iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

sammiebo 14-10-09 17:01

Na per ongeluk een foutieve code invoeren viel mijn iphone uit. toen ik hem aanzette kreeg ik t appeltje..

ibrick en ziphone herkennen alle 2 mijn iphone niet.
itunes wel en die geeft aan dat hij hersteld moet worden.
maar ik heb mij laten vertellen dat je met de nieuwe software niet meer kan jailbreaken..

Wie weet de oplossing voor mij?

koen_dr 14-10-09 17:58

In DFU mode zien te krijgen en dan restoren...

King1987 14-10-09 18:01

De nieuwe FW is namelijk wel te jailbreaken. Welke iPhone heb je? Want je kan beter een Custom FW pakken, die heeft al jailbreak en eventueel (2G) unlock.
Voor de 3G heeft het geen baseband upgrade zodat je Ultrasn0w nog kunt gebruiken.

sammiebo 15-10-09 14:01

Thnxx

Ik was al bang dat het niet zou lukken.. maar hij doet t weer..
aleen moet ik alles weer opnieuw erop zetten maar geeft niks..

THnxxxx voor jullie hulp :D

j.e.f 22-10-09 00:00

je kan ook gewoon Je iphone restoren
dat is meestal effecièntste manier >> itunes gewoon

djvleeg 01-11-09 18:50

iPhone 3GS blijft hangen
 
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb mijn iphone 3gs 3.1 gejailbreakt met blackra1n ongeveer 2 weken terug. Vandaag heb ik Windows opnieuw op mijn pc gezet en ook iTunes geïnstalleerd. Hij herkende mijn iphone meteen en ik wilde nieuwe muziek erop zetten. Toen bleek dat ik niks meer erop kon zetten, of eraf kon gooien, heb ik bij de instellingen van de iphone zelf geklikt op: Alle instellingen en inhoud verwijderen. Daarna was de iphone bezig en her startte hij. Maar nu blijft hij vasthangen bij het apple logo en nu weet ik niet wat nou moet doen. Want mijn pc herkent de iphone ook niet meer. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt, djvleeg

P.S. Als ik dit in het verkeerde topic heb gezet, zou een moderator het dan kunnen verplaatsen naar het juiste? Dankje

De Generaal 01-11-09 19:03

// Discussies samengevoegd. Blader dit topic eens door, denk dat jouw antwoord hier wel eens tussen kan staan.

floa1512 06-11-09 10:01

Beste jb gabbers , ik hzeb een probleem en hopelijk is er hier iemand die er meer verstand van heeft
ik heb gisteravond een custom firmware 3.1.2 met activatie succesvol geinstaleerd de iPhone 2G. Vanmorgen een ******* 3.1.2 erop geïnstalleerd en daarna vroeg het programa om een reboot. Toen op reboot geklikt en vanaf toen verscheen alleen het appelte logo eventjes. ITunes ziet hem niet en mijn pc ook niet. Reset (home/power) help ook niet. Kan hem dus ook niet in recovery of dfu mode zetten om hem eventueel te resetten.
Wie o wie weet hier een oplossing voor.
Vast bedankt

wim735 06-11-09 22:25

heb hier net hezelfde probleem... :(
heb iphone wissen geklikt, na de Wi-Fi problemen met de blackrain hactivation...

edit: ok heb hem nu terug aan de praat gekregen door hem in DFU mode te zetten

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034

nu installeerd hij de nieuwe firmware... hopenlijk komt dit goed :)

Edit2: firmware succesvol geinstalleerd, hactivated met blackrain, nu hopen dat die verd*mde Wi-Fi problemen opgelost geraken :)

Divinius 09-11-09 17:06

Ik heb hier ook een probleem, ik had laatst dus mijn iphone gejailbreakt en geunlocked met blackra1n en blacksn0w. En eergisteren downloadde ik een app. Nadat ik de app had afgesloten startte mijn iPhone opnieuw op. Na enige tijd ging de iPhone weer uit en startte hij weer opnieuw op. Dit gaat dus voor altijd door. Ik lees dus dat mensen iBrickr en iPhonebrowser gebruiken om hun laatst geïnstalleerde app te verwijderen. Deze programma's kunnen mijn iPhone niet vinden. Nu heb ik dus geprobeerd mijn iPhone in DFU te zetten en hem te restoren naar de Custom FW van 3.1.2. en ik heb zelfs de officiële geprobeerd, maar zodra mijn iPhone een balkje krijgt dat hij herstelt krijg ik een foutmelding een iTunes namelijk:"De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (9).

Nu heb ik mijn iPhone in China gekocht, dus ik heb ook geen garantie. Er staat trouwens AT&T op het doosje dus dan zal hij wel van Amerika zijn. Het maakt mij helemaal niks uit of ik een restore moet doen of niet, als hij maar werkt. Weet iemand een oplossing?

floa1512 09-11-09 17:33

Beste divinius, bij mij zat Het ook goed vast. Was niet zichtbaar voor iTune, ibrickr en mijn pc zag hem ook niet.
Ik heb toen het volgende gedaan , via taakbeheer itune uitgezet , pc herstart , iTunes aangezet, telefoon gekoppelt aan de pc.
Hou daarna je home en power button tegelijk in tot je de appel weer ziet,
laat power button dan los en hou home button ingedrukt tot je een stekkertje ziet. Nu , shift ingedrukt houden en restore klikken.
Kies nu dan je custom firmware met activatie als het om een simlock toestel gaat ; anders een custom zonder activatie als daar geen simlock op zit. Hopelijk lukt het je zo wel. Laat het ff weten. Gr.

Divinius 09-11-09 17:49

Sorry maar het werkte niet :( Ik waardeer de inzet. Maar ik snap eigenlijk niet waarom ik iTunes moest uitzetten in mijn taakbeheer als ik daarna de pc weer opnieuw opstart. Want dan staat iTuneshelper toch weer aan? Hopelijk weet iemand anders de oplossing.

kal_el 09-11-09 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Divinius (Bericht 381751)
Sorry maar het werkte niet :( Ik waardeer de inzet. Maar ik snap eigenlijk niet waarom ik iTunes moest uitzetten in mijn taakbeheer als ik daarna de pc weer opnieuw opstart. Want dan staat iTuneshelper toch weer aan? Hopelijk weet iemand anders de oplossing.

post hierboven bedoelt dat je hem uitzet in de systeem configuratie bij opstartProgramma's denk ik?

Dit doe je door:
start => uitvoeren => tik: msconfig
dan kies je tabblad opstarten en vink je daar iTunes helper uit, dan gaat die niet opstarten als je de pc opnieuw boot.

Divinius 09-11-09 18:14

Nope, werkt niet. Hij geeft nog steeds de foutmelding 9 als ik hem weer probeer te restoren. :(

floa1512 09-11-09 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Divinius (Bericht 381774)
Nope, werkt niet. Hij geeft nog steeds de foutmelding 9 als ik hem weer probeer te restoren. :(

Oké , maar heb je dan wel gedaan wat ik allemaal screef behalve dat van iTunes uitzetten ? Anders probeer dat even.
Dus :
iTunes aan
telefoon koppelen aan je pc
ziet iTunes je iPhone wel dan doe je je telefoon uit via je power knop
ontkoppel dan je tefoon van je USB
hou nu dan je home knop ingedrukt en koppel hem aan je pc terwijl je je home ingedrukt blijft houden tot je het stekkertje ziet. Nu zegt iTunes dat het een iPhone heeft ontdekt dat hertelt moet worden. Klik dan op ok en dan shift restore en je custom selecteren en dan weer ok klikken.

Optie 2 :
ziet je pc en of iTunes je iPhone niet , dan laat je hem aan je USB terwijl iTunes aanstaat,
hou nu dan je home en power button ingedrukt tot je een appeltje ziet en dan alleen je power knop loslaten tot dat je een stekkertje ziet en dan pas je home knop loslaten. (niet eerder)
Nu Is hij dan weer zichtbaar voor iTunes en dan weer het zelfde verhaal : shift /restore en je firmware selecteren.

Laat ff weten hoe het gegan is, ook leuk voor derest hier met het zelfde probleem.
Succes

Divinius 10-11-09 16:51

Ik krijg gewoon nog steeds dezelfde foutmelding. Er is denk ik een probleem met het restoren. iTunes kan mijn iPhone wel altijd zien. Ik dacht misschien aan het volgende:
iTunes > Bewerken > Voorkeuren > Apparaten > Synchronisatiegeschiedenis opnieuw instellen? Ik heb er zelf nog niet op gedrukt, ik wil niet nog meer problemen veroorzaken.

floa1512 10-11-09 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Divinius (Bericht 382213)
Ik krijg gewoon nog steeds dezelfde foutmelding. Er is denk ik een probleem met het restoren. iTunes kan mijn iPhone wel altijd zien. Ik dacht misschien aan het volgende:
iTunes > Bewerken > Voorkeuren > Apparaten > Synchronisatiegeschiedenis opnieuw instellen? Ik heb er zelf nog niet op gedrukt, ik wil niet nog meer problemen veroorzaken.

Wat zegt iTunes dan àls hij je telefoon ziet ? Wat heb je tot nu toe gedaan ?
Heb je een t-mobile abo of niet. Als je een t-mobile abo hebt , moet je hem dan gewoon herstellen met iTunes.
Misschien ligt het aan je firmware.
Als ik weet wat voor toestel en abo je hebt , kan ik je een kinkje sturen waar je een firmware kan downloaden.

Divinius 10-11-09 17:52

Wanneer ik mijn iPhone met kabel in de computer steek zegt iTunes dat ik de iPhone moet herstellen wil ik hem kunnen gebruiken. Ik heb weliswaar een T-mobile abonnement maar dat is niet het officiële abonnement wat je bij de iPhone zou moeten krijgen. Ik heb iPhone 3GS Wit 16GB.

WDS001 10-11-09 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Divinius (Bericht 382251)
Wanneer ik mijn iPhone met kabel in de computer steek zegt iTunes dat ik de iPhone moet herstellen wil ik hem kunnen gebruiken. Ik heb weliswaar een T-mobile abonnement maar dat is niet het officiële abonnement wat je bij de iPhone zou moeten krijgen. Ik heb iPhone 3GS Wit 16GB.

Gewoon doen wat de iPhone zegt, herstellen met iTunes. Eventueel in DFU zetten als gewoon herstellen niet lukt.

floa1512 10-11-09 19:03

Wds001 heeft het juiste andwoord reeds gegeven. Gewoon herstellen met iTunes als je maar een t-mobile kaart erin stopt , zodat iTunes hem voor jou kan activeren.

Divinius 10-11-09 20:10

Ik denk niet dat jullie het snappen eerlijk gezegd. Ik heb de simkaart erin zitten en ik heb al heel vaak geprobeerd te herstellen. Maar ik kan hem niet herstellen want zodra de iPhone een balkje krijgt dat hij herstelt valt de iPhone plots uit en start hij opnieuw op met als gevolg dat iTunes een foutmelding (9) geeft.

WDS001 10-11-09 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Divinius (Bericht 382344)
Ik denk niet dat jullie het snappen eerlijk gezegd. Ik heb de simkaart erin zitten en ik heb al heel vaak geprobeerd te herstellen. Maar ik kan hem niet herstellen want zodra de iPhone een balkje krijgt dat hij herstelt valt de iPhone plots uit en start hij opnieuw op met als gevolg dat iTunes een foutmelding (9) geeft.

Al in DFU proberen herstellen?

Bento 10-11-09 22:25

Apple logo bij reboot, kan nu niets meer
 
Vanmiddag pakte ik m'n iPhone op en de home knop deed het ineens niet meer. Ik zette 'm uit en nu heb ik alleen een Appel op m'n scherm.

Heb hard reset (home + lock buttons) en [wiki=3400]DFU[/wiki] mode geprobeerd maar niets werkt, ik blijf het appeltje zien.

Help!

(En ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt en ja ik heb de topics doorgelezen maar ik kan helemaal niets met m'n telefoon dus dat werkt allemaal niet.)

WDS001 10-11-09 22:27

//Discussies samengevoegd.

DFU werkt normaalgezien altijd, ben je zeker dat je het goed doet?

Bento 10-11-09 22:27

Dat kan dus niet. Ik sluit 'm aan op iTunes... niet herkend. Ik probeer DFU mode, hard reset... niets werkt. Geen enkele knop of combinatie werkt, hij kan dus ook niet uit.

WDS001 10-11-09 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bento (Bericht 382425)
Dat kan dus niet. Ik sluit 'm aan op iTunes... niet herkend. Ik probeer DFU mode, hard reset... niets werkt. Geen enkele knop of combinatie werkt, hij kan dus ook niet uit.

Je doet het via deze handleiding en probeert dan te herstellen in iTunes? Vreemd als dat niet werkt.

Bento 10-11-09 22:32

Net geprobeerd, werkte niet helaas. De telefoon viel net wel uit omdat de batterij eindelijk eens op was, nu even aan de stroom en zo nogmaals proberen.

[edit]
Heel lang na het laden het appeltje gezien, toen trilde het ding ineens 2 maal en nu lijkt het weer te werken.

dannyrast 13-11-09 15:06

probleem
 
Ik heb een iphone 3g. ik wou hem gaan verkopen en ik had op fabriek instellingen gezet. dus alles verwijderen via instellingen enzo.
vanaf toen deed mijn iphone het niet meer hij blijft hangen bij de begin scherm met de apple logo.
hij word niet herkent door pc en ook niet in itune.
ik heb een beetje van alles geprobeerd wat er word in de forums gezegd maar tot nu toe lukt niks.
werd mij verteld dat ik geen bestuuring systeem meer heeft moet opnieuw geinstalleerd worden


mijn vraag is hoe doe ik dat?????

kan iemand me helpem

De Generaal 13-11-09 15:17

// Samengevoegd

In de toekomst graag, eerst de zoekfunctie gebruiken ;)

dureco 15-11-09 23:02

vast lopen
 
goedenavond,

Hopenlijk kan iemand hierbij helpen! vanmiddag via cydia programma updates gedaan! had de iphone aan de computerhangen... kom ik terug staat appel logo in beeld en deed niks meer! heb trouwens 3g 16

nou iphone werd niet herkend helemaal niks meer.. paar keer hard reset gedaan maar mocht ook niet baten, heb hem in dfu gezet en laten restoren naar 3.1.2 draaide altijd 3.1 (dacht loopt hij misschien niet weer vast) gedaan en zou met blackra1n de jail.. doen zegt dat hij done is maar.... iphone reboot niet! hard reset en geen blackra1n... nu dacht ik dan doe ik Ih8sn0w en custom er op!- heb t-mobile dus zonder activatie gedownload! kreeg foutmelding dat die niet kon worden hersteld...dus dacht dan maar weer de restore erop.. gedaan maar ging anders dan gepland. na restore begin scherm en pin code erop.... kreeg gelijk fout code in itunes... ik kan er dus nu helemaal niks mee... heeft iemand een idee? heb xp draaien


met vriendelijke groet

jorrit

Germana 16-11-09 01:30

oke, Ik ben nu eenmaal de slimste niet :-( Ik heb geen windows, maar mac. Kan de programma's iBrickr, IphoneBrowser of Winscp alleen voor Windows vinden.
Ik heb dus hetzelfde probleem en heb hard reset meermaals geprobeerd, maar helpt niets.
Als ik het goed begrijp en ik gebruik de DFU methode, dan verlies ik alles wat via installer op mijn phone staat? Wat kan ik doen zonder mijn gegevens te verliezen??

pattaya 21-11-09 09:46

Goedemorgen heb vandaag ook cydia update gedaan in een kreeg ik na een tijd een apple logo mijn iphone doet niks meer wie kan mij helpen,ik heb iphone 3g en gejailbreak met redsn0w.
Hij doet het weer mijn iphone ik dank de moderator.

WDS001 21-11-09 09:58

//Discussies samengevoegd.

remystorm 25-11-09 20:16

Hey,

Aangezien ik niet bepaald een held ben wat betreft WinSCP (of enig ander aspect van de iPhone), en ik dit niet uit de wiki begreep, is mijn vraag hoe ik WinSCP kan gebruiken op mijn iPhone als ik slechts dat mooie zilveren appeltje heb staan? Excuses als dit al ergens uitgelegd staat, maar heb zelf niets hierover kunnen vinden.

Ik wil WinSCP gebruiken aangezien ik, tenzij ik in Recovery Mode ga, geen reactie krijg van mijn computer dat de iPhone gedetecteerd wordt.

Met vriendelijke groet,
Remy Storm

EliasBrugs 29-11-09 18:11

Apple logo blijft hangen, HELP MIJ!
 
Hallo Iphoneclub leden,

Ik heb een probleem ik installeerde iets in Cydia toen viel mijn iPhone oppeens uit. Ik starte hem op en en het Apple logotje blijft de hele tijd in beeld. Itunes herkent mijn iPhone 3G 8GB 3.0. Ook niet meer. Ik had een tutorial op de site al gebrobeerd (http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips...-logo-windows/) maar dat IphoneBrowser vindt mijn iPhone niet. Ik heb al van alles gebrobeerd maar niks lukt.

Ik ben al sinds 12 uur in de ochtend bezig vandaag om dit probleem op te lossen. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet Elias

WDS001 29-11-09 18:22

//Discussies samengevoegd, in het vervolg zelf even zoeken ;)

EliasBrugs 29-11-09 18:51

Ik heb iBricker gedownload ik heb iPhonebrowser gedownload maar ze vinden allebei niet mijn iPhone, wie kan mij helpen!?

WDS001 29-11-09 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EliasBrugs (Bericht 388815)
Ik heb iBricker gedownload ik heb iPhonebrowser gedownload maar ze vinden allebei niet mijn iPhone, wie kan mij helpen!?

Zet je iPhone in DFU en herstel hem dan.

EliasBrugs 29-11-09 18:56

Sorry ik ben niet zo bekend in die dingen zoals DFU en herstellen.

WDS001 29-11-09 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EliasBrugs (Bericht 388822)
Sorry ik ben niet zo bekend in die dingen zoals DFU en herstellen.

Daarvoor hebben we dan ook een wiki ;) [wiki]DFU[/wiki] in de wiki.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:51.