iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   edge/gprs uitzetten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4779-edge-gprs-uitzetten.html)

ServicePack 03-06-08 09:01

Oke dat begrijp ik wel, maar als ik Bossprefs geinstalleerd heb, Edge uitzet kan er toch geen gebruik meer worden gemaakt van GPRS c.q. Edge?

PauluS87 03-06-08 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ServicePack (Bericht 121267)
Oke dat begrijp ik wel, maar als ik Bossprefs geinstalleerd heb, Edge uitzet kan er toch geen gebruik meer worden gemaakt van GPRS c.q. Edge?

Dat klopt, vandaar wil je ook graag via Bossprefs de service afsluiten "EDGE" genaamd ;)

ServicePack 03-06-08 10:37

Mooi, dus vanaf heden geen onverwachte facturen van mijn telefoonprovider?!

PauluS87 03-06-08 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ServicePack (Bericht 121302)
Mooi, dus vanaf heden geen onverwachte facturen van mijn telefoonprovider?!

Nopes, alles is in orde als je EDGE maar uitgeschakeld hebt :) Ikzelf heb gewoon een internet abbonement en zet alleen EDGE aan wanneer ik internet nodig heb, om de batterij te sparen :)

colliehome 03-06-08 11:10

Eventueel testen door je Wi-Fi af te zetten...

ServicePack 03-06-08 11:45

Dat vind ik nou zo raar. Ik heb helemaal geen internet abbo afgesloten en toch kan ik Internetten via Edge? Hij geeft nu aan als ik Wi-Fi uitstaat. "Safari kan de server niet vinden...... .. .. " Dus dat blijkt te werken ;-)

Even snel offtopic:

Als ik op de button "Weer (Wheater)" klink, dan kan ik mijn stad toevoegen (lees: Tilburg) maar deze vindt hij niet!! (ja Wi-Fi staat aan etc.). Iemand een idee?

stefan66 14-08-08 20:32

Ik heb net een nieuwe sim-kaart (proximus, pay and go met een soort vaste kost, soort abo dus), en denk dat de instellingen voor edge daar al op ingesteld zijn. Heb voor de zekerheid Bossprefs geinstalleerd en edge uitgeschakeld. Nu heb ik wel nog altijd -als ik mijn Wi-Fi uitzet- een blauw rechthoekje (zonder E) staan waar anders het Wi-Fi symbooltje stond. Moet ik me daar zorgen over maken of gewoon negeren?

Voor ik Bossprefs installeerde was dit ook al, en als ik probeerde op internet te gaan zei hij dat ik geen edge-abonnement had. Dusja vermoed ik dat t niet echt kwaad kan. En zolang hij geen edge-verkeer bij de gebruikersinfo geeft moet ik me geen zorgen maken zeker(wil alleen zeker zijn 3cijferige rekening te vermijden)?

iScorpio 14-08-08 20:36

Dat EDGE/GPRS vierkantje blijft daar altijd staan, of het nu uit is of niet. Wil alleen maar zeggen dat je mobiel dat ondersteund.

stefan66 14-08-08 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 169256)
Dat EDGE/GPRS vierkantje blijft daar altijd staan, of het nu uit is of niet. Wil alleen maar zeggen dat je mobiel dat ondersteund.

Thanks :) Leek me raar omdat die er vroeger niet stond, maar nu m'n sim-kaart vervangen is (dacht na die 7jaar met pensioen te gaan denk ik) had ik ineens met hetzelfde abo dat icoontje, raar gezien mijn abo geen edge ondersteunt normaal. Dus Bosspref was voor nix geinstalleerd, maarja kan maar een zekerheid zijn.

3Gjoker 15-08-08 11:33

gprs proximus niet af te zetten?
 
Na upgrade naar 2.0.1. verschijnt het icoontje voor GPRS. Ik stel ook vast dat er automatisch met GPRS verbinding werd gemaakt wanneer ik mijn Palringro messanger gebruikte en niet met mijn draadloos netwerk als daarvoor.
Ik zit bij Proximus. Ik vind hier op het forum alsook in mijn iphone geen plaats waar ik GPRS kan afzetten. Of moet ik mijn Simkaart uit mijn iphone halen en die terug in mijn gsm steken om de instellingen te wissen?
Iemand raad?
Alvast bedankt
3Gjoker

stefan66 15-08-08 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 3Gjoker (Bericht 169510)
Na upgrade naar 2.0.1. verschijnt het icoontje voor GPRS. Ik stel ook vast dat er automatisch met GPRS verbinding werd gemaakt wanneer ik mijn Palringro messanger gebruikte en niet met mijn draadloos netwerk als daarvoor.
Ik zit bij Proximus. Ik vind hier op het forum alsook in mijn iphone geen plaats waar ik GPRS kan afzetten. Of moet ik mijn Simkaart uit mijn iphone halen en die terug in mijn gsm steken om de instellingen te wissen?
Iemand raad?
Alvast bedankt
3Gjoker

Ik denk dat je ook best gewoon die Bosspref uit de installer eropzet. Die geeft de mogelijkheid vanalles uit te schakelen.

ritma 24-08-08 23:06

Ik heb mijn iphone net 2 uur en hij maakt inderdaad verbinding met internet, zonder dat ik het wil. Nu weet ik dat ik waarschijnlijk domme vragen zal stellen, maar ik probeer het toch. Ik heb services.app geinstalleerd, maar nu weet ik nog niet waar ik het gprs uit kan zetten. Kan iemand mij helpen?

eriks 26-08-08 16:10

Bij mij werkt Boss Prefs niet goed, als ik Edge uitschakeld heb (en uiteraard ook Wi-Fi) kan ik toch nog op internet en mijn e-mail ophalen. Ook komt mij ip adres te staan bij Edge (in boss prefs v2.12b) bij de uitschakel schuif knopje.Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want zou niet graag hebben dat ik een zware rekening krijg voorgeschoteld !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.