//

Kan geen Bluetooth netwerk/verbinding maken tussen Powerbook en iPhone

Kan geen Bluetooth netwerk/verbinding maken tussen Powerbook en iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een (Belgische officieel unlocked) iPhone met: - os 3.1.2 - jailbroken (PwnageTool) - iFoneguide tethering patch voor 3.1.2 (via Cydia) - via Unlockit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-10-09, 09:38
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard Kan geen Bluetooth netwerk/verbinding maken tussen Powerbook en iPhone

Ik heb een (Belgische officieel unlocked) iPhone met:
- os 3.1.2
- jailbroken (PwnageTool)
- iFoneguide tethering patch voor 3.1.2 (via Cydia)
- via Unlockit - APN Changer for your iPhone config gemaakt (via benm werkt het niet want unsigned)
- Vodafone abonnement

Ik heb een Mac computer:
- Powerbook G4
- OS Tiger (versie 10.4.11, dit is volgens iPhone 3G and iPhone 3GS: System requirements for Internet tethering de juiste versie)

Op de iPhone kan ik tethering aanzetten en ik ben in staat geweest op mijn Mac de iPhone in het lijstje te krijgen van Bluetooth apparaten die met mijn Mac mogen communiceren (pairen is dus gelukt).

Nu is mijn probleem (inclusief wat ik chronologisch doe):
- Ik zet op iPhone Wi-Fi uit, 3G aan en Bluetooth aan
- Ik zet op iPhone tethering aan
- Ik zet op Mac Wi-Fi uit (tevens geen bedraad netwerk) en Bluetooth aan
- Ik kies in Bluetooth menu voor: Verbinden met netwerk van iPhone
En hier gaat het mis, ik krijg de mededeling:


Weet iemand wat hier mis kan zijn? Het lijkt of het iets is op de iPhone, althans dat doet de melding suggereren. Ben benieuwd of iemand anders hier oook tegen aan is gelopen. Kon geen gelijke problemen vinden op de suppport site van Apple zelf.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Sjoerd
__________________
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-09, 00:41
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Een korte update:
Ik heb tethering werkend gekregen! Eerst heb ik op mijn Powerbook bij Bluetooth instellingen mijn iPhone als apparaat weggehaald en op iPhone mijn Powerbook weggehaald. Nu "kenden" ze elkaar dus niet meer. Vervolgens heb ik alle stappen gedaan zoals in iPhone: Troubleshooting Internet tethering staat omschreven. En nu werkt het! En nog razend snel ook.

Wat ik aanvankelijk fout heb gedaan weet ik niet, maar tethering aanzetten werkt elke keer nu.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Als iemand hier ook problemen mee heeft, reageer dan hierop. Ik zal regelmatig kijken en waar mogelijk helpen.
  #3  
Oud 25-10-09, 21:55
richelle55 richelle55 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Question i-phone herkent andere bluetooth apparaten niet

het lukt me niet, en ik kan ook de tethering niet apart vinden op de i-phone..
er is met de i-mac of andere telefoons wel een relatie, in die zin dat de andere apparaten de i-phone wel herkennen, maar niet een verbinding kunnen maken
hoe nu verder?
  #4  
Oud 26-10-09, 15:58
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

@richelle55:
Ik zie onder je naam staan dat je "iPhone 3GS 16GB (Wit) [FW: 3.1.2] [Jailbreak: Nee]" hebt. Als je wilt tetheren moet je eerst je telefoon jailbreaken. Anders is het bij mijn weten niet mogelijk. Zoek anders even op het forum of het al wel gelukt is... Vandaar dat je het niet ziet staan bij je instellingen.

Als je je telefoon wilt gaan jailbreaken, dan staat er een hele goeie handleiding hier op het forum. Je hebt een Mac snap ik, dus dan is het het beste om het PwnAgeTool te gebruiken. Heb ik ook gebruikt en werkt echt helemaal super. Ik heb een oude Powerbook G4 met OSX 4.10.11 (Tiger) en daar werkt PwnAgeTool op. Duurt even, maar uiteindelijk lukt het.

Voor je begint, wat is je uitgangspositie? Vul het onderstaande in en ik kan je misschien helpen met de juite instellingen:
- wat is operator (T-Mobile of een andere)
- heb je je telefoon ge-unlocked?
- Is telefoon officieel ge-unlocked (bv: je hebt hem in Belgie of Italie gekocht)?
- Is unlock noodzakelijk?
- Heb je zelf OS 3.1.2 er opgezet?
Dit is wel noodzakelijk om te weten aangezien je na update naar 3.1.2 een nieuwe baseband hebt gekregen en dus niet meer je telefoon kunt unlocken.

Ik hoor het wel....

Succes!
  #5  
Oud 26-10-09, 23:46
richelle55 richelle55 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

Dank voor je bericht.
Ik heb versie 3.1.2., helaas gewoon in Nederland bij T-mobile (Belgie was hij gewoon niet meer te krijgen) Ik heb daarna natuurlijk weer van alles gelezen en geprobeert, het lijkt zo te zijn dat unlocken en tetheren niet echt kan dan wel zeer moeilijk gemaakt is bij deze versie.
Het doel was op snel foto's uit te wisselen, dat moet dan maar gewoon met de mail of met de sync. Dus ik laat het maar zo
Ik hoop wel dat ik de bluetooth in de auto aan de gang krijg, nog niet geprobeerd

bedankt!
R
  #6  
Oud 27-10-09, 00:51
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik neem aan dat je probeerd foto's uit te wisselen met je Mac via internet via je iPhone. Dan moet je kunnen tetheren. Als het er om gaat foto's van iPhone te kunnen delen dan hief je alleen maar een goede ADSL/kabel verbinding te hebben en een draadloos ( Wi-Fi) netwerk. Dan is tethering niet wat je bedoeld.

En dat laatste dat je noemt is interessant: iPhone koppelen met auto radio. Ik zelf heb Pioneer radio met Bluetooth. Heb mijn iPhone gekoppeld aan radio en luister nu bijna alleen nog maar naar eigen muziek. Word ik tijdens luisteren gebeld, dan schakeld iPhone automatisch de radio in hands-Free modus en kan ik via radio bellen. Is gesprek afgelopen, dan speeld de iPod gewoon verder. Echt super handig! Veel succes met de radio.

Groeten.
Reageren

Labels
bluetooth pairing, mac osx 10.4.11, verbinding mislukt, verbinding mislukt mac



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth verbinding maken tussen Iphone/Ipad Harley4 iPad algemeen 21 04-04-12 11:18
Kan geen verbinding met mobiel netwerk maken martijn1108 Odido (T-Mobile) 3 25-11-10 11:41
Windows: kan geen verbinding maken met iphone maat1956 iTunes 2 06-09-10 23:42
kan geen bluetooth verbinding maken Martijn1988 Archief 3 27-04-08 23:34
kan geen verbinding met iphone maken via ssh hannes22 Unlock [archief] 4 09-03-08 09:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:10.