iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

carbo 03-12-08 20:17

iPhone start niet meer op
 
Ik he gister een 2e hands iPhone gekocht en wilde hem vandaag opnieuw instellen. Nu wil ik hem opstarten en blijft hij hangen in het opstartscherm met dat zwarte appeltje in het midden. Na een paar minuten wachten begint dat laad icoontje te draaien en dan start hij opnieuw na enkele minuten.
Weet iemand hier een oplossing voor.

slodo 03-12-08 20:19

pas ff je profiel aan
en ff unlocken met quickpwn denk ik

macfreaker 03-12-08 20:20

Restoren en dan quickpwn erop loslaten. Wel even je profiel aanpassen. Zodat we weten welke iphone je hebt.

carbo 03-12-08 20:23

Hij is al opnieuw ingesteld zeg maar, en toen dat was afgelopen bleef hij hangen in het opstartscherm. of moet dat restoren met een apart programmatje met de computer?

slodo 03-12-08 20:23

gewoon met iTunes. je iPhone aansluiten en dan zie je in het scherm waar je komt: restore of herstellen

carbo 03-12-08 20:30

Mijn itunes ziet hem niet, bij deze een foto van het scherm waarop hij blijft hangen.
http://img530.imageshack.us/img530/2532/dsc00591gy4.jpg

evmw 03-12-08 20:33

Dan zet je hem in DFU mode, even search op forum gebruiken en nogmaals restoren.

carbo 03-12-08 20:38

Bedankt in ieder geval mijn itunes herkent hem en is nu hem nu aan het restoren. Zouden de mods nog even kunnen wachten met sluiten voor als er eventueel nog wat onduidelijk is.

King1987 03-12-08 20:48

Topic's samengevoegd

carbo 03-12-08 20:51

Nu herkent hij mijn vodafone simkaart niet meer als een geldige simkaart. hoe ik moet ik dit oplossen.
edit opgelost. bedankt voor de tips en voor de tutorial voor het unlocken

wizerone 06-12-08 19:59

mijn iphone blijft hangen op het schermpje connected to itunes! ik geraak er niet aan uit! ibricker vind men iphone ook niet

iPeetie 13-12-08 11:24

mmm ik heb zelfde probleem als Carbo..

mijn iphone blijft in het appeltje hangen en itunes herkend mijn iphone niet.
krijg hem niet in DFU mode of ligt dat nu aan mij ? ( Carbo leg ff uit hoe bij jouw ging aangezien zelfde is ;) of iemand die et nog beter weet :P )

joost12345 14-12-08 21:28

Iphone
 
Ik heb sinds een korte tijd een iphone 8gb uit uit amerika laten komen. alles ging goed totdat ik een paar apps gedownload had. hij viel uit, en ik kreeg hem niet meer aan. het apple-logo bleef alsmaar in mijn scherm staan. ik heb toen via ibrick geprobeerd dit te verhelpen maar dan gaf die aan dat er geen iphone was (ge)connect. wie kan mij helpen ?

Mvg Joost

croiman 14-12-08 21:31

als je geen connect krijgt met je iphone, dan is het laatste wat je kunt doen, een restore.

voor de guide die op pagina 1 is vermeld (door mij) te kunnen gebruiken, moet je dus in je iphone kunnen via Ibrickr, winscp of andere.

kwabje 19-01-09 20:28

Wil iemand dit vertalen naar iemand die niet zoveel kent van computers ..

carbo 19-01-09 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPeetie (Bericht 230481)
mmm ik heb zelfde probleem als Carbo..

mijn iphone blijft in het appeltje hangen en itunes herkend mijn iphone niet.
krijg hem niet in DFU mode of ligt dat nu aan mij ? ( Carbo leg ff uit hoe bij jouw ging aangezien zelfde is ;) of iemand die et nog beter weet :P )

ik kon gewoon naar DFU mode en heb toen itunes het werk laten doen.

Winay 20-01-09 16:41

Beste,

Ik heb onlangs mijn iphone 16GB (1e versie uit US) geupdate naar 2.2 firmware (incl quickpwn enzo).

Heb leuke apps toegevoegd en al. Nou wilde ik gisteren alles wissen en opnieuw instellen omdat mijn broertje deze overneemt. Ik zag een optie bij instelling WIS ALLES o.i.d., hij gaf aan dat het 2 uren zou duren. Toen ben ik gaan slapen, vanmorgen wakker geworden gaf hij constant het appeltje aan, dan knippert er even een schermpje en gaat hij weer naar eht appeltje. Het helpt niet om HOME + ON/OFF ingedrukt te houden en ook het aansluiten op USB geeft geen reactie.

Wat kan ik nog doen, alles moet weg en hij moet weer leeg werkend zijn!

Gr
Winay

King1987 20-01-09 16:46

@ Winay,

herstel hem in iTunes en doe hem eventueel jailbreaken en unlocken met quickpwn. Dan is hij meteen leeg ook :D

Winay 20-01-09 23:33

Beste,

Inmiddels verholpen, ik zag hem eerst niet in iTunes maar heb toen het DFU gedoe geprobeerd en toen lukte het wel. Heb toen opnieuw gejailbreakt en geunlocked en hij draait nu op en top.

Bedankt

frits1961 21-01-09 17:55

ik heb nu een mannetje op mijn scherm staan (met een text) voor de rest doet hij niets meer itunes en QuickPwn herkenen mijn iphone niet weet iemand wat ik nog kan doen

King1987 21-01-09 21:33

Dat mannetje (steve jobs himzelf :p) is het zelfde als het appeltje, dus je hebt het juiste topic al gevonden :)

frits1961 21-01-09 21:36

oke maar hij reageert niet op itunes hij doe helemaal niets

frits1961 22-01-09 16:38

weet niet wat ik gedaan heb maar hij draait weer en op 2.2 maar toch bedankt

Sultan 22-01-09 16:47

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de iphone opstart, bij mij blijft het appletje ook best lang in beeld voordat ie opstart.

thesouth 23-01-09 17:59

Top, had ook een vastloper, ananas haha, maar is nu gelukkig aan het restoren, thx mate

bako 23-01-09 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sultan (Bericht 247316)
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de iphone opstart, bij mij blijft het appletje ook best lang in beeld voordat ie opstart.

het duurt redelijk lang ja maar als je bij nieuws kijkt en dan kijkt naar 3g unlock daar zie je wat er allemaal gedaan word tijdens het opstarten
allemaal dingen worden gecontroleerd en nagekeken
edit:

Het bootproces van de iPhone
Om te begrijpen hoe de iPhone 3G unlock werkt, is het nuttig om iets te weten over het bootproces van de iPhone. Tijdens het opstarten (booten) worden een aantal checks langsgelopen. Als de iPhone wordt aangezet wordt eerst de bootrom uitgelezen. De bootrom is een stukje software dat ‘vastzit’ in de iPhone. De bootrom kun je niet uitlezen en is ook nog niet gedumpt door het openmaken van de iPhone.
Na het uitlezen van de bootrom is de LLB aan de beurt. Dit is een brok software, opgeslagen in de NOR. De NOR is een stukje flashgeheugen in de iPhone dat vooral wordt gebruikt voor het opstarten van de iPhone. Vervolgens wordt de bootloader uitgevoerd vanuit de NOR. De bootloader zorgt voor de connectie met de baseband, het modemgedeelte van de iPhone.
De bootloader heeft twee standen: een normale stand en een servicemode-stand. Bij het opstarten staat deze in de normale stand. Bij het updaten van de baseband, dus bij het updaten of restoren van nieuwe firmware, staat de boatloader in de servicemode-stand. Alleen dan is het mogelijk om de baseband te flashen. De bootloader krijgt een zogenaamde secpack van de image file. De secpad is een soort handleiding voor de bootloader: in de secpack staat precies wat wel en niet is toegestaan en waar de baseband geflasht moet worden. De bootloader controleert eerst de secpack, voordat hij de baseband flasht.
Na de bootloader wordt iBoot geladen uit de NOR. iBoot laadt als eerste de Device Tree. De Device Tree is een stukje software met diverse instellingen, bijvoorbeeld van het LCD-scherm, de flashchip en de Wi-Fi-kalibratie. De componenten die Apple in de iPhone gebruikt, zoals flashchips, LCD-schermen en Wi-Fi-chips, zijn namelijk afkomstig van verschillende fabrikanten en vereisen een verschillende instelling. In de Device Tree staan de juiste instellingen voor de chips en andere componenten.
Als de Device Tree is uitgelezen is de laatste stap aan de beurt: het iPhone OS (het besturingssysteem) wordt opgestart door iBoot. Dit is de laatste fase. Als het iPhone OS is geladen kun je de iPhone gebruiken.

http://www.iphoneclub.nl/wp-content/...08/12/boot.jpg

derpieter 05-02-09 11:08

Ik heb een probleem. Ik heb hem gejailbreakt, en werkte niet top. Toen had ik alle gegegevens gewist en naar de standaard fabrieksinstellingen geklikt zodat ik alles weer overnieuw kan doen.
Dit duurde een tijd lang, en wou hem opstarten en kreeg het apple logo. Ik tientallen malen de knopjes ingedrukt zoals verteld maar gebeurt niks. Hij krijgt maar geen verbinding met de computer.. Wat nu? Is ie nog te redden?

maxzim 17-03-09 07:33

Dankjewel! hij start weer :D:D

jpke 30-04-09 21:28

Ik had gisteren avond ook het geval dat het apple logootje continu op het sgerm was. mijn iPhone wou dus niet goed opstarten en herstarten telkens opnieuw. Na een paar keer proberen lukte het me om "even" via ifunbox op men iPhone te geraken en zo heb ik fwchanger verwijdert. (weet niet of het iets uitmaakte). Ik heb gebropeerd om men iPhone te syncen met itunes maar die verbining werd telkens verbroken.

Nu heb ik men iPhone gewoon dmv power-button+home-button even in te drukken men iPhone uitgekregen. Ik heb men iphone 1 nacht laten rusten en deze morgend werkte hij weer, dit tot mijn grote verbazing want ik dacht dat ik hem zou moeten herstellen en daar had ik echt geen zin in!

Dus probeer misschien eens je iPhone gewoon af te zetten en even te laten rusten en misschien doet hij het dan weer. (dit is veel handiger dan je iphone te herstellen)

grtz

firebird79 04-07-09 12:33

hey

nou,ik had een app gedownload,automatische insallatie en reboot,vanaf dat momnt krijg ik alleen die verdomde appel en zit ie in een soort loop,hij wil opstarten maar scherm wordt na verloop van tijd zwart en springt dan weer naar die appel,constant!!
itunes herkend hem niet dus ik kom met geen mogelijkheid in die phone.ook iphonebrowser vraagt of ik hem via usb aan wil sluiten dus die ziet hem ook niet,winscp gaat niet omdat ik het ipadres niet kan uitlezen!
help help help

ziphone wil ook dat itunes hem eerst ziet dus ook geen optie!

alvast bedankt

croiman 04-07-09 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door derpieter (Bericht 253192)
Ik heb een probleem. Ik heb hem gejailbreakt, en werkte niet top. Toen had ik alle gegegevens gewist en naar de standaard fabrieksinstellingen geklikt zodat ik alles weer overnieuw kan doen.
Dit duurde een tijd lang, en wou hem opstarten en kreeg het apple logo. Ik tientallen malen de knopjes ingedrukt zoals verteld maar gebeurt niks. Hij krijgt maar geen verbinding met de computer.. Wat nu? Is ie nog te redden?

k vrees voor u is het restoren

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxzim (Bericht 267132)
Dankjewel! hij start weer :D:D

graag gedaan, het is goed te zien dat er nog mensen zijn die met deze snelle tut hun iphone trug kunnen fiksen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door firebird79 (Bericht 317979)
hey

nou,ik had een app gedownload,automatische insallatie en reboot,vanaf dat momnt krijg ik alleen die verdomde appel en zit ie in een soort loop,hij wil opstarten maar scherm wordt na verloop van tijd zwart en springt dan weer naar die appel,constant!!
itunes herkend hem niet dus ik kom met geen mogelijkheid in die phone.ook iphonebrowser vraagt of ik hem via usb aan wil sluiten dus die ziet hem ook niet,winscp gaat niet omdat ik het ipadres niet kan uitlezen!
help help help

ziphone wil ook dat itunes hem eerst ziet dus ook geen optie!

alvast bedankt

Voor u hetzelfde, laatste hoop, restoren en trug jailbreaken/unlocken

firebird79 04-07-09 13:31

ja,ik zou wel willen restoren,maar dan moet mijn computer hem wel herkennen!!!!!!

croiman 04-07-09 21:29

Als je hem in restore modus zet, zou die gevonden moeten worden door pc,
zoniet kun je hem nog in DFU modus zetten, dat werkt ZEKER !!!

En dan restoren.

firebird79 05-07-09 11:23

hey,tnx,was ff uitvinden,maar heb hem aan de praat,alleen nu nog met syncen ook daadwerkelijk mijn programmas erop krijgen!

maar bedankt!!!!!!!!!!!

croiman 10-07-09 21:28

no problem

greatyeah 18-07-09 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 318261)
Als je hem in restore modus zet, zou die gevonden moeten worden door pc,
zoniet kun je hem nog in DFU modus zetten, dat werkt ZEKER !!!

En dan restoren.

Wat is het restore modus?
Of DFU?

Ik heb hetzelfde problemen als diegene hierboven: appeltje blijft in beeld, en de iphone wordt niet herkend door de computer (iphoneBrowers vraag om opnieuw aansluiten iphone)

bijvoorbaat dank voor de hulp,

gr. Greetje

croiman 18-07-09 17:53

gebruik daarvoor de zoekfunctie maar even, Restore en dfu modus, is meer als genoeg uitgelegt.

Jcroonen 12-10-09 16:15

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Mijn iphone staat zelfs in DFU mode en kan nog niet herkent worden door alle programma's (iBrickr, Ifunbox, winscp).
Hoe kan ik hem dan restoren?
Hetzelfde geldt voor de recovery mode.

Ik blijf ook mijn appeltje zien zonder dat er iets gebeurt.

Weet iemand hoe ik hem dan TOCH kan restoren?

Alvast bedankt!

wouter3 12-10-09 23:24

Ik heb dat ook eens gehad. Ik kon hem zelfs niet uitzetten. Heb hem toen een hele nacht aan laten staan tot de batterij op was. Toen opnieuw geprobeerd in DFU mode nadat ie weer opgeladen was.

sammiebo 13-10-09 03:27

heey

mijn iphone staat nu in de herstelmodus. en itunes wilt hem herstellen en update.
maar is t nu niet zo dat als je hem update, dat je niet meer kan jailbrake?

wat is hier de oplossing voor? om hem toch te herstellen zonder update?
ibrick pakt hem niet..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.