iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

paulT 25-03-13 08:52

Even uit zetten en weer aan.
Dan zou hij het weer goed moeten aangeven.

antoon100 08-04-13 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brostem (Bericht 880797)
Inderdaad,dit lukt perfect ,waar een forum toch goed voor is ??

Andermans problemen proberen op te lossen :D

necanm 09-04-13 18:43

Hallo iedereen,
ik heb een probleem met mijn iphone 4 en hopelijk kan iemand me verderhelpen.
zo'n week geleden zat me iphone aan de lader ,maar de procenten gingen omlaag
terwijl ik wel het signaal zag dat hij oplaadde (kabel werkt prima bij andere)

Ik ging ervan uit dat de accu stuk was,vandaag nieuwe binnengekregen zet ik hem erin gebeurt het volgende

als ik hem aan de laptop koppel gaat ie aan en uit (alleen tot het apple logo )
en doet ie verder niets. als ik hem aan het stopcontact koppel geeft ie aan '' configureer ios6' maar ik heb mijn iphone al 2 weken geleden geupdate.

en omdat hij zonder kabel geeneens opstart en bij de laptop steeds aan en uitgaat kan ik hem ook niet update..
verder heb ik ook geen garantie want hij was 2ehands ( al maanden geleden gekocht )

iemand enig idee, ervaring?

ad9007i 19-05-13 08:55

Jup, hou de home + power button ingedrukt totdat hij opnieuw opstart, vervolgens zou de batterij geherconfigureerd zijn en dan werkt alles weer top!

Mocht dit niet zo zijn dan koppel je de iphone aan itunes, hou je de home + powerknop ingedrukt voor 10 sec. Dan laat je de powerknop los en wacht je tot itunes de melding geeft dat er een iphone in dfu mode gevonden is, vervolgens klik je op herstellen.

Hopelijk is het nu opgelost :)

Guest-20180925190238 19-05-13 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 895510)
Jup, hou de home + power button ingedrukt totdat hij opnieuw opstart, vervolgens zou de batterij geherconfigureerd zijn en dan werkt alles weer top!

Een accu herconfigureren? :confused: Wat kan men dan aan een accu configureren? Of bedoel je eventueel calibreren? Dat gebeurd inderdaad als men een harde reset uitvoert.

peetersjeroen 04-06-13 22:55

iphone 4 als een brick
 
hoi, ik had ook een appeltje de hele tijd, heb het eens proberen te doorlezen(leek) en heb hersteld via dfu mode. nu heeft heeft hij de laaste versie erop gezet en is mijn unlock en jailbrake weg. Iets aan te doen?

alvast bedankt Jeroen

Guest-20180925190238 04-06-13 23:00

Als je de SHSH hashes van iOS 6.1.2 hebt zou je die iPhone 4 kunnen downgraden en dan opnieuw jailbreaken. De unlock is echter onherroepelijk weg. De laatste modem firmware van een iPhone 4 die nog te unlocken was is versie 01.59.00. Modem firmware downgraden gaat helaas niet.

peetersjeroen 04-06-13 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897950)
Als je de SHSH hashes van iOS 6.1.2 hebt zou je die iPhone 4 kunnen downgraden en dan opnieuw jailbreaken. De unlock is echter onherroepelijk weg. De laatste modem firmware van een iPhone 4 die nog te unlocken was is versie 01.59.00. Modem firmware downgraden gaat helaas niet.

Zou niet weten wat shsh hashes is sorry:O. unlock is weg wil dit zeggen dat ik hem nooit meer kan gebruiken dan? Bedankt voor de reactie!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 juni 2013 om 23:45 ----------

Hij start weer op maar komt niet verder dan: we are unable to...

please try again later, or contact customer care

Bubbly 05-06-13 00:07

Unlock? Er staat dat je een iPhone 5 hebt? :)

peetersjeroen 05-06-13 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 897956)
Unlock? Er staat dat je een iPhone 5 hebt? :)

Heb ik ook 😉. De 4 is mijn ouwe en voor mijn zusje als hij ooit weer werkt.

Guest-20180925190238 05-06-13 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peetersjeroen (Bericht 897951)
unlock is weg wil dit zeggen dat ik hem nooit meer kan gebruiken dan? Bedankt voor de reactie!

Dat betekent dat die iPhone 4 met de nieuwe modem firmware niet meer softwarematig te unlocken is. Misschien zijn er andere mogelijkheden zoals een een iMEI-unlock. Kijk eens in het Unlock forum.

belgiumiphone 05-06-13 10:07

Voor de mensen die vastzitten in het Apple logo en hun iphone niet willen herstellen:

Ik heb pas onlangs ontdekt dat de iphone hardwarematig in safe mode (veilige modus) kan opgestart worden (softwarematig in safe mode zetten kan ook, o.a. met SBSettings, maar dan moet je iphone natuurlijk aan staan):

- Zet de iphone uit.
- Herstart de iphone terwijl je op de "luider"-volumeknop indrukt (eerst op de volume-up knop drukken en terwijl je deze knop ingedrukt houdt, start je de iphone op).
- De iphone start dan op in safe mode.


Dit zal niet voor iedereen lukken (lukt bv. niet als de software is verknoeid met openSSh of zo). Maar in bepaalde gevallen werkt dit wel. Dit is meer in het bijzonder interessant wanneer je een tweak uit Cydia installeert, en bij het herstarten van je iphone of bij de respring van het springboard loopt de iphone vast. Het vastzitten in het Apple logo is dus te wijten aan een tweak die niet compatibel is met je iphone/ios versie (of conflicteert met een andere tweak).

Ik heb het onlangs meegemaakt. Ik had IntelliscreenX op mijn iphone 5. Nadien installeerde ik ook LockInfo (stomme ik!). Bij de herstart van mijn iphone zat ik vast in het Apple logo (die 2 tweaks conflicteren met elkaar). En ik had al 2 maanden geen backup gemaakt (stomme ik bis!). En ik had totaal geen zin in een herstel van de iphone, waarbij ik alle apps en alle tweaks uit cydia opnieuw moest installeren.
Dus startte ik mijn iphone op in safe mode. Vervolgens kon ik Lockinfo verwijderen (cydia is te gebruiken in safe mode). En het probleem was opgelost, zonder herstel van de iphone!

Succes ermee!

Guest-20180925190238 05-06-13 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 897972)
Ik heb pas onlangs ontdekt dat de iphone in safe mode kan opgestart worden:

Zet de iphone uit.

Proficiat met de ontdekking :-) Yep, de "volumeknop +" ingedrukt houden tijdens het opstarten.

belgiumiphone 05-06-13 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897973)
Proficiat met de ontdekking :-) Yep, de "volumeknop +" ingedrukt houden tijdens het opstarten.

Zie rest van mijn bericht :)
Kan soms zeer handig zijn. Ik weet niet of deze oplossing al aangereikt was in dit topic? Omdat ik eerder lees over het herstellen van de iphone.

Guest-20180925190238 05-06-13 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 897975)
Ik weet niet of deze oplossing al aangereikt was in dit topic?

Als je de zoekfunctie gebruikt met het zoekbegrip "safe mode" kom je wel een aantal topics tegen over dit onderwerp. Maakt verder niet uit, beter één keer te veel dan één keer te weinig.

Maar, er is een maar: dit werkt alleen op een iDevice met een jailbreak. Op een iDevice zonder jailbreak met een vernaggeld besturingssysteem gaat dat niet werken.

Bubbly 05-06-13 11:57

Ik noem het semi-Safe Mode, anderen noemen het non-MobileSubstrate Mode... Volgens mij is er geen officiële naam voor :)

belgiumiphone 05-06-13 11:58

Ik denk dat er heel wat mensen zijn bij wie de iphone vastloopt na het installeren van een tweak uit Cydia (en bij wie de iphone dus voorzien is van een jailbreak). Voor deze mensen is dit een oplossing om de iphone terug aan de praat te krijgen zonder te moeten herstellen.

peetersjeroen 05-06-13 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897964)
Dat betekent dat die iPhone 4 met de nieuwe modem firmware niet meer softwarematig te unlocken is. Misschien zijn er andere mogelijkheden zoals een een iMEI-unlock. Kijk eens in het Unlock forum.

Ondertussen gelukt met een overzeese unlock. Bedankt voor de hulp! Jeroen

frans33 13-06-13 23:29

terug zetten
 
Hoi,
Wie kan mij helpen met een probleem.
Ik heb een Iphone 4 met 6.1.3 firmware.
Voorheen had ik firmware 5.1.1 in zitten met een jailbreak maar iphone vroeg steeds naar mijn update naar 6.1.3 dus dat heb ik maar gedaan.
Kreeg toen een herstel opdracht via ITunes en uitgevoerd.
Maar wat lees ik hier op dit forum dat er nog geen software beschikbaar was omte jailbreaken.
Dus geprobeerd om firmware terug te zetten naar 6.1.2.
Maar bij de eerste 2 seconden komt het appeltje tevoorschijn en geeft ie een error aan.
Hoe en wat doe ik verkeerd.
Heeft iemand een ideee.

bedankt

trimix 18-06-13 17:18

heb je de goede versie ? er zijn 3 verschillende versie s voor de iphone 4 3,1 3,2 en voor de cdma als ik me niet vergis het is denk ik een new iphone 4 ? dan moet je versie 3,2 gebruiken voor restore even ifaith gebruiken kun je dat zien welke versie het is

Guest-20180925190238 18-06-13 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frans33 (Bericht 899295)
Heeft iemand een ideee.

Die vraag heb je in een ander topic ook gesteld en ik heb je daar een antwoord gegeven:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...rugzetten.html

mark0801 12-07-13 23:23

Nadat ik gister de update van ios 7.3 beta erop heb gezet heeft me tel het een dag gedaan .


ZOjuist begaf deze het ,, batterij was nog helemaal vol , voordat ik in de auto stapte deed deze het nog heb me tel toen vergrendeld en sindsdien geen leven meer.

Mijn aan/uitknop (boven op toestel ) is kapot dus kan deze niet gebruiken voor een harde reset.
Normaal gesproken als me tel leeg is of uit staat dan kan ik deze weer aanzetten doormiddel van me tel op te laden ( via stopcontact/pc)
hier ben ik nu al een uur of 2 mee bezig en nog steeds geen respons van de tel.

Aangesloten op de pc en itunes geopend, vind die ook niks.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit opgelost zou kunnen krijgen of wat er aan de hand is

Guest-20180925190238 13-07-13 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mark0801 (Bericht 903467)
Kan iemand mij helpen hoe ik dit opgelost zou kunnen krijgen of wat er aan de hand is

Op het Apple Developer Forum (iOS 7 Beta Livability) staan een paar topics over dit probleem. Ga daar eens kijken. Hoe dan ook, voor alle mogelijke oplossingen heb je de aan/uit knop nodig. Die zal je dus eerst moeten laten herstellen.

iphonevankevin 24-07-13 10:49

hey jongens ik heb ook het probleem dat mijn iphone op het apple logo blijft hangen.
maar ik kan hem niet restoren omdat itunes een foutmelding aangeeft (3194).
en ik heb een simlock met france orange die ik met een jailbreak programma heb geunlockt.
wat moet ik doen aub help mij.

arjan95 24-07-13 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonevankevin (Bericht 904776)
hey jongens ik heb ook het probleem dat mijn iphone op het apple logo blijft hangen.
maar ik kan hem niet restoren omdat itunes een foutmelding aangeeft (3194).
en ik heb een simlock met france orange die ik met een jailbreak programma heb geunlockt.
wat moet ik doen aub help mij.

Op welke versie draait de iPhone en heb je daarvoor de SHSH-blobs? Anders kan je niet herstellen naar deze versie en zul je moeten updaten naar 6.1.3

iphonevankevin 25-07-13 00:20

Ik heb al versie 6.1.3 met jailbreak

Mettes 25-07-13 08:11

Wie helpt?

Mijn iPhone was opgeladen, 100%. Plots, een paar uur later, wordt de iPhone heel warm en loopt de batterij razendsnel leeg.

Ik krijg iPhone nu niet meer aan. Ik krijg hem wel in recovery mode, maar als ik hem wil herstellen via iTunes, dan krijg ik de foutcode 21.
Je zou de telefoon dan in de DFU mode moeten zetten om dit probleem te verhelpen, maar ik krijg hem niet in DFU mode.

Wat kan ik doen? Breng ik hem beter binnen? Is er garantie op het toestel als het gejailbreakt is?


EDIT 1: via redsn0w in DFU mode gekregen maar ik krijg hem niet hersteld.
EDIT 2: handmatig geprobeerd IPSW er op te zetten, maar weer foutcode 21.

tomasdevries 25-07-13 11:12

iphone blijft hangen op itunes logo
 
ik heb laatst een iphone 4s gekregen van een collega van m'n moeder
en hij was laatst uit gevallen en dacht zal wel leeg zijn dus achter de lader gedaan en hij ging aan ik keek naar de batterij en 100% dus ik haalde hem er af en toen viel die meteen weer uit dus hij doet het alleen maar op lader toen hat ik hem achter iTunes gedaan en ik wou hem herstellen was hij even bezig en toen gaf hij fout 21 aan dus keek op internet en hat iets te maken met jailbreak? toen haalde ik hem er af en nu geeft hij telkens iTunes aan ook achter lader wat nu?

gr tomas

Bierkrat 08-08-13 20:47

Hoi, ik zie dat dit een oud topic is. maar hierbij dan toch de vraag.
Ik heb zo'n beetje dit probleem wat in de TS is gepost.
Itunes herkend de iphone 3G niet, als ik hem laad in Ifunastic dat is de mobiel unreachable. Ik ben een beetje ten einde raad.
Dit alles na een reset, op een gejailbreakte iphone. (ik wist niet beter dan dat het niet fout kon gaan) blijft hij ook hangen in het opstart scherm. (apple loading screen)
De truck met de home en opstart button is ook niet de oplossing.
Help?

trimix 09-08-13 06:50

welke firmware heb je erop gezet ? probeer eens firmware 3.1.2 ofzo een 3G kun je zonder problemen terug zetten

Bierkrat 09-08-13 08:51

ik heb werkelijk geen idee, omdat ik hem dus gekocht heb van iemand, wou hem voor me vader even goed instellen die niet zo handig is met dit soort moderne apparatuur.
Ik vermoed de laatste versie die beschikbaar was, ultra snow had die man het over.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 augustus 2013 om 08:54 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 906654)
welke firmware heb je erop gezet ? probeer eens firmware 3.1.2 ofzo een 3G kun je zonder problemen terug zetten


Ik heb werkelijk geen idee, omdat ik hem dus gekocht had van iemand.
Vermoed zelf de laatste versie die beschikbaar is.
Diegene had het wel over ultrasnow.

Heb de mobiel gekocht voor m'n vader die niet zo handig is met dit soort moderne apparatuur.... ik zelf ook niet blijkt wel :O

trimix 09-08-13 09:33

dus 6.1.3 ? dan heb je dus een untethered jailbreak je moet dus de telefoon met behulp van rednsow enz opnieuw de iphone opstarten gebruik redsnow maar eens de laatste goed lezen !

Guest-20180925190238 09-08-13 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 906669)
dus 6.1.3 ?

De allerlaatste iOS versie voor de iPhone 3G is iOS 4.2.1. Voor de 3GS is het inderdaad iOS 6.1.3.

Bierkrat 09-08-13 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 906669)
dus 6.1.3 ? dan heb je dus een untethered jailbreak je moet dus de telefoon met behulp van rednsow enz opnieuw de iphone opstarten gebruik redsnow maar eens de laatste goed lezen !

Ik zal het eens bekijken hoe dat moet.

trimix 09-08-13 12:21

ok klopt 4.1.2 is de laatste probeer er eens 3.1.2 op te zetten ? gewoon in dfu mode en dan herstellen naar 3.1.2

Bierkrat 09-08-13 19:45

dat is dan een probleem, ik kom dfu niet in.

trimix 09-08-13 20:28

kun je hem geen harde reset geven ? en als hij dan opstart meteen de power en home knop indrukken en na 3 sec de power loslaten en home ingedrukt blijven houden ? dat het scherm zwart blijft ?

Bierkrat 20-08-13 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 906787)
kun je hem geen harde reset geven ? en als hij dan opstart meteen de power en home knop indrukken en na 3 sec de power loslaten en home ingedrukt blijven houden ? dat het scherm zwart blijft ?

Hoi bedankt voor je hulp, de reset dmv dfu deed hij niet meer nee, ook een herkenning in itunes werd niet gevonden bij dit toestel....
Het is me wel uiteindelijk gelukt, heb hem bij de turk om de hoek weg gebracht, GSM point in Alkmaar. Perfecte service, 15 euro maar wel een goed werkende mobiel terug.

majette 24-09-13 17:25

continue resetten?
 
Vannacht om exact 12 uur (toeval/bug?) werd ik wakker van continu getril van m'n iPhone 5, terwijl ik hem op 'niet storen' had gezet. Ik dacht eerst dat het de wekker (sleep cycle) was, maar toen ik op de klok keek ben toch maar gaan kijken. Het bleek dat hij constant aan het resetten (ik noem het maar even zo) was. Het homescherm kwam hoogstens ongeveer 1,5 seconde in beeld en dan kwam opnieuw het apple logo. Ik kon hierdoor het toestel ook niet uitzetten, daarvoor had ik gewoonweg de tijd niet want dan ging hij alweer resetten. Het lukte mij ook niet om een harde reset uit te voeren. De iPhone lag nog aan de lader en dit veroorzaakte het continue trillen, dus maar van de lader afgehaald en toch maar gaan slapen. Vanochtend was de telefoon leeg, terwijl hij iets na 12 uur nog aangaf dat hij op 87% zat. Als ik de telefoon aan iTunes hing, gaf iTunes aan dat het niet lukte om verbinding te maken met mijn iPhone. Na heel vaak proberen de iPhone toch nog in DFU modus gekregen (het zal wel aan de timing liggen) en toch weer eigenwijs? m'n iCloud back-up terug gezet.
Maargoed, hij doet het voor nu, wel weer alle apps installeren, gelukkig kan ik er weer mee verder. Maar ik hoop toch niet dat hij mij dit geintje vaker flikt.. Hopelijk niet to be continued ;)

Heb nog niet terug gelezen, maar had wel even gegoogled en kon niet zo 1,2,3 iets vinden (verkeerde zoekwoorden neem ik aan), maar meer mensen dit probleem tegengekomen?

Iphonejonny 22-10-13 19:16

Goede tip deze ga ik zeker ff onthouden


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:39.