iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

EdWehnes 13-08-11 20:30

Ik heb mijn iphone4 geprobeerd te updaten. Mijn computer herkent hem niet meer ook in Apple winkel in Alkmaar konden ze me niet verder helpen, en hij blijft terug komen met error 6! Alle tips op Apple site opgevolgd maar niets helpt. Iemand suggestie?

aloew 25-08-11 11:56

zet de iphone in dfu mode

dat doe je als volgt :

hou 8 tot 10 seconden de home en power button tegelijk ingedrukt

daarna laat je de power button los maar de home button houd je ingedrukt
voor 15 tot 20 sec

en dan als het goed is moet itunes hem herkennen en dan kan je de iphone opnieuw installeren

EdWehnes 25-08-11 14:27

Hoi, dank! Na 1,5 dag werkte het weer maar ben nu bang voor volgende update! Maar deze onthoud ik. In kader van afkortingen; wat betekent dfu?

jessetendam 26-08-11 17:29

iphone start niet door
 
HELP

Ik heb mn iphone nog niet zolang dus ik weet er weinig van. Ik heb m overgenomen van mn broer en hij had m al eens laten jailbreaken. Nu heb ik t probleem dat de meerderheid van mn apps t niet meer doen en mijn camera ook niet??? ik heb een beetje gezocht op internet en er stond dat ik m ff opnieuw moest opstarten. Nu start ie niet door. Heb me net aangemeld op dit forum omdat hier zo'n beetje iedereen er meer vanaf weet dan ikzelf:p ik heb de berichten gelezen maar ik snap echt niet wat ik moet doen. Kan iemand bij in stappen uitleggen wat ik moet doen?

mijn dank is groot

aloew 26-08-11 18:04

lees 2 berichten terug de post van mij

jessetendam 26-08-11 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aloew (Bericht 702283)
lees 2 berichten terug de post van mij

Bedankt! het heeft gewerkt. itunes herkent hem in ieder geval wel weer. Maar nu moet ik hem herstellen. Ben bang dat dat ook wel weer fout zal gaan:P zo gaat het bij mij meestal namelijk! Maar iig al bedankt! als ik weer ergens op stuit post ik wel weer een berichtje.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 augustus 2011 om 19:18 ----------

En ja hoor! het is nog niet gelukt. Ik krijg nu deze melding: De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015).

Ook is op het scherm van mn iphone te zien het itunes logo met daaronder een pijltje wat wijst naar het itunes logo en daaronder een usb kabeltje.

Wie kan mij helpen?

aloew 26-08-11 19:24

Je moet hem wel herstellen met de nieuwste ios update via itunes zodra de iphone in itunes tevoorschijkomt moet ie als het goed is gewoon te zijn herstellen dus probeer hem nog een keer in dfu mode te zetten terwijl hij ingeplugt zit in itunes en dan zegt itunes dat ie en telefoon heeft gevonden in de herstel modus

jessetendam 26-08-11 19:34

maar er staat dat mijn iphone up to date is, dat kan kloppen want ik heb m al geupdate vandaag. maar is de ios update de update die staat in t scherm versie? die wat boven het herstellen staat? want die kan ik namelijk nu niet indrukken en herstellen wel!

aloew 26-08-11 19:52

ja je moet herstellen kiezen

je bent wel al je bestanden kwijt zoals foto,s en contacten

maar als het goed is heb je daarvan een back-up op itunes

jessetendam 26-08-11 19:58

ja dat heb ik gedaan, al 2k eer. maar dan zegt ie nog steeds dit: De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015).

misschien staat de verkeerde firmware erop? kan dat?

aloew 26-08-11 20:07

hier een link zoek een leuk filmpje uit en kijk of je het kan oplossen

1015 error fix iphone - YouTube

jessetendam 26-08-11 20:21

heb al 3 filmpjes gedaan. en nog doet ie t niet? moet ik niet gewoon een andere firmware erop zetten? ik heb iREB gebruikt zoals in een van de filmpjes en nog doet ie het niet:(

aloew 26-08-11 20:25

en die knop bijwerken boven herstellen in itunes die doet het ook niet of die zegt dat je iphone al up te date is

ik heb nog nooit een software matig kapotte iphone gezien dus het met wel te doen zijn

jessetendam 26-08-11 20:27

ja die is zeg maar licht grijs. Die kan ik niet indrukken omdat er inderdaad staat dat mn iphone al up to date is!

aloew 26-08-11 20:32

download deze firmware voor de juiste iphone

het beste is als je deze download met mozilla firefox dat is een webbrowser

Download iOS 4.3.5 Firmware for iPhone 4, iPhone 3GS, iPad, iPod touch 4G, and iPod touch 3G - iOS 4.3.5 Software Update Download

en dan ga je naar itunes druk je shift + herstel in en dan selecteer je het bestand wat je net gedownload hebt

jessetendam 26-08-11 20:37

oke, ik zal t proberen:P hoop dat t nu eindelijk gaat doen! haha iig alvast bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 augustus 2011 om 20:57 ----------

nog steeds niet:( hij geeft weer de foutmelding 1015 aan:S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 augustus 2011 om 21:22 ----------

en het kan niet zijn dat ik het gewoon vaker moet proberen? die laatste methode wat je postte?

jessetendam 28-08-11 02:30

Ik ben er nog steeds niet uit! ben al 3 dagen bezig om mn iphone weer aan te krijgen maar t lukt echt niet!!:( kan iemand me alsjeblieft helpen? ik heb m nog niet zolang en ik baal echt als een stekker. Ik kom niet verder dan t apple teken of het usb kabeltje met een pijltje naar boven wat wijst naar het itunes logo. Ook heb ik geprobeert via Itunes te herstellen in recovery mode maar ook in DFU mode. Heb geprobeert nieuwe software en firmware erop te zetten maar niks werkt! ik krijg elke keer een van deze 2 foutmeldingen --> 1015 en 3194

Kan iemand me aub helpen?

groeten Jesse:(

sjakie89 30-08-11 19:09

Ik wilde mijn oude iPhone 3G verkopen en daarom leek het mij handig om hem leeg te maken. Hij was gejeilbreaked, welke versie weet ik niet meer, hij lag namelijk al een jaar stil. Nu heb ik hem proberen te resetten via het menu in de iPhone zelf, waarbij alle instellingen en inhoud gewist zouden worden. Nu is er echter wat misgegaan, waardoor het opnieuw installeren op de een of andere manier niet helemaal gelukt is. Als hij opstart blijft hij hangen bij het appeltje, daar komt dan zon laadicoontje op en dat loopt vast. Na een tijdje start hij opnieuw op en gebeurt er hetzelfde. De knoppen indrukken zoals hierboven staat beschreven werkt niet. Het probleem is dat de pc hem ook niet meer herkent en ik hem dus ook niet zover meer krijg dat hij vraagt om verbinding. Kan iemand mij helpen?

Melle123 31-08-11 11:49

Een oude truc
 
Hallo mensen,

Ik zat met mijn iPhone 4 dus ook met het probleem dat het iTunes en stekkertje steeds in beeld kwam. Van alles geprobeerd via iTunes, 100 verschillende soorten foutmeldingen gehad. Niets hielp.

Ik dacht ineens aan een oude truc doe vroeger op de telefoontjes nog wel eens hielp. Als mijn telefoon vroeger helemaal vast liep haalde ik gewoon de batterij er uit. En daarna deed de telefoon het weer.
Jaja, dus ook met mijn iPhone, na alles geprobeerd te hebben. Achterkantje er erg gemakkelijk afgehaald. En daarna met nog 1 schroefje en 1 wipje klik je de connector van de batterij er af. Hup, daarna weer er aan klikken. Herstellen via iTunes. En ja hoor. Mijn iPhone doet het weer:D

Hopen dat dit meer mensen helpt!:cool:

omi 01-09-11 13:37

Ik probeerde mijn iphone 4 via instellingen het netwerk te resetten omdat ik telkens 'geen service' op beeld heb. Had ik dus niet moeten doen, ik krijg nu constant witte apple logo op zwarte scherm. HELP!!!

Ik heb op itunes aangesloten om te herstellen maar krijg telkens:
"de iphone kan momenteel niet worden hersteld, omdat er geen verbinding kan worden gemaakt met de iphone-software updateservice of omdat deze tijdelijk nog niet beschikbaar is..

probeer het later opnieuw

[OK] [Meer informatie]

wat iemand hier ervaring mee? en kan me hieruit loodsen!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 september 2011 om 13:43 ----------

he Sjakie89
heb je itunes op je pc opgestart, homebutton ingedrukt blijven houden en koppelen aan je pc. bij mij luktte het wel! maar heb daarna netwerkproblemen maar dat is een ander verhaal.

Hoop dat het je lukt..

jamze 03-09-11 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jessetendam (Bericht 702588)
Ik ben er nog steeds niet uit! ben al 3 dagen bezig om mn iphone weer aan te krijgen maar t lukt echt niet!!:( kan iemand me alsjeblieft helpen? ik heb m nog niet zolang en ik baal echt als een stekker. Ik kom niet verder dan t apple teken of het usb kabeltje met een pijltje naar boven wat wijst naar het itunes logo. Ook heb ik geprobeert via Itunes te herstellen in recovery mode maar ook in DFU mode. Heb geprobeert nieuwe software en firmware erop te zetten maar niks werkt! ik krijg elke keer een van deze 2 foutmeldingen --> 1015 en 3194

Kan iemand me aub helpen?

groeten Jesse:(

3194 foutmelding is verkeerde firmware en 1015 kun je oplossen met RecBoot.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 september 2011 om 21:15 ----------

3194 foutmelding is verkeerde firmware en 1015 kun je oplossen met software RecBoot.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 september 2011 om 21:17 ----------

Hoi mocht hierop een antw. hebben zou ik het graag willen weten van je want heb nl. dezelfde probleem.

groeten Bram

ad9007i 04-09-11 15:25

klop er is op met een hamer ;)
dan is dat probleem ook al opgelost :)

Sybren 04-09-11 15:36

Na het installeren van de nieuwe Ios5 krijg ik het witte scherm probleem. Weet iemand wat ik precies moet installeren en/of wissen nu?

omi 04-09-11 19:03

Hoi allen ik weet niet of het jullie helpt maar mijn iPhone had ook een Apple logo constant op het scherm.

Ik bezocht de Apple store bij mij in de buurt. Ze koppelden aan hun Mac pc en daarna kon ik thuis herstellen. Wellicht is een Mac pc uitkomst of wellicht de gouden vingers van de Apple store medewerker. Ook niet onbelangrijk te vermelden; 'het was gratis'

jamze 04-09-11 22:42

iphone doet helemaal niks
 
hoi heb een 3g maar die reageert daadwerkelijk nergens op, geeft batterij aan leeg doe je stekker erin verandert ie maar laad niet op aan en uit knop en homebutton werkt ook niet hij blijft hangen op apple logo na een tijdje rond circelen en slaat vast aan/uit knop en homebutton krijg je stekkertje van itunes doe stekker erin geen piep of niks reageert nergens op. als je het gewoon aller eerste keer aansluit reageert er wel op begint gelijk met starten en daarna niks. Dfu ook niet krijgt geen contact met mijn laptop.

volgens mij heb ik dit nergens kunnen lezen......

thafalc 05-09-11 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 51936)
Iphone Start niet meer op? je krijgt continu een appeltje op je scherm?

heb je net onlangs een app geinstalleerd of iets veranderd in je Iphone en je iphone blijft hangen?
springboard app crashed dan!! simpel op te lossen...
NNEEEE je hoeft niet noodzakelijk te restoren !!!
je gebruikt een van deze programs iBrickr, IphoneBrowser of Winscp (gebruik ik) terwijl je je appel zichtbaar op je scherm hebt, en probeert meermaals in je iphone te geraken, dit lukt, geen probleem. mss
wel 2 a 3 keer proberen of meer, maar t lukt.
de laatste toegevoegde app die je hebt geinstalleerd verwijder je in de map Applications of wat je veranderd hebt zet je trug standaard, als je tenminste backup gemaakt hebt.
En voor je t weet start je iphone op, ga daarna na installer/uninstall en verwijder de APP volledig. en je iphone is weer in orde zonder een restore, syncen enz...
bespaard veel moeite, LET OP voor Winscp moet Wi-Fi en ssh aanstaan vo je iets installeerd, daar iedere keer ik iets installeer, heel soms mijn springboard crashed, omdat ik enorm veel erop heb staan, bijna 100 apps, (vo modding programs), durft hij wel eens te crashen.
maar dit kan ook eens gebeuren bij iedereen die minder erop hebben staan. dus hierbij weten jullie t. hoop dat jullie t kunnen gebruiken.

ik heb precies hetzelfde probleem gehad, ik had de firmware van 4.2.1 erop staan en die had ik gejailbreakt, op een keer was mn iphone uitgevallen omdat ie geen stroom meer had, dus ik thuis aan de lader gehangen en daarna weer proberen op de starten, dat lukte niet, ik had ook alleen maar dat appeltje. wat ik toen deed, ik weet niet welke jailbreak programma je gebruikt, maar ik had lim3ra1n redsn0w, en ik deed gewoon wat ik deed als je iphone is uitgegaan, gewoon just boot tethered right now, en dan moet je de power knop indrukken, daarna met de powerknop ook de home button, en daarna moet je de powerknop loslaten. wat ik toen heb gedaan is als ie met het patchen via de kernel van je iphone begint, niet de homeknop loslaten, gewoon ingedrukt houden, totdat je je jailbreak icoon in beeld krijgt. je krijgt bij de reboot een wit scherm maar gewoon ingedrukt houden, dat witte scherm gaat vanzelf weer weg. dan zegt ie op de redsn0w "done" en dat je de rest op je iphone moet doen. gewoon die knop ingedrukt houden tot aan het verschijnen van je appeltje/je jailbreak boot icon. PAS NADAT DAT DING VERSCHENEN IS LOSLATEN! als het goed is werkt dat wel. ik schrok eerst ook heel erg, omdat ik dacht dat ik m'n iphone had gesloopt, maar nu doet ie het nog gewoon. (ik heb nu trouwens de nieuwste software , de 4.3.5, en die kan je tot zover niet jailbreaken.)

deurknop84 05-09-11 23:06

HELP!
Iphone 4 doet niets meer. loopt op 4.3.5 en heb met redsnow JB uitgevoerd.
Cydia was grijs en ging toen rebooten. vanaf toen ging alles fout. telefoon doet helemaal niet, Itunes restore krijg foutmeldingen.
telefoon geeft alleen aan dat itunes gekoppeld moet worden(activeren)

ben ten einde raad....

Melle123 05-09-11 23:20

Probeer redsn0w eens te starten. Laad de firmware, en vink daarna ALLLEEN just boot tethered for now aan. DFU mode en dan kan het gerust 2 minuten duren. Maar de iphone doet het weer?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 september 2011 om 23:21 ----------

Of zegt itunes dat je de tel moet activeren? Unplug, sim er uit. Sim er in. Hang aan je pc en klaar

deurknop84 05-09-11 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Melle123 (Bericht 704592)
Probeer redsn0w eens te starten. Laad de firmware, en vink daarna ALLLEEN just boot tethered for now aan. DFU mode en dan kan het gerust 2 minuten duren. Maar de iphone doet het weer?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 september 2011 om 23:21 ----------

Of zegt itunes dat je de tel moet activeren? Unplug, sim er uit. Sim er in. Hang aan je pc en klaar

heb hem op een of andere manier aan de praat gekregen.
maar heb cydia installer direct verwijderd maar nu blijft hij hangen op het apple logo bij reboot. ik word er een beetje ziek van.....

Melle123 05-09-11 23:46

Probeer herstel via iTunes? Of Just boot tethered right now?

deurknop84 05-09-11 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Melle123 (Bericht 704603)
Probeer herstel via iTunes? Of Just boot tethered right now?

via itunes foutmelding 1013!

heb cydia verwijderd dus kan denk niet meer booten met redsnow.

XIII 05-09-11 23:51

Hoe heb je Cydia verwijderd?

deurknop84 05-09-11 23:54

ja want telefoon liep helemaal vast dus heb hem verwijderd.
en nu terug bij af. moet ik opnieuw cydia instaleren?

Melle123 06-09-11 00:03

iTunes: Error 1013 | Appletips

Herstel via iTunes. Doe dat en begin dan clean opnieuw

deurknop84 06-09-11 00:16

ben benieuwd, heb host aangepast en nu herstel.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 september 2011 om 00:17 ----------

wat is eigenlijk de beste manier om helemaal terug te gaan naar de orginele software, dus geen JB? want ik probeerde net fabrieksinstellingen te herstellen maar dat ging om een of andere reden niet.

Melle123 06-09-11 00:35

Welke error werd er gegeven? Probeer DFU mode en dan herstel. Of DFU mode herstel met shift knop en zoek de firmware, google of zoek even naar dit

thafalc 06-09-11 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deurknop84 (Bericht 704590)
HELP!
Iphone 4 doet niets meer. loopt op 4.3.5 en heb met redsnow JB uitgevoerd.
Cydia was grijs en ging toen rebooten. vanaf toen ging alles fout. telefoon doet helemaal niet, Itunes restore krijg foutmeldingen.
telefoon geeft alleen aan dat itunes gekoppeld moet worden(activeren)

ben ten einde raad....

Dan zou ik inderdaad net als de anderen aanraden om de iPhone in DFU mode te zetten en hem van daaruit te restoren, want met de normale restore kan het niet werken, bij mij heb ik de packages van cydia verwijderd vanaf mn telefoon, normale restore (nog niet eens DFU) gebruikt, en toen deed ie het weer als nieuw bij mij...

swolla 08-10-11 09:16

Alleen noordoproep
 
de iPhone kan nietrs anders kan dan een noodoproep. ( het beeld geeft een usb stekker afbeelding naar het itunes logo ) Hoe los ik dit op??

aloew 08-10-11 14:01

je moet gewoon je itunes herstellen in itunes

iphone aansluiten en dan zegt itunes waarschijnlijk itunes in herstel modus aangetroffen

en druk je op herstellen in itunes

swolla 08-10-11 17:39

helaas werkt dat niet een en uit zetten 10 en 20 sec wachten , ik blijf het probleem houden...helaas


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.