//

Iphone compleet resetten?

Iphone compleet resetten? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Is er iemand met genoeg iphone kennis die mij kan helplen een 2g te resetten? En dan bedoel ik niet met itunes en een restore, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-10-09, 12:01
pascal189 pascal189 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2
Lightbulb Iphone compleet resetten?

Is er iemand met genoeg iphone kennis die mij kan helplen een 2g te resetten?
En dan bedoel ik niet met itunes en een restore, maar compleet terug naar de fabrieks baseband enz.. het liefst zelfs de unlock terug.

Er zit denk ik een foutje zit in de bootloader of baseband, die er voor zorgt dat de iphone steeds vastloopt. Dit is mijn 5e iphone, en hij ligt in de kast niks te doen omdat op welke manier ook dit probleem steeds blijft terug komen.

Zodra hij opgestart is en ik druk na het zwart worden van het scherm op de home button, zie ik nog heel even het slide to unlock balkje oplichten en loopt hij daarna vast, dit is niet altijd op hetzelfde moment. Het oplichtende stukje zit namelijk niet altijd op hetzelfde stukje.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-09, 12:03
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als je een restore (dus niet herstel met backup) doet in iTunes ga je weer terug naar de fabrieksinstellingen. Weg jailbreak, weg eventuele software unlock.
  #3  
Oud 19-10-09, 12:03
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascal189 Bekijk bericht
Is er iemand met genoeg iphone kennis die mij kan helplen een 2g te resetten?
En dan bedoel ik niet met itunes en een restore, maar compleet terug naar de fabrieks baseband enz.. het liefst zelfs de unlock terug.

Er zit denk ik een foutje zit in de bootloader of baseband, die er voor zorgt dat de iphone steeds vastloopt. Dit is mijn 5e iphone, en hij ligt in de kast niks te doen omdat op welke manier ook dit probleem steeds blijft terug komen.

Zodra hij opgestart is en ik druk na het zwart worden van het scherm op de home button, zie ik nog heel even het slide to unlock balkje oplichten en loopt hij daarna vast, dit is niet altijd op hetzelfde moment. Het oplichtende stukje zit namelijk niet altijd op hetzelfde stukje.
De enige manier is via itunes een originele firmware herstellen.
  #4  
Oud 19-10-09, 13:23
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Als je een restore (dus niet herstel met backup) doet in iTunes ga je weer terug naar de fabrieksinstellingen. Weg jailbreak, weg eventuele software unlock.
iPhone 2G is altijd te unlocken.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #5  
Oud 19-10-09, 13:31
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
iPhone 2G is altijd te unlocken.
Dat weet ik, maar ik geef alleen aan dat hij zijn eventuele software unlock kwijt is zoals hij wenst
  #6  
Oud 19-10-09, 19:20
pascal189 pascal189 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Dat weet ik, maar ik geef alleen aan dat hij zijn eventuele software unlock kwijt is zoals hij wenst
Wat ik vraag, een manier om eventueel te virginizen of iets dergelijks.

Ik heb het idee dat er een softwarematige fout zit in mijn toestel. Ik heb het toestel nu 2 jaar in mijn bezit, en hij loopt steeds vast.
ik denk dat het probleem ergens ligt dat hij door de vorige eigenaar op een onkundige manier is geunlocked, en tot brick is omgetoverd.
ergens in de buurt van firmware 1.1.2 daar werd namelijk ergens in de seczone of iets dergelijks geklooit via Putty.
Ik heb het toestel gekregen rond die periode omdat hij volgens de vorige eigenaar niks meer deed... hij had geen idee wat ermee gebeurd was en kon er op zijn manier niks meer mee. Een beetje overhaast misschien heb ik er 2.0 opgezet en klaar was het... een volledig werkende iPhone 2g.
Echtter merkte ik al snel dat het niet allemaal juist was gegaan, en de telefoon steeds vastliep op de meest vreemde momenten.
Maar nooit tijdens het bellen of tijdens het gebruik van programma's.
Een hardwarematig defect lijkt mij hierbij uitgesloten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Compleet dode iPhone Sellewiet Archief 2 16-03-10 15:21
iPhone compleet gecrashed Niessie iPhone algemeen 4 15-09-09 00:47
iPhone compleet gecrasht antimaterie Archief 5 26-07-08 19:34
Iphone compleet vastgelopen lloydfasting Archief 0 09-01-08 21:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:41.