//

Kan niet verzenden.....

Kan niet verzenden..... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Alle mogelijke forum topics al nagelezen.... en oplossing niet echt gevonden. In ieder geval, het gaat niet over de poort 25..... We hebben 2 IPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-11-09, 12:02
LucVG's schermafbeelding
LucVG LucVG is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint - België
Berichten: 54
Question Kan niet verzenden.....

Alle mogelijke forum topics al nagelezen.... en oplossing niet echt gevonden. In ieder geval, het gaat niet over de poort 25.....
We hebben 2 IPhone toestellen, de ene een 3G, de andere een 3GS.

Sinds woensdag is er echter een probleem met het verzenden van emails op de 3G. Voor dit toestel hebben we een 3G verbinding via proximus. Verzenden via 3G, zonder dat er een andere SMTP is ingesteld, lukt.
Thuis gebruiken we echter het Wi-Fi netwerk van telenet. Dus SMTP bijgevoegd, zijnde uit.telenet.be en identiek dezelfde instellingen als op de andere.
Van zodra deze werd ingevoerd lukt het helemaal niet meer om iets te verzenden, op gelijk welke wijze ook. (de afzender is niet gekend)

Een telefoontje naar de helpdesk van proximus resulteerde uiteindelijk in 'stuur uw telefoon maar naar Apple, daar zit het probleem'.

Hoe komt het dat een 2de SMTP hier, niet gebruikt kan worden, en van zodra deze is ingevoerd, verzenden helemaal niet meer lukt. (ook na uitschakelen Wi-Fi, of uitschakelen 3G....)

Iemand een idee ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-11-09, 10:05
brier brier is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Question

zelfde probleem hier. De enige account die zowel via wireless en 3g netwerk werkt is de mobile me account.

Ik heb eveneens een wireless netwerk thuis dat via telenet verbonden is. Een uit.telenet server gebruiken blokeert het zenden van emails.

Als hoofdserver heb ik relay.skynet.be. Dit was het beste antwoord dat iemand bij proximus kon geven (relay.proximus.be heb ik nu als andere smtp servers)

Elders op dit forum stelt iemand voor om als smtp server een gmail server te gebruiken smtp.gmail.com met SSL aan en serverpoort 587. Helaas dit lost mijn/ons probleem niet op.

Dus alle help is welkom. Zeker omdat ik net van Blackberry ben afgestapt ( en dit werkte perfect...)
  #3  
Oud 15-11-09, 13:07
brier brier is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Smile

ok, na veel googelen en fora heb ik blijkbaar iets dat nu (voorlopig?) werkt.

Ik heb eerst de telenet accounts verwijderd.
Daarna heb ik Wi-Fi uitsgeschakeld zodanig dat ik alles instelde via het 3G netwerk.(was een suggestie die ik gevonden had op een apple forum)

Ik heb een gmail account aangemaakt (via de pc en niet geinstalleerd op de iphone, een suggestie dat op dit forum stond, zie eveneens uitleg over hoe een ander reply adres in te stellen bij gmail https://forum.iculture.nl/f18/i...-oplossen.html)

Daarna heb ik mijn telenet email account aangemaakt op de iphone met volgende gegevens:

Inkomende post: in.telenet.be, gebruikersnaam:xxxxx@telenet.be en wachtwoord:xxxxx

uitgaande server en hoofdserver (dit lijkt belangrijk) is smtp.gmail.com met gebruikersnaam:xxxxx@gmail.com en wachtwoord:xxxxx
Gebruik SSL is aan

Identiteitscontrole is Wachtwoord
Serverport is 587

Daarnaast heb ik als andere SMTP servers

relay.proximus.be
gebruikersnaam : optioneel
wachtwoord : optioneel
SSL: uit
indentiteitscontrole : Wachtwoord
Serverpoort: 25

Dit lijkt nu te werken. Ik kan e-mails versturen via het proximus netwerk en als ik thuis ben via mijn Wi-Fi verbinding op telenet.

Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt. Voorlopig blijft het bij mij werken... dus fingers crossed...
  #4  
Oud 21-11-09, 10:32
haarlem023 haarlem023 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

bij mij bleef de iphone ook hangen met verzenden. Ik kon ook niet terug om de berichten te verwijderen. Ik heb toen het hele account verwijderd en via de itunes/outlook weer geïnstalleerd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan mail niet verzenden (relaying:X) ??? Franky1234 iPhone algemeen 0 27-05-11 20:32
sms verzenden kan niet meer na upgrade G2 suryat iPhone algemeen 0 10-03-11 21:34
Kan sms niet verzenden (4.2.1) Paraprozac iPhone algemeen 1 14-01-11 15:17
Kan geen mail verzenden Dutchskill iPhone algemeen 25 07-09-10 21:59
kan geen mail verzenden michel278 iPhone algemeen 4 23-08-08 12:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.