//

2gen iphone werkt niet meer na (poging tot) jailbrake & update

2gen iphone werkt niet meer na (poging tot) jailbrake & update discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen! Ik heb april vorig jaar een iphone 2gen gekocht. Omdat ik bang was voor een brick heb ik pas deze week de software geupdate ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-10-09, 21:46
sjoerd44 sjoerd44 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard 2gen iphone werkt niet meer na (poging tot) jailbrake & update

Mensen!

Ik heb april vorig jaar een iphone 2gen gekocht.
Omdat ik bang was voor een brick heb ik pas deze week de software geupdate van 1.1.4. naar 3.0 via deze handleiding:
http://www.ifoneguide.nl/1042/unlock-je-iphone-2g-op-firmware-3-0-1-met-deze-ifoneguide-handleiding/

Je moet hem dan eerst updaten met de juiste software via itunes waarna je hem unlocked en jailbraked.
Dit vond ik geen probleem omdat ik dacht dat hij het na de jailbrake wel weer zou doen.

Na de update bleek inderdaad mijn simkaart ongeldig te zijn.
Ik dus met redsn0w aan het werk.
Ik moest hem op het eind in DFU stand zetten (erg lastig want mijn aan/uit knop werkt niet naar behoren).
Toen dat eindelijk lukte (na 10 pogingen) verscheen er een jailbrake logo op mijn scherm en ik was helemaal vrolijk dat ik eindelijk de goede versie erop had.

Toch verscheen het itunes logo met usb kabel (connect met computer,volgends mij het teken van de herstelmodus) weer.
Ook mijn SIM-kaart bleek nog steeds geweigerd te worden.

Heb ik hem nu gebrickt? en is er een manier om hem te unbricken? Of moet ik hem opnieuw jailbraken, wat erg lastig is ivbm mijn aan/uit-knop?

Weet iemand wat ik moet doen om hem weer te laten werken op de 3.0 software, het liefst gejailbraked?

Ik heb veel op google gezocht maar ik post dit omdat ik nagenoeg geen posts kan vinden met betrekking tot de 2gen iphone.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt,

Sjoerd

Ik was nog vergeten te vertellen dat ik ook een simkaartje bij de levering meekreeg. Als ik deze (van O2) erin stop dan vraagt iTunes om activering van de iphone met een buitenlandse apple account (kan dus niet via mijn eigen account)

Laatst gewijzigd door sjoerd44; 12-10-09 om 21:51. Reden: info vergeten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-09, 21:49
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Neehoor hij is niet gebricked, hij staat gewoon in restore mode.
Eerst 3.0 of 3.0.1 er opnieuw opzetten en daarna de volgende handleiding volgen.
https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-fw-3-x.html
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #3  
Oud 13-10-09, 16:19
sjoerd44 sjoerd44 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Daar hoopte ik al op, dat hij niet gebricked was, gelukkig!

Maar ik kan niet 3.0/3.01 er opnieuw op zetten omdat iTunes dus zegt dat mijn simkaart ongeldig is. En met de andere simkaart moet ik mijn iphone activeren met een account uit Engeland?
  #4  
Oud 13-10-09, 16:21
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Voor een restore is geen SIM nodig, of bedoel je dat het activeren niet lukt na de restore? Ik volg het even niet.
  #5  
Oud 13-10-09, 17:22
sjoerd44 sjoerd44 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Herstellen kan niet
omdat hij met mijn BEN simkaart aangeeft:
'De SIM-kaart in deze iphone word niet ondersteund.
Alleen compatibele Sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iphone te activeren. plaats alstublieft de sim kaart die bij uw iphone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim kaart.'

Dus geen herstellen

Bij het kaartje dat inderdaad in mijn iphone zat (hij is toen der tijd geunlocked door de winkel) is van O2 en als ik die in de iphone stop moet ik hem activeren
maar dat moet met een buitenlands account (een UK based account). En die heb ik niet.



Bij zo'n account moet je ook allerlei rekeninggegevens invoeren etc. dit vind ik ook raar want in nederland hoeft dat niet bij een apple account? Ook vragen ze om een Postcode uit UK een Uk phone number etc.

Laatst gewijzigd door sjoerd44; 13-10-09 om 17:31. Reden: UK based
  #6  
Oud 13-10-09, 17:24
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Herstellen is dus al gelukt, anders kom je ook niet bij het activeren terecht. Anyway, je moet de handleiding van Arb volgen. Jailbreaken zorgt ervoor dat je hem niet meer hoeft te activeren, daarna nog even unlocken om je SIM te kunnen gebruiken.

Alles staat goed in de handleiding beschreven.
  #7  
Oud 13-10-09, 17:38
sjoerd44 sjoerd44 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Oké, de vorige keer is dan dus het jailbraken misgegaan
Ik zal de handleiding nog een keer volgen, je hoort wel of het werkt

Bedankt!
  #8  
Oud 13-10-09, 18:02
sjoerd44 sjoerd44 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Woehoe!
Bedankt!
Na zo'n 9 keer proberen ging hij eindelijk weer in DFU modus.
De vorige keer heb ik hem gewoon niet lang genoeg laten liggen, en al na 2 min ofzo losgekoppeld omdat ik niets meer van de jailbrake zag.

Stond ook duidelijker in de uitleg van iphoneclub!

Stomme fout van mezelf. Bedankt voor de tips en excuses voor het ongemak!
Reageren

Labels
2gen, eerste, jailbrake, kapot, stuk; help; werkt niet



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp werkt niet meer na update Iphone Biebje87 iPhone Apps 2 01-05-11 16:33
iPhone: Probleem na poging tot downgraden HELP! SanderDuijn Jailbreak 0 14-10-10 10:49
iPhone werkt niet meer na update 3.1.3 Rob S. Archief 3 11-03-10 10:06
Iphone werkt niet meer na nieuwe update 3.0 ?! ElQubo Archief 3 06-07-09 21:37
iPhone 3G werkt niet meer na update mathim iPhone algemeen 11 08-08-08 22:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.