iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   probleem met speaker (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59916-probleem-speaker.html)

michaelmjans 17-05-10 18:42

probleem met speaker
 
hallo, ik heb een probleem met zijn ipod touch 32gb 2g (geen iphone maar wist niet waar ik het anders moest vragen).
het probleem is als volgt:
als ik een liedje af wil spelen via de speaker hoor ik helemaal niks, via koptelefoon werkt hij prima.
maar als er geen koptelefoon inzit en ik verhoog of verlaag mijn volume staat er ook koptelefoon en dus werkt mijn speaker niet.
het lijkt dus alsof mijn ipod altijd denkt dat er een koptelefoon inzit ook als dat niet zo is.:confused:

heeft iemand misschien enig idee wat het zou kunnen zijn?
alvast bedankt voor de reacties.

mvg
michael

King1987 17-05-10 18:44

Heb je al een paar keer een koptelefoon er in en eruit gehaald? :)

michaelmjans 17-05-10 18:48

ja dat heb ik al een aantal keer geprobeerd maar ook dat helpt niet.
ik heb het gedaan tijdens afspelen, eruit halen daarna weer op play drukken.
en ook pauze dan eruit halen en dan play drukken.

mvg
michael

evmw 17-05-10 19:03

Waarschijnlijk zit er wat veel troep in je aansluiting waardoor de hoofdtelefoon actief blijft en de speaker dus geen geluid produceert.

michaelmjans 17-05-10 19:05

en hoe kan ik dat dan het beste schoonmaken ?
kan ik het met een luchtspuit schoonblazen of maak ik het dan alleen maar erger ?

mvg
michael

Ponda 19-05-10 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 453337)
Waarschijnlijk zit er wat veel troep in je aansluiting waardoor de hoofdtelefoon actief blijft en de speaker dus geen geluid produceert.

Ik heb exact het zelfde probleem, alleen wanneer ik de headset eruit trek ziet de in mijn geval iPhone wel dat hij eruit is. Kan het dan nog zo zijn dat hij daarin blijft hangen?

Suusie 27-05-10 02:37

En ik heb ook dat probleem als ik een koptelefoon erin doe dan hoor ik alles zonder dat de dopjes in mij oren zitten en als ik ze eruit haal hoor ik niks....Dus als iemand een oplossing heeft hoor ik dat graag(ja eelco je ziet het goed hij doet het weer hihi)

joene28 09-06-10 11:46

Zelfde probleem alleen ook steeds de melding deze accesoire is niet...vliegtuigmodus ja/nee terwijl er niks in zit

dhondcom 21-06-10 22:02

Ik heb ook het zelfde probleem. van alles geprobeerd met schoonmaken, maar lukt niet:(

leontjuh1 21-06-10 22:18

Ik heb'm met een dun pinnetje schoongemaakt, werkt zeer efficiënt:http://img121.imageshack.us/img121/7...g0396va.th.jpg
Wel voorzichtig zijn als je in de headphone jack gaat rommelen met een pinnetje.
Had zelf eerst het probleem dat de remote op de oordopjes niet meer werkten, na die 'operatie' weer wel ;-)

Niet geschoten is altijd mis, dus gewoon even proberen (wel voorzichtig zijn!!)

kakbouter 22-06-10 00:32

Ik heb ook hetzelfde probleem en ook nog geen oplossing.
Morgen perslucht even proberen.... update volgt

ThreepwoodMP 24-06-10 11:28

Ook hier het probleem dat er geen geluid uit de speaker komt en wel bij de oordopjes. De telefoon geeft ook hier aan dat de oordopjes er uit zijn (en hij staat niet op mute ;) ), dus het zou moeten werken.

Misschien toch ook ergens een busje perslucht vandaan halen. Je weet maar nooit...

L.Aviator 27-06-10 10:58

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn iPhone 3GS geeft sinds twee weken de melding 'Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone. U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn'. Dit terwijl ik helemaal niets heb aangesloten aan mijn telefoon. Naast dat hij deze melding elke keer geeft wanneer ik mijn telefoon gebruik (zeer irritant), komt er ook geen geluid meer uit mijn speakers wanneer ik de ipod functie gebruik, of bij vergrendelen/ontgrendelen. Wanneer ik wordt gebeld dan doet de speaker het wel, en de speaker doet het ook een paar seconden na het ontgrendelen totdat hij eerdergenoemde melding geeft. Ik heb de ingangen schoongemaakt met een pinnetje, kwam heel veel rommel uit (vooral bij de dock-connector) maar dit werkte niet..
Ik zie dat verschillende mensen een soortgelijk probleem hebben, maar heeft iemand hier exact hetzelfde probleem als mij en hoe hebben jullie dit opgelost?

joene28 27-06-10 13:02

Ik had met 3.1.3 de melding nog maar sinds ik op ios4 zit hen ik nergens last meer van!!!
In eerste instantie zou het eerst de dockconnector zijn die vervangen moest worden(koste 60 euro bij iPhone world)
Dus als je toch die melding blijft houden wordt het toch een nieuwe connector vermoed ik...

leonbothof 30-06-10 12:38

Bij mij geeft de iphone de volgende melding:
"Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone. U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn' "
Echter is alles schoon, heb hem ook in een tasje zitten, hoe kan ik dit oplossen?
Hoofdtelefoon al paar keer erin en eruit gehaald enz.. maar geen effect, hoop dat iemand mij hiermee kanhelpen..... want is heel erg irritant...

EnricoAlvares 27-07-10 21:40

Problemen met speaker
 
Als ik me iphone aan maakt komt er: Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iphone; U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg voor storingen in het mobile signaal en de signaalsterkte kan minder zijn.Dus dat komt er te staan.En ik kan ook niet muziek meer luisteren alleen als ik me koptelefoon in doe dan hoor ik wel muziek anders niet.Weet iemand een oplossing??

kakbouter 01-08-10 17:28

Ja hier ben ik ook weer :D
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem als TS en de reply'ers.....

Het is volgens mij toch echt een software probleem want na een reset van mijn instellingen op de Iphone heb ik opeens WEL geluid TOT ik de melding 'vliegtuigmodus Ja/Nee' op mijn beeldscherm krijg. Dat duurt welgeteld 1 a 2 seconden.....
Net niet genoeg om een heel liedje af te spelen :)

Heb alles al geprobeerd om het probleme op te lossen maar ben er nog niet uit, misschien heeft iemand anders een oplossing.

pmjager 16-08-10 18:44

Ik heb hier sinds gister ook last van! Heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Al schoon gemaakt met een wattenstaafje maar dat hielp niet en ik heb ook al de OS bij laten werken.
Iemand een idee?

kakbouter 17-08-10 11:53

Ik heb mij laten vertellen dat dit een connector probleem is. Kortsluiting o.i.d. of breuk.

Hierdoor functioneerde ook de Home-knop niet altijd en het geluid ook niet.

Ik heb nu een andere gekocht en laat de 'oude' repareren.
Zodra ie klaar is wordt ie hier op het forum te koop aangeboden.

hans 30-08-10 11:02

Sinds 2 dagen heb ik ook dit probleem.
Ik zie dat vel mensen dit ook hebben, maar ik zie geen oplossing.
Is die er wel?????

Hans Tijssen

Macbookto 09-10-10 20:51

Ik heb dit probleem als ik de iPhone in de carkit zet. Hij is nog maar 14 dagen oud. Kan toch geen vuil of connectorprobleem zijn. Zit in een afgesloten hoesje. Ook onder dicht.

mvw82 06-11-10 12:29

Ik heb dus ook de melding: Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iphone; U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg voor storingen in het mobile signaal en de signaalsterkte kan minder zijn

Ik heb de I Phone net 2 dagen (2e hands). Gisteravond was het elke keer raak zodra ik wat wou doen op de iphone. Heb nu nergens last van.

Is het ook normaal als de oplader erin gaat dat je dan geen muziek over je speaker kan horen? Of heeft dit ook met de melding te maken?

Is hier al een goede oplossing voor? Is het verstandig om er met perslucht in te blaasen? Ik las ergens ook iets om de stofzuiger er op te zetten.

Wie kan me helpen...

Macbookto 06-11-10 13:51

Om muziek te horen, moet de iPhone dan niet aangesloten zijn op de radio? Ik lees wel eens iets over een aux aansluiting. Maar daar zal wel iemand op reageren.
Nee, ligt m.i. niet aan connector. De fora staan vol met deze melding. Er gaan dagen voorbij dat ik nergens last van heb.

mvw82 06-11-10 16:12

Het is dus een melding waar heel veel mensen last van hebben??
Maar een oplossing is er nog niet?
Weten ze bij apple ook niks?

mvw82 14-11-10 22:40

Niemand met een goede oplossing????
Ik heb er dagelijks last van!!

Macbookto 15-11-10 21:09

Ja, soms wel en dan een aantal dagen niet. Ik klik het gewoon weg en alles werkt gewoon.

mvw82 15-11-10 21:45

Als de melding bij mij in beeld is geweest doet mijn speaker het niet meer.

Macbookto 15-11-10 22:41

Bij mij laadt de oplader dan toch gewoon door en het navigatiesysteem doet het ook gewoon. Dat doet het natuurlijk ook zonder opladen, maar als hij oplaadt, weet ik wel dat de carkit werkt.
Tik die foutmelding maar eens in bij google. Pfff

mvw82 15-11-10 23:19

Na dat heb ik al gedaan. Zo ben ik hier ook gekomen. Je leest dat veel mensen de melding hebben. Maar een oplossing lees ik nergens. Ik heb soms ook als hij aan de lader zit dat het geluid uit valt. Ik heb de connector ook al schoon gemaakt maar hielp ook niet. Misschien de nieuwe software straks!

Macbookto 15-11-10 23:48

Ja, dat het uitvalt, heb ik ook al gehad. De iPhone laadde niet meer bij en was totaal dood. Duurde 13 uur voordat er leven in de brouwerij kwam. Je moet dus goed in de gaten houden of de iPhone oplaadt. Ik houd dat rechtsboven goed in de gaten.
Maar meestal helpt de foutmelding wegdrukken wel.

Gaiz84 11-12-10 11:06

Ik heb me connector van me ipod schoongemaakt met een dun pinnetje en toen werkte alles weer!!!!
Dus niet de aansluiting van me headset maar de apple connector!

mvw82 11-12-10 11:09

Wat voor een pinnetje dan? De iphone toen helemaal uit gezet? ivm kortsluiting van de contacten.
Ik heb dat ook gedaan maar heb er nog last van.

Gaiz84 13-12-10 11:54

Ik heb met een dunne spelt heeeel voorzichtig voornamelijk het stof uit de connector geplukt. Uiteraard is het verstandig om je Iphone uit te schakelen om kortsluiting te voorkomen.
Succes!

evmw 14-12-10 00:02

Probeer anders even met een sateprikker of iets dergelijks, dan maak je in ieder geval geen contact tussen de verschillende aansluitingen in de connector. Komt inderdaad erg vaak door vuil e.d. in de connector (of je carkit aansluiting), anders moet hij waarschijnlijk even worden vervangen.

siljen 20-12-10 21:54

Yep, ik heb het ook.
Connector goed schoongemaakt, zonder resultaat....

Ik vrees dat ik hem moet gaan opsturen.....

FERZX9R 21-12-10 20:30

Ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe iPhone 4 en een Yamaha dockingstation YDS-12. ik krijg ook de melding 'Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone. U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn' maar Yamaha heeft deze juist uitgebracht voor de iPhone en laatste iPod generatie...

Is er geen weg om dit dmv een app, update of instelling te wijzigen?

mvw82 21-12-10 22:00

Ik weet het niet. Er hebben heel veel mensen last van. Maar ik heb nog nergens een oplossing gevonden.
Goed schoonmaken helpt bij mij ook niet.
Misschien apple maar eens raadplegen...

hbwk 03-03-11 10:03

Ik heb hetzelfde probleem. Soms enkele uren geen meldingen, maar meestal wel deze melding. Op die momenten gaat de accu ook heel snel leeg :( . Ik haal nog geen 5 uur met een volle accu terwijl ik dan niks doe verder met de iPhone. Enkele keren 's nachts uitgeprobeerd in de nachtdienst :(

mvw82 03-03-11 10:13

Weten ze bij apple geen oplossing? Dat schoonmaken helpt bij mij ook niet. Lijkt ook wel of het steeds erger wordt!! Het gekke is dat het altijd is wanneer ik hem uit mn broekzak haal. Als hij ergens op tafel ligt doet hij het een stuk minder.

hbwk 03-03-11 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvw82 (Bericht 647532)
Weten ze bij apple geen oplossing? Dat schoonmaken helpt bij mij ook niet. Lijkt ook wel of het steeds erger wordt!! Het gekke is dat het altijd is wanneer ik hem uit mn broekzak haal. Als hij ergens op tafel ligt doet hij het een stuk minder.

Lijkt bij jou wel op een los contact. Bij mij gebeurd het ook als die stil ligt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.