//

IPhone aansluiten op de AUX van een Renault Megane autoradio

IPhone aansluiten op de AUX van een Renault Megane autoradio discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn IPhone op de AUX van mijn autoradio. Ik heb een Renault Megane Grand toer 1.5 DCI ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-12-09, 19:20
Xillion Nova Xillion Nova is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Ede
Berichten: 5
Standaard IPhone aansluiten op de AUX van een Renault Megane autoradio

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn IPhone op de AUX van mijn autoradio. Ik heb een Renault Megane Grand toer 1.5 DCI uit juni 2005 met daar in de standard radio die in de auto zit. onlangs heb ik een carkit gekocht bij PDA shop, dit is er een van carcomm met audio uit middels 2 tulp stekkers.

Nu het probleem, mijn radio heeft wel een AUX functie maar niet met tulps stekkers maar met ISO stekker. Ik vraag me af hoe ik hem nu moet aansluiten. Zeker na dat ik bij een winkel, die die dingen inbouwd, heb gevraagt en zij het ook niet weten. Maar ze wisten wel dat als ik het verkeert doe ik waarschijnlijk de bediening op mijn stuur kwijt ben.

Ik heb wel een aantal kabeltjes gevoenden maar de ene heeft een 6 pins ISO er aan en de andre een 8 pins ISO. Welke moet ik nu hebben en is dit eigenlijk uberhaut wel de goede kabel?

Weet iemand hoe ik dit kan op lossen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Foto auto radio:
http://codedradio.info/pics/RENAULT/RENRDW240-00.jpg

Foto carkit:
Carcomm Car Holder Apple iPhone 3G / 3G S - Afbeeldingen - PDAshop.nl

Links gevonden kabels:
6 pins AUX INPUT ADAPTER RENAULT 2005>2007
8 pins MB Car Audio.nl - MB AUX adapter Renault

B.v.D. Xillion.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-09, 19:24
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je wilt de iPhone of de carkit aansluiten op je autoradio? Dat is namelijk wel een wezenlijk verschil.
  #3  
Oud 09-12-09, 20:53
Xillion Nova Xillion Nova is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Ede
Berichten: 5
Standaard

Ik wil de carkit op de radio aansluiten middels de tulpjes en als ik mijn IPhone dan in de carkit doe moet het geluit lopen via de AUX en over de boxen van de auto lopen. althans dat is het idee.
  #4  
Oud 09-12-09, 22:12
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Dan toch maar even een laatste vraag, want je hebt het over carkits maar je hebt een carholder gekocht (gewoon een houder).

Wil je muziek van je iPhone naar autoradio hebben, of gaat het erom dat het bellen over je autoradio gaat?
  #5  
Oud 10-12-09, 02:33
Xillion Nova Xillion Nova is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Ede
Berichten: 5
Standaard

Ja klopt, je hebt gelijk het is ook een holder. ik wist niet dat daar z'n verschil in was.
Ik wilde ook allen maar dat hij mijn phone zou laden en dat ik mijn muziek en zo via de boxen van de radio kan af spelen. bellen doe ik in de auto toch niet.

Het gaat er dus om dat ik de holder aansluit op de 12V-voeding van de auto en op de radio via de twee tulpjes voor de audio van mijn mp3's.
Ik heb achter op mijn radio alleen een 6pin ISO en een 8pin ISO ingang over en ik weet niet welke ik moet hebben en of hier wel een goede oplossing voor is zonder dat ik de bediening van mijn radio op mijn stuur kwijt raak.
  #6  
Oud 10-12-09, 10:01
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je kan inderdaad in dat geval een ISO-kabel kopen, ik ken deze auto niet van binnen maar je kan er van uitgaan dat zowel de 12V als de audio (AUX) op deze ISO-kabel zitten.

Wat ook mogelijk is, maar je dealer zal dat wel weten, is dat de huidige ISO-stekker nog een audio-lijn vrij heeft waarop je de AUX kan aansluiten. 12V is van deze zelfde ISO-kabel af te tappen dan.
  #7  
Oud 10-12-09, 12:53
Xillion Nova Xillion Nova is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Ede
Berichten: 5
Standaard

Ik ben morgen vrij en dan rij ik wel ff langs de dealer. Hoop dat ik hem in het weekeind dan aangesloten krijg want langer wachten kan echt niet meer .
  #8  
Oud 10-12-09, 13:49
JW75's schermafbeelding
JW75 JW75 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 54
Standaard

Ik ga ook maar eens bij de garage langs. Heb een 2005 Laguna met zelfde soort radio. Zou gaaf zijn als ik m'n iPhone als iPod op de radio kan afspelen.

Hou met interesse jullie thread in de gaten.

PS: misschien zit er wel gewoon een ingang op het dashbord. Ga maar eens in de auto duiken
Reageren

Labels
autoradio, aux, iso, megane, renault



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone via Aux aansluiten in Ford Focus werkt niet marsman iPhone algemeen 13 18-09-13 21:09
Iphone 3GS aansluiten op 12V-aansluiting en Aux martwout iPhone algemeen 0 29-07-10 16:41
Iphone aansluiten via AUX Nitow iPhone algemeen 16 08-04-10 23:14
Iphone aansluiten op autoradio plus bellen via bluetooth. jantje123 Archief 1 16-11-09 19:45
iPhone op AUX ingang autoradio? AeronNL iPhone accessoires en onderdelen 10 22-12-08 23:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.