iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tijdens bellen IOS4 crash - complete reset! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62611-tijdens-bellen-ios4-crash-complete-reset.html)

MCNO 24-08-10 12:07

Mijn 3GS heeft geen enkel probleem (meer) sinds het gebruik van een reguliere Tele2 SIM, (T-Mobile) i.p.v. mijn MINIsim van KPN.

Geen enkele aanpassing gedaan...

Toestel is nooit ge-JB geweest, en af-fabriek simlockvrij.

Probeer eens een andere SIM.

bgmdehaas 24-08-10 12:20

Ik heb een HI-sim, had voor 4.0 nooit problemen. Ook mijn toestel is niet ge-JB, en af fabriek simlockvrij (toestel gekocht bij T-for-T tegen normale prijs, het was geloof ik een Vodaphone toestel.
Volgens mij is enige optie terug naar oude sw-level alleen zie ik op iTunes niet hoe dat kan.

bassieapple 24-08-10 13:26

iboot versie
 
Op het apple iphone forum (link heb ik al eerder geplaatst) valt te lezen dat er een mogelijke een relatie is met de bootrom versie van de 3gs. Die van mij is iBoot-359.3.2 Je kunt googlen om te zien hoe je achter de bootrom versie komt via de DFU-mode van je iphone en dan hier ook posten en te checken of het inderdaad dezelfde is.

mvdvate 25-08-10 15:23

PRobleem hier ook:

3gs black 16 gb, geen jailbraik of iets dergelijks gehad, updates netjes via itunes en na overgang op ios4 non stop reboot bij gesprekken tussen 3 en 10 minuten. Multitaskingbalk vol of leeg met apps maakt geen ruk uit. Oplossing om over te gaan op speaker is geen oplossing voor mij in openbare ruimtes.
Zou het uitmaken als je alle apps er af haalt? service van apple sucks big!!!

Ik moest en zou een iphone hebben....spijt van....denk dat t een 2ehands blackberry wordt dan maar.

artronic 25-08-10 18:29

Zijn het 4e en vijfde cijfer van je serienummer samen hoger dan49 dan heb je een nieuwe bootrom


gewoon terug graden naar 3.13 werkt perfect hier geen last meer nergens van
App is ook veel sneller dan met 4.01 of 4.02

Ik heb de firmware voor de 3gs versie 3.13 hier op de pc staan en de recovertool om hem tijdens het laatste stukje uit recovermode te halen.
veder in windows system 32 ff iets aanpassen en voila weer een goede iphone.

Rob

artronic 25-08-10 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgmdehaas (Bericht 542729)
Ik heb een HI-sim, had voor 4.0 nooit problemen. Ook mijn toestel is niet ge-JB, en af fabriek simlockvrij (toestel gekocht bij T-for-T tegen normale prijs, het was geloof ik een Vodaphone toestel.
Volgens mij is enige optie terug naar oude sw-level alleen zie ik op iTunes niet hoe dat kan.

File downloaden voor jou model (ff google en) en dan shift indrukken als je op herstel klikt

gvrman 25-08-10 18:44

serieus. we hebben allemaal een duur toestel, je mag toch wel verwachten dat hier support op zit. dit kan niet normaal zijn. wat is de procedure om dit bij apple te melden?

jobertus 25-08-10 21:12

Ik ben dr klaar mee...
Die van mij gaat retour naar de phone house waar ik hem destijds gekocht heb.
Tegenwoordig reboot de iPhone zelfs 's nachts, waardoor ik wakker word door dat irritante bleepje.

Heb mijn problemen uitgelegd en dit was hun antwoord:

"Wij hebben navraag gedaan bij het reparatiebedrijf dat in Nederland verantwoordelijk is voor de reparaties van de iPhone.
Volgens hen zijn dit geen bekende klachten en ligt het zeer zeker niet aan de nieuwe software.
Er wordt geadviseerd om uw toestel via een vestiging van The Phone House op te sturen ter reparatie naar hen."

Heidi73 25-08-10 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jobertus (Bericht 545059)
Ik ben dr klaar mee...
Die van mij gaat retour naar de phone house waar ik hem destijds gekocht heb.
Tegenwoordig reboot de iPhone zelfs 's nachts, waardoor ik wakker word door dat irritante bleepje.

Heb mijn problemen uitgelegd en dit was hun antwoord:

"Wij hebben navraag gedaan bij het reparatiebedrijf dat in Nederland verantwoordelijk is voor de reparaties van de iPhone.
Volgens hen zijn dit geen bekende klachten en ligt het zeer zeker niet aan de nieuwe software.
Er wordt geadviseerd om uw toestel via een vestiging van The Phone House op te sturen ter reparatie naar hen."


Triest is dit, niet bekende klacht? Berichten genoeg. Ook mijn telefoon had geen problemen wel sinds IOS4 en verder... Apple kom op!

Heidi73 25-08-10 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artronic (Bericht 544809)
File downloaden voor jou model (ff google en) en dan shift indrukken als je op herstel klikt

Dit is toch niet de manier, terug naar het oude. Een echte oplossing voor deze problemen, duurt al veel te lang!

artronic 26-08-10 07:09

Hoi Heidi
Nee het is niet de oplossing maar wel de enigste werkende tot nu toe.
Apple blijft beweren dat het niet aan de software ligt.
wat dat betreft zijn ze net zo eigenwijs als Bil Gates (Windows).

gvrman 30-08-10 15:02

@artonic: denk dat je Microsoft bedoelt ipv windows.

ontopic. ik dacht, laat ik apple bellen. zo te zien kan dat niet aangezien op hun site staat dat je naar je service provider moet gaan. echt heb ik een simlockvrije telefoon uit engeland.

echt jammer dat apple hier zo slecht mee om gaat.

artronic 30-08-10 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gvrman (Bericht 549258)
@artonic: denk dat je Microsoft bedoelt ipv windows.

ontopic. ik dacht, laat ik apple bellen. zo te zien kan dat niet aangezien op hun site staat dat je naar je service provider moet gaan. echt heb ik een simlockvrije telefoon uit engeland.

echt jammer dat apple hier zo slecht mee om gaat.

Microschoft ken ook;) in ieder geval NIET alle 3gs sen hebben er last van
was gister bij een kennis en zijn tel een witte 32GB met 4.01 heeft totaal geen last
(volgens hem dan........ miss belt hij nooit lang...........)

ucsdcom 30-08-10 20:44

Helaas heb ik er ook last van op de 3Gs met Ios 4. Alle apps uit liet mij probleemloos meer dan 10 minuten bellen.

Heidi73 30-08-10 23:15

Ook vandaag weer om te huilen, na 3 minuut reboot. Tot twee keer toe. Buitenshuis ook reboot maar langere gesprekken mogelijk.

Murgen 31-08-10 06:29

Met het dagelijks opschonen van openstaande apps bijna geen last meer, en ik bel -zakelijk- veel. Maar 1 reboot de afgelopen periode en toen stonden er 10 apps open. Ik moet toegeven dat ik de iphone minder gebruik voor apps nu ik een ipad ernaast heb. Alleen Trein en handige dingetjes als de rekenmachine. En ipod functie natuurlijk.

artronic 31-08-10 06:40

Mocht er nog iemand van zn iphone afwillen,ik heb nog een nokia n97 32GB uitvoering in te ruilen
(geen jailbreak nodig) zit certificaat bij .

bgmdehaas 31-08-10 09:00

Ik heb gebeld met MacRepair uit Amsterdam. Installatie van oude software kan alleen als de bootrom (?? nooit van gehoord) van een bepaald type is. Dat moet ter plekke gecontroleerd worden. Wordt dus een dagje Amsterdam .... Het is inderdaad belachelijk dat Aplle ($240M mrd beurswaarde) op zo'n ernstig probleem niet reageert. Hopelijk krijgt het geen Microsoft trekjes ...

artronic 31-08-10 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgmdehaas (Bericht 549674)
Ik heb gebeld met MacRepair uit Amsterdam. Installatie van oude software kan alleen als de bootrom (?? nooit van gehoord) van een bepaald type is. Dat moet ter plekke gecontroleerd worden. Wordt dus een dagje Amsterdam .... Het is inderdaad belachelijk dat Aplle ($240M mrd beurswaarde) op zo'n ernstig probleem niet reageert. Hopelijk krijgt het geen Microsoft trekjes ...

Ik heb ook een nieuwe bootrom (te zien aan je 4e en 5e cijfer van je serienummer hoger dan 49 is nieuw) en heb hem gewoon kunnen downgraden

quelake 01-09-10 07:50

Hier nog een gebruiker met het probleem. Ik voer nooit lange gesprekken, dus had er nog nooit ervaring mee gehad. Maar nu dus ook 'lid van de club'. Valt me op dat op de Apple Forums veel mensen meldden dat ze een vervangend toestel aangeboden krijgen, en dat Apple minder de kop in het zand steekt? Ik ga vandaag eens even bellen met T-mobile. Ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen; al is het maar om ze niet meer te kunnen laten zeggen dat jij de enige bent met dit probleem.

Update: net T-mobile gebeld, netjes te woord gestaan, maar ze kunnen niets betekenen. Ze erkennen wel het probleem en dat er dus meerdere mensen zijn die dit ervaren, maar ze beroepen zich op het feit dat de problemen zijn ontstaan na de update naar iOS4.x. Wachten op de volgende software-update is dus wat ons wordt aangeraden. Ik hoop om 19:00 vandaag het goede nieuws te krijgen dat we iOS4.1 uitgerold krijgen, die alle problemen oplost.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:20.