//

SHSH gegevens opslaan

SHSH gegevens opslaan discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil mijn SHSH gegevens opslaan, alleen lukt dit niet. Ik heb het via Cydia geprobeerd maar in dat programma krijg ik de volgende melding: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-05-10, 11:02
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Arrow

Ik wil mijn SHSH gegevens opslaan, alleen lukt dit niet. Ik heb het via Cydia geprobeerd maar in dat programma krijg ik de volgende melding:
"TSS SHSH notice is temporarily disabled: insane traffic to TSS server due to Spirit release has made looking up what blobs are on file painfully slow: so slow this page doesn't even load, and users get a glant error "

Dus ik heb het nu via umbrella geprobeerd. Mijn ECID achterhaald en vervolgens umbrella 222 gebruikt (223d gaf al in het begin meteen problemen)
Ik heb zowel naar deze, Handleiding: sla je persoonlijke handtekening van firmware 3.1.2 op - iPhone - iPhoneclub.nl en deze iClarified - iPhone - How to Backup Your SHSH Blobs Using Firmware Umbrella [Windows] handleiding gekeken. Maar ik krijg wat ik ook doe telkens de volgende melding in umbrella:
"Could not get your ECID SHSH for that model/version: sorry"

Waar kan dit aan liggen? Ik wil graag mijn shsh hebben

Ik heb nu bij het umbrella programma wel het SHSH nummer achterhaald, ik moest kiezen voor firmware 3.1.3, maar ik draai echt firmware 3.1.2
Hoe kan dat? En wat voor gevolgen heeft dat nu voor mij? Kan ik nu niet meer terug herstellen naar de originele 3.1.2? Ik wil namelijk Spirit jailbreak doen, maar daarvoor moet ik eerst weer herstellen naar de originele firmware van 3.1.2 (wat ik begrijp uit het topic tenminste)
Hoe kan ik dat nu doen. Ik heb nu wel mijn SHSH maar die is volgens het programma van 3.1.3, maar dat klopt dus niet...

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 06-05-10 om 18:17. Reden: EDIT-functie gebruiken a.u.b.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 06-05-10, 17:28
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Omdat Apple geen SHSH blobs signed van 3.1.2 en als je het ook niet meer op Cydia hebt staan, ja, dan wordt het moeilijk. Ik zou even wachten totdat Cydia weer up en running is, daar je SHSH opslaan en dan pas met Umbrella als Source Cydia pakken en dan moet hij het wel doen.
  #3  
Oud 06-05-10, 17:46
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Dit klopt niet helemaal. Als je ze al in cydia had opgeslagen toen 3.1.2 nog de nieuwste versie was, dan kun je herstellen dmv de cydiaserver. Als je ze nu door cydia laat opslaan, dan kun je ook niet meer terug naar 3.1.2 (of blijven bij restoren als je 3.1.2 hebt). In dat geval kun je beter je oude jailbreak houden en niet restoren. dat levert dan alleen problemen op.
  #4  
Oud 06-05-10, 17:49
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Gebeurt dat vaker dat Cydia eruit ligt? Hoelang duurt dat dan meestal? Hoe kan ik dan opnieuw mijn SHSH gegevens doorsturen naar Cydia zodra het weer up en running is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie Bekijk bericht
Dit klopt niet helemaal. Als je ze al in cydia had opgeslagen toen 3.1.2 nog de nieuwste versie was, dan kun je herstellen dmv de cydiaserver. Als je ze nu door cydia laat opslaan, dan kun je ook niet meer terug naar 3.1.2 (of blijven bij restoren als je 3.1.2 hebt). In dat geval kun je beter je oude jailbreak houden en niet restoren. dat levert dan alleen problemen op.
ik draai nu nog steeds 3.1.2 (7D11) dus hoe kan ik dan eigenlijk 3.1.3 SHSH opslaan terwijl ik zelf geen 3.1.3 draai
Als Cydia straks weer draait, kan ik dan alsnog mijn 3.1.2 SHSH opnieuw opslaan?

En wat gebeurd er als ik Reset All Settings of Erase All Content and Settings doe?

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 06-05-10 om 18:16. Reden: EDIT-functie gebruiken a.u.b.
  #5  
Oud 06-05-10, 17:55
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

cydia ligt er niet echt uit. ook de shsh dienst niet. Wat wel eruit ligt is de shsh-check. Deze checked voor welke firmware je device de shsh gegevens heeft opgeslagen bij cydia. Deze ligt eruit door de drukte na de spiritjb release.
Ik zou ook wachten totdat deze service weer werkt. Dan kun je kijken of 3.1.2 is gesaved voor jouw device. Is dit niet het geval, dan kun je er niets meer aan doen, maar moet je op 3.1.2 blijven zonder te restoren of nieuwe jailbreak te gebruiken. Je kan namelijk je shsh wel opslaan, maar dit geldt dan alleen bij firmware 3.1.3 en later. Je kan die van 3.1.2 niet meer opslaan doordat apple deze niet meer signed. Als je 3.1.2 hebt en je doet je shsh opslaan, dan krijgt hij alleen de sign van apple voor 3.1.3 terug. Daarom sla je die van 3.1.3 op en niet die van 3.1.2
  #6  
Oud 06-05-10, 17:59
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Kan ik straks als de checkservice weer werkt en blijkt dat de mijne niet gesaved is niet opnieuw die save doen? Zit daar nergens een optie voor in?
Kan ik ook niet Cydia bijvoorbeeld opbnieuw installeren anders?
Ik wil erg graag mijn 3.1.2 SHSH opslaan
  #7  
Oud 06-05-10, 18:02
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

je kan je shsh wel opslaan, maar niet voor 3.1.2. Dit komt omdat de shsh van de appleserver wordt afgehaald, en die dat niet meer voor 3.1.2 uitdeelt. Daarom zul je ook niet in een programma die optie vinden. Daar is niets aan te doen.
  #8  
Oud 06-05-10, 18:08
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Ow oke, wat ik dacht te begrijpen was dat je via Cydia alsnog de shsh van 3.1.2 kon opslaan. Dat dat juist de hele functie was van "make my life easier, thanks!"

Deze wijsheid haalde ik overigens uit de tutorial van blackra1n:
Citaat:
Als je een iPhone 3GS of 3e generatie iPod Touch hebt, dan ben je voor het jailbreaken afhankelijk van een exploit in de nieuwe firmware. Voor 3.1 en 3.1.2 is er zo’n exploit en het is dus belangrijk om te zorgen dat je op firmware 3.1 of 3.1.2 blijft en kunt blijven. Apple kan er door een nieuw beveiligingsmechanisme voor zorgen dat je alleen nog maar naar de nieuwste firmware kunt herstellen (als er een keer iets mis mocht gaan).
Om te zorgen dat je ook in zo’n geval via iTunes toch nog naar 3.1 of 3.1.2 terug kunt herstellen (en vervolgens weer zou kunnen jailbreaken), is het belangrijk om bij de eerste keer opstarten van Cydia te kiezen voor: Make my life easier, thanks!



Mocht je ooit in de situatie komen dat je je iPhone of iPod touch naar de originele fabrieksstaat moet herstellen, lees dan dit artikel op iPhoneclub en deze blogpost van Saurik goed door voordat je deze hersteloperatie (restore) uitvoert.
Hier staat het uitgebreider uitgelegd:
Saurik maakt Apple

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 06-05-10 om 18:20. Reden: EDIT-functie gebruiken a.u.b.
  #9  
Oud 06-05-10, 18:32
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Dit was ook voor 3.1.2 maar nu niet meer. Toen dat geschreven is ondertekende apple 3.1.2 nog. maar als je ook maar 1 maal je ssh op de cydia server zet, dan wordt vanaf dan altijd de shsh opgeslagen voor alle firmwares die vanaf dan uitkomen. zo heb ik dit gedaan toen 3.1.2 nog de nieuwste was. toen ik nog 3.1.2 had, en 3.1.3 uit was was mijn shsh van 3.1.3 ook al opgeslagen.
  #10  
Oud 06-05-10, 18:41
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

hmm dat wist ik niet. K###e
Er is dus gok ik ook geen andere methode om toch nog te herstellen naar 3.1.2 omdat ik die versie nu toch draai (ja beetje eigenwijs maar ik vraag het nog maar ff voor de zekerheid ) Of alsnog de spirit JB over mijn Blackra1n te zetten

Kan ik wel gewoon resetten? Wat gebeurd er als ik Reset All Settings of Erase All Content and Settings doe?
Heeft dit invloed op mijn firmware of jailbreak?
  #11  
Oud 10-05-10, 19:28
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Is het niet mogelijk om de SHSH van iemand anders zijn telefoon aan te passen voor mijn eigen telefoon. Waarschijnlijk niet want anders had ik er vast wel iets over gelezen. Maar waarom zou dat niet kunnen. Dat je met bhv een programma hem aanpast naar jou eigen telefoon gegevens.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Vraagje over SHSH opslaan Soxbrother Jailbreak 1 31-01-11 21:01
iPhone: SHSH gegevens telkens opnieuw opslaan? Roccade Jailbreak 11 08-12-10 12:55
iPhone: iPhone 4 SHSH gegevens opslaan nodig? ballegooier Jailbreak 7 09-11-10 23:46
iPod touch: SHSH opslaan CheesieUnion Jailbreak 7 13-09-10 00:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:32.