iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5994-iphone-start-niet-meer-op-continu-appeltje-op-scherm-verzameltopic.html)

pimgo 16-08-10 17:53

klinkt niet echt goed. broer heeft ong. het zelfde!

oOdaanOo 22-08-10 21:45

ik heb nu een iphone 4 met 4.0.1 maar die loopt ook vast alleen maar dat apple in beeld waar kan je het beste mee opniew opstarten .. ik kan em niet resseten omdat ik em dan niet meer kan jailbreaken enz.. wie kan me helpen

Pelle4495 23-08-10 08:12

Heb je je SHSH blobs opgeslagen? Make My Life Easier in Cydia? Zoja firmware waarvan de SHSH blobs zijn opgeslagen downloaden (googelen naar iphone firmware. een van de eerste resultaten) dan zorgen dat je host bestand gepatcht is (er is genoeg te vinden hierover in het iPhone Forum) en iPhone in DFU zetten. Daarna Shift herstel en de gedownloade firmware selecteren en herstlellen. Als dat niet werkt kun je ook nog Recovery mode gebuiken. Er is hierover zat te vinden op het iPhone Forum. Daarna weer jailbreaken met JailbreakMe backup terugzetten enz...

Poitrrr 25-08-10 21:41

Dit is zuur zeg, heb vanmiddag eindelijk een splinternieuwe iphone 4 kunnen bemachtigen, wilde hem updaten naar 4.0.2 en krijg nu elke keer de 1004 error. 1x nog de 3006.
Heb itunes al opnieuw geïnstalleerd, toestel is niet jailbroken.. Wil zichzelf rebooten als balkje 3/4 vol is, maar krijg dan de foutmelding...

Iemand enig idee wat ik hier mee moet? Terug naar de winkel vrees ik, maar goed als ik het zelf op kan lossen scheelt me dat weer een ritje.

Michel15 25-08-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Poitrrr (Bericht 545116)
Dit is zuur zeg, heb vanmiddag eindelijk een splinternieuwe iphone 4 kunnen bemachtigen, wilde hem updaten naar 4.0.2 en krijg nu elke keer de 1004 error. 1x nog de 3006.
Heb itunes al opnieuw geïnstalleerd, toestel is niet jailbroken.. Wil zichzelf rebooten als balkje 3/4 vol is, maar krijg dan de foutmelding...

Iemand enig idee wat ik hier mee moet? Terug naar de winkel vrees ik, maar goed als ik het zelf op kan lossen scheelt me dat weer een ritje.

heb je ooit je hostfile aangepast voor een andere iPhone ?

http://discussions.apple.com/thread....readID=2480871

Poitrrr 25-08-10 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 545128)
heb je ooit je hostfile aangepast voor een andere iPhone ?

Apple - Support - Discussions - Error 1004 while trying to restore my ...

Dat zou best eens kunnen!

Heb hem nu via tinyumbrella uit DFU geschopt en daarna ging ie zichzelf herstellen. Nu staat er 4.0.2 op en werkt alles naar behoren.

*edit* En me hostfile aangepast voor de zekerheid.

ak 47 26-08-10 23:02

Hoi,

Ik heb sinds vanmiddag een iphone 4 in bezit, nu heb ik daar beetje mee gespeeld en gedaan. toen de jailbreak van jailbreakme.com erop gezet, dit ging goed totdat cydia iets wou updaten hierna is die voor geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen

Heb herstellen in Itunes geprobeerd maar daar kan die de software wel uitpakken (telefoon in recovery-mode) maar niet registreren bij apple omdat de servers niet berijkbaar zijn,

Heeft iemand een oplossing want word er niet echt vrolijk van, danku

lennart330 29-08-10 01:08

Beste iedereen,


Ik heb jullie hulp nodig. Mijn 3gs doet sinds vanmiddag niets meer. Ik heb een nieuw scherm erin gezet, toen deed hij het nog goed, maar na de update naar 4.0.2 blijft hij in het scherm met het appeltje hangen. Na een paar minuten komt dat rondje draaiend waaraan je kan zien dat hij bezig is en vervolgens gaat hij rebooten.

Ik krijg hem hier met geen mogelijkheid uit.

Het gekke is dat Itunes hem wel herkend; aan Itunes te zien zou er niks aan de hand moeten zijn.

Help!:confused:

franklin 30-08-10 01:14

Hmmzz ik heb een probleem.... Netjes gejailbraiked volgens jailbreakme.com:)
Nu wilde ik mn iphone aan een vriend geven. Ik netjes iphone gegevens resetten op de iphone zelf. Nu springt hij vast en zie ik t apple logo... ook Itunes herkent m niet meer... wat moet ik doen :( help us please !!

thnx

Pelle4495 30-08-10 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franklin (Bericht 548957)
Hmmzz ik heb een probleem.... Netjes gejailbraiked volgens jailbreakme.com:)
Nu wilde ik mn iphone aan een vriend geven. Ik netjes iphone gegevens resetten op de iphone zelf. Nu springt hij vast en zie ik t apple logo... ook Itunes herkent m niet meer... wat moet ik doen :( help us please !!

thnx

Probeer je iPhone in recovery mode te zetten. Als dat niet werkt DFU. Hoe je dit doet is genoeg over te vinden op het iPhone forum. En daarna herstellen. Als je je shsh blobs met cydia of TinyUmbrella kan je op 3.1.3 blijven. Anders moet je naar 4.0.2 bij mijn weten. Edit: in je profiel staat dat je geen jailbreak hebt maar in de post staat van wel. Aub even aanpassen. Zo kunnen mensen je beter helpen.

eek-87 30-08-10 12:13

Hetzelfde
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennart330 (Bericht 548225)
Beste iedereen,


Ik heb jullie hulp nodig. Mijn 3gs doet sinds vanmiddag niets meer. Ik heb een nieuw scherm erin gezet, toen deed hij het nog goed, maar na de update naar 4.0.2 blijft hij in het scherm met het appeltje hangen. Na een paar minuten komt dat rondje draaiend waaraan je kan zien dat hij bezig is en vervolgens gaat hij rebooten.

Ik krijg hem hier met geen mogelijkheid uit.

Het gekke is dat Itunes hem wel herkend; aan Itunes te zien zou er niks aan de hand moeten zijn.

Help!:confused:

Ik heb precies hetzelfde, alleen dan met een 3G. Scherm blijft springen tussen wit appeltje, draaiend rondje erdoorheen en zwart. Als ik hem uitzet blijft hij wel uit maar als hij aanstaat dan zit hij in de loop. Geen jailbreak. Heb eigenlijk geen idee hoe het kan, was gewoon bezig met maps waarnaar hij op een gegeven moment weigerde. Toen opnieuw opstarten wat dus niet meer wou.

Heb geprobeerd zowel in DFU als recovery mode te herstellen, of +shift te herstellen maar niks helpt. iTunes doet alsof er niets aan de hand is, ik kan synchroniseren en alles bekijken maar op het scherm blijft gewoon het appel staan...

Wie o wie?

iberno 30-08-10 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ak 47 (Bericht 546490)
Hoi,

Ik heb sinds vanmiddag een iphone 4 in bezit, nu heb ik daar beetje mee gespeeld en gedaan. toen de jailbreak van jailbreakme.com erop gezet, dit ging goed totdat cydia iets wou updaten hierna is die voor geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen

Heb herstellen in Itunes geprobeerd maar daar kan die de software wel uitpakken (telefoon in recovery-mode) maar niet registreren bij apple omdat de servers niet berijkbaar zijn,

Heeft iemand een oplossing want word er niet echt vrolijk van, danku

probeer t zelf ook voor de zoveelste keer met nu n andere methode... keep you posted of dat lukt... maar deze berichten zinnen mij niet na n week vakantie (dat meerdere mensen nu overleden iPhone's lijken te hebben, of in comateuse toestand iig)... had precies t zelfde met iPhone4 van beste vriend gedaan, nadat mijn eigen met succes gejailbreakt was..

lennart330 30-08-10 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eek-87 (Bericht 549163)
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan met een 3G. Scherm blijft springen tussen wit appeltje, draaiend rondje erdoorheen en zwart. Als ik hem uitzet blijft hij wel uit maar als hij aanstaat dan zit hij in de loop. Geen jailbreak. Heb eigenlijk geen idee hoe het kan, was gewoon bezig met maps waarnaar hij op een gegeven moment weigerde. Toen opnieuw opstarten wat dus niet meer wou.

Heb geprobeerd zowel in DFU als recovery mode te herstellen, of +shift te herstellen maar niks helpt. iTunes doet alsof er niets aan de hand is, ik kan synchroniseren en alles bekijken maar op het scherm blijft gewoon het appel staan...

Wie o wie?


Ik heb het (misschien rare) idee dat dit een soort van bios fout is. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen? Zo ja, hoe kan het bios gereset worden?:confused:

iberno 30-08-10 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ak 47 (Bericht 546490)
Hoi,

Ik heb sinds vanmiddag een iphone 4 in bezit, nu heb ik daar beetje mee gespeeld en gedaan. toen de jailbreak van jailbreakme.com erop gezet, dit ging goed totdat cydia iets wou updaten hierna is die voor geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen

Heb herstellen in Itunes geprobeerd maar daar kan die de software wel uitpakken (telefoon in recovery-mode) maar niet registreren bij apple omdat de servers niet berijkbaar zijn,

Heeft iemand een oplossing want word er niet echt vrolijk van, danku

probeer t zelf ook voor de zoveelste keer met nu n andere methode... keep you posted of dat lukt... maar deze berichten zinnen mij niet na n week vakantie (dat meerdere mensen nu overleden iPhone's lijken te hebben, of in comateuse toestand iig)... had precies t zelfde met iPhone4 van beste vriend gedaan, nadat mijn eigen met succes gejailbreakt was..

UPDATE
Hmz... had 4.0.1. firmware gedownload maar iTunes zegt dat deze niet compatibel is... iemand zelfde probleem? Iemand tips? Ik denk dat die vriend m met 4.0.2. ontvangen heeft...

Is er niet iemand die een firmware waarbij de baseband ook gefikst word?

ak 47 30-08-10 23:26

Bij mij is het opgelost. Ik heb lang geprobeerd om versie 4.0.1 erop te Zette. Maar dit mislukte steeds omdat die de servers van appels niet kon vinden( ik denk voor de shsh code te verifiëren ) hierdoor heb ik versie 4.0.2 geinstaleerd. Dit is ook pas na 3 x gelukt.

Ik had ook host bestand aangepast dus die moest ook weer orgineel worden.

Helaas moet ik dus wachten op de nieuwe ios4.1 en de bijbehorende jailbreak.

iberno 30-08-10 23:27

Ga nu dit downloaden en morgen proberen... HackStore: [How-To] Downgrade Firmware 4.0.2 to 4.0.1 without your SHSH saved indien iemand zich vannacht verveeld met t zelfde probleem en t opgelost krijgt hoor ik t wel!

iberno 31-08-10 23:55

goed! Hij doet het weer! Vraag me niet hoe maar t is gelukt... de bovenstaande link is zoals je hebt gelezen op iphoneclub.nl front page en op de website zelf niet meer zo zinvol, maar een restore naar 4.0.2 (waar hij w.s. ook mee geleverd is) werkte wel! :-D Ik blij, beste vriend is weer beste vriend... of omgekeerd eigenlijk haha

Tim2607 01-09-10 16:52

Beste Forumleden,

Ik heb jullie hulp nodig. Ongeveer 3 weken geleden mijn iPhone 4 32 GB opgehaald en 2 dagen later op vakantie gegaan naar Spanje. Daar kwamen de volgende problemen naar boven:

- keyboard van regelmatig weg van het touchscreen tijdens het typen, af en toe reageert die niet eens.

- de camera loopt regelmatig vast. De applicatie start wel op, maar blijft dan totaal vasthangen. Keert ook niet terug naar menu na gebruik van homing button. Idem met iMovie, veel gele driehoekjes met een ! erin.

- iPhone wordt gloeiend heet, terwijl hij op standby staat en alle multitasking is afgesloten. Dit is zowel in Spanje als Nederland het geval, dus het ligt niet aan het weer. De temperatuur ligt tegen de 50 graden celsius aan (iets lager op het oppervlakte van het hoesje).

Nou ben ik net 2 dagen terug van vakantie en heb ik T- mobile gebeld. Daarnaast ben ik verzekerd bij ProAssist. Nou vertelde iemand mij van de klantenservice dat ik daarbij gebruik moest maken van mijn verzekering van ProAssist maar volgens mij valt dit nog steeds onder de fabrieksgarantie ofniet? De iPhone is namelijk niet Gestolen, Gevallen of van de buitenkant beschadigd. Het lijken eerder Hardware problemen.

Ik zou graag willen weten hoe jullie dit zouden aanpakken omtrent de verzekering en de fabrieksgarantie van T- mobile.

Alvast Bedankt :D

floa1512 02-09-10 07:31

Tim 2607,
als ik jou was zou ik maar mooi weet naar T-Mobile gaan omdat je 2 jaar fabrieks garantie hebt op je toestel. Ik heb zelf al 2 compleet nieuwe iphones 3G van hun gehad na dat ik die voor reparatie heb gebracht. 1keer omdat mijn Wi-Fi functie wag weggevallen en 1 keer omdat ik een bastje had aan de achterkand bij het oplaat gedeelte. Heel veel mensen weten dat niet maar als het een hardware probleem is , gaan het naar de maak , maar daar mogen ze van Apple de toestellen niet openmaken. Ja klinkt stom , maar tog is dat zo. Ik zou wel alvast voor je dat doet zorgen voor een oude toestel want ik had geen geluk met een leentoestel (hadden ze niet inde winkel). Je bent dan ff voor ong 2tot 2en een halve week kwijt , maar dan heb je weer een nieuw toestel.hopelijk was dit uitleg van waarde.

Succes ermee

Olomouc 02-09-10 15:51

Neste Iberno, ik heb hetzelfde probleem met mijn 3G. Ik wilde hem herstellen. Nu zit hij vast. Ik ben niet zo'n held op het gebied van ssh enzo. Het lukte mij wel om te jailbreaken tot nu toe. Kan jij mij redelijk simpel uitleggen wat ik moet doen?

Groet, Olomouc

floa1512 02-09-10 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olomouc (Bericht 551786)
Neste Iberno, ik heb hetzelfde probleem met mijn 3G. Ik wilde hem herstellen. Nu zit hij vast. Ik ben niet zo'n held op het gebied van ssh enzo. Het lukte mij wel om te jailbreaken tot nu toe. Kan jij mij redelijk simpel uitleggen wat ik moet doen?

Groet, Olomouc

Probeer dit :
Home en sleep knop in gedrukt hoeden tot je een appeltje ziet en danpas bijde knoppen loslaten en niet eerder.
Daardoor reset je even je telefoon en als het goet is loopt he dan weer als normaal.
Succes

Olomouc 02-09-10 22:44

Jaaaah!!
 
@ Floa: Dat was het. Dank je wel man!!!

Olomouc

floa1512 02-09-10 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olomouc (Bericht 552219)
@ Floa: Dat was het. Dank je wel man!!!

Olomouc

Graag gedaan hoor.
Daarom zitten we hier , om elkaar te helpen.
Gr.

mrmoney 06-09-10 19:59

hi,
Ik heb hetzelfde probleem na een mislukte jailbreak via de browser.
maar, nu heb ik een mac, mijn vraag is nu dan ook met welk programma (op de mac)
kan ik mijn ipod restoren ik heb toch een reservekopie met itunes.
alvast bedankt voor jullie hulp :)
gr.

mrmoney 06-09-10 20:04

hi,
Ik heb hetzelfde probleem na een mislukte jailbreak via de browser.
maar, nu heb ik een mac, mijn vraag is nu dan ook met welk programma (op de mac)
kan ik mijn ipod restoren ik heb toch een reservekopie met itunes.
alvast bedankt voor jullie hulp :)
gr.

mrmoney 06-09-10 20:38

oke bedank het is gelukt ;)
later

Diaperjuice 07-09-10 13:31

Hoi, ik heb al een hele tijd dat ik vast zit in de boot loop. Ik heb mn iphone waarschijnlijk al 10 keer gerestored, maar ik blijf maar steeds terugkomen in die loop. Een enkele keer kom ik op m'n springboard, maar die crasht weer binnen een paar minuten. Nu las ik net iets over dat het een hardwareprobleem zou kunnen zijn en inderdaad kwam dit probleem voor nadat ik m'n Iphone glas had vervangen... Dit is het stukje:

Citaat:

Could be hardware related...ever have the glass changed or any other hardware? Does the phone have any water damage?

We had 2 phones in the shop today with the same problem, turned out to be something with the mid-frame(frame that holds the glass, LCD, home button, ear speaker, proximity sensor). Swapped out the entire frame and phones started right up.
Zijn er meer mensen die vast zitten in de boot loop door het repareren van hun Iphone glas? Zou iemand me kunnen vertellen wat ik precies nu moet laten vervangen? Alvast bedankt.

sees 07-09-10 22:00

ok, ik heb ook een iphone probleem...

Iphone 4, versie 4.01 gejailbreaked. Alles ging goed, ongeveer een week diverse apps erop gedraaid. Vanavond Navigon probereren op te zetten, maar gaf de melding (ongeveer) dat de ipa app niet juist was.
Toen dit niet lukte verder geen aandacht aan besteed, de iphone hing uiteraard aan itunes vast. Wat me nu wel op viel is dat deze af en toe leek op te starten.

Op een gegeven moment zag ik dat de iphone niet meer werkte (helemaal) zwart, en in itunes kwam nu de melding dat deze hersteld moest worden. Ook zag ik opeens het appeltje in het beeldscherm tevoorschijn komen, verder niks.

Daarna geprobeerd aan te krijgen, wat niet meer lukte. Opeens was ook de melding verdwenen in itunes dat de iphone hersteld moest worden.

Ondertussen wel tich keer de dfu methode geprobeerd, dus 10 sec de home en sleep button ingedrukt (met stopwatch) daarna sleep button los gelaten en home 10 sec ingedrukt houden. Niks werkt, ook niet lang alleen de home buttom ingedrukt houden... Wat nu ? Donderdag naar NYC, wil deze dus wel ff mee uiteraard ;)
Nog meer reset methodes ?
Heb trouwens dit zowel op itunes 9 en 10 geprobeerd, verschillende laptops. Windows XP en 7.
Scherm blijft dus helemaal zwart, reageert nergens op en geen appel logo te zien.

paulT 07-09-10 22:05

Ja hoor het was weer zover. Eens in de zoveel tijd moet dat ding toch weer crashen @$##@#@!!!!
Dus opnieuw in recovery gezet maar om de een of andere suffe reden wordt hij in Itunes niet herkent.
Dus dan maar eens op een andere computer geprobeerd.
Via deze link >> Old Version of iTunes Download - OldApps.com
<< een oudere versie van itunes gedownload 9.0.3.15
En ja hoor hij vond 'm weer.
Toen maar weer hersteld naar 3.1.2 en vervolgens blackrain cydia en snow gedaan.
Toen weer naar de oude computer en daar een oude kopie er op kunnen zetten.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die weer de geest geeft. We blijven hopen.

@ Sees probeer het volgende in recovery mode:>>

Als je ALLEEN op herstellen drukt dan krijg je dus de nieuwste software.(Os4) Dus niet doen!
Kijk waar je de goede software voor jouw versie kunt downloaden.

Ik heb het volgende bestand gedownload voor de 3G >>
van deze pagina>> Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G
Deze geselecteerd >> Firmware 3.1.2 iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Vervolgens Itunes opgestart.
Home en powerknop samen ongeveer 10 sec ingedrukt houden (het appellogo verdwijnt)
Homeknop (onderste) vast blijven houden en aansluiten totdat itunes meld dat hij de iphone gevonden heeft.
Vervolgens druk je op .. SHIFT & herstellen (OP BEIDE !!!!!)
Dan opent zich een deelvenster waar je de gedownloade firmware kunt opzoeken.
OK klikken en het kreng herstelt zich.

Let wel op! Alles is er dan weer vanaf.
Vervolgens blackrain downloaden en jailbraiken, en met snow unlocken met deze handleiding >> https://forum.iculture.nl/wiki/...ndows-Mac-OS-X




sees 07-09-10 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 555392)
@ Sees probeer het volgende in recovery mode:>>

Als je ALLEEN op herstellen drukt dan krijg je dus de nieuwste software.(Os4) Dus niet doen!
Kijk waar je de goede software voor jouw versie kunt downloaden.

Ik heb het volgende bestand gedownload voor de 3G >>
van deze pagina>> Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G
Deze geselecteerd >> Firmware 3.1.2 iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Vervolgens Itunes opgestart.
Home en powerknop samen ongeveer 10 sec ingedrukt houden (het appellogo verdwijnt)
Homeknop (onderste) vast blijven houden en aansluiten totdat itunes meld dat hij de iphone gevonden heeft.
Vervolgens druk je op .. SHIFT & herstellen (OP BEIDE !!!!!)
Dan opent zich een deelvenster waar je de gedownloade firmware kunt opzoeken.
OK klikken en het kreng herstelt zich.

Let wel op! Alles is er dan weer vanaf.
Vervolgens blackrain downloaden en jailbraiken, en met snow unlocken met deze handleiding >> https://forum.iculture.nl/wiki/...ndows-Mac-OS-X




Ik heb een iphone 4, en ik krijg dus nu die keuze niet meer om te herstellen. Itunes herkent de iphone niet meer.
Ben nu maar itunes aan het deinstalleren... je moet toch wat.

sees 07-09-10 22:23

=======================================================
Doet het editten het af en toe niet goed ??
Maar zie nu dat ik het verkeerde topic zit te replien, excuses. Heb m'n vraag verplaatst, maar mocht er een oplossing zijn hoor ik het graag

=======================================================

hmm dacht dat ik gereplied had, maar ging denk ik niet goed.

Maar ik heb dus een iphone 4, en ik krijg de optie niet meer om te herstellen. Itunes herkent de iphone niet meer.
Ben nu itunes opnieuw aan het installeren.

Itunes er opnieuw opgezet, geen resultaat.
DFU , via youtube gedaan. Nu 10 sec lang beide knoppen ingedrukt gehouden en dan 30 sec alleen de home button... doet nog niks. Begin nu wel ff te balen...

Ander kabeltje geprobeerd... ook niks.

edit zoveel --> kom nu weer in herstel mode... ff proberen fw 4.0.1 erop te zetten ":D

Kamperdon 09-09-10 11:00

Heb een 3G. Phone was gejailbreakt, versie 4.0. Heb gisteren telefoon geunlocked met redsnow. Daarna wilde ik de gegevens wissen. Ben dus naar menu gegaan en heb gekozen voor -> stel opnieuw in en daarna -> wis alle inhoud en instellingen.

Dit zou twee uur duren. Echter mijn phone loopt vast. Hij start telkens om de 20 minuten opnieuw op en dan komt het appel logo...na 1 minuut ofzo blijft het appel logo staan maar dan met het kringetje (dat de iphone bezig is met denken) vervolgens gebeurd er niks....

Na een tijdje valt de iphone uit en begint het weer opnieuw.

Mijn Itunes herkend de telefoon niet. Harde reset/DFU is niet mogelijk. Er gebeurd namelijk niks als ik home en powerbutton ingedrukt houd. Ik heb al vele onderwerpen gelezen en vanalles geprobeerd, maar het lukt gewoon niet om mijn Iphone weer aan de praat te krijgen. WIE WEET EEN OPLOSSING???

Kamperdon 09-09-10 11:08

Aanvulling
 
Even voor de duidelijkheid: Ik heb een Iphone 3G en 4G

floa1512 09-09-10 12:16

Kamperdon,
Je telefoon is in een loop terecht gekomen en kan dus niet meer uit zig zelf aan.
Weet trouwens niet waarom je hem min dfu mode wil.
In dfu mode of restore mode zul je als iTunes hem weer ziet , hem volgens iTunes moeten herstellen en dan gaat iTunes 4.1 erop zetten.
Dwz voorlopig nog geen jailbreak tenzij je een shsh blob hebt gemaakt in Tiny umbrella.
Probeer in iedergeval eerst een harde reset ; hou home en power knop ingedrukt tot je het appeltje hebt zien verdwijnen en pas wanneer je het appeltje ziet dan pas bijde knoppen loslaten.
Als dat gelukt is laat hem dan gewoon rustig opstarten.
Of download Tiny umbrella , start Tiny umbrella ,
Hou nu dan je home knop ingedrukt en tegelijkertijd koppel je je phone aan je USB , wacht tot je het appeltje en stekker ziet , dan zit het in recovery mode.
Klik nu dan in umbrella op de knop rechts boven om hem uit recovery mode te halen.
Dfu mode doe je als volg ; home en power knop tegelijketijd ingedrukt houden tot je een afmeldings geluid hoort door je pc of Mac (geluid aan zetten dus)
Als je het gehoort hebt , laat je alleen je powerknop los en hou je home knop nog steeds in tot je nog een aanmeldings geluid hoord en danpas laat je de home knop los. Je scherm blijft nu zwart en dwz dat je in dfu mode zit.
Succes

Kamperdon 09-09-10 12:41

Floa1512,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Het probleem is dat ik dat een harde reset ook niet wil lukken. Als ik het goed begrijp lukt het dus wel met Tiny Umrella? Dan ga ik dat even proberen.

Ik had trouwens wel shsh bewaard, maar dan in via Cydia..

Kamperdon 09-09-10 13:08

Ook Tiny Umbrella herkend mijn Ipone 3G niet... mijn 4G wordt wel herkend...Ik heb ook het ECID nummer niet...mn phone reageert op niks...

marc1979 09-09-10 13:26

Hallo,

had dezelfde problemen telkens melding 1004 en niet meer uit recovery te krijgen.
geen jailbreak, maar wel gister tiny umbrella laten lopen.
heb hem nu via tiny umbrella uit recovery gekickt en toen met itunes opnieuw laten synchroniseren.
tadaa hij doet het weer op 4.1

MrProper 09-09-10 15:52

ik krijg ook het apple logootje op Iphone 4
via de home/power button kan ik wel herstellen in Itunes maar naar nieuwste soft
maar waar kan ik oude software vinden die er nu opstaat om deze via shift dan te selecteren

thx

MrProper 09-09-10 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrProper (Bericht 557117)
ik krijg ook het apple logootje op Iphone 4
via de home/power button kan ik wel herstellen in Itunes maar naar nieuwste soft
maar waar kan ik oude software vinden die er nu opstaat om deze via shift dan te selecteren

thx

heb nu 4.0 en 4.01 proberen installen op bovenstaande manier maar lukt niet

bestaan er nog manieren of deed ik het helemaal niet goed

thx

floa1512 09-09-10 17:18

Apple staat niet toe dat je gaat restoren naar een firmware dat te jailbreaken is.
Daarom moet je dus een shsh blob safen in en met Tiny umbrelle en dan de server van sydia gebruiken. Hier een beschrijving hoe dat kan maar dan voor een iPad.
In jou geval noem je de iPad dan iPhone.
Succes.
*The process works
I can confirm that my iPad (3G, 64GB, iOS 3.2.2) can be downgraded to iOS 3.2.1 without doing anything (such as saving its SHSH) before.

I summarized the steps I took. Hope that this will make the whole process easier to follow.

Preparation:
1. Download 3.2.1 firmware (use the link in the 1st post).
2. Download "umbrella" application (see the 1st post or google for it).
3. Make sure your iTunes is the latest version.
4. Connect your iPad and let iTunes syncs it with your computer (you will want to restore your data after downgrading).

Downgrading process (more info for each step below):
1. Start "umbrella" and save SHSH blobs of your iPad.
2. In "umbrella", click Start TSS server.
3. Put the iPad in recovery mode.
4. In iTunes, hit Shift + click Restore.
5. Select 3.2.1 firmware, and wait until the restoration finishes.

Step 1:
1. Use the Advanced options to make sure that Device field is correct and Request From field is Cydia.
2. It should report "successful" after a while.

Step 2:
1. Using the TSS server saves you from changing the "hosts" file, if you have read about the need of this change elsewhere.

Step 3:
An iPad can be put into recovery mode when it is connected to a computer with the sync cable. This state, which your iPad is already in if you didn't disconnect the iPad after steps 1 and 2, can be achieved by the following two steps:
1. Connect iPad to a computer
2. Wait for sync to finish.
Now, to put the iPad into recovery mode:
1. Push both the home button and the power button until the logo of a cable connected to iTunes shows up.
2. You should get a message box from iTunes on the computer saying that the iPad is in recovery mode.

Steps 4 and 5 are as straight as they are.

Jailbreak iPad running iOS 3.2.1:
1. On iPad, run Safari to www dot jailbreakme dot com.
2. Follow the easy instructions on the site: "slide to jailbreak", "Sit tight", and so on.
3. After the jailbreak process has done, Cydia app has been installed also (on one of the screen). Use it just like using the App Store app.

Thanks for the other posts and have fun.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.