine maand in gebruik, ik heb meteen een jailbreak en een unlock er overheen gegooid, maar nu valt de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-10-09, 13:51
Pieterkl Pieterkl is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard Touch valt weg

Ik heb mijn Iphone nou een kleine maand in gebruik, ik heb meteen een jailbreak en een unlock er overheen gegooid, maar nu valt de touch regelmatig weg midden in het gebruik. Het is niet op een bepaald gedeelte van de telefoon zoals ik in een ander topic las, maar gewoon de hele touch van de telefoon valt weg, de home knop werkt wel nog steeds. Ik weet praktisch zeker dat het de software is want iedere keer als ik hem op stand-by zet en daarna weer van de vergrendeling afhaal werkt het weer.

Ik zat zelf als oplossing te denken aan een mogelijkheid om de 3.0 die er nu opstaat terug te zetten met een geheel nieuwe installatie, maar ik ben nog niet heel bekend in Itunes. Ik had voordat ik begon aan de jailbreak en unlock wel een reservekopie gemaakt op Windows XP en die terugzetten heeft vooralsnog geen effect gehad. Ik heb eventueel nog de mogelijkheid om dit te doen op Mac os X. Het is tot nu toe ongelofelijk irritant en de enige andere mogelijkheid die ik nog voor ogen heb is wachten tot het januari is dan gaat mijn T-mobile abo in en dan upgrade ik naar 3.1 of wat er dan ook uit is met een volledig nieuwe install. (overigens als ik dat probeer zonder netwerkverbinding, omdat ik de 3.0 nog gedownload had staan geeft Itunes aan dat er een netwerkverbinding nodig is).

Als ik nog iets gemist heb aan informatie geven hoor ik het graag, een oplossing hoor ik alleen liever

mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-09, 14:04
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ik denk op het eerste gezicht ook een software probleem, maar een reservekopie terugzetten zoals je zegt zet mogelijk ook het probleem terug. Daarom kun je het beste een restore doen en dan alles opnieuw synchroniseren en installeren.
  #3  
Oud 08-10-09, 14:43
Pieterkl Pieterkl is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Kan ik dan het beste een 3.1 restore doen en dan opnieuw jailbreaken en unlocken?
  #4  
Oud 08-10-09, 15:37
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

3.1 is nog niet te unlocken en te jailbreaken (tenzij je custom firmware gebruikt), let daar goed op.
  #5  
Oud 08-10-09, 15:44
Pieterkl Pieterkl is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Dan wacht ik daar nog even braaf op, in ieder geval hartstikke bedankt!
  #6  
Oud 26-11-09, 12:13
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ik heb het zelfde probleem met mijn iPhone.
Soms valt reageert hij gewoon niet, en bij mij wordt het steeds erg.
Ik moet nu mijn toestel eerste ontgrendelen, weer locken en dan weer ontgrendelen.

Heb mijn iPhone al hersteld via DFU, maar niks helpt.
Ingeleverd voor reparatie en werdt terug gestuurd met de melding dat bij hun alles werkt.

Dus hoop dat jij hebt kunnen vinden of het misschien een probleem is geïnstalleerde programma's.
  #7  
Oud 27-11-09, 13:26
KiMZz KiMZz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 26
Standaard

Je hebt wel gewoon 2 jaar garantie hoor, alleen Apple zelf geeft maar 1 jaar garantie omdat dit mag blijkbaar (USA policy ofzo?). Maar volgens de EU-wetgeving moet je op élk elektronisch apparaat 2 jaar garantie krijgen, daarom is het 1e jaar garantie voor kosten van Apple en het 2e jaar garantie voor kosten van T-Mobile/Mobistar of wat dan ook.

Edit: als je je iPhone reset (home-knop + bovenste knop), werkt je touchscreen dan wel weer?
  #8  
Oud 27-11-09, 14:48
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Nou bij werkt reset wel, maar makkelijker is om hem gewoon weer te locken en dan doet ie het gewoon weer.
  #9  
Oud 29-11-09, 21:36
-Robbedoes- -Robbedoes- is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem.
Soms als ik gebeld wordt kan ik niet eens opnemen.
Het toestel is geheel orgineel en geen jailbreak of unlock.
Heel irritant.
Werkt wel weer gewoon als ik hen lock en daarna ontgrendel
  #10  
Oud 30-11-09, 12:01
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Heb nu mijn taal op Engels staan op een of andere vage manier heb ik er nu minder last van.
  #11  
Oud 12-01-10, 20:17
Pieterkl Pieterkl is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Helaas, een volledig herstel en upgrade naar 3.1.2 heeft niets geholpen. Ik ben bij de Tmobile shop geweest welke mij vertelden dat ik de iphone vaker uit moet zetten. Ik ben bang dat ie toch opgestuurd moet worden, want ik wil niet 'minder' last krijgen, maar gewoon geen last meer...
  #12  
Oud 12-01-10, 20:34
-Robbedoes- -Robbedoes- is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik ben achter het volgende gekomen waardoor ik er nagenoeg geen last meer van heb.
Als je het toestel vast hebt in je hand en het toestel lijkt weer vast te zitten moet je gewoon even het toestel "knijpen" . Dus gewoon goed stevig vast pakken.
Waarna het toestel het gewoon weer goed doet.

Het lijkt er dus op dat het scherm op een of andere manier geen goed contact maakt.
Nadat ik dat dus een paar keer gedaan heb, lijkt het of het nu langzamerhand verdwijnt.

Wel een lastig probleem, omdat het op onregelmatige tijden verschijnt.
  #13  
Oud 20-01-10, 12:39
Pieterkl Pieterkl is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Nou ik heb mijn Iphone gewoon op laten sturen, ik heb 2x een volledige restore gedaan, zowel op Windows als op Mac OS X. Nou vertelden ze mij in de shop dat als de reparatie zou zien dat de Iphone een unlock heeft gehad de garantie volledig verviel. De grote vraag van vandaag is dus, als ik een herstel (of 2) heb gedaan met nieuwe gedownloade software van de Apple server, is het dan nog mogelijk om te zien dat ik heb liggen klooien aan die Iphone?
  #14  
Oud 21-01-10, 22:46
zerohero51 zerohero51 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

ik heb een iphone 3GS 16 gig zwart..
nieuwste firmwire etc
en heb ook dit probleem
heb niets aan mijn iphone geprutst ofzo
heeft er al iemand een oplossing gevonden?
  #15  
Oud 22-01-10, 12:54
-Robbedoes- -Robbedoes- is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zerohero51 Bekijk bericht
ik heb een iphone 3GS 16 gig zwart..
nieuwste firmwire etc
en heb ook dit probleem
heb niets aan mijn iphone geprutst ofzo
heeft er al iemand een oplossing gevonden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Robbedoes- Bekijk bericht
Ik ben achter het volgende gekomen waardoor ik er nagenoeg geen last meer van heb.
Als je het toestel vast hebt in je hand en het toestel lijkt weer vast te zitten moet je gewoon even het toestel "knijpen" . Dus gewoon goed stevig vast pakken.
Waarna het toestel het gewoon weer goed doet.

Het lijkt er dus op dat het scherm op een of andere manier geen goed contact maakt.
Nadat ik dat dus een paar keer gedaan heb, lijkt het of het nu langzamerhand verdwijnt.

Wel een lastig probleem, omdat het op onregelmatige tijden verschijnt.
Ben er nu op 1 a 2 keer per week vanaf.
  #16  
Oud 01-02-10, 12:37
Pieterkl Pieterkl is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik heb hem opgestuurd en een nieuwe teruggekregen, ik denk dus toch een hardwareprobleempje misschien...?

Wel aan te raden overigens dat opsturen, ik had binnen 11 dagen (inclusief het weekend) mijn andere thuisgestuurd gekregen en eentje die werkt is echt puur genot!
  #17  
Oud 06-02-10, 22:06
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem en het lijkt er idd op dat het scherm niet goed contact maakt. Als ik namelijk het scherm wat harder indruk werkt de touch ineens wel weer goed. Moet de iPhone eigenlijk terugsturen, want hij is in principe kapot. Ben alleen bang dat ze dan weigeren ivm de jailbreak. Heeft iemand hier ervaring mee?
  #18  
Oud 07-02-10, 03:15
Pieterkl Pieterkl is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Ja ikke!

Gewoon even al je contacten foto's etc. synchronizeren met itunes, dan volledige restore doen. Ik had hem van tevoren gejailbreaked en een unlock er op gezet en ik heb dus een nieuwe gekregen, geen nood na een volledige restore dus!
  #19  
Oud 07-02-10, 14:27
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Bedankt voor het antwoord. Dan ga ik hem volgende week maar inleveren. Wordt wel een gemis voor een tijdje, maar het scherm werkt nu ruk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
internet valt weg avdburgt Jailbreak apps en thema's 3 15-08-10 12:59
3g valt weg... robeminem Archief 1 17-12-09 21:01
Muziek: streamitall valt weg kimone66 Muziek, foto & video 1 02-12-08 06:53
Iphone valt weg Macfreak038 iPhone algemeen 1 05-09-08 23:30
scherm valt weg rubenowns Archief 5 04-02-08 21:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.