iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

floa1512 05-02-10 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mojo42 (Bericht 412806)
Allemaal heel leuk en aardig, maar bij werkt dit dus niet!
Ik krijg mijn iPhone niet aan de praat. Het appeltje komt in beeld, duurt een tijd, dan gaat er een zandlopertje draaien en vervolgens springt hij uit, om weer hetzelfde proces te herhalen.
Ik heb IBrickr en Ziphone geprobeerd, niets helpt. Ik krijg hem ook niet in DFU mode. Itunes zegt dan dat er geen internetverbinding is om de updates te downloaden:confused::confused::confused:
In ieder geval, de telefoon blijft ergens in hangen en mijn computer (lees:Itunes) herkent hem niet. Iemand suggesties of weet wat het is. Ben in staat om hem uit het raam te gooien.

Als je het weer werkent wil krijgen en bent bereid hem weer te restoren , doe dan het volgende :
iTunes aan
koppel je iPhone via USB met je computer
hou dan je home en sleep knop tegeljk ingedrukt tot het appeltje vedwenen is en blijf ze dan nog vast houden tot je het appeltje weer ziet , laat dan de sleep knop los en niet eerder
hou nog steeds je home knop ingedrukt tot je een stekkertje erbij ziet , dan pas laat je de home knop los
nu vraagt iTunes als je wil herstellen /restoren
klik op ja
als het klaar is zet dan je laatste backup er weer op and your good to go.
Je raakt wel op deze manier je jb stuff kwijt als je dat niet eerst gebackupt hebt (cydia app backup )
Laat ff weten hoe het ging

j3ss 05-02-10 10:25

wat een geweldig idee! Mijn iphone was comateus na het installeren van een app en had al vanalles geprobeerd. Dit werkte direct :d THNX

kawajosie 05-02-10 23:15

whaaaaaa, hij gaat echt niet meer aan....alleen nog maar dat appeltje , verder komt hij niet, wel 30 x aan en uit gezet


heeeeeeeeeelp

mojo42 05-02-10 23:58

Na een paar keer proberen is het dan eindelijk gelukt. Weliswaar op mijn laptop, maar hij werkt weer. Helaas is de jailbreak wel weg een aantal nieuwe apps, geen cydia backup en te laat een backup gemaakt. Bedankt allemaal.

pat1812 06-02-10 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 412851)
Als je het weer werkent wil krijgen en bent bereid hem weer te restoren , doe dan het volgende :
iTunes aan
koppel je iPhone via USB met je computer
hou dan je home en sleep knop tegeljk ingedrukt tot het appeltje vedwenen is en blijf ze dan nog vast houden tot je het appeltje weer ziet , laat dan de sleep knop los en niet eerder
hou nog steeds je home knop ingedrukt tot je een stekkertje erbij ziet , dan pas laat je de home knop los
nu vraagt iTunes als je wil herstellen /restoren
klik op ja
als het klaar is zet dan je laatste backup er weer op and your good to go.
Je raakt wel op deze manier je jb stuff kwijt als je dat niet eerst gebackupt hebt (cydia app backup )
Laat ff weten hoe het ging


zover als dit was ik, alleen dan krijg ik de optie op 3.1.3 te installeren en dat wil ik dus niet.. dan kan ik mijn vodafone kaart niet meer gebruiken :((
andere ideeen zodat mijn phone weer opstart zonder die update?

floa1512 06-02-10 13:41

Oké. Probeer dit dan ff.
Als je het appeltje en stekker ziet , ontkoppel hem dan van je pc/mac en proberen hem op de normale manier uit te doen en dan weer aan.
Lukt dat niet , dan home en power knop tegelijk ingrdukt houden tot je alleen een appeltje zieten niet eerder loslaten. Laat hem dan gewoon opstarten.
Als een van deze 2 methodes gelukt is , hoef je hem waarschijnlijk dan niet te restoren en opnieuw jailbreaken.
Anders lees deze 2 linkjes en doe dan wat daa beschreven is.

http://www.iphoneclub.nl/37052/pwnagetool-3-1-3-vrijgegeven-jailbreak-voor-iphone-3gs-en-ipod-touch-2g/

http://www.iphoneclub.nl/60286/sn0wbreeze-v1-3-nu-compatible-met-firmware-3-1-3-jailbreak/

succes

mijnzzz 09-02-10 04:12

3GS blijft hangen op Apple logo na herstel netwerkinstellingen
 
Howdi....

Heb een 3 GS fabrieks simlockvrij op FW 3.1.2 en gejailbreaked met blackra1n. Na een reboot was ik mn Wi-Fi kwijt dus ik doe herstel netwerkinstellingen en de iphone blijft bij opstarten op het Apple logo hangen en komt niet verder dan dat. Restoren naar 3.1.2 lukt niet, ook niet met custom FW's. Ik heb echt alles al doorgelezen hier en ben er 5 uur mee bezig geweest maar krijg t niet meer voor elkaar. Ook Sauriks verhaal over ECID en SHSH gelezen maar ook het veranderen van mn hosts file in private/etc/hosts om iTunes om de tuin te leiden, hielp niet. Heb alle firmwares bijna geprobeerd maar krijg elke keer de melding "This device isnt eligible for the requested build" of een foutmelding 1600 bij het restoren van een originele 3.x.x van Apple of een custom FW 3.x.x. Heb echt alles al geprobeerd to iRecovery en allerlei firmwares maar kom er niet uit. Heb de 3 GS net en baal hier vreselijk van, iemand die me kan helpen? Toen ik de foon kocht stond ie op FW 3.1.2, simlockvrij.

PLEASE HELP, word gek hier, kan wel janken ;)

mvg

mollie68 09-02-10 11:54

Hoi,

Raar maar waar, hier exact hetzelfde nu aan de hand. Door een stomme zet om de providerlogo te veranderen ben ik ook ineens mijn Wi-Fi kwijt.

Dus herstel netwerkinstellingen gedaan en hij hangt nu al een uur of 2 continue op het apple logo.....

Ben benieuwd of jij al wat verder bent gekomen...!

Het gaat om een iPhone 3GS 16GB van 3 weken oud.....

iphonelove 09-02-10 16:52

hoi,
ik heb nu precies hetzelfde aan de hand had een foute instelling gedaan en kreeg hem niet meer naar nederlands gezet nu heb ik hem helemaal leeg geahhald automatisch en dan kom je uiteindelijk op het apple logo deze geeft op den duur aan dat die aan het laden is d.m.v dat cirkeltje met die streepjes maar heb hem 3 uur laten liggen en nu doet die niks anders als dat logotje kan iemand mij hier mss me helpen?

sander90 09-02-10 19:44

Ik heb sinds vandaag echt precies het zelfde! Ik had opeens geen 3G meer (wel ontvangst, maar hij zei kan geen verbinding maken met service, ofzo). Na een reboot deed hij dat nog steeds dus toen ging ik netwerk herstellen maar sinds dien staat hij op het apple logo.

Ik heb 3.1.2 gejailbreakt en geunlocked met blackra1n

De Generaal 09-02-10 19:45

// Samengevoegd

mijnzzz 09-02-10 19:56

nou ben eruit hoor, pfffff na veel spitten hier, proberen en hobbyen. Telkens in DFU geprobeerd te restoren met een custom firmware van Destiny kreeg ik de melding 1600. Nu geprobeerd in recovery mode te restoren en verrek, dat werkte dus wel met die custom frimware :) Zonder dock zet je m zo in recovery mode:

iTunes aan
koppel je iPhone via USB met je computer
hou dan je home en sleep knop tegeljk ingedrukt tot het appeltje vedwenen is en blijf ze dan nog vast houden tot je het appeltje weer ziet ,
laat dan de sleep knop los en niet eerder
hou nog steeds je home knop ingedrukt tot je een stekkertje erbij ziet ,
dan pas laat je de home knop los
nu vraagt iTunes als je wil herstellen /restoren
klik op ja

Ik gelukkig mens weer, hoop dat je er wat aan hebt ;)

sander90 09-02-10 19:59

Een probleem bij mij is dat ik een t-mobile iPhone heb maar ge-unlocked met blackra1n.

Hersteld itunes nu naar 3.1.3 of 3.1.2? Want 3.1.3 is niet te unlocken....

mijnzzz 09-02-10 20:03

Hier even zoeken naar een custom firmware 3.1.2 via wiki bv, downloaden. In recovery mode zetten als beschreven, itunes zegt dan dat ie je tel vind in recovery mode, met alt (mac) of shift (windows) ingedrukt op herstel klikken en dan je juist gedownloaee fw kiezen.

Je kan niet terug naar een originele apple 3.1.2

sander90 09-02-10 20:06

Ok dankje,

ik heb deze gevonden https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html

Er is een versie met activatie en zonder... ik heb een t mobile sim kaart ergens liggen, betekend dat dat ik de met activatie kan gebruiken?

mijnzzz 09-02-10 20:07

als je een simlock hebt MET activatie nemen en anders zonder

sander90 09-02-10 20:10

ok. nog 1 vraagje :P

ik heb een 3GS uit juli 2009, is dat 7D11 dan goed? Ik kon hem voorheen gewoon opstarten zonder dat ik er een PC bij nodig had (untethered dus)

mijnzzz 09-02-10 20:12

ja die is goed ja

sander90 09-02-10 20:18

Super bedankt!

Ik ga het nu proberen :) helaas is de download langzaaaam (80kb/sec van zshare :/ )

resultaat zal ik toevoegen als edit.

EDIT: HET IS GELUKT :D wauw. fiew, ben ik even blij :) ik zal de firmware die ik heb gebruikt even uploaden op m'n rapidshare zodat anderen niet zo'n langzame download hebben...

3GS met activatie:
http://rapidshare.com/files/35007742...tore.part1.rar
http://rapidshare.com/files/35007742...tore.part2.rar
http://rapidshare.com/files/35008780...tore.part3.rar
http://rapidshare.com/files/35008780...tore.part4.rar

RBG8 10-02-10 00:16

Ik heb zo'n beetje het hele forum doorgespit naar antwoorden voor mijn probleem :O..

Heb hetzelfde probleem. Vanmiddag deed mobiel internet het niet meer en ik dus ff de netwerkinstellingen resetten want hij heeft hier wel vaker last van. Toen ik hem aan wou doen, jahoor dat fantastische apple logo maar hij ging maar niet weg.

Ik zoeken en zoeken en heb em in recovery mode gekregen en Itunes zegt dat hij weer een Iphone heeft ontdekt. Toen k op herstellen drukte wou hij 3.1.3 installeren maar dit heb ik niet gedaan, heb het eerst opgezocht en unlocken/jailbreaken nog erg vaak. Nu wil ik graag 3.1.2 of 3.1 erop zetten maar daarbij heb ik dit probleem.

Shift + herstellen ging goed en daarin selecteerde ik het bestand 3.1.2. Deze werd uitgepakt en daarna ging Apple herstel van Iphone controleren en gaf hij deze fout aan: De Iphone kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the requested build.

Nou heb ik deze fout opgezocht en kwam ik bij deze site uit: https://forum.iculture.nl/f59/i...d-windows.html.

Kon eerst dit niet vinden; Windows Vista: "\Users\[username]\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates" maar naar lang zoeken vond ik het.

Nou is het probleem dat ik alleen geen map heb met iPhone Software Updates. Wel heb ik een map met iPod Software Updates maar dat de andere er niet tussen staat.

Weet nou niet hoe ik verder moet want heb van alles geprobeerd tot aan een nieuwe map maken met de naam iPhone software updates maar hij blijft deze fout geven in iTunes.

Help?!

mijnzzz 10-02-10 00:23

Dat je die foutmelding krijgt is normaal, Apple kijkt namelijk of de firmware die je wilt installeren een originele is. Je hebt dus een originele FW willen installeren. Als je in recovery mode een custom firmware, van Destiny bv, installeert krijg je die melding niet en lukt het gewoon. Zoek in de wiki even naar custom firmware en dan kon je vanzelf bij een hele lijst customs terecht. Je hoeft dus niet hetgeen te doen wat je zelf had gevonden.

RBG8 10-02-10 01:53

Ik heb Custom Firmware gedownload vanaf deze site (3.2.1). Na dit gedownload te hebben in Itunes op SHIFT+Herstellen, bestand gekozen en daarna gaat hij het uitpakken. Daarna nieuw scherm in Itunes met Iphone op herstel voorbereiden waarna hij de volgende foutmelding geeft: De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1600).

Hoe moet ik verder?

mijnzzz 10-02-10 01:57

Dan zul je waarschijnlijk in DFU mode gestaan hebben ipv recovery mode, dat is toch echt verschillend, zoek maar eens in de wiki's hoe dat moet, denk dat het dan wel lukt.

bijna alles is wel te vinden hier dus zoek eerst even goed....

RBG8 10-02-10 10:17

hij stond inderdaad in DFU mode, nadat ik hem in recovery mode had gezet installeerde hij hem. kon hem gelukkig nog weer herstellen van reserve kopie. had alleen het probleem dat hij niet kon smsen en bellen. dit heb ik opgelost om hem nog ff een x te unlocken waarna hij het nu weer helemaal doet!

Bedankt voor je hulp mijnzzz!

RoW^ 10-02-10 17:12

iPhone 2G reageert nergens meer op.
 
soortgelijke discussies zijn o.a. van 2007/2008

In ieder geval, ik heb per ongeluk mijn gejailbreakte iPhone geupgrade naar de nieuwste firmware, wat niet zo slim was.

Ik heb RedSnow 0.9.3 gebruikt en een ipsw van 3.1.2 om 'm weer werkend te krijgen, en succes! Telefoon werkt weer.

Dus ik denk, oke even weer Winterboard erop zetten... liep hij vast, hij komt dus niet verder dan de apple logo.

Ik kom vandaag thuis, en ik volg de zelfde stappen die ik gisteren heb gevolgd met RedSnow, nu doet hij er heel lang over bij "Downloading Jailbreak data?" zoiets. Zie je weer een appel logo, en dat gaat hij weer uit.

Ik heb nu geen idee wat ik kan doen, iemand enig idee?

De Generaal 10-02-10 17:14

// Samengevoegd

Dit topic al eens bekeken ;)?

Playboy 02-04-10 09:49

Iphone blijft hangen bij apple logo en valt uit
 
Gisteren zette ik men iphone uit maar dit duurde nogal lang dus heb ik hem uitgezet via de bovenste knop en de knop vanvoor ( samen ingedrukt te houden )
Nu krijg ik men iphone niet verder dan het apple logo daarna valt deze terug uit !
Wat moet ik doen ? Mijn iPhone word ook niet meer herkend door mijn computer !

fransjuuu 02-04-10 16:54

Heb ook het zelfde probleem,krijg een zure smaak van het appeltje.
Na het herstellen van netwerk instellingen start deze niet meer op en blijft hangen op het apple logo.
Heb van alles gebrobeerd maar niets werkt.....

Wat Nu?

Ravenge 02-04-10 20:01

Ik denk niet dat jullie probleem niet direct opgelost kan worden, hebben jullie al het forum afgezocht op jullie probleem?

Een oplossing kan zijn dat je even je telefoon in restore mode zet en daarna in dfu mode en daarna naar normal mode? Ik weet geen directe oplossing maar probeer even te zoeken op deze forums.

King1987 02-04-10 20:04

\\Topic's samengevoegd

fransjuuu 02-04-10 21:27

bedankt voor de tips,maar niets werkt.
nu weer een zwarte baterij met links een dun rood balkje in beeld.
verder doet hij niets..einde iPhone?

jck 02-04-10 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Playboy (Bericht 433218)
Gisteren zette ik men iphone uit maar dit duurde nogal lang dus heb ik hem uitgezet via de bovenste knop en de knop vanvoor ( samen ingedrukt te houden )
Nu krijg ik men iphone niet verder dan het apple logo daarna valt deze terug uit !
Wat moet ik doen ? Mijn iPhone word ook niet meer herkend door mijn computer !

Dit probleem heb ik nou ook. Echt vervelend, heb jij dit al opgelost ?

fransjuuu 02-04-10 21:47

Nee wil niet lukken,heb alles al gedaan,maar hij start gewoon niet door.
Zodra ik iets heb laat ik het hier weten.

Pieter Vanbussel 03-04-10 13:52

Ik begrijp er NIKS van
 
Ik zit dus met een gejailbreakte IPhone 3GS 16G, geunlocked met blackra1n en als ik men Iphone uitzet moet ik hem telkens koppelen aan itunes om terug kunnen op te starten. Erg frustrerend als je ergens bent en je Iphone valt uit omdat de batterij op is.

Kan iemand mij nu eens duidelijk uitleggen in 1 keer wat ik moet doen om dit op te lossen!!

HELP

MikMakMan 16-04-10 09:28

iPhone 3GS vast bij apple logo + draaiend loading cirkeltje
 
Goedemorgen,

ik heb een probleempje met mijn iPhone 3GS versie 3.1.2

Hij is gisteravond na het installeren van Categories gecrasht. Ik was dus bezig met Categories en opeens zag ik het draaiend laadcirkeltje waarna de iPhone uitviel. Ik dacht dat de batterij misschien op was aangezien hij nog maar 4% batterij had.

Vervolgens sluit ik de iPhone via usb aan op iTunes, ik krijg alleen het witte apple logo te zien waar hij na een half uur nog steeds op staat. Vervolgens heb ik geprobeerd de iPhone te resetten met home + powerknop. Geen resultaat, nog steeds vast bij het apple logo.

Het vreemde is dat op willekeurige momenten de iPhone opnieuw opstart uit zichzelf, af en toe het laadcirkeltje erbij komt en dat de iPhone wel in iTunes herkent wordt en gesynchroniseerd wordt. Maar nog steeds alleen dat appeltje.

Herkent iemand het probleem en is er misschien een oplossing zonder dat ik de boel moet restoren? Af en toe wordt de iPhone dus wel herkend in iTunes dus misschien dat dat nog iets oplevert.

Alvast bedankt, en als er niets anders opzit dan kan ik hem wel restoren, maar wilde eerst weten of er misschien nog een andere manier is.

casiej 16-04-10 09:46

ik ben bang dat je hem moet restoren in dfu of restoremode

Graziella 16-04-10 15:51

Beste MikMakMan,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Even restoren met een custom 3.1.2 formware, met jailbreak en unlock. Op dit forum te vinden.

Als je nog vragen hebt...


Ciao

De Generaal 16-04-10 16:01

// Samengevoegd

christclijsen 17-04-10 10:48

Hoi,

ik reed gisteren met navigatie via iPhone naar huis, toen opeens mijn GPS ontvangst weg was. Thuis aangekomen (hoefde gelukkig nog maar een klein stukje) zag ik dat ik ook geen netwerk meer had, en probeerde dit in instellingen op te lossen, zonder resultaat. Daarna probeerde ik hem te resetten (home + lock knop lang ingedrukt houden) met als resultaat dat ik het witte appeltje blijf zien. Dat scherm ging niet meer weg, dus ik heb hem aan mijn laptop gehangen in de hoop dat die iets zou kunnen doen en ben gaan slapen. Nu ik weer op mijn telefoon kijk, zie ik dat het appeltje er nog steeds staat en iTunes herkent hem niet. Restoren oid gaat dus niet werken, aangezien ik niet bij de "herstel" knop kan komen.

Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen? Het is een iPhone 3G 8GB met jailbreak en OS 3.1.2 geloof ik (er zit een update tussen die die ik heb en OS 4.0).

Alvast bedankt,
Christ

apengebaar 23-04-10 11:18

herstellen 3.1.2 niet mogelijk
 
Mijn iphone 3gs firmware 3.1.2 gejailbreakt en geunlockd blijft vast zitten op de Apple logo.
Stappen die ik al heb ondernomen maar niet helpen.
deze link gevolgdhttp://www.iphoneclub.nl/60428/handl...1-2-of-eerder/
1. Iphone in dfu mode gezet en
a. 74.208.10.249 gs.apple.com regel toegevoegd aan host file
b. Dns geflushd in cmd.exe
c. Origineel firmware 3.1.2 Gedownload
d. Itunes = Shift+herstellen
e. Fout-->This device isn’t eligible for the requested
SHSH heb ik niet ECID wel.
Wat kan ik nu doen?
Heb volgens mij ook nieuwe bootroom maar dat kan ik ook niet meer checken in apparaatbeheer Apple mobile device etc.
Met andere woorden wie kan mij helpen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:27.