//

tekstcorrectie / toetsenbordwoordenboek

tekstcorrectie / toetsenbordwoordenboek discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Al een tijdje, en vooral sinds ik veel met Engelstaligen chat en sms, irriteert het me dat sommige woorden automatisch gecorrigeerd worden. Tegelijkertijd is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-05-10, 16:11
neelz neelz is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 2
Standaard tekstcorrectie / toetsenbordwoordenboek

Hallo,


Al een tijdje, en vooral sinds ik veel met Engelstaligen chat en sms, irriteert het me dat sommige woorden automatisch gecorrigeerd worden. Tegelijkertijd is het voor Nederlands, met dikke vingers en het virtuele toetsenbord, wel weer prettig dat 'ie corrigeert.
Ik begrijp dat een "T9" (toetsenbordwoordenboek) slechts één taal tegelijk kan begrijpen en corrigeren, en ik begrijp ook dat ik de autocorrectie aan of uit kan zetten.
Wat me toch blijft verbazen is bijvoorbeeld dat 'the' altijd gecorrigeerd wordt naar 'THE'. Ik het geprobeerd met 'Herstel toetsenwoordenboek' (bij 'Algemeen' - 'Stel opnieuw in'), maar dat helpt niet. In 'Berichten' zitten niet zulk soort instellingen.

Iemand ervaring?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-02-15, 09:31
steppeland steppeland is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 1
Standaard

Hi, neelz, ik ben zelf een nieuwe gebruiker van I-phone, en heb net ontdekt dat het mogelijk is een tweede (of meer) talen aan je toetsenbord toe te voegen:
>instellingen>algemeen>toetsenbord> toetsenborden>voeg toetsenbord toe
Ik heb daar de keuze Engels toegevoegd, en als ik nu naar berichten ga kan ik op de weredbol drukken (even vasthouden) en dan de gewenste taal kiezen. Ik denk dat daarmee de irriterende (verkeerde) taalcorrecties beter zullen gaan...
  #3  
Oud 15-02-15, 09:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steppeland Bekijk bericht
Ik denk dat daarmee de irriterende (verkeerde) taalcorrecties beter zullen gaan...
Tof! Dan is er na bijna vier (4) jaar toch een oplossing.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.