//

iPhone batterij en wi-fi problemen - garantie?

iPhone batterij en wi-fi problemen - garantie? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben sinds april vorig jaar in het bezit van een iPhone 3G. Nu loopt mijn garantie dus bijna af en ik heb sinds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-03-10, 21:01
Sentenis Sentenis is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard iPhone batterij en wi-fi problemen - garantie?

Hallo,

Ik ben sinds april vorig jaar in het bezit van een iPhone 3G.
Nu loopt mijn garantie dus bijna af en ik heb sinds een tijdje behoorlijk wat problemen met m'n iPhone.
Ten eerste gaat de batterij ontzettend snel leeg.
Uurtje mobiel internetten en hij is al voor 80% leeg. Ook met Wi-Fi merk ik dat het steeds harder gaat. Hield hij dat eerst nog zo'n 6 uur vol (zoals dat ook volgens Apple hoort) nu is dat nog maar 2 à 3 uur.
Nou zegt Apple het volgende met betrekking tot de garantie op de batterij:
Citaat:
Deze garantie is niet van toepassing op: (a) verbruiksartikelen, zoals batterijen, tenzij de storing te
wijten is aan een materiaal- of fabricagefout;
Volgens mijn vader kan een Lithium batterij niet verslechteren, dus dan moet het toch een materiaal- of fabricagefout zijn?

Ander probleem is mijn Wi-Fi.
Mijn kamer zit op de 1e verdieping en de router staat beneden in de gang.
Het probleem is dat hij sinds een tijdje heel veel moeite heeft om op Wi-Fi te komen, ik had dat eerst ook af en toe al maar toen gebruikte ik daar gewoon een applicatie voor die hem eigenlijk wel altijd zag.
Maar nu Apple die uit de AppStore heeft gehaald is de enige mogelijkheid voor mij m'n deur opendoen, de overloop op te lopen en wachten tot ik het signaal heb en weer m'n kamer in te gaan. Dat is toch belachelijk?
Zeker als je bedenkt dat ik met een laptop wel gewoon prima signaal opvang en dat m'n zusje die op zolder zit ook daar met haar laptop een goed signaal heeft, dus aan de router ligt het niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik 1 van deze 2 dingen kan verhalen op de garantie, want op deze manier kan ik eigenlijk helemaal niks met m'n iPhone, behalve bellen en smsen maar dat kan ik met zo'n goedkope mobiel van 20 euro met 15 euro beltegoed bij de Kruidvat ook.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-03-10, 21:56
casixh's schermafbeelding
casixh casixh is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentenis Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben sinds april vorig jaar in het bezit van een iPhone 3G.
Nu loopt mijn garantie dus bijna af en ik heb sinds een tijdje behoorlijk wat problemen met m'n iPhone.
Ten eerste gaat de batterij ontzettend snel leeg.
Uurtje mobiel internetten en hij is al voor 80% leeg. Ook met Wi-Fi merk ik dat het steeds harder gaat. Hield hij dat eerst nog zo'n 6 uur vol (zoals dat ook volgens Apple hoort) nu is dat nog maar 2 à 3 uur.
Nou zegt Apple het volgende met betrekking tot de garantie op de batterij:

Volgens mijn vader kan een Lithium batterij niet verslechteren, dus dan moet het toch een materiaal- of fabricagefout zijn?

Ander probleem is mijn Wi-Fi.
Mijn kamer zit op de 1e verdieping en de router staat beneden in de gang.
Het probleem is dat hij sinds een tijdje heel veel moeite heeft om op Wi-Fi te komen, ik had dat eerst ook af en toe al maar toen gebruikte ik daar gewoon een applicatie voor die hem eigenlijk wel altijd zag.
Maar nu Apple die uit de AppStore heeft gehaald is de enige mogelijkheid voor mij m'n deur opendoen, de overloop op te lopen en wachten tot ik het signaal heb en weer m'n kamer in te gaan. Dat is toch belachelijk?
Zeker als je bedenkt dat ik met een laptop wel gewoon prima signaal opvang en dat m'n zusje die op zolder zit ook daar met haar laptop een goed signaal heeft, dus aan de router ligt het niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik 1 van deze 2 dingen kan verhalen op de garantie, want op deze manier kan ik eigenlijk helemaal niks met m'n iPhone, behalve bellen en smsen maar dat kan ik met zo'n goedkope mobiel van 20 euro met 15 euro beltegoed bij de Kruidvat ook.
ja van je batery kan ik jou vertellen DIE WORDEN SLECHTER op zijn tijd.
Wi-Fi probleem probeer is de netwerkinstallen te herstellen
__________________
Plus+ name : Casixh0
  #3  
Oud 25-03-10, 22:22
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

De iPhone heeft nu eenmaal een zwakker Wi-Fi chip dan een doorsnee laptop. Ik heb hetzelfde probleem dan jou, maar daar is nu eenmaal geen oplossing voor.

De applicatie waarmee je vroeger wel signaal vond staat normaal gezien nog in je iTunes, dus probeer die van daar nogmaals te synchroniseren naar je iPhone.
  #4  
Oud 25-03-10, 22:23
Sentenis Sentenis is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard

Een afname van 200-300% is niet normaal hoor.
Dan zou je elk halfjaar een nieuwe moeten kopen.
En lithium batterijen zouden dus niet slechter moeten worden aldus mijn vader, en hij is elektricien.

En netwerkinstellingen resetten heb ik al geprobeerd, heb zelfs hele iPhone opnieuw gereset maar dat helpt allemaal niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
De iPhone heeft nu eenmaal een zwakker Wi-Fi chip dan een doorsnee laptop. Ik heb hetzelfde probleem dan jou, maar daar is nu eenmaal geen oplossing voor.

De applicatie waarmee je vroeger wel signaal vond staat normaal gezien nog in je iTunes, dus probeer die van daar nogmaals te synchroniseren naar je iPhone.
Hoe kan het dan zo zijn dat ik hem eerst wel bijna altijd op me kamer kreeg maar nu niet meer?
En als een applicatie het wel lukt dan moet het toch ook met de standaard Wi-Fi verbinding geval van Apple lukken?
Ik download apps gewoon via m'n iPhone en niet via iTunes dus die staat er niet op.
Enige optie is jailbreaken dan maar dat lukt me niet met 3.1.3

Laatst gewijzigd door Sentenis; 25-03-10 om 22:29.
  #5  
Oud 25-03-10, 22:27
casixh's schermafbeelding
casixh casixh is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentenis Bekijk bericht
Een afname van 200-300% is niet normaal hoor.
Dan zou je elk halfjaar een nieuwe moeten kopen.
En lithium batterijen zouden dus niet slechter moeten worden aldus mijn vader, en hij is elektricien.

En netwerkinstellingen resetten heb ik al geprobeerd, heb zelfs hele iPhone opnieuw gereset maar dat helpt allemaal niet.
zo beter word wel slechter geloof me nou maar.

Edit : waarom zoude ze anders maar 3 - 6 maanden garantie op de battery bieden?
  #6  
Oud 25-03-10, 22:32
Sentenis Sentenis is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard

Waar haal je dat vandaan?
Dat stukje wat ik quote kwam uit een stuk waar staat dat je 12 maanden garantie heb op alles, en bij de batterij moet hij dus aan die voorwaarde voldoen die daar in staat.
  #7  
Oud 25-03-10, 22:35
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentenis Bekijk bericht
Hoe kan het dan zo zijn dat ik hem eerst wel bijna altijd op me kamer kreeg maar nu niet meer?
En als een applicatie het wel lukt dan moet het toch ook met de standaard Wi-Fi verbinding geval van Apple lukken?
Neen, want Wi-FiTrak (of iets dergelijks) is gebaseerd op een zeer gemakkelijk principe: de gevoeligheid van de Wi-Fi-ontvangst een beetje verhogen waardoor je bepaalde netwerken die je niet met de standaard-app vindt wel vindt met Wi-FiTrak.

Trouwens, waarom ga je niet gewoon naar de winkel en vraag je het daar? Wij weten echt niet hoe ze zullen oordelen

PS: Je iPhone heeft, net als alle andere producten, 2 jaar garantie.
  #8  
Oud 25-03-10, 22:37
casixh's schermafbeelding
casixh casixh is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentenis Bekijk bericht
Waar haal je dat vandaan?
Dat stukje wat ik quote kwam uit een stuk waar staat dat je 12 maanden garantie heb op alles, en bij de batterij moet hij dus aan die voorwaarde voldoen die daar in staat.
zal het voor je na zoeken voor zekerheid
  #9  
Oud 25-03-10, 22:42
Sentenis Sentenis is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Neen, want Wi-FiTrak (of iets dergelijks) is gebaseerd op een zeer gemakkelijk principe: de gevoeligheid van de Wi-Fi-ontvangst een beetje verhogen waardoor je bepaalde netwerken die je niet met de standaard-app vindt wel vindt met Wi-FiTrak.

Trouwens, waarom ga je niet gewoon naar de winkel en vraag je het daar? Wij weten echt niet hoe ze zullen oordelen

PS: Je iPhone heeft, net als alle andere producten, 2 jaar garantie.
Ja dat ben ik ook van plan natuurlijk, maar misschien dat er hier iemand was met ervaring er mee die er al wat over kon vertellen zodat ik een beetje een idee heb of ik kans maak of niet op een reparatie of vervanging.
Maar waarom staat er duidelijk op de Apple website dan dat je maar 1 jaar garantie heb?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casixh Bekijk bericht
zal het voor je na zoeken voor zekerheid
Vond deze quote ook op de Apple website
Citaat:
”properly maintained iPhone battery is designed to retain up to 80% of its original capacity at 400 full charge and discharge cycles. You may choose to replace your battery when it no longer holds sufficient charge to meet your needs.”

Nou ik zit echt ver beneden die 80% en ik heb dat ding nu bijna een jaar, meestal doe ik hem in de oplader als ik ga slapen dus dan zou ik nu ergens in de 300 moeten zitten. Klopt dus niks van.
  #10  
Oud 25-03-10, 22:44
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentenis Bekijk bericht
Maar waarom staat er duidelijk op de Apple website dan dat je maar 1 jaar garantie heb?
De wet schrijft duidelijk voor dat je (op ongeveer alles) twee jaar garantie krijgt. Apple doet inderdaad een beetje bot, maar dat tweede jaar wordt opgevangen door T-Mobile of Mobistar geloof ik. Je hebt in ieder geval twee jaar garantie
  #11  
Oud 25-03-10, 22:46
casixh's schermafbeelding
casixh casixh is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentenis Bekijk bericht
Ja dat ben ik ook van plan natuurlijk, maar misschien dat er hier iemand was met ervaring er mee die er al wat over kon vertellen zodat ik een beetje een idee heb of ik kans maak of niet op een reparatie of vervanging.
Maar waarom staat er duidelijk op de Apple website dan dat je maar 1 jaar garantie heb?


Vond deze quote ook op de Apple website

Nou ik zit echt ver beneden die 80% en ik heb dat ding nu bijna een jaar, meestal doe ik hem in de oplader als ik ga slapen dus dan zou ik nu ergens in de 300 moeten zitten. Klopt dus niks van.
[/i]
ga dan langs je provider en vraag het na wat je precies mee kan doen.
hun kunnen het dan ook voor je opsturen.
en je Wi-Fi kijk even naar welke kanaal die staat en zet hem op een andere kan goed zijn dat de buren jou sigaal ook storen
  #12  
Oud 26-03-10, 02:42
Sentenis Sentenis is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard

Okee nou hopelijk kan T-Mobile/Apple er wat aan doen dan.
Moet ik dan contact opnemen met T-Mobile of de winkel waar ik het gekocht heb (Belcompany)?
Misschien anders proberen een dealtje te maken met T-Mobile om m'n abonnement vervroegd te laten openbreken, maar dan kan ik beter wachten op de iPhone 4G die waarschijnlijk in juni/juli komt toch?

En bedankt voor de tip over die channels, ik zal even aan mn vader vragen of hij die kan veranderen!
  #13  
Oud 26-03-10, 11:10
casixh's schermafbeelding
casixh casixh is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentenis Bekijk bericht
Okee nou hopelijk kan T-Mobile/Apple er wat aan doen dan.
Moet ik dan contact opnemen met T-Mobile of de winkel waar ik het gekocht heb (Belcompany)?
Misschien anders proberen een dealtje te maken met T-Mobile om m'n abonnement vervroegd te laten openbreken, maar dan kan ik beter wachten op de iPhone 4G die waarschijnlijk in juni/juli komt toch?

En bedankt voor de tip over die channels, ik zal even aan mn vader vragen of hij die kan veranderen!
die abbo die blijft volgens mij gewoon.

en je moet naar de winkel met de bon waar je de mobiel heb gehaald
  #14  
Oud 26-03-10, 11:19
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

@Sentenis Heb je niet toevallig een haarscheurtje? Dan laat je het toestel onder vermelding hiervan opsturen en dan krijg je een nieuwe (refurb) terug en dan heb je weer een iPhone met een nieuwe accu.
  #15  
Oud 26-03-10, 13:14
Sentenis Sentenis is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard

@cashixh; Ja maar als ik hem openbreek en verleng dan krijg ik weer een nieuwe.

@Wouter; wat is zo'n haarscheurtje dan?
  #16  
Oud 26-03-10, 13:24
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sentenis Bekijk bericht
@cashixh; Ja maar als ik hem openbreek en verleng dan krijg ik weer een nieuwe.

@Wouter; wat is zo'n haarscheurtje dan?
Voor haarscheurtjes: kijk ff in dit draadje!

Early renewal bij T-Mobile kost volgens mij 69,95 euro. Early renewal is een verlenging meer dan 4 maand voor einde contract.
  #17  
Oud 28-03-10, 15:06
Sentenis Sentenis is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard

Nee daar heb ik geen last van, jammer genoeg.

En met zo'n Early Renewal kan je dan ook je abonnement wijzigen? Want ik ben ook niet helemaal tevreden met mijn abonnement op dit moment.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Test Aankoop: Problemen met garantie iPhone Runaque Koopinformatie Nederland 9 13-08-10 16:07
Problemen batterij tolgaliya iPad algemeen 7 03-08-10 07:56
garantie problemen valiechemicalie Odido (T-Mobile) 6 17-04-10 16:18
Batterij problemen RoyalMess iPhone algemeen 12 25-10-09 21:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.