//

Licht iPhone kapot

Licht iPhone kapot discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, Ik had even een vraagje, ik heb nu in een half jaar tijd al mn tweede iPhone 3GS. Nu is er per ongeluk een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-05-10, 12:38
sophie147 sophie147 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard Licht iPhone kapot

Hi,

Ik had even een vraagje, ik heb nu in een half jaar tijd al mn tweede iPhone 3GS. Nu is er per ongeluk een glas water omgevallen en mn iPhone lag voor een heel klein gedeelte in dit water. Nu doet ie het dus nog wel, maar het licht doet het niet meer en ben ik al mijn aangekochte beltonen kwijt. Iemand enig idee, hoe ik het licht weer aan krijg

De helderheid heb ik al geprobeerd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-05-10, 12:46
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Het licht doet het niet meer? Je bedoelt de display?

Er is natuurlijk ergens kortsluiting of iets doorgebrand. Er zit vast nog vocht in. Je zou voorzichtig met een niet te warme fohn in oortelefoonaansluiting kunnen blazen en door de microfoon/speaker openingen. Liever zelfs koude lucht gebruiken.

Vaak verdampt het water binnen 24 uur en blijkt apparatuur soms weer te gaan werken.

Alternatief is meteen naar een winkel gaan en laten demonteren, maar dat kost je centjes!

Succes!
  #3  
Oud 21-05-10, 13:16
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Je snapt toch wel dat de kans klein is dat hij weer gaat werken? Water en apparaten samen is geen goed idee.

Wat nog een veel slechter idee is, is om hem meteen weer aan te zetten en hem te gebruiken. Het water oxideert, en vroeg of laat gaat je iPhone stuk. Dat hij het nu nog doet, betekent niet dat hij het over een week nog steeds doet. Uiteindelijk gaat hij stuk.

Je kan ook niet zomaar je schermverlichting laten werken, waarschijnlijk is hij daar dus al zo ver geoxideerd dat hij gewoonweg stuk is. Repareren is vaak duurder dan vervangen.
  #4  
Oud 21-05-10, 13:57
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Zoiezo altijd laten behandelen, ook als hij straks misschien weer wel werkt. Blijft zoveel troep over dat je anders binnenkort mogelijk met onherstelbare schade zit. Gewoon toestel uit en laten behandelen, betere optie is er simpelweg niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone licht wel op, geen beeld BK81 iPhone algemeen 0 09-07-10 13:10
Licht (LED-flash) Iphone 4 (ook bij Movies?) meef iPhone algemeen 5 17-06-10 23:09
iPhone licht continu op in lockscreen knaapjen iPhone algemeen 3 08-03-10 19:33
sensor in iphone die licht geeft mr_ootez iPhone algemeen 7 25-10-08 23:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.