iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

nikola14 23-04-10 11:30

Ik heb precies het zelfde gehad, maar dan met een Ipod. Ik heb hem naar een Apple winkel gebracht en zelfs zij konden er niets aan doen. Toen heb ik gewoon een nieuwe gekregen van Apple.
gr

shrekkie19 23-04-10 11:39

Gaat het hier om een Nederlands toestel of uit het buitenland?

nikola14 23-04-10 11:42

Ik heb hem gewoon in NL gekocht, en ook weer ingeleverd.

shrekkie19 23-04-10 11:45

Oke, dan heb ik geen idee. sorry

nikola14 23-04-10 12:00

sorry, miscommunicatie, ik ben Nikola14 en niet Apengebaar :D

apengebaar 23-04-10 15:48

Reactie op shrekkie19
 
Voor zover ik het weet is het een Nederlands toestel.
Maakt dit uit?

Wordt hier iemand gek!:eek:

shrekkie19 23-04-10 16:48

Van een Nederlands toestel komt het niet bekend voor.
Je kan proberen om blackra1n te draaien.
Of dit gaat helpen weet ik niet.

De Generaal 23-04-10 18:16

// Topics samengevoegd.

@Apengebaar.

Neem eens een kijkje in dit topic ;). Hier staan wat tips gepost die je kunnen helpen bij dit probleem.

Forward_observer 04-05-10 01:04

witte appel start niet meer op
 
Op onverklaarbare wijze start mijn iphone 3gs niet meer op. ik heb hem uitgezet op de normale manier en bij opstarten kwam alleen het witte apple icoontje. verder niks. nu heb ik een beetje zitten lezen op dit fora en gezien dat je dmv de optie waarbij je uiteindelijk een itunes icoon met usb kabeltje op je scherm krijgt en een opgestart Itunes op je pc een herstel moet maken.

nu heb ik een vraag, van oorsprong komt mijn iphone uit GB. zelf heb ik er versie 3.1.2 opgezet. Kan ik nu gewoon de herstel optie vanuit Itunes indrukken of ben ik dan alles kwijt?

ik had voordat ik de iphone kocht al een Tmobile abbo en deze gebruik ik nu op mijn iphone.

baal er wel van dat mijn iphone het niet meer doet zo ineens :mad:

ramon_hagedoorn 04-05-10 01:26

weet iemand iets over kraken van de 3.1.3

erikroeier 04-05-10 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramon_hagedoorn (Bericht 446972)
weet iemand iets over kraken van de 3.1.3

neem aan dat je met kraken een jailbreak bedoeld. En ja daar is meer over duidelijk maar dan zit je hier niet in het goede topic. Ga maar op pagina 2 kijken bij het iphoneclub nieuws. dan is er iets genaamd Spirit

Ajacied007 04-05-10 18:11

wie weet hoe ik in dfu kom zonder mijn aan/uit knop te gebruiken?
die is nam kapot en ik kan dus niet in dfu komen..
dank

Legend7 05-05-10 17:45

Iphone 1G blijft hangen op het Apple-logo met dat bewegende cirkeltje erin. Iemand die weet hoe dit opgelost kan worden. Al heel lang niet meer aan geweest, dus dat zal de oorzaak wel zijn. Een App zal dus niet de oorzaak zijn. Iemand?

patje26 07-05-10 09:17

Alleen het Apple logo bij opstarten Iphone
 
Goeiedag,

Ik krijg mijn Iphone niet meer aan.
Als ik de powerknop 2 sec ingedrukt houdt dan krijg ik het apple logo in beeld maar dat verdwijnt weer na 6/7 seconden.
Ik heb dit probleem sinds gisteren. Toen was de batterij op en sindsdien krijg ik hem dus niet meer aan.

Ik krijg hem wel in DFU mode en ook weer terug in normale mode maar aangaan is er niet bij.
Iemand tips???

ps. Hij hangt nu aan de gewone netoplader

skatemaster112 07-05-10 13:36

ik heb hetzelfde probleem.. ik was bezig met een herstel, maar dat duurde zo lang dat ik de home- en powerknop indrukte.. daarna geprobeerd aan te zeteen, amar krijg alleen maar apple logo... betekent dit dat hij nog steeds bezig is met herstel? denk het niet..

ps: bij mij blijft het apple logo staan, dus hij gaat niet meer weg, alleen als ik weer de home- en powerknop indruk

De Generaal 07-05-10 13:41

// Samengevoegd

woutizle 08-05-10 10:29

Iphone springt niet meer op
 
Hey,

Mijn Iphone wilt niet meer opstarten. Ik steek hem in de usb of in het stopcontact en hij springt op. Het appeltje komt op het scherm en 15 of 30 seconden later springt hij gewoon terug af. Ik heb al geprobeerd om de hulpprogramma's te raadplegen maar ik krijg gewoon geen connectie bij WinSCP. Ik vind ook niet waar ik mijn host-name kan vinden. Ik vind het IP niet want ik geraak niet in de Iphone. Kunnen jullie mij helpen? Kheb echt geen zin om te rebooten!!!

Mvg,
Woutizle

WDS001 08-05-10 10:33

iPhone in DFU zetten en herstellen in iTunes.

joostx2 08-05-10 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 449215)
iPhone in DFU zetten en herstellen in iTunes.

Das nu net het probleem. Dat lukt niet.

Ik krijg dan een melding : Deze iPhone kan niet worden hersteld.

Weet iemand hier een oplossing voor?

(is trouwens een 3GS 16GB, 3.1.2 met JB)

frankib 09-05-10 21:16

hi,

Mijn iphone is vastgelopen bij het appel schermpje en ik heb al een harde reset geprobeerd maar hij blijft maar hangen bij de appel.
Ik heb 'm ook via itunes te herstellen door de knoppen in te drukken terwijl hij aan de computer hangt, vervolgens krijg ik een kabeltje te zien en iets met itunes MAAR dan wil itunes ineens een update gaan uitvoeren en dan ben ik bang dat hij naar 3.1.3 gaat met alle gevolgen van dien, klopt dit?

vr.gr.
frankib

iTelefoon 14-05-10 18:50

iPod Touch 3g 3.1.3 jailbreak crash
 
Hallo,
Zojuist is mijn itouch 3g 32gb gecrashed. Ik heb hem gejailbreaked met spirit.

Ik downloadde iets in cydia. Zodra de download klaar was klikkte ik op 'restart springboard'. Zodoende respringde mijn ipod. Maar vreemd genoeg crashte hij. Ik zag niet wat er op dat moment gebeurde maar het beeld blijft hangen op het opstart scherm (apple logo). Verder gebeurt er niks. Als ik op de home en power button tegelijk druk valt het scherm na een paar seconden uit. Druk ik dan weer op de power button, dan komt hij weer bij het logo. Verder niets. Zo nu en dan komt er ook een 'laadcirceltje' in beeld.
Ik heb hem ook de beterij laten leeglopen maar dat helpt niet.

De ipod wordt ook niet herkend in itunes, dus herstellen lukt niet. Heeft iemand dit eerder meegemaakt of een oplossing?

Groet,

De Generaal 14-05-10 19:17

// Samengevoegd

Dit topic al eens doorgekeken?

wisefire 15-05-10 03:16

hi all,

i have a similar problem, and searched all over for a solution..
ive read most of this topic, but no success as of yet.

ive got one of the rarer 3gs MC models that works with an untethered jailbreak. and have used it like that for quite some time. you know what.. i'll give full stats here.

3gs 16gb MC-model untethered jailbreak using blackra1n.
running 3.1.2 and 05.11.07 baseband.
blacksn0w unlocked, but not hacktivated (needed to run a dual sim for a while, but i have a correct sim for the locked iphone)
SHSH blob is on file with saurik.

desktop computer:
intel iMac running leopard 10.5.8
no access to a windows based machine


MY PROBLEM:

I'm not sure if i want to call it a blackra1n boot loop, as blackra1n has nothing to do with it initially.

after resetting network settings (i didnt know, or just ignorant, as i had this problem once before after network reset, but it rebooted after a while into mobilesubstrate safemode)

it now displays the apple logo for about 10 minutes flashes white for a moment, goes black and back to the apple logo.

i CAN get it into recovery mode (with the usb plug and itunes logo) and DFU mode with the screen black and itunes picking it up.

i CAN get iRecovery to pick it up while in normal recovery mode, but the commands stated at various locations around the net (setenv auto-boot true, etc) dont seem to work, and "printenv" doesnt give me any feedback, just the prompt again.

iphone explorer doesnt see anything, no matter what mode i'm in.

reRAINing it with blackra1n doesnt work, ive tried about 6 times. it doesnt get into the blackra1n loop as previous posters have stated. not even when starting blackra1n before the normal recovery mode, it DOES RAIN successfully, i get to see geohots face on my iphone and blackra1n on my Mac does confirm it has worked, but thats it..



my objective is to get it running again, without data loss, got some fairly important stuff on it.

so forum.. what am i missing here, or doing wrong.

benno13 15-05-10 14:49

Ik had het probleem dat ik continu op het connect to itunes scherm bleef hangen.
toen kon ik nog wel blackrain draaien, en zag ik de afbeelding van blackrain op mijn iphone.

maar inmiddels zit ik al niet eens meer in de recovery mode, maar zit ik vast in de DFU mode. wat ik ook doe en hoelang ik de home +aan/uit button inhoud, ik kom er niet uit.
ook blackrain draaien heeft geen nut aagezien hij zegt waiting for device...

itunes herkent de iphone wel als zijnde in recovery mode. en met usb-view kan ik zien dat hij in DFU mode staat : [port2] DeviceConnected : Apple Recovery (DFU) USB driver.

hoe kom ik hier uit?

Dutchdevil_ 17-05-10 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 405307)
Fijn te weten dat het is gelukt.
Graag gedaan


Ook mijn held!:d

Hij deed het niet maar nu pakt ie hem weer thnx!:d:d:d

sannetjeislief 17-05-10 19:20

Crash bij cydia update..
 
Hallo,

Mijn cydia had 2 updates eentje was backgrounder dacht ik en de andere sb settings. Ik verloor mn internet verbinding dus kreeg snel de melding time out etc hij was toen opnieuw aan het laden toen heb ik op de home knop gedrukt waarna de iphone zwart werd. ik zet hem nu aan en krijg continu alleen maar het appeltje op mn scherm

HELP!

Cappie88 18-05-10 10:49

ik zit met het volgende:
Terwijl ik aan het bellen was viel mijn Iphone 3gs uit doordat de batterij leeg was. Ik heb hem vervolgens weer aan de lader gelegd maar hij wilde, 1 niet meer opladen, en springt telkens als ik hem aan de computer gooi of de oplader na 10 seconden automatisch op het appel tekentje dat je normaliter krijgt bij het opstarten. Hier blijft hij 5 min op hangen en dan komt er zo´n rondje te staat dat hij aan het nadenken is, hier slaat hij vast. Itunes herkent hem ook niet.....Wat nu???

gr.

ab156 18-05-10 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cappie88 (Bericht 453595)
ik zit met het volgende:
Terwijl ik aan het bellen was viel mijn Iphone 3gs uit doordat de batterij leeg was. Ik heb hem vervolgens weer aan de lader gelegd maar hij wilde, 1 niet meer opladen, en springt telkens als ik hem aan de computer gooi of de oplader na 10 seconden automatisch op het appel tekentje dat je normaliter krijgt bij het opstarten. Hier blijft hij 5 min op hangen en dan komt er zo´n rondje te staat dat hij aan het nadenken is, hier slaat hij vast. Itunes herkent hem ook niet.....Wat nu???

gr.

Probeer eens het toestel in DFU te krijgen, meestal moet het probleem van het herkennen dan wel een eind over zijn!:rolleyes:

Cappie88 18-05-10 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ab156 (Bericht 453653)
Probeer eens het toestel in DFU te krijgen, meestal moet het probleem van het herkennen dan wel een eind over zijn!:rolleyes:

tried that before, meerdere malen maar hij blijft maar op het apple logo staan en er wordt niks herkend:confused:

manuel1976 18-05-10 17:24

gaat niet aan
 
hey hallo heb een vraag mijn iphone 3g gaat niet meer aan krijg alleen apple logo te zien en valt dan weer uit en itunes ziet m ook niet

hholwerda 19-05-10 07:29

Goedemorgen,

Mijn apple logo blijft ook hangen, heb het topic al doorgelezen en iBrickr gedownload, maar daar pakt hij hem niet mee.
Gisteravond deed ik hem uit en ging hem opladen toen bleef hij hangen met het apple logo in beeld.
Heb gisteren er niets opgezet of geinstalleerd.
Wie weet wat ik kan doen om hem weer aan de praat te krijgen?

Heb dit nog niet eerder gehad, heb hem al een tijdje nooit problemen gehad.

Alvast bedankt

Nu wil ik hem dus restoren met home en sleep knop ingedrukt houden. En via Itunes herstellen.
Maar waar gaat hij naar terug dan? Ik heb hem laten unlocken en hij is toen meteen gejailbreaked.
Ben ik dan alles kwijt en zit er dan weer een simlock op? Hij is orgineel van t-mobile.
Moet ik hem dan weer laten unlocken?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

benno13 19-05-10 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benno13 (Bericht 452434)
Ik had het probleem dat ik continu op het connect to itunes scherm bleef hangen.
toen kon ik nog wel blackrain draaien, en zag ik de afbeelding van blackrain op mijn iphone.

maar inmiddels zit ik al niet eens meer in de recovery mode, maar zit ik vast in de DFU mode. wat ik ook doe en hoelang ik de home +aan/uit button inhoud, ik kom er niet uit.
ook blackrain draaien heeft geen nut aagezien hij zegt waiting for device...

itunes herkent de iphone wel als zijnde in recovery mode. en met usb-view kan ik zien dat hij in DFU mode staat : [port2] DeviceConnected : Apple Recovery (DFU) USB driver.

hoe kom ik hier uit?

niemand? ik zit inmiddels al tijdje met dit probleem, maar zie het echt niet zitten om te herstellen naar 3.1.3:S

hholwerda 19-05-10 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hholwerda (Bericht 453953)
Nu wil ik hem dus restoren met home en sleep knop ingedrukt houden. En via Itunes herstellen.
Maar waar gaat hij naar terug dan? Ik heb hem laten unlocken en hij is toen meteen gejailbreaked.
Ben ik dan alles kwijt en zit er dan weer een simlock op? Hij is orgineel van t-mobile.
Moet ik hem dan weer laten unlocken?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Kan iemand mij vertellen of hij dan weer geblokkeerd is met T-mobile?
En dat ik gewoon weer kan bellen met HI?

Dan kan ik hem namelijk vandaag restoren.

ButcherJF 19-05-10 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benno13 (Bericht 453979)
niemand? ik zit inmiddels al tijdje met dit probleem, maar zie het echt niet zitten om te herstellen naar 3.1.3:S

Heb je de SHSH gegevens opgeslagen? Dan kun je een custom 3.1.2 c.q. 3.1.3 proberen. Zo niet, zit je vast aan de originele 3.1.3 en dus aan een simlock.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hholwerda (Bericht 453997)
Kan iemand mij vertellen of hij dan weer geblokkeerd is met T-mobile?
En dat ik gewoon weer kan bellen met HI?

Dan kan ik hem namelijk vandaag restoren.

Als je herstelt met de originele 3.1.3 zit er weer de simlock van T-Mobile op. En die is niet te unlocken.

hholwerda 19-05-10 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 454000)
Als je herstelt met de originele 3.1.3 zit er weer de simlock van T-Mobile op. En die is niet te unlocken.

Ik wil hem herstellen met Itunes, daar heb ik nog niet de nieuwe 3.1.3 geinstalleerd.
Dus als ik het goed gebruik, kan ik hem restoren met Itunes 3.1.2 en dan is hij weer simlock vrij?
Ik had mijn Iphone gekocht met t-mobile simlock, ben bij iemand geweest en die heeft hem geunlocked zodat ik met HI kan bellen etc.

Kan ik hem dan gewoon nu restoren, sorry maar ben een leek.

benno13 19-05-10 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 454000)
Heb je de SHSH gegevens opgeslagen? Dan kun je een custom 3.1.2 c.q. 3.1.3 proberen. Zo niet, zit je vast aan de originele 3.1.3 en dus aan een simlock.

Als je herstelt met de originele 3.1.3 zit er weer de simlock van T-Mobile op. En die is niet te unlocken.

Nee ik heb geen SHSH gegevens opgeslagen, is er een manier om dit te omzeilen?

want ik zit dus met een amerikaanse simlock, en heb geen AT&T kaartje...:S

of moet ik dan hacktiveren? of is dat dan weer nog niet uit voor 3.1.3?

ButcherJF 19-05-10 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hholwerda (Bericht 454031)
Ik wil hem herstellen met Itunes, daar heb ik nog niet de nieuwe 3.1.3 geinstalleerd.
Dus als ik het goed gebruik, kan ik hem restoren met Itunes 3.1.2 en dan is hij weer simlock vrij?
Ik had mijn Iphone gekocht met t-mobile simlock, ben bij iemand geweest en die heeft hem geunlocked zodat ik met HI kan bellen etc.

Kan ik hem dan gewoon nu restoren, sorry maar ben een leek.

iTunes zal automatisch de originele 3.1.3 er op zetten. Niet doen dus, dan ben je weer gelocked.
Wat je nog zou kunnen proberen is de custom (= aangepaste) 3.1.3 voor de 3G te installeren. Kijk hier hoe, daar staat ook de custom. Lees de eerste post even goed door hoe e.e.a. moet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benno13 (Bericht 454040)
Nee ik heb geen SHSH gegevens opgeslagen, is er een manier om dit te omzeilen?

want ik zit dus met een amerikaanse simlock, en heb geen AT&T kaartje...:S

of moet ik dan hacktiveren? of is dat dan weer nog niet uit voor 3.1.3?

Weinig kans, maar je zou nog eens de custom kunnen proberen. Zie de post hierboven voor het hoe en wat; jij moet alleen die voor de 3GS hebben. Niet geschoten....

hholwerda 19-05-10 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 454048)
iTunes zal automatisch de originele 3.1.3 er op zetten. Niet doen dus, dan ben je weer gelocked.
Wat je nog zou kunnen proberen is de custom (= aangepaste) 3.1.3 voor de 3G te installeren. Kijk hier hoe, daar staat ook de custom. Lees de eerste post even goed door hoe e.e.a. moet.


Ok dank je wel, zal vanavond even proberen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 454048)
iTunes zal automatisch de originele 3.1.3 er op zetten. Niet doen dus, dan ben je weer gelocked.
Wat je nog zou kunnen proberen is de custom (= aangepaste) 3.1.3 voor de 3G te installeren. Kijk hier hoe, daar staat ook de custom. Lees de eerste post even goed door hoe e.e.a. moet.

Sorry heb nog één vraagje, moet ik die hebben met activatie of zonder activatie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hholwerda (Bericht 454072)
Sorry heb nog één vraagje, moet ik die hebben met activatie of zonder activatie


Sorry zie het nu, vraag niet gesteld........;)

benno13 19-05-10 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 454051)
Weinig kans, maar je zou nog eens de custom kunnen proberen. Zie de post hierboven voor het hoe en wat; jij moet alleen die voor de 3GS hebben. Niet geschoten....

Custom heb ik ook al geprobeerd, maar dit geeft mij steeds de foutmelding 1600/1604.
ook krijg ik hem sinds enkele dagen op geen enkele manier uit de DFU mode(ook niet door de batterij leeg te laten lopen)

maar hoe zit het dan met hacktiveren en/of een AT&T kaartje?

hholwerda 19-05-10 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 454048)
iTunes zal automatisch de originele 3.1.3 er op zetten. Niet doen dus, dan ben je weer gelocked.
Wat je nog zou kunnen proberen is de custom (= aangepaste) 3.1.3 voor de 3G te installeren. Kijk hier hoe, daar staat ook de custom. Lees de eerste post even goed door hoe e.e.a. moet.

Heb het geprobeerd, maar hij wil steeds 3.1.3 erop zetten en dat kan niet, want dan kan ik hem niet unlocken.

Dus wat moet ik nu doen?

Heel vreemd :eek: allemaal hij doet het weer, heb niks gedaan, ineens was hij er weer.
Gelukkig maar, ben weer gelukkig nu...............:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.