iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

faire4u 01-02-16 15:49

Hoe is dit gekomen dat je iphone niet meer opstart? Waterschade, val ....etc. leg eens uit.

jopieb50 01-02-16 17:46

er kwam een rood scherm, daarna appeltje en weer rood.
in december is de iphone wel gevallen, scherm kapot. Er is een nieuw scherm geplaats en alles was weer goed.

groet Jopie

trimix 01-02-16 19:34

beste :graag wat meer info gaat de iphone wel aan ? display apple logo ? gaat niet aan ?
itunes herkent de iphone ? dus de iphone word aangegeven in itunes ?
probeer je een restore te doen van een backup ??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 februari 2016 om 19:40 ----------

https://www.ifixit.com/Answers/View/...%2C+error+4005

jopieb50 02-02-16 13:51

De link die je geeft helpt niet.
De 5s wordt herkend door Itunes. Ik kan aangeven, dat de 5s moet worden hersteld. Er wordt nog eens gevraagd of ik het zeker weet. Daarna Herstellen en bijwerken. Itunes geeft aan, dat de software wordt uitgepakt. dan wachten op de iphone. het scherm van de iphone laat de apple zien, wordt vervolgens rood, gaat landzaam faden en is vervolgens dood. In Itunes komt de foutmelding 4013.
Groet Jopie

faire4u 14-02-16 01:00

Haal het scherm lis en zet hem opnieuw vast, hoogts waarschijnlijk komt de foutmelding door een defect proximity sensor.

jopieb50 14-02-16 12:52

Dank voor de tip Fair4u.
Icentre Groningen gaf geen oplossing voor het probleem. Alleen dat hij "dood" was. Mooie conclusie maar helpt je niet verder. Ga het zeker doen en laat je het weten.

faire4u 18-02-16 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopieb50 (Bericht 1016958)
Dank voor de tip Fair4u.
Icentre Groningen gaf geen oplossing voor het probleem. Alleen dat hij "dood" was. Mooie conclusie maar helpt je niet verder. Ga het zeker doen en laat je het weten.


En is het gelukt? je kan ook even het flex kabeltje van de proximity sensor niet aansluiten en dan via itunes proberen te herstellen of opstarten zonder herstel, als dat mogelijk is.

jopieb50 19-02-16 09:52

Kan nu even niets meer doen. Twee weken uit de running. Ziekenhuis. Ga er daarna weer mee aan de gang
Groet jopieb50

jopieb50 29-02-16 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopieb50 (Bericht 1017276)
Kan nu even niets meer doen. Twee weken uit de running. Ziekenhuis. Ga er daarna weer mee aan de gang
Groet jopieb50

Hen de 5s weer open gehad om alles te checken, is er een schroefje weg van de beschermlaag van de camera en wat er nog meer onder zit. Het is het schroefje dat linksboven moet zitten. De andere drie zijn wel geplaatst. Dat zou toch wel kunnen? Alles weer geplaatst en gesloten en herstellen. Alleen iTunes herkend de 5s niet. En nu?

faire4u 02-03-16 16:24

De iPhone gaat wel aan en blijft aan? Of blijft die in een boot loop van aan tot appel verschijnt en gaat dan uit en zo steeds door?

jopieb50 02-03-16 18:02

Zojuist nog geprobeerd met een Macbook. iTunes herkend de iPhone. iPhone bijwerken. Krijgt vervolgens weer rood scherm te zien. Staat nu in de herstelmodus code 4013. Onbegrijpelijk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 maart 2016 om 18:03 ----------

Gaat na een paar minuten uit de herstelmodus en komt vervolgens weer met een rood scherm.

faire4u 03-03-16 13:09

Heb je al geprobeerd om de connector van de proximety sensor los te halen ( en los te laten) en dan de iPhone te herstellen via iTunes? Rood scherm kan komen omdat de sensor defect is. Dock connector is die al eens vrvangen

Bas2011 14-03-16 16:06

Ik heb een probleem met mijn iPhone 5. Naar aanleiding van het iculture artikel over je iPhone batterij kalibreren, besloot ik om de tip van de 'harde reset' zoals in het artikel beschreven stond uit te voeren. Dit houdt in dat de iphone aan de lader moet hangen, vervolgens zowel de homeknop als de sluimerknop ingedrukt houden tot het Apple logo in beeld verschijnt. Mijn scherm ging op een gegeven moment op zwart, en vervolgens krijg ik het ding met geen mogelijkheid meer aan (bedankt Iculture.....). Ik draai de laatste iOS versie, geen jailbreak of wat dan ook, niks illegaals. Iemand tips hoe ik m'n iPhone weer op gang kan krijgen? Heb al geprobeerd om hem aan m'n macbook te hangen zodat je 1 en ander in itunes kan doen, maar het ding reageert nergens op als ik hem aan m'n macbook koppel (logisch aangezien die blijkbaar uitstaat). Hopelijk kan iemand me helpen. Ik zet de link naar het desbetreffende artikel erbij voor de duidelijkheid.

Batterij kalibreren van je iPhone of iPad

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 maart 2016 om 16:17 ----------

Sorry voor de voorbarige reactie. De iPhone heb ik inmiddels alsnog aan kunnen krijgen. Ik heb een iphone 5 die valt onder het sluimerknop vervangingsprogramma wat Apple sinds een jaar ofzo heeft lopen, heb hier alleen nooit gebruik van gemaakt, waardoor mijn sluimerknop nog weleens te wensen overlaat. Ben bang dat dat hier het geval was waardoor ik de iPhone niet meer aan kon krijgen. Hoe dan ook, probleem is opgelost dus vergeet hierbij mijn bovenstaande post :)

jopieb50 17-03-16 16:13

Hi faire4u,
De proximity sensor is één geheel met de voorcamera en de luidspreker. Moet dan alles los blijven of niet worden geplaatst? Hoe bedoel je dat?

peerke013 30-03-16 22:35

ik heb een refurbished telefoon van apple gekregen nu heb ik heel de tijd het probleem dat hij blijft hangen en als ik hem dan de softreset geen door middel van aan/uit en home button dan blijft hij hangen op apple logo via herstel modus geprobeerd maar dan geeft hij een fout code(4005) dat de telefoon niet hersteld kan worden
ps iphone is al 2x terug geweest ter reparatie in een maand tijd iemand anders hier ervaringen mee ?

Mvg Peerke

Namo 24-10-16 20:43

Beste forum leden,

Nu zit ik ook met een vastlopende iphone tijdens het opstarten. Mijn home button is kapot en hij connect ook niet via itunes. Mijn oplaadpunt doet het trouwens gewoon. Ik heb de iphone uitgedaan d.m.v het kabeltje van de batterij eruit en erin te plaatsen. Helaas toen ik de iphone weer aan deed liep die weer vast. Zou iemand mij kunnen helpen met wat ik nog meer kan doen. De iphone heb ik gekocht in Dubai dus garantie heb ik hoogst waarschijnlijk niet.

marleenw 11-12-17 22:20

error 4013
 
@faire4u, beste, ik heb hier een iphone 5s met hetzelfde probleem, heb de voorcamera al ontkoppeld, ander scherm, nieuwe accu, andere dockconnector, maar nog steeds niks. Heb jij nog een idee? Foutmelding 4013, start op, appeltje daarna rood scherm.

Guest-20180925190238 12-12-17 08:17

Kijk eens bij iFixit voor iTunes (hardware) fout 4013:

https://nl.ifixit.com/Answers/View/1...rror+code+4013.

marleenw 12-12-17 15:05

Error4013
 
Helaas, zelfs zonder scherm niet kunnen herstellen, iemand nog een idee?

calibra 16-12-17 19:22

error 4013 is memory probleem.
waarschijnlijk losse solduur tussen moederbord en memory

marleenw 16-12-17 19:28

En is dit te repareren?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 December 2017 om 19:29 ----------

Is dit te repareren?

calibra 16-12-17 20:10

is niet altijd te repareren .
de geheugen chip opwarmen met hete lucht station op 280 graden(25 seconden en alles rond de chip eerst afplakken met hittebestendige tape en geldstukken van 5 cent plaatsen)
en hopen dat ie goed blijft.
goede raad doe dit enkel zelf als je er ervaring mee hebt.
de chip kan enkel vervangen worden door een andere als de software van de eerste word uitgelezen en gekopieerd naar de andere(met speciaal toestel.
dit komt omdat deze gekoppeld is met cpu en basebandchip.
dit laten doen kost veel geld.

marleenw 16-12-17 20:19

Heeft u hier ervaring? En kunt u dit?

trimix 17-12-17 09:35

probeer eens te herstellen met 3 u tools ? is het niet zo dat ios 11 geen iphone s accepteert met niet originele onderdelen ? dacht dat ik daar iets over gelezen heb

varebrand 02-02-18 06:41

Foutcode (9)
 
Hallo,
Ik heb een iPhone 5s waar ik de accu van vervangen heb. Na de reparatie starte ik de iPhone op waar hij bleef hangen op het apple logo. toen heb ik de iPhone in DFU mode gezet en geprobeerd te herstellen met iTunes op de macbook. iTunes ziet de iPhone wel , en ook dat deze herstel modus staat. iTunes pakt de software uit en conteroleerd deze bij apple en gaat dan met de iPhone aan de slag. Op de iPhone verschijnt het apple loge met balk er onder voor herstel echter na 10 sec valt dit weg en krijg ik iTunes met stekkertje te zien en op de macbook geeft hij foutcode (9). is deze iPhone nog te redden??

Guest-20180925190238 02-02-18 08:30

iTunes foutcode 9 kan wijzen op een incompatibele accu of een incompatible APN.

varebrand 16-02-18 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1040223)
iTunes foutcode 9 kan wijzen op een incompatibele accu of een incompatible APN.

Ik ben nog even aan het puzzelen geweest. de accu vervangen en het vermeende beschadigde aan/uit en volume schakelaar vervangen. Dit is allemaal goed afgerond.

Alleen blijft de iPhone uitvallen bij herstellen van iPhone.
en krijg ik weer fout code 9.
Ik kan hardware zijn er geen beschadigingen.
Het lijkt mij een vast zittende software probleem.

Is het mogelijk of is er een foefje om de iPhone hier doorheen te krijgen?
Heb het herstel op een windows en een macbook geprobeerd. beide krijg ik de zelfde foutcode 9.

Is deze telefoon nog te herstellen??

grt

trimix 16-02-18 08:10

probeer hem eens op te laden met een ipad lader ? of probeer eens 3 u tools om deze te herstellen

Guest-20180925190238 16-02-18 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door varebrand (Bericht 1040513)
Het lijkt mij een vast zittende software probleem.

Als de Power Daemon (powerd) vaststelt dat de parameters in de chip van de accu niet kloppen heb je inderdaad een software probleem (dat veroorzaakt wordt door slechte hardware = accu).

varebrand 16-02-18 09:11

Ik heb de accu vervangen door een andere (nieuwe) en een oude die uit een andere 5s komt. accu werkte op die iPhone 5s nog goed.

Bij beide accu's geeft hij de zelfde foutcode.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 February 2018 om 09:13 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1040514)
probeer hem eens op te laden met een ipad lader ? of probeer eens 3 u tools om deze te herstellen

We gaan dit proberen, en 3u tools wat doet deze software?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 February 2018 om 09:16 ----------

Maar is dit nog wel op te lossen?

varebrand 17-02-18 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1040514)
probeer hem eens op te laden met een ipad lader ? of probeer eens 3 u tools om deze te herstellen

Ik heb de iPhone aan een iPad lader gehad.

3u tool geïnstalleerd.
Alleen nog het zelfde probleem, bij 3u tool gaat de telefoon uit bij checking file system (20%).
Dus nog geen werkende iPhone5s.

(wel mooi programma trouwens)

trimix 17-02-18 09:47

als ie aan de ipad lader hangt laad deze ook niet op ?
dan eens een andere batterij proberen ?

inderdaad 3 u tools is een mooi programma met diversen mogelijkheden , ook om bv je tijdelijke files te wissen enz

varebrand 17-02-18 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1040543)
als ie aan de ipad lader hangt laad deze ook niet op ?
dan eens een andere batterij proberen ?

inderdaad 3 u tools is een mooi programma met diversen mogelijkheden , ook om bv je tijdelijke files te wissen enz

De telefoon laad wel op.

trimix 17-02-18 13:48

kijk eens op ifixit

https://www.ifixit.com/Answers/View/...ror+9+iPhone+6

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 February 2018 om 13:51 ----------

ander usb kabel proberen andere pc/mac proberen andere batterij proberen

trimix 17-02-18 18:33

of wellicht bij deze gast langsgaan ?

WikiMobiel

varebrand 18-02-18 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1040552)
of wellicht bij deze gast langsgaan ?

WikiMobiel

Idd mogelijk een goede optie.
want heb nu alles geprobeerd zonder succes.

Dank voor het mee denken.

aevries 18-02-18 12:32

Woon je in Utrecht, probeer IRepair. Tegenover waar vroeger marmoni’s zat. Op de hoek is de FEBO.

fcruizer 24-06-18 11:12

na een harde reset wilde mn iphone niet meer opstarten, blijft in de boot hangen.
aangezien ik geen recente back-up heb wilde ik dus niet mn data kwijt.
ik had een programma van wondershare gevonden, dr.fone.
hierbij kun je oa fouten herstellen door de ios te vervangen door de meest recente ios 11.4 met data behoud.

bij de 1e poging is hersteld gefaald, bij de 2e was het gelukt echter waren enkele apps niet stabiel. bij keuze emoij crashte de app. later bij aanklikken vd typbalk chraste whatsapp al.
mn iphone vertrouwde de pc niet, terwijl ik wel de machtiging had en die xtra controle code had ingevuld.
dus dacht ik dan maar even een reboot te doen in de hoop op meer stabiliteit nu blijft deze weer in de boot hangen.
dus meerdere pogingen herstel geprobeerd met dr.fone maar dit mag niet meer baten.:(

heeft er iemand nog een idee hoe ik mn iphone kan herstellen zonder data verlies of een andere manier om mn data veilig op te slaan.

Guest-20180925190238 24-06-18 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcruizer (Bericht 1043146)
ik had een programma van wondershare gevonden, dr.fone.
hierbij kun je oa fouten herstellen door de ios te vervangen door de meest recente ios 11.4 met data behoud.

Je hebt toch geen iOS 11.4 update gedaan op een toestel met een jailbreak? Indien wel is dat de reden van jouw problemen.

fcruizer 24-06-18 11:38

jah, ik kon geen kant op. :( (was me wat dat betreft van geen kwaad bewust)
is dat te fixen??

ik probeer em nu via itunes bij te werken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.