//

Iphone in water gevallen

Iphone in water gevallen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb mijn iphone vandaag in de wc pot laten vallen. nu doet hij het niet.. Ik krijg de hele tijd het appel logotje. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-10, 20:16
zuleyha zuleyha is offline
• iOS 1.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard Iphone in water gevallen

Hallo,

Ik heb mijn iphone vandaag in de wc pot laten vallen. nu doet hij het niet.. Ik krijg de hele tijd het appel logotje. het scherm gaat aan en uit hij reageert niet als ik ergens op druk..
er zit nog een klein beetje (zichtbaar) vocht. Ik weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij een tip geven..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-10, 21:41
lordvader lordvader is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Oss
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zuleyha Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb mijn iphone vandaag in de wc pot laten vallen. nu doet hij het niet.. Ik krijg de hele tijd het appel logotje. het scherm gaat aan en uit hij reageert niet als ik ergens op druk..
er zit nog een klein beetje (zichtbaar) vocht. Ik weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij een tip geven..
wat denk je van eerst eens laten drogen voordat je hem weer aanzet... open maken en LANG laten drogen.
De mijne hetzelfde euvel, backlight moeten vervangen uiteindelijk .. (geluk)
  #3  
Oud 26-06-10, 13:33
lordvader lordvader is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Oss
Berichten: 29
Standaard

wat nu zou kunnen, maar zie wel wel als die echt droog is, dat je topcover gewoon naar de gort is. Geluk is dat je die gewoon kant en klaar kan bestellen op inet.., de mijne was alleen de backlight kapot.
  #4  
Oud 26-06-10, 13:40
helderezee helderezee is offline
• iOS 4.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 15
Standaard

Mijn iphone is een jaar geleden in de wc pot gevallen.Deed niks meer.Nu probeerde ik 'm weer en alles doet het,alleen is het scherm erg donker en bij de instellingen al op z'n helderst gezet,maar het scherm blijft erg donker,alles is net met moeite te lezen...Weet iemand of dit op te lossen is?
  #5  
Oud 26-06-10, 13:40
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Laten herstellen, dit gaat zeker voor meer problemen zorgen als je het niet direct laat behandelen.
  #6  
Oud 26-06-10, 13:42
helderezee helderezee is offline
• iOS 4.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 15
Standaard

Waar laat ik dat doen dan?Bij een winkel?
  #7  
Oud 26-06-10, 13:46
lordvader lordvader is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Oss
Berichten: 29
Standaard

das de truuk, doet niet iedereen.. volgens mij zit er in zwolle een repair winkeltje.
ff op marktplaats zoeken naar 'iphone display'
  #8  
Oud 26-06-10, 13:47
lordvader lordvader is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Oss
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helderezee Bekijk bericht
Mijn iphone is een jaar geleden in de wc pot gevallen.Deed niks meer.Nu probeerde ik 'm weer en alles doet het,alleen is het scherm erg donker en bij de instellingen al op z'n helderst gezet,maar het scherm blijft erg donker,alles is net met moeite te lezen...Weet iemand of dit op te lossen is?


had ik ook, nieuwe backlight erin zetten kost iets rond de 50 EUR
  #9  
Oud 26-06-10, 14:41
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Even naar goed adres zoeken via het forum, worden wel aantal bedrijven genoemd die ook vochtschadeherstel doen. Enkele zelfs no cure no pay.
  #10  
Oud 26-06-10, 14:48
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Mijn iPhone was vorige week maandag in de vijver gevallen.
Het toestel deed niets meer, 2 dagen laten drogen, föhn etc. erop gehad maar niets werkte.
Dezelfde dag (woensdag 16-06-2010) naar de PhoneHouse gegaan om het toestel te laten repareren. iPhone is opgestuurd naar Dynafix, en Dynafix heeft hem Donderdag(17-06-2010) doorgestuurd naar hun 'externe reparatie dienst' geen idee wie dit is, dat mochten ze niet zeggen.

Heb ook contact gezocht met de CCC van Dynafix en die wisten me te vertellen dat als er sprake is van Vochtschade, deze niet meer te herstellen was en dat het onderzoek hierna 2 tot 3 weken zou kunnen duren. Ook vertelde ze me dat de meeste iPhones met waterschade, nadat ze het weer deden, alsnog werden opgestuurd wegens conflicten.

conclusie; volg de raad op van EVMV, laat hem zowiezo even onderzoeken voordat je daadwerkelijk laat repareren.
Als je niet verzekerd bent zal dit wel eens een flinke bedrag kunnen worden.

http://www.dynafix.nl
http://www.solid-vision.com/

PS:
Gelukkig ben ik verzekerd via LifeLine Insurance, ben nu nog altijd het wachten totdat er nieuws is over het onderzoek, duurt langgggg ik mis mijn toestel

Laatst gewijzigd door dannyhtek; 26-06-10 om 14:53.
  #11  
Oud 27-06-10, 17:26
zuleyha zuleyha is offline
• iOS 1.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

in middels ging mijn iphone weer gewoon aan. Alleen nu is het probleem; het scherm doet het niet. hij reageert niet. hij kan gewoon aan, ik kan hem laden, maar verder kan ik er niks mee. het bovenste gedeelte van het scherm doet het wel. Als ik hem uit wil zetten en ik mijn schuiven bij "zet uit" dat pakt hij wel, maar tot de helft, dus uitzetten lukt ook niet...
  #12  
Oud 27-06-10, 17:54
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

///////
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Laten herstellen, dit gaat zeker voor meer problemen zorgen als je het niet direct laat behandelen.
//////
  #13  
Oud 27-06-10, 18:31
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Ik hoor nog weleens dat mensen krantenpapier gebruiken om hun reet mee af te vegen maar dit is toch wel een apart geval

Maar ff serieus..

iPhone gewoon late drogen.. niet met fohn of op de verwarming leggen. Elk uur ff omdraaien zodat niet al het water naar 1 kant gaat.. en dan na een paar dagen proberen of die het weer doet.. Als je nog niet in de wc pot had gepist dan is de kans redelijk groot dat hij weer gaat werken aangezien kraanwater niet geleidend is.. theoretisch kan het dus niet veel schade voortbrengen. Mijn zusje had haar iPod in bad laten vallen en daar werkte het touchscreen ook niet meer van.. maar na een paar dagen deed hij het weer prima

Dus gewoon rustig laten drogen en fingers crossed..

Had je al wel in de wc gepist dan zou ik hem eerst goed uitspoelen

@Danny

Ligt er aan in wat voor water je het laat vallen.. kraanwater kan over het algemeen weinig kwaad.. terwijl zout water wel zeer schadelijk is omdat dat zorgt dat al je contacten gaan corroderen.
  #14  
Oud 27-06-10, 18:55
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Ja ik zeg alleen wat mij is verteld, meestal is waterschade niet te repareren bij een iPhone en krijg je gewoon een nieuwe. Als je een verzekering hebt zou ik hem gewoon laten repareren, dat is ook wat ik heb gedaan.

Heb je geen verzekering dan kun je inderdaad diverse dingen uitproberen en hopen dat het geen schade heeft aangericht, misschien heb je geluk
  #15  
Oud 27-06-10, 19:03
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Als je er voor verzekerd bent kun je hem later alsnog opsturen hoor

De iPod touch van mijn zusje was toen een paar maanden oud.. nu 1,5 jaar later doet hij het nog steeds prima

Wat het repareren betreft.. ze zijn wel degelijk te repareren alleen solid vision mag van apple geen iPhones repareren van apple dus je zult, als hij geaccepteerd wordt, altijd een nieuwe krijgen. Sommige verzekeraars zijn wel bij solid vision aangesloten andere regelen zelf de reparatie.. De garantie van t-mobile gaat wel altijd via solid vision.

Je verhaal klopt overigens wel hoor.. als je hem in zout water of vervuild water laat vallen is de kans heel groot dat het fout gaat en je mobiel na verloop van tijd alsnog de geest geeft bij kraanwater is deze kans een heel stuk kleiner
  #16  
Oud 27-06-10, 19:23
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

dat zou best kunnen kloppen wat je daar zegt. Mijn telefoon is sinds 17-06-2010 al in handen van de Externe Reparatie dienst van Dynafix.

Wie dit is mogen ze niet zeggen, heb toch het vermoeden dat dit Solid Vision is.
Ik hoop in ieder geval dat morgen mijn status wordt geupdated en dat ze eindelijk klaar zijn met het onderzoek.

vind het vrij kak dat een onderzoek bijna 2 weken moet duren voordat ze waterschade constateren, staat zelfs op mijn claim die is goedgekeurd - dat ze er niet zo'n lang, vermoeiende project van maken -,-''
  #17  
Oud 01-05-13, 00:28
carin90210 carin90210 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 4
Standaard

Ik heb vandaag rond half 6 mijn iphone 4s waterschade aangedaan (Jaja, het is in de wc gevallen, hij heeft er ong. 3 seconden in gelegen). Ik heb hem direct afgedroogd en hij werkte perfect maar na een tiental minuten ging het helemaal mis. Er was niks mis met het scherm ofzo maar mijn home-knop werkt niet meer !Ik heb hem heel lang geschud en dan in de rijst gelegd. Als ik mijn Iphone uitdoe gaat hij weer vanzelf aan en komt er dan stembediening op het scherm (maar das alleen als hij vanzelf weer aangaat ) iemand die het ook heeft meegemaakt en /of weet wat je moet doen in zo'n situatie ? Is het een defect en moet ik het repareren ? Of moet ik een paar dagen wachten en in de rijst laten liggen ? Help please !!!

M.v.g Karina
  #18  
Oud 01-05-13, 00:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

We hebben hier al een topic voor en daar heb je al gepost.

// Slotje
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone in water gevallen ArB iPhone algemeen 299 17-07-15 23:14
Iphone in het water gevallen, doet het nog wel maar zonder lader valt hij uit. kevinzbg iPhone algemeen 12 15-11-14 21:23
iphone in water gevallen steventt iPhone algemeen 4 01-05-13 00:32
Iphone in water gevallen!! CODBO Archief 3 27-11-10 20:41
Iphone in emmer water gevallen! greengoblin iPhone algemeen 6 08-04-10 09:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.