//

Iphone in het water gevallen, doet het nog wel maar zonder lader valt hij uit.

Iphone in het water gevallen, doet het nog wel maar zonder lader valt hij uit. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeieavond, Vorige week zondag heb ik mijn iphone in het water laten vallen, na 2 dagen op de kachel en 3 dagen in een bak ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-01-11, 21:23
kevinzbg kevinzbg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 5
Standaard Iphone in het water gevallen, doet het nog wel maar zonder lader valt hij uit.

Goeieavond,

Vorige week zondag heb ik mijn iphone in het water laten vallen, na 2 dagen op de kachel en 3 dagen in een bak met vochtvreter, doet hij het weer! Het probleem is helaas dat wanneer hij niet in de lader zit, en ik heb op slot zet hij na een minuut of 2 uitvalt. Hij gaat daarna wel weer aan (dus aan de accu ligt het niet), maar als ik hem dan weer vergrendel valt hij opnieuw uit. Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee hoe dit kan? ik hoor het graag.


Mvg Kevin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-01-11, 10:43
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik denk dat het te wijten is aan het water. Dat betekent een reparatie of nieuw toestel kopen...
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 19-01-11, 18:05
kevinzbg kevinzbg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 5
Standaard

Goh.. zover was ik ook.... maar de vraag is dus: Welk onderdeel van de telefoon funcioneert niet goed?
  #4  
Oud 20-01-11, 08:42
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Haha! Dat kan van alles zijn. Dat is het vervelende met waterschade. Maar het zal zeer waarschijnlijk ergens in het moederbord zitten.
  #5  
Oud 20-01-11, 10:35
Ducati_Corse's schermafbeelding
Ducati_Corse Ducati_Corse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinzbg Bekijk bericht
Goh.. zover was ik ook.... maar de vraag is dus: Welk onderdeel van de telefoon funcioneert niet goed?

Ik denk eerder dat de connectors van de batterij geoxideerd zijn...

Aangezien de iPhone het wel doet wanneer deze is aangesloten op de net adapter, en het niet doet wanneer deze niet is aangesloten....

Dus meer een probleem van de batterij, of waarmee deze is aangesloten.
En aangezien de iPhone in het water heeft gelegen, lijkt mij oxidatie het probleem....

Hoe de meneer boven mij op een moederbord probleem komt, is voor mij een
raadsel. Waarom zou het moederbord in zijn geheel wel functioneren wanneer
er een adapter op is aangesloten en niet wanneer er alleen een batterij voor handen is....
  #6  
Oud 21-01-11, 08:58
kevinzbg kevinzbg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 5
Standaard

Bedankt, eindelijk tips waar ik wat aan heb, het rare vind ik alleen dat hij alleen uitvalt wanneer hij op slot word gezet. zolang ik het beeldscherm aanhoud blijft hij prima werken

Laatst gewijzigd door kevinzbg; 21-01-11 om 09:06.
  #7  
Oud 21-01-11, 09:29
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Kijk waterschade is altijd een gok, elektronische componenten en water gaan nu eenmaal niet goed samen. Wat je best kan doen is je hele iPhone voorzichtig demonteren. Het kan zijn dat er nog wat vocht in de telefoon zit, dus laat de boel eens mooi drogen, misschien in de buurt van een chaufage, waar er warme en droge lucht is (niet te dicht want echt warmte is ook niet gezond).

Neem latex handschoentjes om dit te doen, want sommige componenten zullen niet goed tegen de vette afdrukken van je vingers kunnen, ik denk aan geleidend materiaal en de printplaten.

Neem een goede loep, en check alle componenten op oxidatie, zoals hierboven vermeld zal de batterij er waarschijnlijk last van hebben, maar ook de contacten op de telefoon zelf kunnen licht geoxideerd zijn. Ik weet dat je bij andere elektrische contacten die geoxideerd zijn een beetje fijne staalwol kan nemen om dit er wat af te halen (natuurlijk wel opletten, want je werkt op een heel klein oppervlak en mag niets anders aanraken met die staalwol, ook opletten dat je niet de verschillende contacten op dezelfde moment aanraakt. Als dit slecht advies is, wil iemand het dan aub zeggen, ik heb dit al gedaan met diverse dingen maar natuurlijk nog niet met een iPhone ). Als een component geoxideerd is en geld is niet onmiddelijk een probleem, kan je hem natuurlijk beter meteen vervangen..

Kijk ook de contacten van je scherm en de knoppen na, want als hij uitvalt als je het scherm uitzet, zit daar waarschijnlijk ook een probleem.

Bestel een nieuwe batterij, en indien nodig ook andere componenten. En steek het hele boeltje mooi terug in elkaar.

Dit alles is op eigen risico, een iPhone uit elkaar halen is nefast voor de garantie (die je toch kwijt bent met waterschade denk ik) en kan schade berokkenen aan de interne componenten. Draag aub latex handschoenen, zo dat je huid geen vette afdrukken kan nalaten op gevoelige componenten (better to be safe then sorry)..

Succes, voor stap voor stap uitleg over hoe je een iPhone uit elkaar haalt kan je terecht op websites als iFixit.com. Daar kan je ook componenten kopen, maar dat kan je ook op andere websites, dichter bij huis, ook waarschijnlijk
Edit: dit is een guide voor de 3G uit elkaar te halen, dat staat toch goed zo in je informatie of niet?

Laatst gewijzigd door ShortyEx; 21-01-11 om 09:38.
  #8  
Oud 21-01-11, 12:59
kevinzbg kevinzbg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor de reactie klinkt allemaal zeker wel logisch, maar ik denk niet dat ik er geschikt voor ben om alles zelf uit elkaar te halen
  #9  
Oud 21-01-11, 13:53
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Ik weet niet waar je exact woont maar in Stekene is er een bedrijfje en die repareren iPhones, ze doen ook waterschade maar rekenen wel 20euro aan voor onderzoek om te kijken wat er mis is. Omdat waterschade zo onvoorspelbaar is.

Je kan ze hier vinden.. Ik geloof dat je ook kan opsturen enzo.. Ze staan hier wel een aantal keer vermeld op het forum. Heb er zelf geen ervaring mee dus ik kan je niet garanderen of ze goed zijn, hun werk effectief doen, een echt reparatiebedrijf zijn, ... Maar je kan natuurlijk eens onderzoeken eh..
  #10  
Oud 22-01-11, 17:55
kevinzbg kevinzbg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 5
Standaard

Stekene is mij iets te ver,ik heb wel gezien dat ik hem bij Iphoneworld in Amsterdam voor 30euro kan laten onderzoeken. Is er misschien iemand die ervaring heeft met dit bedrijf?
  #11  
Oud 15-11-14, 17:22
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

Misschien dat je hem zelf is helemaal uit elkaar kan halen en dan schoonmaakt met isopropanol, dat doen ze in Amerika ook heel vaak, 9 van de 10 keer werkt hij daarna weer.

Met het schoonmaken bedoel ik dan alle connectors en delen van het moederbord.
  #12  
Oud 15-11-14, 18:27
mulderslag mulderslag is offline
• iOS 17.0.2
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rijssen
Berichten: 199
Standaard

Na bijna 4 jaar helpt dit niet echt meer vrees ik.
  #13  
Oud 15-11-14, 20:23
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

Nah, dat word hem inderdaad niet, zag het een beetje laat ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 oorspeaker doet niet tijdens het gesprek, maar wel met Viber?? adempinar iPhone algemeen 0 14-04-11 22:21
Iphone werkt niet meer, maar synchronisatie doet het wel. Help? Lindajuschtel iPhone algemeen 2 23-08-10 10:01
geen bereik wel Wi-Fi op de camping maar doet het niet linwhaa Odido (T-Mobile) 3 08-08-10 18:56
Haal mijn iphone uit mijn zak en hij doet het niet meer. sandertjuh89 iPhone algemeen 18 20-12-09 22:44
gejailbrakead, cydia+installer gelukt maar hij doet het niet! Guest-20230409235100 Archief 1 02-01-09 20:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.