iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

bartha 16-05-11 23:02

neem even contact op via solidvision.nl hun hebben een aankoopbewijs nodig en kunnen dan naar de telefoon kijken en eventueel swappen(omruilen).

Bob Meys 05-06-11 22:22

Hallo,

Ik ben Bob en ik ben net nieuw op dit forum omdat ik een probleem heb met mijn Iphone 3g 8gb :(
Ik heb deze iphone van iemand 2dehands overgekocht en wou er meteen thuis nieuwe apps opzetten aleen lukte dit niet zo goed en zei mijn computer altijd dat de apps niet ondertekend waren :s
Dus ik d8 ik doe eens een herstel van mijn iphone in de hoop dat het dan wel zou werken. Na dit herstel blijft mijn iphone scherm hangen op het itunes logo met het usb kabeltje en is ie alleen maar uit en aan te zetten..
iTunes herkent mijn iphone wel en zegt dat deze in herstelmodus staat. Als ik op hetstel druk dan doet ie heel het proces en als het bijna is afgelopen zegt ie dat het mislukt omdat er -6 fouten zijn opgetreden of zoiets..

Ik hoop dat ik mijn bericht op de juiste plaats heb gezet en dat iemand mij zsm wil helpen :d

Mvg Bob

108Cotrcie 05-06-11 22:59

Beste Bob,

Als jij graag wilt dat iemand jou gaat helpen met dit probleem dan kunnen teksten zoals "en als het bijna is afgelopen zegt ie dat het mislukt omdat er -6 fouten zijn opgetreden of zoiets.." niet. Je zult duidelijker moeten zijn met je probleem. Wat ik denk is dat jou iphone nog gelocked is en je deze aan itunes moet hangen om alles te installeren. Het kan ook zijn dat jou Iphone niet simlock vrij is dan zul je de iphone moeten unlocken doormiddel van een Jailbreak. Boven in het menu staat ook het woord Wiki ga daar even naar handleidingen en begin er een paar te lezen dan snap je het vanzelf. Als jou vraag verkeerd geplaatst is zullen de mod's daar verder mee handelen succes met je Iphone en welkom bij de communiteit !

Gr, 108Cotrcie

Bob Meys 05-06-11 23:18

Bedankt voor uw reactie!

Maar ik denk niet dat mijn iphone is gelocked is omdat ik deze nu al een week gebruik zonder enige problemen.
Nu had ik hem al een paar keer aan mijn laptop gehangen en verbonden met itunes om er muziek enz op te zetten en dit lukte allemaal!
Alleen apps van mijn itunes-bib over zetten naar mijn iphone lukte niet :s
Dus ik dacht dit met een herstel op te lossen maar hierna vertoonde het scherm het itunelogo mer het usb kabeltje.
Nu als ik deze aansluit aan itunes herkent ie mijn toestel als in herstelverkerende modus en deze verder moet herstellen.
Als ik dit doe verloopt heel het proces goed tot het bijne ten einde is en er een venstertje verschijnt waarop staat: "De iPhone kan niet worden herstelt. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (6)"
Meer kan ik je niet vertellen over mijn probleem ;)

Mvg Bob

Bob Meys 06-06-11 13:59

Niemand?
Heb het nog meerdere malen gebrobeert en ook op een andere pc maar blijft error 6 geven :confused:

yesilgozler 06-06-11 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boink (Bericht 654477)
In Dfu mode zetten en dan herstellen werkt ook niet?

Ik dank u zeer!!!! Problem solved! Me iphone kwam niet verder dan het apple logo en itunes herkende het ook niet. hard reset etc alles geprobeerd, maar toen las ik dit. Thanks dude

paulT 06-06-11 16:11

Met de zoekfunctie hier nog wat oplossingen gevonden:
Fix 1604, 1602, 1600, 29 Error During iPhone Custom Firmware Restore | iPhoneHeat
Lees eens door en misschien lukt er wat.

Bob Meys 06-06-11 18:20

Iemand die mij kan helpen??

dikkedaan 09-06-11 00:03

Hallo ik heb ook een probleem,
Ik heb een gejailbreakte iphone vanuit het menu in de tel. zelf gereset. Het resetten duurde zo lang dat ik de tel. maar uitgezet heb.
Nu startte ik op en krijg ik enkel het appeltje en daarna de usb kabel/itunes logo te zien.
Wanneer ik in DFU mode in itunes ga en herstel krijg ik na het herstel code 1015 te zien.
Weet iemand misschien wat ik verder nog kan proberen? bvd

dikkedaan 09-06-11 12:43

Dus kort gezegd,

-de iphone blijft in herstelmodus hangen(het plaatje dat ik met de usb stekker em op itunes moet aansluiten)
hij geeft dit aan wanneer ik hem aanzet, op pc aansluit en wanneer ik em wil opladen.

-hij kan in DFU mode en dan herstellen via itunes maar dan krijg ik,
*als ik via de laatste update van itunes zelf herstel foutcode 1015
*als ik zelf een restore selecteer met shift ingedrukt fout 3194

Loekieloek 15-06-11 13:57

Ik heb een probleempje met mijn oude 3g.

Power knop is kapot en ik heb zelf al een 4 dus dacht geef hem aan mijn neefje.
Alleen wou ik hem wel even schoon hebben voordat ik hem weggaf. Omdat de powerknop niet werkte had ik geen zin om hem opnieuw uit te rollen en te jailbreaken. Had ik beter wel kunnen doen.

Ik heb gekozen voor de optie wis alle instellingen op de iphone zelf (duurt 2 uur). Alleen was de accu bijna leeg toen ik dit deed en had er even geen rekening mee gehouden dat de iphone niet oplaad tijdens het opstarten.

Nu hangt is dus met deleten, zie het apple logotje en dan na een tijd is de stroom op en gaat ie weer uit (ookal hangt ie aan de lader) dan zie je dat lege batterij icoontje en zodra er weer een paar procent stroom inzit boot ie weer. Dit is een vicieuze cirkel.

Omdat de power knop defect is kan ik hem niet in DFU mode zetten op de normale manier. Tinyumbrella herkent de iphone niet tijdens het booten.

Is er een manier om deze telefoon weer leven in te blazen?
Zat er zelf aan te denken om de accu fysiek los te koppelen maar weet niet of dat wat uit gaat halen.

Heb ik wat aan programmas als ziphone of is dat allemaal oud en niet meer bruikbaar?

Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag!

Loekieloek 17-06-11 16:24

jippie het kan opgelost worden.
Als je powerknop kapot is kun je hem in dfu krijgen door hem leeg aan te pluggen aan je pc terwijl je de homeknop ingedrukt blijft houden.

WDS001 17-06-11 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loekieloek (Bericht 684062)
jippie het kan opgelost worden.
Als je powerknop kapot is kun je hem in dfu krijgen door hem leeg aan te pluggen aan je pc terwijl je de homeknop ingedrukt blijft houden.

Volgens mij bedoel je Recovery Mode ;)

Loekieloek 21-06-11 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 684099)
Volgens mij bedoel je Recovery Mode ;)

Excuus inderdation zo krijg je hem in recovery.
Alles beter dan een continue apple logo.

DFU heb ik niet voor elkaar kunnen krijgen zonder power knop, moet op de mac wel software matig te doen zijn las ik.

robbvld 21-06-11 23:52

ik weet niet hoe ik een post in dit forum moet verwijderen, ik kan het wel wijzigen..
Ik had een vraag gesteld, maar is inmiddels opgelost, dit bericht mag dus ook weg (A)

ad9007i 23-06-11 14:56

hallo iedereen,
ik heb een iphone 3g
sinds ik hem gerestord heb blijft hij maar op het apple logo staan en na enkele minuten is het wit scherm en herbegint hij met dat apple logo
ik heb al vele keren de iphone in UFD mode gezet, en gerestord maar na het herstellen blijft hij weer hangen op het apple logo,


ik heb jullie programma's al getest maar geen enkel werkt...
de pc vind hem ook niet, behalve itunes wel als hij in UFD mode staat
ik geraak er dus niet in

kan iemand mij helpen, alvast bedankt

paulT 23-06-11 15:28

Heb je het onderstaande gedaan? (Eerder topic) Dit gedaan met de 3.1.2 firmware, moet jij dus de 4.2.1 nemen.

Als je ALLEEN op herstellen drukt dan krijg je dus de nieuwste software.(Os4) Dus niet doen!

Ik heb het volgende bestand gedownload voor de 3G >>
van deze pagina>> Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G
Deze geselecteerd >> Firmware 3.1.2 iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Vervolgens Itunes opgestart.
Home en powerknop samen ongeveer 10 sec ingedrukt houden (het appellogo verdwijnt)
Homeknop (onderste) vast blijven houden en aansluiten totdat itunes meld dat hij de iphone gevonden heeft.
Vervolgens druk je op .. SHIFT & herstellen (OP BEIDE !!!!!)
Dan opent zich een deelvenster waar je de gedownloade firmware kunt opzoeken.
OK klikken en het kreng herstelt zich.

Let wel op! Alles is er dan weer vanaf.

ad9007i 23-06-11 15:55

het is niet gelukt...
ik heb gedaan wat jij zei

kan iemand me aub helpen?!

paulT 23-06-11 16:28

Je bent niet spraakzaam. Wat lukt niet? Kun je de goede firmware niet vinden?nietcompatible?foutmelding?

trudydegraaf 23-06-11 16:29

bij mij valt mijn Iphone tijdens een gesprek uit.
Ik krijg dan het appeltje te zien, doet niks meer en na een tijdje start ie vanzelf weer op

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 juni 2011 om 16:49 ----------

ik kan er ook niks meer over zeggen, hij valt gewoon uit tijdens een gesprek, doet niks meer , en dan na een tijdje start ie gewoon vanzelf weer op

ad9007i 23-06-11 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 685880)
Je bent niet spraakzaam. Wat lukt niet? Kun je de goede firmware niet vinden?nietcompatible?foutmelding?


geen foutmelding, geen enkele fout.
de fw heb ik goed gevonden...

de iphone heb ik dan gerestord maar het apple logo blijft weer hangen en dan is het ff wit scherm en dan begint hij weer met laden van het apple logo enzv...

fus het heeft niet geholpen
HELP

trudydegraaf 23-06-11 18:02

bij mij dus ook geen enkele foutmelding.
Ik ben aan het bellen, telefoon valt uit, appeltje komt tevoorschijn en na enkele minuten start ie vanzelf weer op.

ad9007i 23-06-11 18:05

jij kan nog in je menu enzo
maar bij mij is hij gwn de hele tijd vast bij het starten
ik weet niet wat ik moet doen...

trudydegraaf 23-06-11 18:30

ja dat wel, maar is wel heel erg vervelend als je een belangrijk gesprek aan het voeren bent

ad9007i 23-06-11 18:36

kan ik verstaan,
maar kan je dan niet herstellen of mssn is het een app die je het laatst hebt geeinstalleerd ofzo die weg moet???

trudydegraaf 23-06-11 19:14

nee lukt ook niet, heb ik al diverse keren geprobeerd, en ik heb ook al alle apps verwijderd gehad

ad9007i 23-06-11 19:42

kan er iemand uitleg geven aub?
het is echt niet prettig

ipad werkt perfect, maar iphone heeft een "hartinfart"

thomaspoel 25-06-11 20:55

ik heb zelf een iphone 3gs en hij gaat alleen aan als ik hem in het stopcontact doe, als ik mijn iphone in de pc doe om te verbinden met itunes krijg ik alleen het apple tekentje in beeld en dan valt die weer uit. kunt iemand mij helpen?

rickyda10 27-06-11 21:06

ik heb dit ook wel eens gehad, bij mij had het te maken met de boot sequence van mijn computer waarmee hij verbond. Ik sloot de computer af terwijl ik me iphone aansloot en tijdens het aansluiten de homebutton ingedrukt hield.Dus sluit je pc af sluit snel je iphone aan en houd de homebutton tijdens het aansluiten ingedrukt, hoop dat dit werkt

trudydegraaf 27-06-11 21:09

dank je wel, ik ga dit ook eens proberen

Chandravia 01-07-11 14:05

Hi, ik heb ongeveer hetzelfde probleem als hiervoor meerdere malen beschreven.
Ik heb een iphone 3g, met jailbreak. Alles werkte prima,maar de batterij werkte na 2 jaar intensief gebruik heel wat minder. Ik heb de batterij vervangen, aangezet en via de usb poort geladen. Hij ging synchroniseren met Itunes en daar is het per ongeluk mis gegaan. Ik heb hem er te vroeg uitgehaald en even later deed mijn phone het niet meer. Ik kreeg alleen het prachtige appeltje te zien en meer deed ie niet, kreeg hem niet eens meer uit. De oude batterij er weer ingezet, nog deed ie niets. Dus gegoogled en hard reset geprobeerd, tevergeefs. Daarna in dfu mode gezet en via iTunes geprobeerd te herstellen. Dat lukt iedere keer niet, ben er al 2 dagen mee bezig, maar steeds geeft hij een error 1603 of 1604 of hij zegt dat ie de telefoon niet kan vinden. Ook via shift herstellen en dan de firmware handmatig uitkiezen werkt niet, dan kan ie de phone niet vinden.
Hopelijk kan iemand me helpen, ik kan gewoon niet zonder telefoon :)
Oh, ik heb een iPhone met abo van Tmobile.

Een update...ik heb het nu ook weer geprobeerd, maar dan vanaf een andere pc.
Ik heb het programmaatje iReb gedownload, om hem echt in dfu mode te zetten, iReb gestart, de knoppen ingedrukt zoals gevraagd. Als het proggie aangeeft dat alles goed staat en iTunes gestart kan worden, dan iTunes gestart. Daar werd de iPhone herkend. Shift herstel ingeklikt, de nieuwste firmware erbij gepakt (4.2.1) en dan maar afwachten. Uiteindelijk geeft hij dan keer op keer de boodschap dat fout 1604 is opgetreden. Al van usb poorten gewisseld, maar niets helpt. Zelfs andere firmware niet.

ingie 03-07-11 21:35

Hoi,
Ik heb zowat hetzelfde probleem voor : apple blijft op het scherm staan, telefoon start niet meer op. Heb dfu geprobeerd maar dan komt erop iTunes de melding dat het apparaat geidentificeerd moet worden via iPhone-software-updateserver -> dat ik updates moet inschakelen. Dit heb ik echter uitgeschakeld omdat ik vorig jaar zo een hele tijd heb moeten wachten op de unlock/jailbreak. Kan ik dit nu toch doen zonder problemen? Of moet ik iets anders doen om toch voorbij de apple te geraken?

Merci !!


ONdertussen heb ik hier nog wat rondgekeken en via de shift - herstel combinatie ben ik weeral een stapje verder geraakt. Nu moet ik echter de juiste firmware herinstalleren. Hoe kan ik te weten komen welke dit is? Ik krijg nu de boodschap dat de firmware niet compatibel is. Thanks!

jorickdd 05-07-11 15:37

De batterij van mn telefoon raakte leeg, daarna kwam hij niet meer voorbij het Apple logo toen ik hem aan de lader legde! Hij wordt wel herkent door iTunes, en ik kan ook door de afbeeldingen/video's bladeren via deze computer.

Wat kan ik het beste doen?

Verder kan ik zeggen dat hij gejailbreakt is. En ik heb wel wat nieuwe dingetjes geinstalleerd laatste dagen, maar ook een aantal keer gerespringd zonder problemen

Ik kan hem zelfs syncen.... Echt apart dat ie niet gewoon helemaal aan wil gaan

Else01 05-07-11 19:13

Bij mij kwam het door een blokkade van T-mobile, die vond ik dat ik de telefoon nog niet mocht gebruiken. Dat kwam blijkbaar door toen ik een upgrade van de software deed.
Ik moest m voor € 35,- bij de winkel laten resetten!

ad9007i 08-07-11 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingie (Bericht 688326)
Hoi,
Ik heb zowat hetzelfde probleem voor : apple blijft op het scherm staan, telefoon start niet meer op. Heb dfu geprobeerd maar dan komt erop iTunes de melding dat het apparaat geidentificeerd moet worden via iPhone-software-updateserver -> dat ik updates moet inschakelen. Dit heb ik echter uitgeschakeld omdat ik vorig jaar zo een hele tijd heb moeten wachten op de unlock/jailbreak. Kan ik dit nu toch doen zonder problemen? Of moet ik iets anders doen om toch voorbij de apple te geraken?

Merci !!


ONdertussen heb ik hier nog wat rondgekeken en via de shift - herstel combinatie ben ik weeral een stapje verder geraakt. Nu moet ik echter de juiste firmware herinstalleren. Hoe kan ik te weten komen welke dit is? Ik krijg nu de boodschap dat de firmware niet compatibel is. Thanks!


ga naar google en tik in "felixburns"
klik op de 1e website en scrol naar beneden daar kan je je iphone frimware downloaden xd

ad9007i 22-07-11 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 685832)
hallo iedereen,
ik heb een iphone 3g
sinds ik hem gerestord heb blijft hij maar op het apple logo staan en na enkele minuten is het wit scherm en herbegint hij met dat apple logo
ik heb al vele keren de iphone in UFD mode gezet, en gerestord maar na het herstellen blijft hij weer hangen op het apple logo,


ik heb jullie programma's al getest maar geen enkel werkt...
de pc vind hem ook niet, behalve itunes wel als hij in UFD mode staat
ik geraak er dus niet in

kan iemand mij helpen, alvast bedankt

kan ik mijn probleem dus verhelpen met het programma Irecovery??

Flickthebudgie 22-07-11 19:31

iphone loopt vast HELP!!!
 
beste mensen,

heb net mijn iphone ge-update met de nieuwste software en wil hij niet meer opstarten. het appeltje staat in beeld met een draaiend wieltje en dat doet hij al ander half uur. werken deze programma's ook om hem opnieuw aan te krijgen? en i-tunes zeg ook een verbinding fout te hebben met de iphone. weet iemand wat ik hiermee moet doen?

alvast bedankt

Joost

iphonebaas 05-08-11 20:34

ik was een spel aan het spelen en mijn iphone was bijna leeg toen ik keek was die uitgevallen ik zetten hem op de lader en toen verscheen het apple logo en dan gaat die aan en uit aan en uit meestal zit onder het logo een rondje die draait zie je ook als je je iphone uitmaakt weet iemand wt k kan doen

ad9007i 08-08-11 11:38

doe eens een hard reset, home en powerknop indrukken en wachten tot hij opnieuw opstart
als je hem gejailbreaked hebt moet je is her jailbreaken
kan soms helpen

iphonebaas 08-08-11 13:10

harde reset blijft die hetzelfde doen en jailbreaken weet niet hoe dat moet zal het wel verder uitzoeken nog bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.