iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   edge/gprs uitzetten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4779-edge-gprs-uitzetten.html)

d_v 18-01-08 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sdekker (Bericht 40318)
Bij mij werken iToggle en services ook niet goed. Hoewel ik edge uit had gezet werd er toch data binnengehaald. Mijn truc is simpel: ik pas de APN gewoon aan, heel effectief.


had mn iphone 1 dag met kpn sim erin, meteen 6,8 mb binnen :eek:

nu maar apn aangepast, email geopend en kreeg bericht "could not connect to edge"

morgen maar even onbeperkt online abo erbij nemen..

Marcel'sIphone 27-05-08 12:19

Hoe kan ik GPRS Uitschakelen
 
Ik zou graag van iemand te weten komen hoe ik GPRS uit kan schakelen,ik ben namelijk bang dat ik steeds als ik buiten bereik van een Wi-Fi router ben ik op internet zit via min telefoon kaart:confused:

Destiny 27-05-08 12:30

Download bosspreffs en zet EDGE uit. Je kunt het beste bij je instellingen ook je velden leeg houden

colliehome 27-05-08 12:33

Welkom Marchel. Reeds een hele bende zijn je voorgegaan met deze vraag. Ook vele andere vragen. Als je wat moet weten kan je best eens eerst even naar de zoekfunctie van deze site gaan en even zoeken volgens zoekwoord. Is het woord tekort bv ; sms dan kan je de * gebruiken als " joker" letter.

Veel plezier

Marcel'sIphone 27-05-08 12:51

Heb inderdaad meerdere discusie's gezien maar kom hier niet helemaal uit vandaar dat ik het op deze manier wilde proberen en een volledige uitleg zou vinden

colliehome 27-05-08 12:54

De enige uitleg??? is BossPrefs instaleren... Is toch geen beschrijving/handleiding voor nodig...

Dit antwoord , BoosPrefs, komt daar geheid steeds in terug... Enkel JIJ hoeft het te instaleren he

Marcel'sIphone 27-05-08 12:54

O ja dan nog even wat is en doet bosspreffs en hoe krijg ik dit dan op mijn telefoon of hangt dit onder installer

colliehome 27-05-08 12:57

Wat het doet lijkt duidelijk he..... je GPRS uitzetten ! Dat was je vraag toch?? Heb je in installer al gaan kijken? Dan was dat ook al duidelijk waar het staat. Als je even op google intyped " BossPreffs " dan had je alle uitleg gehad....

Jaa, je moet er wat voordoen he.....

Grample 27-05-08 12:58

Settings > General > Network > Edge

Vul bij Apn, gebruiksnaam en wachtwoord foute gegevens in en je bent klaar.

colliehome 27-05-08 12:59

Of helemaal niets invullen en testen door je Wi-Fi af te zetten...

Grample 27-05-08 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 118316)
Of helemaal niets invullen en testen door je Wi-Fi af te zetten...

Dat werkt niet bij KPN / Hi aangezien je dan niks in hoeft te vullen daarom werkt foute gegevens invullen altijd.

colliehome 27-05-08 13:06

dat komt omdat die gegevens blijbaar op de sim "ingebakken" zitten...

ServicePack 30-05-08 16:18

Hmm ik heb net overal mijn voornaam ingevuld bij: Settings > General > Network > Edge en nog kan ik websites benaderen??

slodo 30-05-08 16:22

Citaat:

Hmm ik heb net overal mijn voornaam ingevuld bij: Settings > General > Network > Edge en nog kan ik websites benaderen??
misschien zit je op Wi-Fi

ServicePack 30-05-08 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 119738)
misschien zit je op Wi-Fi

Nee, Wi-Fi staat uit (kun je ook zien links boven in je scherm. Zit op mijn werk en daar is geen Wi-Fi aanwezig.. Vaag dit.. Hoop niet dat ik straks een rekening heb van hier tot ginder...

tinus_i 31-05-08 20:56

Je kunt natuurlijk, zoals een paar posts naar boven gezegd, ook met BossPrefs de edge/gprs verbinding uitzetten. Let wel op dat sommige websites (bijvoorbeeld de homepagina van Google) in je iPhone onthouden worden, dus die verschijnt dan toch, ook al heb je geen verbinding.

Als je niet wilt internetten kun je misschien ook contact opnemen met je provider en het uit laten zetten, dan kun je nooit een dikke rekening krijgen. Of je neemt een abonnement voor 10 euro in de maand, dan hoef je je ook geen zorgen te maken.

ServicePack 01-06-08 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tinus_i (Bericht 120297)
Je kunt natuurlijk, zoals een paar posts naar boven gezegd, ook met BossPrefs de edge/gprs verbinding uitzetten. Let wel op dat sommige websites (bijvoorbeeld de homepagina van Google) in je iPhone onthouden worden, dus die verschijnt dan toch, ook al heb je geen verbinding.

Als je niet wilt internetten kun je misschien ook contact opnemen met je provider en het uit laten zetten, dan kun je nooit een dikke rekening krijgen. Of je neemt een abonnement voor 10 euro in de maand, dan hoef je je ook geen zorgen te maken.

Kijk! Ik had al het vermoedde dat google gecached was. Toch een andere website geopend en ook die verscheen na een lange tijd :confused:.. Ik heb verder nooit een abbo afgesloten voor Internet. Ik neem aan dat ik via "Installer" Bossprefs moet installeren?

Thanks!

Marcel'sIphone 02-06-08 15:53

Je kan je gprs niet laten uitzetten door je provider!!!

Maar Bossprefs werkt prima!!!

ServicePack 02-06-08 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marcel'sIphone (Bericht 120990)
Je kan je gprs niet laten uitzetten door je provider!!!

Maar Bossprefs werkt prima!!!

Net Bossprefs geinstalleerd en: "hatsikidee, altijd handig!!" :D

Drinkyoghurt 02-06-08 21:36

ik heb in het begin ook kosten gemaakt(gelukkig slechts 2 euro), ik ging bij "usage" kijken en zag dat ik toch gebruik aan het maken was van gprs, mijn broertje blijkbaar ook

ik heb toen dit toegepast:

https://forum.iculture.nl/f1/ip...1452-edge.html

Citaat:

[h3]GPRS en EDGE helemaal uitschakelen[/h3]

Om dit te doen vul je bij Settings > General > Network > EDGE foutieve instellingen in. Nu kan je iPhone geen verbinding meer maken met het EDGE-netwerk van je provider. Het programma [wiki]Services.app[/wiki] dat je met [wiki=1802]Installer.app[/wiki] op je iPhone kunt installeren kan dit ook voor je doen. Dit werkt helaas niet bij alle telecomoperators. In elk geval bij [wiki=2037]APN[/wiki], [wiki=2037]APN[/wiki] en [wiki=2037]APN[/wiki] dien je onderstaande methode te gebruiken.

Mocht dit niet werken of ben je op zoek naar een rigoreuze oplossing, pas dan het bestand preferences.plist in de map /var/root/Library/Preferences/SystemConfiguration op de onderstaande manier aan. Maak altijd een backup van bestanden die je aanpast. Om toegang te krijgen tot dit bestand op je iPhone dien je [wiki=1795]SSH[/wiki]-toegang op je iPhone te hebben geactiveerd.
Code:
<dict>
<key>Interface</key>
<dict>
<key>DeviceName</key>
<string>ip1</string>
<key>Hardware</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
<key>Type</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
</dict>
<key>com.apple.CommCenter</key>
<dict>
<key>AllowNetworkAccess</key>
<integer>0</integer>
<key>Available</key>
<integer>0</integer>
<key>Setup</key>
<dict>
<key>apn</key>
<string>!@#$</string>
<key>password</key>
<string>!@#$</string>
<key>username</key>
<string>!@#$</string>
</dict>
<key>Version</key>
<integer>1</integer>
</dict>
Let wel op dat je dit bij DeviceName ip1 doet; dit is namelijk je EDGE-verbinding. Om deze aanpassing ongedaan te maken, wijzig je de geplaatste nullen weer in enen.
dit werkt perfect, geen bossprefs voor nodig, slechts winscp


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:58.